Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 413
Hát én úgy érzem, hogy épp elég helyen kértem bocsánatot topicindításkor, hogy álmodozunk, és ezzel hergeljük a szakembereket... Egyébként az is egy stratégia, hogy az ember bedob a tudatba egy nagy ökörséget, aztán valahogy csak megvalósul a fele, ezért kell eleve kétszer akkorát álmodni, mint amennyit reálisnak tartunk :)

Hamster

Előzmény: Gödény (411)
szega Creative Commons License 2000.06.13 0 0 412
Bicikliút:
Minél több kéne, nagyon és minél előbb. Én is elkezdenék bringázni (most BKV-zom). DE: a Belvárosban egyszerűen nincs ehhez hely, hacsak nem tiltják ki az autósokat. Kellene tehát azonnal: körgyűrű, de jól megcsinált, amin lehet haladni; több hatalmas P+R parkoló a külső kerületekben, amik ingyenesek (!!!). Így talán enyhülne a Belvárost nyomorító kocsiforgalom, és akkor már lehet gondolkodni az alternatív módokon (bicikli, tömegközlekedés). De most mi a helyzet? Az autósok (jobb híján!) szopnak a dugóban, és a bringások csak az ő idegeiket borzolják (sokan ezt még élvezik is, ami egyszerűen szégyen!). Jelenleg a bicikli a belső kerületekben csak feltartja a forgalmat (nézzétek egyszer végig csúcsban, mit művel 1 db biciklis a buszsávban!) Ha az életszínvonal csak annyit javulna, hogy kicsit több ember tudna autót fenntartani és használni, akkor az teljes katasztrófa lenne. Még az a "szerencse", hogy sokan élünk létminimum közelében, így aztán a BKV-nak is van fix közönsége, akikért a kisujját sem kell mozdítania.
Úgyhogy a bicikliutak létesítésének szükségességét szerintem épeszű ember nem vitathatja, csak a feltételek nem adottak hozzá. Mint sok máshoz sem...
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 411
> másfelől ő nem kifejezetten Budapesttel és a városi közlekedéssel foglalkozott...
Bár nem az én feladatom kitalálni, hogy ő mit gondol, de a tippem az: őt a "bili", vagyis a megalapozatlan álmodozás jobban zavarja. Volt BKV-sként van Budapestről tapasztalata bőven.
Előzmény: Hamster (408)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 410
Hát van valamilyen ötleted, hogy mit lehet csinálni? Egyes biliötletek szerint az 56-ossal lenne összevonva, a szerelvények átkerülnének oda, másik szerint a "szuperhatossal", akkor is ki lenne váltva. Persze ezek az ötletek arra bazíroznak, hogy a MOM park miatt megnő a forgalom arrafelé.

Hamster

Előzmény: Wolverine (409)
Wolverine Creative Commons License 2000.06.13 0 0 409
Na igen, ez nekem is hiányzik, de nagyon. Ha külvárostól megyek külvárosig, akkor jobb a két szélén a bringa, de a belső részen nem tudok közlekedni...
Kezdem megsajnálni a 61-est - bármelyik bilit nézem, megszűnik/összevonják...
Előzmény: Munchausen (382)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 408
Szakemberekre lenne szükség a topicban, akik elmondják, hogy mi álom az álmainkból :) és mi nem. Takilaci anno elkezdte, de félbemaradt az okosítás, másfelől ő nem kifejezetten Budapesttel és a városi közlekedéssel foglalkozott...

Hamster

Előzmény: Hamster (407)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 407
Mindezen kétségek miatt írtam, hogy a szakemberek és kevésbbé azok se tudnak egyértelműen az ötlet mögé állni, melynek legnagyobb vonzereje, hogy legalábbis laikus szemmel nézve egyszerűen megvalósítható. Csak ott nem sikerült ennyire szépen csavarnom a szavakat :)

Hamster

Előzmény: Gödény (406)
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 406
Milyen mélyen van a Déli pu. végállomás ? Ha onnan elindul felfelé az alagút, hol bukkan fel ? Az alagútig felérne ?

A 2-es metró már most se kong az ürességtől - azon is merengtünk egy ideje, hogy a 6 kocsis szerelvény beférne-e minden megállóba. Ha még Gazdagrét, Őrmező meg a teljes környék rázúdúlna, bírná még ? És a kerülő a Moszkva tér, Kossuth tér felé mennyivel lassítja a az utazási időt - ößszehasonlítva mondjuk a piros 7-essel ?

Előzmény: Hamster (403)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 405
Hát vita van arról, hogy az aglomerációs közlekedés milyen mértékig a főváros dolg,a és mennyire a helyi önkormányzatoké. Ami szomorú: a BKV ebben nem üzletet lát, amiről lemaradna, úgy látszik más cég se. (bár a BKV-nak nem is az a dolga, hogy nyereséges legyen de már szolgáltatni se nagyon akar) Dióhéjban valami olyasmi derült ki, hogy a BKV pénzt szeretne a plusz járatokért, az önkormányzatok nem akarnak annyira fizetni, nem tudom melyik mennyire jogos, nem tudom mekkora összegekről van szó, így nem mondanék véleményt. Mindenesetre az ottani lakosokat nem irigylem...

Hamster

Előzmény: Sumo (400)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 404
Hm, ki ismer valami fórumot/illetékest erre, ahol ezt fel lehet dobni, kis plakátolás, miegymás, még a MÁVnak is megérné...

Hamster

Előzmény: Pucros Mackó (402)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 403
Egyelőre a pénzhiány miatt, ez az érv überolja a szakemberek érveit és ellenérveit is (a Kis-Gellérthegyi alagút-Kelenföld szakasz lehet, hogy szűk keresztmetszet lenne a vonatok mellé még betett metróknak, bár én ebben se hiszek). Mindenesetre biztosan nem teljesen triviális a megoldás, még ha kétségkívül olcsóbb és gyorsabb is lenne, mint a négyes metró (de a négyes metró politikai dolog, ez meg nem). A 139-es minden aspektusban vicc, de a BKV-sok úgy látszik még nem unják ezt a poént :(

Hamster

Előzmény: andry (399)
Pucros Mackó Creative Commons License 2000.06.13 0 0 402
Egész biztos használnák - szerintem elég lenne egy normális gyalogjárda, ami odavezet, meg egy szórólap a menetrenddel. Azért húsz perc alatt tutira és nyugisan bezötyögni a Nyugatiba jó dolog.

Gondolom, ez nem egyedi eset itt Budapesten. Talán a kaszásdűlőieknek is megérné ugyanezt a vonalat Óbuda állomástól használni - bár lehet, hogy ott nagyobb a távolság.

Előzmény: Hamster (397)
Gödény Creative Commons License 2000.06.13 0 0 401
A bécsi közlekedési vállalatnak van egy olyan plakátja, amin egy bicajos éppen vállára vett bringával indul le a mozgólépcsőn, "ismerek egy rövidebb utat" felirattal.
Előzmény: Munchausen (389)
Sumo Creative Commons License 2000.06.13 0 0 400
a kornyezo telepulesek bkv ellatottsaga katasztrofa.
volt torokbalint, ahova mar nem jar ki a 140es
a 88 nem jarat, hanem inkabb varat.
a 40e megszunt (pedig csurig volt minden esetben, amig jart)
a piros 40 mar nem jar hetvegeken

stb

Előzmény: andry (399)
andry Creative Commons License 2000.06.13 0 0 399
Ki tudja?
Miért nem viszik ki a 2-es metrót a kelenföldi Pu-ba, meg az őrmezői ltp-re?
1. Egyúttal felújíthatnák a helyenként életveszélyes 2-es rendszerét, szellőzőket stb.
2. Őrmezőre a 139 csúcsforgalomban szerintem gáz, és laknak egy páran arrafelé.
3. A 4-es metró így fölöslegessé válna. (A Keletit el lehetne így érni).
4. Ezt a verziót Budaörs felé lehetne bővíteni. Bp. ugyanis a környező települések közlekedéséért nem sokat (~semmit se) tesz, pedig elég sokan építik onnan bebumlizva is a "világvárost". És szerintem Bp-nek nem mindegy mennyi sárga buszt szagol.

Különben nem arra lakom.

andry Creative Commons License 2000.06.13 0 0 398
Ismertem egy srácot, évekig így járt Újpestre gimibe. Van, aki ismeri ezt a lehetőséget. Tény, elég le van pukkadva a megálló, lehetne fejleszteni, na meg az egész elővásrosi vasúthálózattot is.
Előzmény: Pucros Mackó (395)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 397
Hm, pedig biztos ez lehet az egyik leggyorsabb/legnyugodtabb út a belvárosba, ha épp meghalt az Árpád-híd, ami a nap igen nagy részében meg van halva... Látsz esélyt arra, hogy ha ki lenne táblázva/betonozva, stb, akkor használnák az emberek?

Hamster

Előzmény: Pucros Mackó (395)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 396
Jé, szia :) Épp most raktam össze egy nosztalgiaoldalt a múzeumról, le van írva a neved, erre itt is felbukkansz :)

Szóval pont az Erzsébetet, ami az egyik nagy áteresztőképességű hidunk? Én két lehetőséget látok, hogy hogyan lehetne dobni egyet rajta: vagy eldöntjük, hogy villamos, és a Buda-Pest közlekedés kicsit jobbá válik, az átmenő forgalom pedig menjen a Lágymányosin és a Hungárián ("Nagyonnagykörút"?), vagy nincs villamos, és lebontják végre a tuja nélkül céltalanul kerengő felüljárót, ez sokat gyorsítana a Hegyaljára való áttéréskor. De nem hiszem, hogy erőszakkal érdemes lenne kilőni ezt az útvonalat! A 2x2 sáv szerintem kell a városba tartó forgalomnak magában...

Hamster

Előzmény: egeresz (394)
Pucros Mackó Creative Commons License 2000.06.12 0 0 395
Hello topik,

én itten lakom a Pók utcai lakótelepen. Van itt népesség bőven. Tudjátok, hogyan közlekedünk a Belvárosba - amikor tömegközlekedünk? HÉVvel, aztán meglátjuk.

Pedig van itt egy vasútállomás, úgy hívják, Aquincum-felső. Néha mennek innen vonatok a Nyugatiba. Az "állomás" szó túlzás, egy esőbeállónak a váza meg csekélyke közvilágítás vannak a sín mellett, és megáll a vonat. Sajnos kicsit nehéz megközelíteni, egész a Szentendrei útig be kell menni, mert egy hosszúkás, üres telket és a mögötte lévő patak árkát csak így lehet kikerülni - utána pedig meg kell találni az ösvényt a töltés oldalában, amin fel lehet botorkálni kb. az állomásnál. Én a lakótelep közepén lakom, nekem ez kb. tíz perc.

A lakótelepről gyakorlatilag senki nem használja ezt a lehetőséget. Én sem.

egeresz Creative Commons License 2000.06.12 0 0 394
Sziasztok,

regi elkepzelesem, hogy az Erzsbet hidat le kellene zarni az autos kozlekedes elol. Kozeputt meghagyni 2*1 savot busz (esetleg villamos) taxi, a szelet atadni etteremnek/butiknak. Gondolj bele, mennyibe kerulne egy telekar a Hidon?? Hasonloan elzarni az autos forgalom elol Szabadsajto-Kosuth Lajos utakat.

Az ok: ne menjen be a belvarosba (kiskoruton belulre), aki nem a belvarosba tart. Elkepzelhetonek tartom, hogy ezzel mindenhol javul a kozlekedes, meg a tobbi hidon is... Bar az emberek lazadnanak, ha ezt bevezetnek.

Udv,
Egeresz

SzigDani Creative Commons License 2000.06.12 0 0 393
Ahogy azt már említettem volt... A zalai úti végállomás egyszerre elégíti ki a főiskolásokat és az 56A-t. Ekkor már felférnek a Dodgemre is.

Más: van vkinek képe BU 23-as 435-ösről. Ebben a csoportban az összes buszból van!

SzigDani

Előzmény: division by zero (383)
Hamster Creative Commons License 2000.06.11 0 0 392
Milyen főiskola van ott? Egyébként, hm, elférne? Az 58-as villamos újrázása amúgy is utópia lenne mostanában.

Hamster

Előzmény: division by zero (383)
Hamster Creative Commons License 2000.06.11 0 0 391
Na, hát azért nehogymár ne külön jeggyel kelljen, nem hiszem, hogy ez lenne a tétel, hogy midnenki annyit fizet, amennyi helye foglal :)

Hamster

Előzmény: Munchausen (385)
Hamster Creative Commons License 2000.06.11 0 0 390
Hm, igen hülyén hangzik az a rész, hogy "a pincében tízszeres a nyomás, ezért 1:10-es makettet építenek :) De ez is a légellenállás leküzdésének egyik módja lenne... És úgyse fog megépülni nálunk. A 18 perc amúgy is hihetetlennek tűnik.

Hamster

Előzmény: ViTDavid (387)
Munchausen Creative Commons License 2000.06.11 0 0 389
Fene tudja, lehet, hogy itt is belemennének a plusz jegybe, mert mondjuk ha valaki elindul Lőrincről óbudára, annak jól jönne közben egy kis metrózás kőkitől újpestig, még lift sem kéne, mert csak kétszer két adag lépcső, nemcsak mozgó, egyébként Kőbánya-Kispest-től Nagyvárad térig és később a nyugati után amúgy szerintem megoldható lenne a bicajjal való mászkálás, kérdés, hogy zsúfolt metróba hogyan raknám be a bicajt, de esetleg mondjuk az utolsó vagy az első szerelvényt ha kijelölnék jó lenne, nem?
A II-es metróval már más a helyzet, ott majdnem fullig csak mozgólépcsővel lehet utazni, bár személy szerint simán felvinném a bringát mozgólépcsőn is ha kell.
Előzmény: RadiX (388)
RadiX Creative Commons License 2000.06.11 0 0 388
A Helsinki metroban igy van, minden allomason van lift (van ahol ferdepalyan megy a mozgolepcsövel parhuzamosan), es lehet kerekpart vinni a metron, plusz jeggyel.
Előzmény: kivi (384)
ViTDavid Creative Commons License 2000.06.11 0 0 387
Hali!

Ajánlom figyelmetekbe, igaz már megírtam a véevk-be, és igazából a Hogyan javítanál Magyarország közlekedésén? topicba tartoznas, de megnézni érdemes.

http://index.hu/tech/tudomany/metrovonat

ViTDavid

Előzmény: andry (386)
andry Creative Commons License 2000.06.11 0 0 386
4-es metró? Minek? Már elavult. Metro-Goldwin-
-Mayeréknek már upgredelniük kellett volna az 5 verzióra. De annak mínimum Battonyától Nemesmedvesig. :)
Munchausen Creative Commons License 2000.06.11 0 0 385
Tényleg, ez is egy jó ötlet, minimális ráfordítással szvsz megoldható lenne a dolog, szerintem sokan igénybe is vennék, csak ne sarcoljanak meg nagyon, végső soron igaz, hogy több helyet foglal a bringa mint egy átlag hátizsák, de remélem nem az lesz, hogy majd külön jegyet kell venni miatta.
Mozgássérültek hogy metróznak? Nemhiszem, hogy túl kellemes lehet székben leereszkedni egy mozgólépcsőn. Európa más nagyvárosaiban megoldották ezt a kérdést a metróknál, kisföldalattinál láttam a mexikói útnál liftet, de csak ott...
Előzmény: kivi (384)
kivi Creative Commons License 2000.06.11 0 0 384
Úgy hallottam, hogy a leendő(?) 4-es metróhoz a mozgólépcső mellett lesz lift is (főleg a tolókocsik miatt). Erre alapozva elgondolkodtak azon, hogy esetleg kérékpárt is lehetne szállítani a szerelvényen.
Előzmény: Munchausen (382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!