Tegnap Jöttem Győrből TB-ra, Füzitő felsőn kitérőben ácsorogtunk legalább annyit, mint máskor Füzitőn, majd Tatáig meg sem álltunk. Nem ment be Füzitőre a vonat, hanem elvágtatott a ,,külső" vágányon.
Jó, a bordóinga, meg 1-2 nosztalgiás gép, a többi párezer meg látszik, folyamatosan, egész nap, 1-1 nagyon ritka kivétellel, amikor valamiért mégsem.
Ugyanaz a szitu, mint amikor egy klasszik balatoni hétvége első napján áll a kelenföldi aluljáróban az automata előtt sorban és a kezében tartott okostelefonról rinyálja a nagyvilágba, hogy "hossz a sor, nem tudok jegyet venni".
Ez persze nem menti fel az utasnemtájékoztatást elkövetőket, mert rendre bemond érkezőbe pontosan olyan vonatot, ami fizikailag még el sem indult, és túlzottan nem is érdekel a kifogás, hogy amíg nincs tény időadata, addig pontos. Programozzák le, oldják meg, mert az tényleg vicc, hogy pontosnak hazudnak egy olyan vonatot, aminek a forduló szerelvénye +40-nel dönget a végállomásra...
De azért az utasnak sem kell álldogállni 20-30-60 percen át a megállóba, miközben az eszköz ott van a kezében, hogy segítsen saját magán...
pont a tárnokiaknak szerencséjük volt pénteken, mivel a 4711 is 30 perces késéssel 22.20-kor indult onnan, így az egész vonalon ők kaptak egy z30 pótló g43-at, de az összes többi megálló esetében igaz volt a nincs más lehetőség
de aki ezt Érd Alsón megeszi, úgy ,hogy kezében minimum van egy okostelefon, az meg is érdemli...
miért figyelné a telefonon, mikor egy köfi-s vonalon, számítógépes utastájékoztatás mellett ki van írva, hogy késés nélkül jön a vonata
ha 22.35 körül gyanút is fog és utána néz mit tud tenni és nagyon tájékozott "közlekedésmániás" akkor rájön, hogy az s40 22.34-kor már elindult érd felsőről, a következő vonat 1 óra múlva jön ott
az utolsó 710-es busz 22.35-kor elmegy/t kelenföldre, az utolsó 735-ös busz 22.40-kor elmegy kelenföldre,
nagyon gyorsan "kapcsolnia" kellene
elvileg az automata utastájékoztatástól kb. 22.51-kor tudta meg, hogy 60 perc késéssel jön a vonata, ha addig nem tájékoztatták élőszóban,
mivel az emig-re is ekkor került fel a 4541-es vonat, egyből ilyen késéssel
De nem folyamatosan, nem online. 2 állomás között eltűnnek, és akkor nincs várható adat sem... Nezd meg pl. a cseh vonatok adatait Nagymaros-Visegradnál...
Igazad van, hogy egy kalapsz az egész, és úgy általánosságban is az utastájékoztatás, de aki ezt Érd Alsón megeszi, úgy ,hogy kezében minimum van egy okostelefon, az meg is érdemli... (Ez alól kivétel az a 2 ember, aki Tétényligetnél és/vagy Kastélyparknál akar leszállni) Nem Tárnokról van szó ahol nincs más lehetőség...
A retró hétvégén forgalomba álló Nohab mozdony meghibásodott, emiatt csörgő mozdonnyal közlekedik az észak-balatoni vonal Balatonfüred-Tapolca vonalszakaszán:
a Szombathelyről a Déli pályaudvarra 9:56-kor induló 19705-ös Kék Hullám InterCity (IC) vonat,
a Déli pályaudvarról Tapolcára 13:05-kor induló 19794-es számú Kék Hullám IC,
a Tapolcáról a Délibe 17:38-kor induló 19793-as számú Kék Hullám IC ,
a Déli pályaudvarról Tapolcára 19:05-kor induló 19708-as számú Kék Hullám IC vonat.
a 30a-n ezzel a nem sokat érő, állomási utasnemtájékoztató rendszerrel kezdeni kellene vmit
pénteken a 21.48-kor szfvárról induló s30-ast még 22.30-kor is pontos érkező vonatnak mutatta az utastájékoztató érd alsón, holott még el sem indult fehérvárról a kelenföldi problémák miatt, így az ott várakózó kb. 20 utas nyugodtan várta az ekkor még nem közlekedő, de már legalább 40 perces késéssel érkező vonatot
pedig, ha vmi, vagy vki tájékoztatja őket, hogy a vonat jelentős késéssel közlekedik, ezért fáradjanak át érd felsőre, az onnan 22.34-kor induló személyhez,
biztosan kevesebbet emlegették volna az "anyját"
a vonat 22.51-kor indult fehérvárról
így álldogálhattak 60+ percet a szélben a csili-vili elővárosi vonatra várva
Tekintsd meg Finnország példáját, akik 2008-ban kiépítették az országot GSM-R-rel. Aztán 2015-re rájöttek, hogy:
Drága kiépíteni
Drága üzemeltetni
Interferál a publikus GSM hálózatokkal
Nem akarnak várni az FRMCS-ig, ami jó esetben 2028-ra lesz alkalmazható
Úgyhogy ők 2018-ban átálltak az állami Tetrára, és a L2-es ETCS-t is azon tervezik megvalósítani. Nem tudom hogy állnak vele, de a világban máshol már találni ETCS-t ahol a rádiós kommunikáció Tetrán megy.
Persze előnyük, hogy széles nyomtávon közlekednek, ezért nem kell Európa többi részével interoperábilisnak lenniük.
Szárszón az épület Z elrendezésű volt, az átkötés párhuzamosan a vágánnyal. A fotón az épület U elrendezésű, merőlegesen a vágányra. Ezen felül Szárszó esetében a partra vezető utca pont az őrház mellett keresztezte a sínt, a fotón jól kellene látszania az előtérben azátjárónak. Szerintem Szárszót kizárhatjuk.
I.: Csak 1 db épület volt egész Balatonszárszó településen? Más nem volt?
II.: a fentrol.hu-n linkelt felvételen is látszik egy "U" alaku ikerőrházszerűség, az átjárótól Siófok felé, jobb oldalon. De szerintem még ma is megvan.
III.: Nem kell látszódnia az átjárónak, ha az a fényképész háta mögött van.