Üdvözlök mindenkit első megszólalásom alkalmából. Magamról csak annyit, hogy 36 éves vagyok és már sok motorom volt, mindenféle relációból. Mz sorozat, Jawa /régi, új/, Kawasaki /régi 250-es/, Pannónia P10 stb. Persze én is Jawa Mustángon meg Simsonon tanultam motorozni. Sőt Rigán és Verhovinán!!! :-) Most éppen egy 98-as Twin Sport büszke tulaja vagyok. Néha szivunk vele, de a világ legstrapabiróbb és legstabilabb motorja a keleti fronton. Én kirándulni már csak ezzel járok. Na ez jó hosszúra sikerült, ha valakinek segitség kell keressen a topicban, ha tudok szivesen segitek. Ja, most 21-én a Camponában lesz veteránbörze, ha minden összejön kint leszek. Van pár Pancsi cuccom, attól szeretnék megszabadulni.
Sziasztok,
mostanság szereztem egy ETZ 250-est, de 3 évi állása után elég sok alkatrész kellene hozzá. Kérdésem a köv: hol tudtok Budapesten jó és olcsó - olcsó és nagy választékú - motorosboltot?
Köszi, Gag
Sajna még mindig nem találtam csepptankos 350-es Jawa-hoz hátsó lámpát! Akinek van eladó, irjon léca. Olyan kéne amit kapásból rá lehet tenni a sárhányóra, a sárhányó ívét felveszi a lámpa formája. Elég sürgős lenne, ugyhogy ha valaki tud segítsen, köszönöm előre is
Azthiszem láttam Güzüt pénteken nyolckor a budafoki és az irinyi út kereszteződésénél.
Szóval Te voltál az Güzü?? Vagy esetleg valaki másnak is van olyan narancsvörös masinája?
Cső!
Dzsudzsi
U.I.: A gyújtás elkészült, de mivel időm már nem volt rendesen beállitani az előgyújtást, meg kipucolni a karburátort, nem tudok még rendesen beszámolni.
Hali topic!
Jó rég írtam már ide. De azért olvasok. Az én mocimon a féklámpakapcsolás úgy van megoldva, hogy a tank alatt van egy kapcsoló és mindkét fék két bowdent húz. Egy-egy bowden megy a tank alatti kapcsolóhoz és bármelyiket húzom pilácsol a hátulja. Mondjuk a vizsgán a vizsgabiztos igen furcsán méregette és +kérdezte, hogy ez gyárilag van így?
Sam
Esetleg ha valaki jár ki a JAWA-k őshazájába, kivihetné valamelyik börzére, ott biztos jó pénzt adnának érte, mert elég régi. Köszönöm a segítséget!
Csőváz
Sziasztok
Segítség kellene, van egy háború előtti, harmincas évekből való 175 ccm JAWA vázam. Ez a típus lemezvázas és lemezvillás, tányérüléses, hasonló mint a korabeli Harley ülések. A motor és a kerekek nincsenek meg, de megvan az utasülés is, rozsdás állapotban. Váz alatti tankos volt azt hiszem. Akit érdekel keressen meg, pénzt nem szeretnék kérni érte, inkább URAL alkatrészre cserélném.
Csőváz
Ha nincs is megoldva gyarilag, akkor lehet barkacsolni :-) En is egy ETZ mikrokapcsolot tettem a fekkar tartojaba gyari megoldas hijan.
Mivel a CZ-n a hatso feklampakapcsolo nem bovdenes, gondoltam atalakitom, hogy van megoldva a kapcsoloresze, marmint valami speci rugok+mikrokapcsolo, vagy egyszeruen egy normal nyilt kapcsolo van??
Nekem mind a ket Jawan az elso fekhez a kapcsolo a fekkaron volt, valami mikrokapcsolo fele. Szerintem ott nezzed meg, hatha van ott valami csatlakozo.
Szevasztok!
Nem tudja valaki véletlen, hogy hogyan lehet az első féket rákötni a féklámpára úgy, hogy az világítson? Az enyémen nyoma nincs, csak a hátsó fékhez van féklámpakapcsolóm bovdennel. Vagy ez meg van oldva egyáltalán gyárilag?
Felszallsz a harmas metrora, es elmesz az Arany Janos utcaig. Ott felmesz a metrobol, es meglatod, hogy a Te feloli oldalon merre megy a troli. Ez megadja az alap iranyt, de nehogy vegig kovesd, csak indulj el abba az iranyba, amerre a metrobol feljovet latod a vezetekeket. Ott rogton lesz egy lampa, azon atmesz, majd atmesz a hatsavos uton is. Elvileg ha atmentel akkor mar latod azt az egyik haz falan, hogy "O utca". Ott is bemesz balra, az egyik szuk utcaba. Ott majd kint lesz egy tabla, hogy "hengerfuras, fotengelykoszorules", miegymas. Na oda kell bemenned!
Üdv topictársak!
Írtam, hogy kéne nekem hátsó lámpa a Jawa-hoz, ha tudtok címet, személyt, bárkit, írjátok már meg, vagy csak adjatok visszajelzést, hogy nincs, és akkor keresek máshol valahol. Köszönöm, és várom válaszotokat!
Sürgősen kéne nekem egy Jawa 350-es hátsó lámpa, csepptankoshoz, az a fajta kéne nekem amelyik felveszi a sárhányó ívét és szinte rásimul a hátsó sárhányóra, és maga a lámpa olyan csúcsos. Elég nehéz leírni, de gondolom tudjátok melyike gondolok. Utánvétellel is megvenném, és tényleg kéne a napokban, írjatok, előre is köszönöm mindenkinek,
Tökszurkálás helyett javaslom, hogy kend be a vakrozsda által érintett felületet olyan disznózsírral, amiben nincs avasodásgátló ( legbiztosabb a házi), és jó pár napig hagyd rajta. A lassan megavasodó disznózsírból felszabaduló gyenge savak fellazítják a rozsdaréteget, viszont a vasat békénhagyják, és a nikkelréteg alá sem marnak be. Így pár nap után, viszonylag könnyed dörgöléssel egy egyszerű pamutronggyal le lehet törölni. Sötét folt sajnos marad utána, de ez a rozsdapettyes nikkelezett/krómozott felület legkíméletesebb felújítási módszere, ha nincs pénzünk/energiánk/időnk a galvánüzem meglátogatására.
Sziasztok!
Van egy 638-asom, meg egy Californiám a pincében 4 éve. Kell a hely, úgyhogy túladnék rajtuk. A gond, hogy nem írattam át, de adásvételi meg forgalmi is van (szóval nem svindli). De most már elég sokba lenne átíratni, úgyhogy alkatrésznek szánom őket (de egyben vannak, meg úgy tudom a papírt is el lehet intézni, ha muszáj). Talán Ti tudtok valakit, akit érdekel. Olcsón odaadom. Sopronban vannak. Ha érdekel: 06-30-238-77-55. Köszi
Végre össze lett rakva a motor! Hétvégén meg is hajtottam! Király volt!
Csak elszállt benne a feszszabályzó! Még szerencse, hogy az utcában voltam. Gyorsan haza, fel a másikat, aztán mehet tovább.... :)
Láttátok mekkora panel van egy feszszabályzóban (skoda)??? Nem akartam hinni a szememnek!! Volt benne egy kb. 2*4 cm-es panel!!! Ennyi az egész! Néhány dióda, kondenzátor meg ellenállás, plusz két sima tranzisztor, meg egy teljesítménytranzisztor! El is szállt rendesen, tiszta amperszaga volt, a nyákon is hagyott nyomot.
A másik típus amit fölraktam az valamivel masszívabb, fémtokos tranzisztor van benne... :))
Üdv!
A hétvégén megnéztem egy eladó 250-es Jawát (559-es típus). Igen meglepett, hogy számos részlet (nem is apró) más, mint a 175-ös Cz-men, pedig évjáratban csak 1 év van közöttük (ez 69-es volt).
A váz nem hengeres cső, mint nekem, hanem négyszög profil alakú. Így, ha benézek a tankba, a kettéosztásnál nem egy gömbölyödő domborulat látszik a beöntőnyíláson keresztül, hanem egy négyszögletes kiemelkedés van benne.
A kipufogó dob vége nem leszerelhető, mint nekem, hanem a könyök után egyben van az egész, bele sem lehet nyúlni...
Az első sárvédő olyan szögletes jellegű, mint a 634 ill. 638 típusokon. Az enyém a "csónak" alakú...
Ez tényleg ilyen minden (559-es) 250-esen?
Egyébként lehet nem kellene veszni hagyni, a szürke forgalmija megvan, abban egy tulaj szerepel, az óra 12.000 km-t mutat (?), át van fújva feketére (meg is folyt), vannak hiányosságai (hátsó lámpa Mz), a dinamó tekercse le van égve, a kipuffot meg a felniket krómozni kellene, mindez 25 pénz. 35-ért volt meghirdetve, de kapásból lealkudta magának az eladó 25-re...
A régi rendszám rajta van. Az nem gáz?
Hozzáfűznivaló, vélemény???
CsA
Üdv topictársak!
Kisebb kényszerpihenő után ismét itt vagyok. A lemaradást még nem olvastam át, de már lementettem lemezre és hazavittem, az ünnep alatt majd legalább lesz a Veterán magazinon kívűl mit olvasgatni. Először is egy rossz hír, a Pannonia topicból ide is átkopizom:
"Javaslom mindenkinek, hogy a téli leállításkor alaposan konzerválja le a gépet. A múlt hét végén előbányásztam a csepptankos Czetkámat és majdnem sírvafakadtam. A tank krómozott oldalába elég szépen beköltözött a rozsda. Én ..., tavaly ősszel letörölgettem a gépet, persze a konzerváló réteget is, ami 10 éven keresztül kitartóan óvta a masinát. A felület nem volt már 101-es, de jól nézett ki. A nedvesség bepótolta azt, amit az elmúlt évtizedben nem tudott véghezvinni..."
Szóval közelálltam ahhoz, hogy tökönszúrom magam.
Valaki gyorsan (még ma) megmondhatná, hogy a '68-as széria esetén jól emlékszem-e, hogy pozitív testelésű? Be kellene már installáljam az akkumulátort...
CsA
Ui.: Kellemes Húsvétot mindenkinek!
Új társ a topicban ! Tegnapelőtt végigrágtam magam az egészen és úgy gondoltam jelt adok magamról. Van két '83-as 634-esem, az egyik 1500 km-rel ezelőtt lett generálozva, nagyon jó, a másik még pihen, de üzemképes.
A pontos típusszámaikat nem tudom, a felújítotton(továbbiakban "1.") nincs típustábla, a másik meg nem itthon tárolódik, úgyhogy nem tudom megnézni.
Az 1.-n vázcsere is volt, ki tudja mit cseréltek ki még rajta, de a lényeg hogy sem a régi, sem az új vázszám, sem a motorszám alapján nem tudok motoron kívüli alkatrészt rendelni, vagy tájékozódni, nekem viszont a mostani állapot annyira tetszik, hogy ilyen alkatrészeket lenne jó szerezni.
Ha valaki ráismer egy típusszámra (634-???)az alábbiak alapján (hátha eredetileg is ilyen volt összességében), annak megköszönném az infót:
- Metálbordó tank festett felirattal egy sportcipőkön láthatóhoz hasonló pipaszerű fehér ábrán.
- 632-000-142283 motorszám (fent az egyes fokozat)
- krómozott bukókeret és kapaszkodó, sárvédők, szarv
- duplán mélyített ülés
- fekete műanyag fék- és kuplungkar, hátsó teleszkópon külső fekete bevonatú spirálrúgó
- a szokásosnál rövidebb kipufogó rövid betéttel, a vége egy sréan kifelé álló vékonyabb cső (király hang)
- fordszám- és sebességmérő kerek óra
Amúgy rozsdamentes, csak horpadt a tank, szakadt az ülés...
Csodálom az ittlévők hozzáértését. Ha lesz rá időm beíratkozom a BME könyvtárába. Egyelőre marad a műszaki érzék, a lelkesedés, az alapfokú tudás (gyújtásbeállítás, kisebb cserék, karbantartás egy része...), meg az az egy szem szerelő 30 km-es körzetben, aki szívesen(?) foglalkozik a géppel, meg a remény, hogy tőletek, meg később akárhonnan szerzek egy kis tudást. Sajnos se egy rokon, se egy ismerős Jawa-s. Azért remélem nem csak kérdezni fogok, de tudok használható info-val is szolgálni az elkövetkezendőkben. Aktivitás csekély lesz(remélem), mert az utolsó félévemet nyomom a PSZF-en úgy, hogy vizsgaidőszak (hivatalosan 25 nap/7 koll+3 szig),+ szakdoli és államvizsga van előttem, de utána ezerrel ! (A Jawa-n is !)
Kéne nekem jó oldalak Jawakról, aki tud pár ilyet, az írja már meg az oldal címét, képek kénének nekem Jawa 350-esekről, köszönöm,
és mégegy: Panonia T5-ös, teljesen restaurált állapotban, gyönyörűen felújítva, milyen árban van? Üdv, Misi
Schnitt:
Hát felőlem úgy fested ahogy akarod, ez a garázsos módszer egy "barkács" módszer, persze a festőműhelyekben is kézzel festenek, nem lábbal:) de a kézifestés alatt az ecsettel való festést szokták érteni:)
Hát én maradok a drágább és + 10 évvel tartósabb variációnál vagyis a festékműhelyben való festésnél, de mindenki ( mégegyszer mondom ) úgy csinálja ahogy neki jól esik, csak én már annyit belefeccöltem a gépbe, hogy ezen nem fogok spórolni, üdv mindenkinek, Misi
"kézi festésben én nem bízok"
miért, a fényezők lábbal festenek?
20ezer+anyagért motort festetni? Faterom autóját tavaly 25-ért festették anyaggal együtt, és nem neolux volt, hanem mobihel.
A steril környezet abbol állt a festőnél, hogy a padló egy fémrács volt, ami alatt állt a víz. Ez a pormentesség miatt kell. A műhely full be volt sötétítve, és neonlámpákkal volt tele. így jobban lehet látni, mikor csillan meg a festék.
Ő azt mondta, hogy egy tökéletesen kiporszivózott, és bevilágított garázs is jó, de ez a vizes dolog annyiból jó, hogy nem kell folyamatosan portalanítani