Azt hiszem Vésztő határában láttam egy emlékművet: egy darab sínpárt egy jelzővel. Valamelyik bezárt vonalnak állít emléket, vagy Vésztő vasutas mivoltát hivatott dicsőíteni?
A konkrét helyszínt, illetve az újranyitásra mutatkozó igényt nem ismerem, de amíg a két sínszál le van aszfaltozva kerékpárútnak, legalább nem tűnnek el szőrén-szálán...
Nem lenne jobb egyébként simán a két sínszál közötti területet feltölteni aszfalttal? Így, ha még valaha is újranyitnák, csak fel kell törni az aszfaltot...
A települési bekötő vasúti vonalon 2007. március óta szünetel a vasúti személyszállítás és ugyancsak régóta nincs teherszállítás. A vasúti személyi közlekedés újraindítása nem indokolt, a tömegközlekedés közúton, autóbusz forgalommal megoldott. A településen működő gazdaságok a vasúti szállítást nem veszik igénybe, így a Szentgrótra érkező vasúti mellékvágány „iparvágányként” sem működik. A megyei területrendezési terv szerkezeti tervével összhangban cél a vasút megszüntetése, a vasúti területek más célú hasznosítása, valamint a nem működő vasúti mellékvágány kerékpárúttá történőátépítése.
Április végére tervezek egy fotós sétát Bánk környékére. Egy kicsit más lesz mint a többi. A képeket camera obscurával készítenénk f.f technikával, amit a helyszínen fogok előhívni.
Azóta már megtudtam egyet s mást, például azt, hogy volt azóta kiszolgálás, Kijavítottam volna, csak még nem volt időm megszerkeszteni a bejegyzést. Viszont elküldenéd a képet a mail (geri961@windowslive.com) címemre? Felhasználnám az engedélyeddel a cikkben. :)
Nem biztos, hogy ezek a képek ebbe a topicba valóak, de ez az épület már jó 15 éve elveszett, az eredeti ácsi vasútállomás az 1-es vonalon (mellé épült a MÁV típusterv állomás). A képek egy Ács ipartörténetét bemutató könyvből származnak. (Sajnos jobb minőséget nem tudtam kicsikarni...) Nagy kincsek az elpusztult vasúti dolgokat gyűjtőknek, így számomra is. Érdekességnek is jó...