Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 2016.03.31 0 0 34775

Ez leginkább a gazdától függ.   Mit szeretne... hogyan szeretné azt amit... stb. 

         Kell-e a légrugó - mert az nincsen.  Kell-e a szintszabályzós hidraulika... mert az sincsen.

Kell-e a hidraulika emelőképessége kinyomott kuplungnál - mert gyárilag az sincsen... de van rá házilagos megoldás.

Előzmény: Yodu (34773)
zil-130 Creative Commons License 2016.03.31 -1 0 34774

Elfogultak vagyunk a Dutrával,meg társaival kapcsolatban,ez igaz,meg talán jó is,hiszen magunkénak érezzük.De azért a homokba nem kéne dugni a fejünket...A Dutra a komcsi világban terveződött,ott is készűlt,és a vég is akkor érte.Komcsi traktor akkor?Nem mindegy már...jó gép volt,abban a korban feltűnően jó,nem a világnézet miatt,hanem a gép tudása miatt.Alkotóik szerintem minden világnézet nélkűl tették olyanná,amilyené.Dolgozni,munkára tervezték,nem másra.Az más,hogy akkori országimázs mennyire használta ki a benne rejlő lehetőséget.Történelemben nincsen ha,de ha mégis,mondjuk a gyártás megéri a rendszerváltást,gondoljuk el,valami nagy név gombokért hogy vitte volna el,még nyoma se legyen,mert jobb,mint az övék.MTZ-t hozzák fel a Dutra sirásójának itt sokan,miért,a ződ sárgák talán piacgazdasági alapon másként tettek volna?Sajnos az akkori döntéshozók másként értékelték a helyzetet,és nem álltak ki a sajátunkért,nem csak a Dutráért,másért sem...mert komcsik voltak?Multat végkép eltörölni?Ez most komoly?Ez még ma is eladható itt nálunk,hogy a komcsik utálták a Dutrát,mert jó?Egyszerűen rossz gondolkodásu emberek hozták akkor a döntéseket,és ők igy gondolták...sajnos.Ma is hasonló a helyzet a vezetőink gondolkodását illetően,ők is komcsik?Ugyan már,simán alkalmatlanok...de hát mi válasaztottuk őket,tehát a mi hibánk minden ez által.Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (34772)
Yodu Creative Commons License 2016.03.31 0 0 34773

Sok hátrányuk van?

Előzmény: Törölt nick (34772)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.30 0 1 34772

"Pártkormány propaganda volt megtanítani a sok fejletlen embert, hogy az MTZ jobb, mint a Dutra. A Zil minden szempontból jobb, mint a Csepel. A magyar kombájnnak írmagja sem maradt, mert hát van idegen jobb."

 

Ez így nem igaz. Még a kommunisták is büszkék voltak a Dutra traktorokra. Egy olyan újságcikk sincs amiben szidnák a Dutrát. Minden újságcikkeben különböző megvilágításból csak az elismerés a a dicséret a jellemző. 

 

Nézőpont kérdése, hogy mi jobb meg mi nem annyira jó. Inkább az a kérdés, hogy mi a az, ami a miénk és tudunk-e érvényt szerezni a saját érdekeinknek vagy nem. Akarunk és tudunk harcolni a piacon maradásért vagy sem. Nem tudtunk, nem akartunk. A külföldi érdekeltségek erőteljesebb létjogosultságot mutattak.

 

Tény, hogy két  EMAG kombájn a Kalász típus és a B-62 típus modernebbek és jobbak voltak az SZK-3 típustól.

 

De azokat leginkább exportra gyártották. A nagy testvér kombájn gyártásban is meg traktor gyártásban is maga alá gyűrt.

 

Már csak az is előnyük volt, hogy az orosz olcsóbban hozzájutott a vasérchez, mint a Magyar, akinek nem igazán volt.

 

Elfogultak vagyunk a Dutrával kapcsolatban, mert ez így helyes és a Dutra a világban  mindenütt a modern traktorok etalonja. De azok a tények, amik a hátrányunkat jelentették, makacs dolgok.

 

 

Előzmény: dutrancs (34753)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.30 0 1 34771

       

kis dutra Creative Commons License 2016.03.30 0 1 34770

Köszönjük!

 

Előzmény: Törölt nick (34769)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.30 0 2 34769

Legyen itt:

 

Előzmény: kis dutra (34768)
kis dutra Creative Commons License 2016.03.30 0 2 34768

Kedves Fórumozók!

 

Szeretettel várunk mindenkit Bócsára Dutra gépmajálisra, 2016. 05.07-én szombaton .

Helyszín: Vincze Lovarda

                Bócsa, IV. k. 55.

                6235

GPS: 46°39'46"N 19°29'50"E

 

Veterán Klub Bócsa facebook közösségi oldalt figyelmükbe ajánlom, melyen minden további információ rendelkezésre áll!

 

 Mindenkit szeretettel várunk !!!!!

 

Üdvözlettel! A Szervezők

 

Tel.: +36-30-2-396-296

 

e-mail: kiszsi@freemail.hu

dutrancs Creative Commons License 2016.03.29 0 0 34767

Ezek az írások-így utólag- ,amolyan látleletekhez.kórházi zárójelentéseknek tűnnek, aminek az eredménye: A páciens meghalt!!Nem élte túl,a gondos ápolás ellenére).  :-)

Előzmény: zil-130 (34757)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.29 0 0 34766

http://www.traktorimaszyna.pl/

 

ZAPROSILI NAS / Meghívtak minket:

 

IV. Dutra Találkozó,  Kiskőrös Hungary

 

 

 

Klub „Traktor i Maszyna” organizuje  wycieczkę na Węgry    12-16.05.2016 r. 420 zł - członek Klubu 470 zł - pozostali    

 

Klub gwarantuje przejazd klimatyzowanym autobusem, bilety wstępu, noclegi, ubezpieczenie, wyżywienie zgodnie z programem, przewodnika po Budapeszcie. W sobotę Klub „Dutra” funduje obiady - gulasz z baraniny oraz wieczorne spotkanie. - Zgłoszenia przyjmowane są w formie wpłaty zaliczki w kwocie 200 zł na konto klubu „Traktor i Maszyna” SBL Poznań F/Lipno 91 9043 1083 2832 0041 0841 0001 tytułem „Darowizna na cele statutowe”. - W celu ubezpieczenia należy wysłać na adres klub@traktorimaszyna.pl imię i nazwisko zgłaszanych osób, adres zamieszkania i numer pesel . - Całość kwoty 420 zł. lub 470 zł. należy wpłacić do 30 kwietnia 2016 roku. - W przypadku rezygnacji z wyjazdu po 12 kwietnia 2016 roku zaliczka nie zostanie zwrócona. - Jeżeli do 31 marca 2016 roku zgłosi się więcej osób niż jest miejsc w autobusie, pierwszeństwo mają członkowie Klubu. Po tym terminie decyduje kolejność zgłoszeń. - Miejsce zbiórki: Lipno - Gminny Ośrodek Kultury - Informacje można uzyskać telefonicznie u członków zarządu (prosimy dzwonić po godzinie 15:00)      Program:   12.05.2016  (czwartek) 19:00 - wyjazd z Lipna (samochody można zostawić na parkingu przy Gminnym Ośrodku Kultury w Lipnie 13.05.2016 (piątek)  9:00  -  zwiedzanie kolekcji ciągników i silników stacjonarnych Lévay Sándora w Gyöngyös (do obejrzenia 120 ciągników i 250 silników stacjonarnych) 13:00 - zwiedzanie skansenu maszyn rolniczych Hajdu w Mezokovesd 19:00 - zakwaterowanie w hotelu „Imperial” w Koskoros 20:00 – kolacja 14.05.2016 (sobota)   8:00  –  śniadanie 10:00  – udział w paradzie traktorów i  zlocie 14:00  – obiad  14:30  - czas wolny w hotelu „Imperial” (baseny termalne, sauna, grota solna, kabina parowa itp.) 18:00  – kolacja 20:00  - spotkanie integracyjne z członkami Klubu „Dutra” 15.05.2016 (niedziela) 8:00 – śniadanie  10:00 – udział w zlocie (parada traktorów, traktorpulling, orka itp.) 14:00 – wyjazd  z Kiskoros 16:00 - 19:00 - zwiedzanie Budapesztu z przewodnikiem 16.05.2016 (poniedziałek)    8:00 - przyjazd do Lipna Dodaj komentarz

offroader Creative Commons License 2016.03.29 0 0 34765

A Dutra nem csinált mást, mint megteremtette a világon a nagybetűs TRAKTOR fogalmát. Addig nem gyártott itt senki semmifajta használható erőgépet, nem hogy univerzálisat, ami a palántázástól a mélyszántáson át a fakitermelésig bármit megcsinál neked. Kétkerekes tehetetlen formátlan kis játékszerek mind, ami csak vagdalkozik, elássa magát, vagy a pofáját csapkodja a földhöz, ha véletlenül utánakötnek valamit, vagy csak fel kell menni egy dombra egy függesztett eszközzel. Mezőgazdaságban értékelhetetlen, használhatatlan nagy darab NULLA mind! Hagyjuk is ezt.

Yodu Creative Commons License 2016.03.29 0 0 34764

Beszéltem ma a tulajdonossal, motoron,kuplungon meg egy -két apróságon kívül, minden megvan hozzá. 

 

Beszéltem egy olyan emberrel aki Csepeleket bont(épít) van motorja hozzá. Állítása szerint erősebb ,mint amivel a Dutrakat szerelték gyárilag. 

Apám segítségével össze tudnánk rakni, de biztos több hónapos munka lenne. 

 

Előzmény: gajtox (34762)
Yodu Creative Commons License 2016.03.29 0 0 34763

Köszönöm 

Előzmény: Törölt nick (34761)
gajtox Creative Commons License 2016.03.29 0 1 34762

alkatrésznek jó lehet

Előzmény: Yodu (34760)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.29 0 1 34761

D4k-B francia export. Egyikbe Man motor tettek a Csepel vagy Steyr helyébe. Gyárilag más hidraulika meg a kerékpánt helyzete módosítható a tárcsán.

 

 

Előzmény: Yodu (34759)
Yodu Creative Commons License 2016.03.29 0 0 34760
Yodu Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34759

Ezek milyen Dutra-k

 

77jr03 Creative Commons License 2016.03.28 0 2 34758

Azért az IH traktorgyártását ennyire nem szabad lenézni, tisztelt plé!

 

Az IH 1962-1974 között is gyártott komoly, nagy teljesítményű erőgépeket. Ezeknél az orrnehéz "Dutra" felépítést alkalmazta, pl.:

 

IH 4300

 

 

IH 4100

 

 

Egy ilyen 1206 kabinosban is eltraktorozgattam volna 1967-ben...

 

  

 

Előzmény: dutrancs (34753)
zil-130 Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34757

Értő emberek leborulnak a Dutra tudása előtt,ezzel egyetértek,maximálisan.Pártpropaganda megtanitott sok embert-ezzel is,főleg ugy,hogy saját céljait is figyelenbe vette.Ez rendszertől-komcsizástól függetlenúl igy volt-van,nem csak nálunk.Az MTZ jobb-rosszabb-ezerszer kielemeztük már,szócséplés lenne fokozni.Rossz gép?Maga kategoriájában egyáltalán nem rossz,főleg árát nézve.Jobb a Dutra?Inkább más..Nézzük,mikor készűlt,a kort is hozzá:akkor még ,ha kicsit is,az ország maga ellátására külföldtől független akart lenni,minden lehető irányban,nem csak traktorilag.Ezért vették a Steyer licencet,hogy legyen alapja a hazai teherkocsiknak,traktoroknak,stb.Célszerű irány,egységes motorok,fődarabok-a gazdaságosság  fejlesztésben,használatban is.A Dutra egy nagyon jellegzetes tervezési irány,a tervezők a nagy vonóerőt,és mindenekelőtt csak azt tartották szem előtt.A fordulékonyság,a sebesség,az univerzialitás nem annyira volt fontos,a munkabirás volt a cél.Tehát mindent a vonoerőért,és a használhatóságért-ez is egy,nem biztos,hogy csak a legfontosabb irányzat.Az biztos,a tervezőknek a lehető leggyorsabban,a clétező,beszerezhető qanyagokból,technológiából ki kellett valami jót hozni-Azt gondolom,sikerűlt.Más gyártók más irányt választottak,és ők voltak a többség.Nem tisztem,hogy eldöntsem,mi a jó-ez a szakértők dolga.De hogy Dutráék  miért jutottak oda,ahova,az már nem e topic témája-az már gazdaság,ipar,stb politika-mi lett volna ha-ez nem működik,sajnos.Mi a gazdaságos-mi nem az,az megint nem a mi dolgunk,mert ez attól függ,honnan nézzük.Sajnos akkor ugy akarták,gazdaságtalan legyen.Ma mi lenne-a sok stadion gazdaságos?Ugye,nagy nemzeti érzelműek,értitek a kérdést..IH-Dutra:igen jó utánfejlesztése a gépünknek az IH-hogy egész dokumentációt megkapták az idegenek,még az is lehet,ki tudja,miért,ki mit kapott érte..De ez Magyarország,it minden lehet,meg az ellenkezője is.Csepel jobb-vagy a ZIL?Ez megint az előbb emlitett kategoria:egy biztos,azok a tervezők,megkapják a lehetőséget,hogy egyenrangu gépet gyártsanak a világ többi gépeivel,megtették volna a dolgukat.Sem igény,sem cél,sem pénz,sem akarat nem volt rá-a többit tudjuk.A munkájukra jellemző,hogy akkori gépeik még mindig simán összevethetők a "fejlettebb"országok hasonló gépeivel,ez azért talán mond valamit..Talán.Nekem biztosan..

Előzmény: dutrancs (34753)
szekeresroland Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34756

Sziasztok!

 

Most szeretném a járműparkomat bővíteni egy Dutrával. Mivel csak gyerekkoromból vannak emlékeim - azok is halványak - ezért szeretnélek megkérni titeket, hogy legyetek kedvesek segíteni.

 

A vásárlás nem csak gyújtési hóbort, minimálisat dolgozna is (kb 20-30 órát évente) ezért olyat szeretnék, ami azért működik is, ezért egy felújított vagy legalábbis jó állapotút szeretnék. Elsődlegesen a nagyobb gépeket részesíteném előnyben.

 

Tudnátok ajánlani esetleg eladót? Van valakinél esetleg a garázs mélyén egy? Mire kell figyelnem? Van valami amit nagyon meg kell néznem?

 

Előre is köszönöm a segítséget

 

Szép estét mindenkinek

jozsitraktor Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34755

Üdvözlök mindenkit azzal a kéréssel fordulok hozzátok nincs valakinek elfekvőbe Egy kis dutra ventilátor lapát? Akinek van jelezze!! Előre is köszönöm!!

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 -1 0 34754

Mi az a "maszlag benyelés"?

Előzmény: dutrancs (34753)
dutrancs Creative Commons License 2016.03.28 -1 1 34753

Az IH 3588 nem Dutra, fontos ezt nekünk bizonygatni? Szerintem, én aki egyáltalán nem vagyok szakember, azt mondom, hogy az. Bátorkodom azokkal szemben mondani, akik azután marhájul ismerik az IH traktort.

Kigyűjtöttem a nagy IH traktorgyár, a mi kis szerény egész világ traktor gyártását meghatározó, befolyásoló nagy Dutránk tiszavirág életű, 1962-1974, időszakával paralel traktoraikat.

1960:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-324/2839881/

1966:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-423/2858288/

1974:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-383/2813147/

1975:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-533/2873655/

1977:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-744-S-mit-Verdeck/2860457/

1978:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-IHC-533/2873869/

1980:

http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Case-IH-633A/2877536/

 

Csak laikus szemmel, mert hogy nem vagyunk mindannyian, még talán akad rajtam kívül is nem irdatlan nagy márka ismerő szakember. A fent felsorolt csúzli traktorok ékes bizonyítékai milyen, és mekkora gépeket gyártott az IH, még a Dutra után is. Igazából nagy traktorjuk sem volt azok között, amiket én találtam.

Mindenütt a gép értő világban leborulnak a Dutra nagysága előtt. Magyarországon mondanak olyanokat „szakemberek”, hogy mi semmi újat nem tudtunk létre hozni, csak másoltunk, loptunk.

Kivételes ország vagyunk, a határaink országon belül vannak. Akkor állítottak le egy traktor gyárat, amikor nem bírta kielégíteni az export igényeket. A járműveinket a szocializmus vívmányának kiállják ki azok a komcsik, akik mindent megtettek, az elsorvasztásáért. Egyetlen tervező mérnök sem volt kommunista, mert ha az lett volna, akkor a párt irodában lebzselt volna, nem a tervező asztal, avagy a maró gép mellett.

Pártkormány propaganda volt megtanítani a sok fejletlen embert, hogy az MTZ jobb, mint a Dutra. A Zil minden szempontból jobb, mint a Csepel. A magyar kombájnnak írmagja sem maradt, mert hát van idegen jobb.

60 éve nyerte meg a 24 órás megbízhatósági versenyt, a Kurucz-Reisz páros Bol’d or-ban, egy T-5-ös Pannónia nyergében. De tudjuk az is sz.r, mint minden ami magyar, ami a miénk. A magyar lányok sem közelítik meg a világ semelyik leányzóját!

 

További kellemes tisztán látást, és maszlag benyelést.

 

Üdv. pléhúsz

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34752

   

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34751

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34750

Az 1970-es évektől kezdődően a mező-gazdasági traktorok típusválasztéka a traktorgyárban erősen csökkenő tendenciát mutatott, de a D4K-B-re épülő további fejlesztések még adtak némi reményt a továbbélés-re, különösképpen, ha azok az építő- és földmunkagépek területein is alkalmazhatóak voltak. Így született meg a DUTRA-4620, a D4K-B típus derékcsuklós, ízelt kormányzású változatának terve, amely több más korszerűsítést is tartalmazott és még több távlati fejlesztési elképzelést. A mellső és hátsó, tág határok között állítható nyomtáv, a szorzórendszerű, nyomatékfokozóval el-látott, módosított sebességváltó a maga 24 fokozatával és jelentős országúti végsebességével (30 km/óra) felkeltette az iparág érdeklődését, de a HORAK fejlesztés beindulásával természetesen ennek az elképzelésnek sem volt létjogosultsága és így csak a körvonalrajz mesélhet erről a DUTRA változatról is. A legfontosabb műszaki adatokat a 2. táblázat tartalmazza. Volt még egy érdekes terv, amely 1962-től 1973-ig végigkísérte a D4K/D4K-B típusú traktorokat. A Váradi-féle (Váradi János professzor a GATE Traktorok-autók tanszékének vezetője volt) ”Hydromatic” rendszerű, hidrodinamikus erőátvitelű, terhelés alatt kapcsolható, 4-6 fokozatú automata sebességváltó beépítési lehetőségét először a váltómű legyártásának hazai technológiai nehézségei hátráltatták, majd a VCST 1973. évi megszűnése végképp lehetetlenné tette. Ha ez a terv sikerül, világraszóló jelentőségű lett volna, hiszen az ilyen rendszerű sebességváltók traktorokba építése csak jóval később realizálódott a nyugati országokban.

 

Amint az már köztudott, a Kispesti Vörös Csillag Traktorgyárat 1973-ban a győri RÁBA gyárhoz csatolták és bizonyos kifutási időszak után 1974-ben az utolsó D4K-B alapokra épülő traktor is elhagyta a szerelőcsarnokot és teljesen új korszak kezdődött a gyártelep életében. Beindult a RÁBA STEIGER, majd a RÁBA-180 típusok gyártása, de néhány rövid év után ezek a típusok is végleg elhagyták a kispesti RÁBA Vörös Csillag Gépgyárat. Volt azonban ezen idő-szak alatt még egy utolsó, említésre méltó esemény az egykor nagyhírű HSCS-VCST gyártelepen, amely akkoriban nagy vissz-hangot keltett gyári és gyáron kívüli berkekben is.

 

 

1981-ben vasúton a gyárba érkezett 50 darab amerikai gyártású, IH-3588 típusú, ízelt kormányzású, motor nélküli traktor-váz, amelybe a helyszínen kerültek beépítésre a RÁBA gyártású, 175 LE-s, RÁBA-MAN D2156 típusú, 6 hengeres szívómotorok. Mint később kiderült, az első ilyen traktor bevizsgálása már 1980-ban megtörtént és a nevezett traktor sorozatgyártására a RÁBA gyár fel is készült a kispesti gyár szerelőüzemében. A történetet az teszi érdekessé, hogy az IH-3588 típusú traktor kül-alakjában kísértetiesen hasonlított a D4K-B egykori változataihoz. (Az IH-3588 típusú traktor prototípusa 1979-ben készült el az USÁ-ban és 1980-ban már bemutatásra is került a hazai Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon.) Többen először azt hitték, hogy a nagyhírű D4K-B traktor áttervezett változatáról van szó és Kispesten újra indulhat a néhány éve abba-maradt – a kispesti szíveknek még mindig kedves – DUTRÁK gyártása. Természetesen ez nem így történt és az 50 darab motor beszerelésével az IH-3588 típusú traktor is végleg kifutott, így ez a megkésett remény-sugár sem válhatott valóra. A D4K-B rein-karnációja ismét, de most már végérvényesen elmaradt. A gyári szerelők akkoriban, találóan, el is nevezték „amerikai DUTRÁ-nak” és az IH-3588-as „beceneve” így is rögződött a szakmai köztudatban.

 

 

 

http://technika.gmgi.hu/uploads/termek_196/meg_nem_valosult_gyartmanytervek_a_kispesti_traktorgyarbol_12_08.pdf

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34749

"Sokan sokszor húznak párhuzamot a IH-3588 és a hazai Dutra D-4K/B traktorok között. Annyi biztos, hogy ha másban nem is, de kialakításuk, az orrnehéz felépítésben, a négy egyforma hajtott kerékben, a súly elosztásban hasonlóságot mutatnak. Emiatt sokszor - főleg Dutrás körökben illetik minden komolyabb alap nélkül azzal a váddal a gyártót, illetve annak akkori hazai kooperációs, partnerét, hogy "ellopták a Dutrát" az amerikaiak. Természetesen, aki egy kicsit ismeri műszakilag ezt a konstrukciót az tisztában van vele, hogy ennek semmi alapja sincs."

Előzmény: Törölt nick (34747)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34748

http://gepmax.hu/gepmax/2011/05/az-ih-3588-as-traktor/#gsc.tab=0

 

 

"A konstrukciót sok megalapozott vagy megalapozatlan pletyka járta körül. Első látásra is feltűnő volt, hogy hasonló építési elvet követett, mint a hazai gyártású, orrnehéz kialakítású Dutra traktoraink, amelyek a főbb felépítési elvükben a maguk idejében majdnem egyedülállóak voltak a világon. Sőt, ilyen, az IH erőgép kormányzásához hasonló, csuklós törzskormányzású Dutra traktorfejlesztés is létezett, amely sajnos nem jutott el a sorozatgyártás megvalósításáig, a gyár ismert leépítése miatt. Azt is fényképek bizonyítják, hogy több IH-3588 traktor állt az egykori Vörös Csillag traktorgyár udvarán a 80-as évek elején, így aztán sokan teljes joggal feltételezték az erőgép hazai összeszerelését. A Rába MVG a hivatalos álláspontja szerint csak saját gyártású, D 2156 HM6 motort épített be az erőgépekbe, amelyeket már a Rába-180 traktorokban és egyéb hazai gyártású önjáró betakarítógépekben is megelégedéssel használtak a mezőgazdasági nagyüzemek, így jelentősen csökkentették az erőgép beszerzési árát a felhasználók számára."

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 34747
DutraUe Creative Commons License 2016.03.27 0 0 34746

Sziasztok!

 

Mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!