Keresés

Részletes keresés

cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87542

A tankolással egyetértek, precíz mérés csak sok tankolás után lehetséges, csak látod, besaccoltam a 6,5-et, kuka lett a motor :) Ma külön figyeltem, mert próbáltam lehetőség szerinti pontosan mérni. Mindkét esetben a betöltőnyílás alján levő perem tetejéig tankoltam. Kicsit türelemjáték...

 

Közúton nem tudom annyira meghajtani, hogy 8 litert fogyasszon, max autópályán vagy városban. 

Ennek az üléspozíciója kényelmes a távtartók miatt. Így vettem.

 

De trutyi a szelepszáron nekem elég egyértelmű.

 

Tcaoe,

a felborulással is igazad van, a hirdetéses fényképeken egyértelmű a nyúzás, a nepper belejavítása még inkább...

 

Szerintem ezeket levetik nyugaton a drága karbantartás miatt (szervós ABS), ha valami baja van, nem akarnak rá költeni. Ezért hordják be. Gondolom a nepper azt hozza, ami kint olcsó. 

 

Előzmény: tcaoe (87541)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87541

Menj vele két kört úgy, hogy nyolc litert fogyasszon közben, aztán nézz bele.

Eleve sem értem, hogy a Rockster üléspozíciójával hogy lehet hat alatt fogyasztani. Az engem arra a bizonyos sajtreszelőre emlékeztet.:)

(Meg azt sem nagyon, hogy amikor az összes fémtankosnál türelem meg kútoszlop kérdése, hogy pont hogy sikerül bele még 2-3 litert tankolni az első kattanás után, hogy lehet ilyen egészheteket számolni, én max fél literes osztásokban merek gondolkodni.)

Előzmény: cliffgreen (87532)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87540

Valójában ha egyszer felborítják, nem kell sokat járnia, hogy telenyomja a szűrőházat. Onnan meg bőven tud olajat szívni, és szarul is fog kinézni, ha a felborulás után leteszik egy poros sarokba, mert rossz volt.

 

Előzmény: befaster (87538)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87539

Kompresszió: az elméletem akkor igazolódik, ha takarítás után ugyanazzal a műszerrel, ugyanúgy mérve csökken a kompreszió. Többet nem tudok mondani, mert semmilyen ellenőrző mérőeszeköz nincs a kezemben.

 

Mennyit mászkál a szinkron?

 

Most ránéztem, hol beáll 10-20mm vízoszlop különbségre (1-2mbar), hol szétmászik 20-30centire (20-30mbar)

De nagyobb gáznál összefelé megy.

Viszont hol a jobb, hol a bal oldal magasabb. Volt ez jobb is.

De most nem kínlódok vele, először megtisztítom.

 

Nekem nem kotyognak a fojtószeleptengelyek.

 

Itt egy videó egy jó mérésről. 10mm vízoszlop = 1mbar

A méretarányhoz: 14mm a cső külső átmérője

 

https://youtube.com/shorts/78gfO5IRhKg

 

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87535)
befaster Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87538

Hát legyen szerencséd, a képeket nézve elég ijesztő.

Ami a szívócsőbe bekerül az megy hengerbe az égéstérbe.

Ilyet az állás  nem okoz.  Fogyasztás 5.5l az már sztm jó.

Volt ilyen rokim , olajat csípte , 5l fogyi.

Nem rázkódott, nem remegett, fostam hogy a servos abs majd behal. Eladtam,  amúgy nagyon szerettem

Előzmény: cliffgreen (87532)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87537

A szöghajtás áttétele 31:11 = 2,82. Megegyezik a normál R1150R-el.

 

120-nál forog 4000-et, 90-nél 3000-et. 

 

Mikor megvettem, zsibbadt a lábam 110-nél, aztán jó lett - én a lerakódásoknak tudom be. Kezemen, fenekemen nem tűnik fel vibrácót.

Most nem zavar sehol, pedig kényes vagyok rá.

 

Előtte vagy 20 évig SV650-em volt, az zsibbasztott 120 körül.

Annál is az volt, ha meg volt kergetve, sok magas fordulat, belekortyolt az olajba is.

Viszont még 21 éves korában is csillogott-villogott a szívótraktus...

 

Ha van valaki Győr környékéről vagy a szomszédos megyékből típusismerettel, szívesen kölcsönadom a motort egy próbakörre, meghallgatnám a véleményét.

Előzmény: Stenmark1 (87534)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87536

zöld_I!

 

DOHC

 

Szerintem ez ma a legjobb ár-érték arányú Gs, az 1150-hez képest nagy az előrelépés (váltó, teljesítmény, könnyedség), és az 1250-hez képest jelentősen olcsóbb, és van amiben még jobb is.

 

Ha van rá kereted, érdemes gondolkodni rajta. Mai eszemmel No-ból hoznék egy Adventure változatot. Aztán ha nem jön be, még árában tovább lehet adni.

 

Jó döntést!

Előzmény: zöld_I (87500)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87535

A nyomásmérőd tutira csal , mert a Jawa-ba sose volt 12 légkör , inkább 6 . 

 Én most ott tartok , hogy a szinkron mászkál össze-vissza , de az enyémnek a pillangók tengelyei már szólnak , szóval kitudja mennyit tesznek hozzá a hibához . Arra gondoltam , kéne venni egy Proptekes vákummérőt , az kimutatja a görbén , ha valahol tömítetlenség van . Nekem kicsit elment a kedvem a két gázbowdenws ( Léghűtős ) Boxerektől ! :( A vizesek már jók , mert ott az elektromos Fojtószelepek tartják a szinkront . Azok viszont sokkal zörgősebben járnak...

 Azért sajnálnám , ha nem tudnám megoldani ezt a szinkron elmászás gondját a motoromnak , mert mikor rendesen jár , amúgy , jó vele menni . Viszonylag jó a rugózása , üléspozíciója , és jól fekszik az úton... Meg széééééép ! :) 

Előzmény: cliffgreen (87532)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87534

Írd meg milyen a hátsó hajtásrész áttétele (szöghajtás). Nekem 34/11, igaz ez egy R 850 R. A lég-olajos boxerek 4100 fordulat fölött elkezdenek, számomra kellemetlenül rezegni, és ezzel együtt, jelentősen többet fogyasztani benzinből, az 1150 széria még olajból is. Ezzel csak az áttétel módosítással lehet javítani. Sajnos az 1150 szériánál nincsen sok variálási lehetőség, az 1200-nél van jó megoldás.

A továbbiakhoz nem tudok mit hozzáfűzni, de az állás nem tesz jót a motornak, főleg a gumi szimmeringeknek.

Előzmény: cliffgreen (87533)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87533

Ja még annyi, a szelephézagokon minimálisan kellett igazítani, az olajtér tiszta volt (emlékeim szerint, sajnos nem fényképeztem), az elmaradt olajcserét nem tartom valószínűnek.

Gányolásra, szakszerűtlen javításra utaló jelet nem találtam. 

Előzmény: cliffgreen (87532)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87532

A futástelejsítményről nem tudok biztosat mondani, az órában ennyi van, de az általános állapot alapján reálisnak fogadtuk el (tapasztalt ismerőssel néztem meg). Nem egy lelakott gép:

- futómű jó, 2000km után az egyik telószimering adta meg magát

- fékbetétek nem kopottak, tárcsák sem

- a fékrásegítős ABS működik, a lecserélt fékfolyadék nem volt gyanús. A kulplungban sem

- váltó rendben van, hidegen hangtalan, melegen klattyan

- szöghajtás nem kotyog, tapogattuk másokét, ott volt érezhető kottyanás

- 2020 szeptemberi "BMW mit ABS" akku

- olaj túl volt töltve, de tiszta volt - a magyar nepper cseréltette behozatalkor (matrica alapján)

- az egyik trafó rossz volt, nepper cserélte

- indításkor benzinködöt nyomott ki, de nem kékes füstöt

 

A használt vásárlás rizikós, pláne ismeretlen előélettel. A fentiek alapján arra gondoltam, a motor/keverékképzés környékén lehet valami gubanc, de nem súlyos.

 

Ma egy csapattal motoroztunk, nekem a komfortosnál jobban kellett tepernem hogy tudjam tartani a lépést, sok előzgetés, utazó 120 körül de többször 140-150. Erő rendben van, könnyen viszi. 

A túra elején teletankoltam, 180km után újra, próbáltam ugyanaddig: 5,7l 

 

A túra előtt a jobb oldali szívótraktust újra megdörgöltem acetonos ronggyal (féktisztító nem viszi), 300km után látható, hogy elindult a sárgás lerakódás. 

A felső szelepszáron látok trutyit, nekem az a gyanús.

Összehasonlító kép előtte-utána lentebb.

 

A gyertyákról szintén kép, túra előtt, 2ekm után

 

A fojtószelep előtt tiszta, tehát a kartergázt kizárnám a lépből.

 

Érdekes, hogy leállítás után benzinnedves a fojtószelep (a hengerfej meleg, abból elpárolog). Ellenőrzöm majd az injektorokat, nem csöpögnek-e be?

 

Az olajszint lejjebb ment, értéket nem tudok mondani.

 

Tehát a tervem továbbra is a szelepszárszimeringek cseréje ill. az égéstér tisztítása. Nekem a dugattyúgyűrűk nem gyanúsak, érdemes-e őket piszkálni?

 

A kompressziómérő pontosságáról nem tudok nyilatkozni, csak összehasonlításra jó:

- fűnyíró: 7bar

- Astra 1,4 szívó: 14,5bar

- Jawa 350: 12 bar

- BMW 16,5 bar

 

Tippeket, javasalatokat örömmel fogadok.

 

 

Előzmény: befaster (87529)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87531

De, jó lett, de továbbra is probléma a kokszolódás.

De nem tudom már szétszálazni, mert akkor több mindent csináltam, mi volt a döntő momemntum. Gázadásra előtte toprant azóta rendesen reagál.

Most az egyik oldalt megint megtakarítottam, el is ment kicsit a szinkron.

Bővebben mindjárt.

Előzmény: HorváTH 69 István (87528)
befaster Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87530

most olvastam amiket írtál, na ez sztm is nagyon helytálló , 16bar, kizárt. 

Előzmény: tcaoe (87517)
befaster Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87529

Na ezt kivégezték, ez  40e futott moci? soha nem cserélték az olajat? vagy mi a kátányos redva van belesűrősödve? 6.5lit fogyi 120nál,?

16bar kompr?  jó az a mérő?  sok türelem és hozzá értés kell , hogy ez tényleg 1 normálisan működő moci legyen, 

Előzmény: cliffgreen (87526)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87528

Tehát , akkor a tiéd sem javult még meg ? 

Előzmény: cliffgreen (87526)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87527

Köszönöm, privátban megkereslek.

Előzmény: zöld_I (87525)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87526

Én azt mondanám, a tisztaság valószínűleg szükséges, de biztosan nem elégséges feltétel.

Ráadásul csak kívülről tisztogattam meg a csatornákat, a szelepekre nem látok rá szétszedés nélkül, nem tudom mekkora csimbók van a tányérokon. A gyertyanyílásokon az látom, lerakódás van az égéstérben is, de hogy micsoda és milyen vastag, azt nem.

 

A képeken látod, nálam brutál lerakódás volt, nem láttál át a fojtószelepek mellett alapjárati helyzetben. A mellékelt képen tisztítás közben látszik, hogy a fojtószelep éle mellett egy kis hupli alakult ki, ami kis nyitásnál zavarni tudja az áramlást. 

 

A szinkronizálás azt jelenti, hogy üzem közben nyomást mérünk a szívócsonkban, ami végülis a motor szívóhatása és az áramlási ellenállások eredője lesz, és elég sok tényezőtől függ. Mi minden lehet, ami ebbe beleszólhat? Mi az ami rövid távon el tud mászni?

Fojtószeleptengely lötyögése?

Túl feszes a bowden, nem megy stabilan az ütközőre?

 

Nálam az is játszik, hogy először nem láttam át a BMW-n, hogyan kell csinálni, pl. alul túl lazák voltak a bowdenek, nem működött a hidegindító kar. 

Tehát nem biztos, hogy csak a gép volt a hibás :)

 

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87520)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87525

Van Dreibondom,  meg szelepszárszimmeringeim, ha elszánod magad. Megvettem, mert azt hittem, nekem is le kell kapnom a he gereket, de nem a hengertalptól jött az olaj :)

Illetbe hfejtömítésem is van, de a 2002 előttiekhez, az sztem Neked nem jó.

Előzmény: cliffgreen (87524)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87524

Köszönöm mindkét tippet!

 

Megnézegetem a videókat, mennyire komplikált levenni a hengereket? Azt már látom, hogy gyűrűfogó a levételhez, összehúzó a visszaszereléshez és Drei Bond 1209 tömítőpaszta a hengertalphoz szükségeltetik pluszban. Meg egy tömítőalátét a láncfeszítő sín rögzítőcsavarjához.

 

A kartergázcsövet mondta már más is, csak nem tudtam, hogyan férjek hozzá. Most azt eszeltem ki, hogy kihúztam a szívócsonkokat a légszűrőházból, így tükörrel látom a betorkollás környékét, de okosabb nem lettem. Enyhe olajfilm van.

Viszont járó motornál is megnéztem, szaga van, látszani nem látszik semmi (mondjuk kékes köd), de kézzel benyúlva jól érzhetően szuszog.  

Nagy gázadásra brutál hangja van :)

Előzmény: T1OK3 (87521)
tux Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87523

GS váltó saga utolsó, befejező rész.

Mindenki kifújhaja a levegőt. Ma vettem egy hibátlan váltós 2018-as GS-t. TFT-s, összes extrával, gyárilag alacsonyított, leér mindkét lábam telitalppal normál cipőben is. 29e km, vezetett szervizkönyv, szép állapot. Ez a hatodik vizes GS, amivel mentem, és egyiknek sem volt ilyen jó a váltója. Az 1250hez képest rövidebb úton jár és könnyebben klattyan sebességbe, a gyorsváltó is jó mindkét irányban. Ez sem Triumph Tiger 900, de bőven elfogadható. Egyik fórumon azt olvastam, hogy a BMW gyárt jó és rossz váltási érzetű váltókat. Ami rossz, azt nem lehet megjavítani. Eddig nem hittem, hogy igaz, csak reméltem. Mert nem mentem még jóval. Most már elhiszem és örülök, mint majom a micsodájának.
Ugyanitt közepesen szar váltós 2022-es 1250-es GS 12e km-el nemsokára eladó lesz.

T1OK3 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87522

ill. 100-120-as tempónál.

Előzmény: T1OK3 (87521)
T1OK3 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87521

Ha már lent vannak a hengerfejek, én lehúzgálnám a hengereket is és ránéznék a gyűrűkre! A henger nem kopik a nicasil bevonat miatt, de a gyűrűk kophatnak.

De mindenek előtt a kartergázcső ellenőrzésével kezdeném, esetleges dugulás miatt!

 

A fogyasztásnak 5,5 liternél nem kéne többnek lennie 10-120-as tempónál.

Előzmény: cliffgreen (87515)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87520

"Ami gondot okozott, hogy mindig elmászott a szinkron pár száz km után"

 

 Ez megoldódott ? Mert nekem a tisztítás után is csinálja a motorom :( 

Előzmény: cliffgreen (87515)
A_Kupec Creative Commons License 2023.06.16 0 1 87519

Volt már pár ilyen a kezemben, de még egyikben sem láttam ennyi ganét.....ez nagyon durva

Előzmény: cliffgreen (87518)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.16 0 0 87518

Köszönöm a részletes választ!

 

U-csöves manométer + víz: tudom, mire gondolsz, többször belekóstolt már, mikor az egyik oldalon lecsúszott a cső, de a relatíve hosszú tömlő miatt és a szűkület miatt a szívócsonknál csak kis mennyiséget szívott ki, problémát nem jelentett. Nálam annyit és olyan gyorsan nem tud beszívni, hogy vízütést kapjon, vagy ilyesmi. (10-es tömlő szűkítve 6-osra, és abba tettem valami fojtást is). 

Egyébként a csillapítása teljesen rendben van, nyugodt, de gyorsan reagál.

 

A légszűrőházat tavaly kipucoltam, az most száraz, akárcsak a szívócső. Tapintásra is. 

 

A fojtószeleppotit 300mV-ra állítottam alapjáraton, ahogy a Powerboxer írta. Előtte 1,3V volt

Érdemes lejjebb menni? Nyilván nem addig, hogy ne vegye észre a gázadást. :)

https://www.powerboxer.de/gemischaufbereitung/390-4v1-drosselklappe-potentiometer-einstellen

 

Ok, az árakat tudomásul veszem. Köszönöm a tanácsokat. Eddig főleg autóhoz rendeltem, ott mások az arányok. 

Azzal is tisztában vagyok, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is. :)

 

Nem gondolnám, hogy a motor kuka lenne, de egy 17éves motoron azért lehetnek öreg szimeringek illetve ha a szívócsonkban vastagon áll a genya, akkor az égéstér is hasonló lehet. A kipufogó és a katalizátor is vastagon kormos volt - tiszta lappal akarok indulni.

Arra nem számítok, hogy a szelepekkel baj lenne, de hát ugye a km-re nincs garancia. Majd tudósítok.

Ízelítőnek pár képet beteszek a kiinduló állapotról.

 

A fogyasztást sikerült lejjebb tornáznom, volt 5 liter is, mikor lassú csapattal mentem, most 6,5-re saccolom egy országúti menet után 100-120(-140)-es tempóval, utassal. Nagy baj szerintem már nincs, finomítani még lehet. 

 

Az 1200-es injektoroknál érdemes párosítottakat rendelni Tilltől?

 

Köszönöm!

 

 

 

 

Előzmény: tcaoe (87517)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.16 0 0 87517

Szia!

 

Akkor:

 

1. pont: az U-csöves manométerbe szigorúan kétütemű olaj megy. Elég egy óvatlan mozdulat, hogy kirántsa belőle az összes folyadékot, és akkor lesz csodálkozás, ha víz volt benne. Másrész van annál pontosabb műszer, mégpedig azok, amiknél egzaktan egy kezelőszerv állítja a csillapítást. Az olcsóbbak közül pl. a Twinmax.

 

A légszűrőházat is kipucoltad? Mert azt szokta telehordani olajjal elég rendesen az összes. És mivel a nagy csöveseknél gyors az áramlás, még olyan sincs, hogy a szűkítőnél lerakódik valami. Maximum egy kicsit nedves a cső belseje. És a fojtószelepen sincs semmi.

Ha amúgy nagyon mocskolja magát, annak az elsődleges oka a szelepszárak tömítése szokott lenni, de leginkább a nem megfelelő olaj. Vagy jó minőségű ásványi 20W-50, vagy a gyári olaj kell bele.

Meg persze négy jó gyertya és négy jó trafó.

 

Ennél a Motronicnál (is) nagyon is számít az abszolút érték, csak kevésbé mint a korábbinál, ahol az egy-az-egyben megadja a befecskendezett mennyiséget. Ha a nullája nem 0 mV, akkor dúsabban fog járni. Elég megnézni pl. egy JG chip jellegmezőit, vagy belegondolni, hogy a levegőhőméréklet ellenállásával mennyit lehet játszani vele.

 

Mondjuk kb. 7 liter az egyáltalán nem sok, ha kergeti az ember és gyári befecskendezői vannak.

Az olajfogyasztás teljesen normális.

 

16 bar az mérési hiba. 12 lehet, de az is valószínűtlen. Amúgy igazán az abszolút érték nem nagyon számít, ez egy szánalmasan pontatlan mérés mindenképpen, a lényeg az, hogy a két henger között ne legyen 1 barnál több eltérés.

 

Két darab hengerfejtömítés amúgy 35 ezer forint, és az ilyen teljesítményű motorok között ez kifejezetten olcsó. Meg hát 300 ezer kilométer alatt kell maximum egyszer cserélni őket, mennyibe kerüljenek?

Nem csak a BMW-re érvényes, hogy nem érdemes semmiféle utángyártott motoralkatrésszel játszani. Csak míg más márkáknál mondjukúgy rákényszerül az ember az utángyártottra, mert a gyári már nem létezik, vagy hónapok alatt jön meg, ezekhez van minden pár nap alatt.

Az összes eredeti alkatrészeket áruló alkatrészárus katalógusa olyan, hogy alvázszám, és ott a motorod. Az összes alkatrésszel, de szó szerint az összessel, minden csavart és alátétet meg tudsz rendelni.

 

Amúgy ha elfogadsz egy tanácsot: vegyél bele két 1200-as injektort, állítsd be, járjál vele. Ha a 40 ezernél hengerfejet kell leszedni, meg szelepeket csiszolgatni, akkor az a motor eleve kuka.

Mivel ezeknek a motoroknak viszonylag kevés alkatrésze meg tönkre, és azokat elég munkaigényes/drága cserélni, viszont a csere után meg sok tízezer kilométerig jók, hát nem hiszem, hogy sokan akarnának össze-vissza utángyártott alkatrészekkel szórakozni. De kuplungból pl. van utángyártott, fékekből és szűrőkből is. Ez utóbbiakat pl. akár a nagyobb autósboltokban is meg tudod venni.

 

 

 

 

Előzmény: cliffgreen (87515)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.16 0 0 87516

Tehát 210km után 15 liter. 150 azért már durva lenne :)

Előzmény: cliffgreen (87515)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.16 -1 1 87515

Sziasztok!

 

Röviden bemutatkoznék, a jövőben szeretnék (főleg szerelési témákban) tapasztalatot cserélni.

Tavaly beléptem a bokszeresek táborába egy 2005-ös R1150R Rockster megvásárlásával.

 

Mindig érdekelt a bokszer, kívülről szürreálisak a kiálló hengerek, ijesztőnek tűnt a mérete - de belülről nagyon kezes, alacsony a súlypont, jól terelgethető.

 

Külföldről lett behozva, óraállás 40ekm, ami kb. reális is. 2016-os vadi új gumikkal, szerintem sokat állt. Elhasználódás nem látszott rajta, hátsó kerék sem lötyög. Viszont az állás miatt elhanyagoltnak tűnt, nem ment az egyik henger (trafóhiba), látszott, hogy kéri a törődést.

 

A karbantartást megcsináltam, a Powerboxer.deoldalt rongyosra olvastam.

A fékrásegítős ABS fékfolyadékcseréje elég pepecs munka, de a gyári leírás alapján megoldható.

 

A szinkronnal és a fogyasztással gyűlt meg a bajom. Azért mikor kigyullag a lámpa 210km után és tankolok 150 litert, az mellbevágott.

 

Rövid kísérletezés után az U-csöves manométer mellett döntöttem, egy 2m magas oszlopra "futtattam" fel 10-es átlátszó tömlőt, vízfestékes színes vízzel jól látható. Skála nem kell, mert a különbség érdekes.

1bar nyomás = 10m vízoszlop, tehát 10mm = 1mbar - ennél pontosabb műszer nem nagyon van, és ez nem tud elromlani. :)

 

Sokat fogyasztott, gázadásra torpant. Rájöttem, hiányzott a kódolódugasz, gyártottam egyet. Lambdaszonda full korom volt, kicseréltem.

 

Ami gondot okozott, hogy mindig elmászott a szinkron pár száz km után. Rájöttem, tiszta ragacs meg fekete lerakódás a szívótraktus. Mikor megvettem, túl volt töltve olajjal, olajcserekor kínosan ügyeltem rá, hogy max alatt maradjon. Mindent kipucoltam a szelepekig.

A fojtószelepérzékelőt a skála elejére állítottam, sokkal feljebb volt. Ennél a Motronicnál az abszolút helyzet nem érdekes, áramtalanítás után, gyújtás ráadásakor teljes gázt kell adni, akkor megtanulja a két végállapotot.

Azóta szépen megy, ugrik a gázra. Fogyasztás változó.

 

Eleinte nagyon rázott 110km/h körül, ez enyhült. Ez akár a dugattyúlerakódások miatt is lehetett...

 

Most ismét belenéztem, a újra fekete a fojtószelep után. Előtte száraz és tiszta, tehát a mocsok nem a légszűrőházból, kartergázból jön. Gondolom, a szelepszárszimeringek a ludasak.

Továbbá a kompresszió a 16bart meghaladja, bár csörgést nem hallottam.

Lehet a műszer rossz, de a fűnyíróban 7 bart mér, tehát a BMW mégiscsak nagyobbat sűrít.

 

A tervem a hengerfej levétele, lerakódások eltüntetése, szelepek ellenőrzése/becsiszolása, szelepszárszimeringek cseréje. Utána meg kell szűnjön a feketeség.

 

Valamennyi olajfogyasztás van, precízen nem tudom, 1-2 deci 1000km-en. Füstöt nem látok, enyhén kékes hidegen alapjáraton, lámpával megvilágítva.

 

Szóval itt tartok, szívesen eszmét cserélek illetve nekem is lenne pár kérdésem.

 

Elsőnek: mellbevágtak az alkatrészárak, 40eFt két db hengerfejtömítés pl. Egy ismerősöm ígérte, hogy segít, de amúgy hol érdemes rendelni? Ráadásul elég hevenyészettek a katalógusok, ha beírom a motortípust, nem talál semmit, ha pl. az Athena cikkszámát beírom, az van, de szerintük csak az 1200-hez való...

Szóval azt hittem, sok BMW van, sok helyen van alkatrész, de az alkatrészellátása mégsem egy Opel Astráé...

 

Köszönöm!

 

 

 

tux Creative Commons License 2023.06.16 0 1 87514

De gondolom Észak-Kóreában sem mindenki akarja hallani, hogy máshol valami jobb. Vagy rosszabb :)

Előzmény: Horpa1 (87512)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.16 0 0 87513

Értem . 

Előzmény: tux (87509)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!