Ezentúl én is hozom-viszem az akksikat, meg a szerszámokat. Plusz szerelek bele riasztót és valami elektromos pajzsot gerjesztek a hajók köré, továbbá mindenféle kígyókat és alligátorokat fogok a hajóban tartani.
csatt...hamm...
Na mindegy, ezek csak egy szomorú, elborult elméjű, zavarodott ember gondolatai voltak.
Csak hogy tudjatok róla: Tegnapról mára ellopták a hajóm(023) összes (4) akkumulátorát, olyan módon hogy fel( le )törték az ajtón lévő lakatot. Mást nem vittek el, persze elég ez is...
4 vadi új akksi.
A 007-es hajó (tudjátok, együtt vagyunk), szintén feltörés áldozata lett.
Köszi a képeket!
Egy kis magyarázat:
A 007-esen éppen szerelik vissza a tankokat és indítják a motorokat. Éppen azt kérdezik tőlünk, hogy mi ismerjük-e a Sopronon utazókat, mivel lelkes integetésbe fogtam. A 023-ason a tankokat szereljük ki, a másik képen pedig Vercsájék 037-ese látható.
Én vasárnap dél körül átzötyögök pesten, szívesen benéznék a hajóra. kb 12 fele leszek ott, és jó lenne már személyesen talalkozni vkikkel közületek. Valaki ott lesz akkor?
üdv:
Ákos
avagy:
A sün egy makacs madár, csak akkor repül, ha belerúgok!
03.27.-én és 28.-án nyílt nap lesz a Sopron zuhatagi vontatón. A hajó megtalálható a Lánchíd pesti hídfőjénél a Kossuth múzeumhajó mellé kötve.
Programok:
10.00 nyitás
* vezetett ismertető a hajón:
kormányállás, szalonok, lakóterek, géptér bemutatása
* képgaléria a folyosókon:
aldunai képek, hajózási emlékek bemutatása
* kötetlen beszélgetés a hajó utolsó személyzetével
* félóránként a hajó LÁNG motorjának indítása, bemutatása
* a legénységi szalonban videózás
* kötélmunkák tanulása
18.00 zárás
A vízállás és a látogatottság függvényében tervbe van véve egy rövid városnéző kör is.
(Ez szombatig meg lesz hirdetve)
Mindenkit szeretettel várunk !
Szeva Tayfun,
akkor itt lesz némi kavar: ezek szerint kb 613.9-esnek kellene lennie, de,-ahogy együtt néztük a katalógban-ez több ponton nem fedi a valóságot.
Lehet, hogy eredetileg ezzel volt szerelve, de most másik található bennük?
A naszád doksijának megszerzése még nem sikerült, a teljesítmény: 95 Le, max.fordulatszám pedig 1750 1/min-re volt álítva. Ha tudok áttételt, felteszem ide.
Szeva Vercsáj, a D613 egy elég tág dolog, de itt van mindegyik, lehet mazsolázni:
D613.9: 1.Max telj/fordulat: 95Le/1850
2.Max nyomaték/ford: 38mkp/f/p/1350
D613.10: 1.:125Le/2300
2.:43/1500
D613.14: 1.:115/2300
2.:43/1500
D613.27 1.:125/2300
2.:43/1500
van még másik kettő is, de az egyik Dutra motor, a másik meg turbós volt,szóval azok biztosan nincsenek benne a naszádban.
A lassítóműről nincs infóm, azt majd megmondják a hajógépész guruk.
A fuvarozo csinalt a kamionra szerelheto bakokat. egesz jol ment a dolog csak a feneke ala az eredetit raktuk, ami kicsit magas volt. ezert le kellett szerelni a korlatot. - tobb volt mint 4,2 m.
ha barkinek van vmi kerdese, szivesen valaszolok - ha tudok.
Annyit finomodott a helyzet, hogy a csigatengely elindult. Viszont a váltót kiszedve és szétkapva megállapítottuk, hogy a 15 perces olajmentes járatás következtében a kihajtásnál lévő kúpgörgős csapágy szilánkjaira tört és a belső gyűrű úgy rásült a tengelyre, hogy két napig szedtük le.
A mostani kérdéseim a hozzáértőkhöz következők:
1. a d613-as motor max nyomatéka ill. a hozzá tartozó fordulat?
2. a max ford. állítólag 1750
3. a lassítás milyen arányú, azaz a csiga mennyit forog?
Tisztelt urak!
A vizretétel óta eltelt két hét viszontagságosan telt el.Röviden:
Amikor a darus vízretétel volt a hadikikötőben kiborult 20 L fáradtolaj a géptérbe. Míg az új kikötőbe leáltunk nyitva maradt a külsőkörön két vízcsap, így bokáig töltötte a géptér feneket. 3 napig mertem az olajos vizet, dehát ez saját hülyeség volt. Amíg leálltunk nem volt hátramenet, de mostmár előre sincs. Ahogy beteszem irányba a motor lefullad, a váltó beállt. Ráadásul a tengely is be van állva. Laza tömszelence csavarok mellett, szétkötve a "kardáncsavarokat", azaz a váltóról lekötve a csigatengelyt láncoskulccsal,egy méteres erőkarral sem tudtuk elforgatni. Az indítómotor beállt, de már lecseréltük.A jobbmotoron a vizszivattyú előtt eltört egy flasni és lukas volt egy cső, de ezt már orvosoltuk. Egyéként a jobbmotor ok, miután tegnap kicseréltük az adagolót. Merhogy 3 adagolóelem fel volt akadva. Szóval van gond elég. De már a hajón való puszta lét is kárpótol mindenért.
Mint nem szakavatott kérdezném: A csigatengely beállásának milyen okai lehetnek? Merhogy egy páran a környezetemből már a kisólyázás rémképét vetítik a jövőbe.
Illetve a váltó milyen elven műkszik?
Ahogy a fórumot olvasgatom, egyre többen tűnnek Tiszásnak. Megpróbálhatnánk létrehozni 1 tiszai hajóindexet, ha elegen segítetek:-) .
Azok a hajók adatai éredekelnének, amelyek a Tiszára kerülnek (eredeti azonosító, kikötő, esetleg kontakt). Esetleg képeket is fel lehetne rakni ilyen volt/ilyen lett párosítással. Ha tetszik az 5let, itt a fórumon, vagy mailban várom véleményeteket/adataitokat.
csak neztem a kepeket, es mosolyogtam. Jo kis hajok ezek!
Tiszai emberek! Gyujtsuk mar ossze kik viszik a Tisza-tora, es kik magara a folyora a naszadokat. Mar beszeltem olyanokkal, akik nem tudtak hova tegyek, mert draga a kikoto, vagy csak nem talaltak neki helyet.
Ezúton szeretném megerősíteni, hogy az a bizonyos olaj NEM a mi hajóinkból folyt a Dunába.
A ponton alatt találtak egy bazi nagy szögletes tartályt, ami az uszadékok miatt fennakadt a ponton alatt és abból folyt az olaj.
Egyébként most ment le a TV2-n a riport 1/2 hétkor a Tényekben, ahol ez látható is volt. Gondolom az esti ismétlésekben is benne lesz. Amúgy a Vízügyesek jó fejek voltak.