avaki: kétféle kiegészítő fűtés volt hozzá gyárilag. Elektromos és üzemanyaggal működő. Az elektromos csak járó motor mellett üzemel, szinte semmilyen módon nem lehet vezérelni, a külső hőmérséklet, a fűtési igény és a motor hőfoka alapján kapcsolgatja a négy fokozatot. Utólagosan beépíthető, ami kell hozzá: a fűtéspanel, kábelköteg (táp és canbus is), fűtésbox alsó tálca, 80A biztosíték. Előfordul bontottként, ára kb.: 15 eFt.
Az üzemanyaggal működő általában egy Webasto kályha, az ennek megfelelő árral (jellemzően bontottan is közel 6 számjegy). Ez lehet előmelegítő, előre programozott indulással vagy fűtési segéd. Beépítése bonyolultabb és nagyon ajánlott szakszervizben végeztetni.
Fiesta1982: be lehet építeni utólag a hátsó elektromos ablakot. Kell hozzá mindkét oldalra ajtókárpit (4-8 eFt/db), kapcsoló (3 eFt/db), ajtóban lévő kábelköteg (5 eFt/db), motoros ablakemelő mechanika (8-10 eFt/db). Ezen felül még egy négyablakos vezetőoldali kapcsoló is kell (sima tükrös 15 eFt, tükörbehajtós 25 eFt). A kábelezés az autóban a hátsó ajtóig megvan.
Tolatóradar kábelezése általában bent van a lökhárítóktól hátsó vezérlőig. Vezérlőből kétféle létezik: a kettő és három csatlakozós. Csak az évjárat függvénye, hogy milyen van benne, de utólagos beszerelésnél olyat kell venni, amilyen kábelezés van az autóban (frissítés előtt két csatlakozó, utána három). Ami kell: hátsó lökhárító toldat, 8 db szenzor, első és hátsó kábelköteg (ami a lökhárítóba kell), P gombos kapcsolósor (2, 4 vagy 6 gombos, attól függ most mik vannak benne), parkolóradar-képes műszercsoport, vezeték a kapcsolósorból a műszercsoportba. Ha változik a kapcsolók száma, akkor még kell egy annak megfelelő kivágású középkonzol.
Szia! Mi idén vettünk egy 1.7 CDTi-t, abban nincs hátul elektromos ablakemelő. Nekünk abszolút nem hiányzik. Először volt csak fura az előző autó után amiben volt. Mivel a gyerekek ülnek hátul így lassan leszoknak az ablaktekergetésről, úgyhogy még örülök is neki, nyáron úgyis megy a klíma :) A tolatóradar viszont nagyon jó dolog (elöl-hátul), de nyilván ésszel kell kezelni, nem elég csak a hangra figyelni. Remélem segítettem :)
Mivel olyan autó is képbe került amiben nincs hátul elektromos ablakmozgatás, vajon mennyire macerás utólag átalakítani? Be lehet vezetékelve?
Ugyanez a gyári tolatóradarra? Egyáltalán az jól szolgál? Lehet ez fura kérdés, de láttam testközelből autót beletolatni a másikba mert a gyári cucc nem szólt...
Van egy 2006-os Zafira 1.9 16V CDTI autóm . Mikor utoljára otthon voltam vele egyik napról a másikra nem tudtam bezárni, a könyve persze itt maradt Németországban, én nem is nyúltam volna hozzá de após majd ő átnézi a biztosítékokat, ez olyan jól sikerült hogy össze-vissza keverte csomagtartó bezárt nem lehetett nyitni többi ajtót nem lehetett zárni. Mikor visszajöttem könyv elő annyit sikerült elérni hogy a csomi nyílik és záródik de a többi ajtó nem záródik ,belülről sem tudom zárni. A biztosíték táblát is rendbe kéne rakni ehhez szeretnék segítséget kérni mivel a könyv alapján nem megy.
valaki tudna esetleg a hátsó biztosítéktábláról küldeni egy képet ?
Hello! csak simán ki lehet cserélni a jeladót, nem kell a komputerrel variálni.ha jól emlékszem csak 2 csavar fogja.(talán torx, ) valószinü h a vezetékek meg vannak már törve és ezért amikor rángat ,nem érintkezik.ill.a computer nem "látja". Azért irom igy le ,mert kb. én is igy jártam vele nemrég.
Köszi,alapból én is motor féket használom, akkor nem érdemes foglalkozni vele? Mert hibajel meg nincs, a légmennyiség mérőre gyanakodtam de kísérletezgetni egy kicsit drága az alkatrész.
Adott egy 2001-es, 2.0 opel zafira (y20dth). Szegenykemmel mentem autopalyan, 3000-es fordulatnal 130km/h-nal kigyulladt a szerviz lampa, es elkezdett lassulni 100km/h-ra. Ha leallitottam a motort, majd ujrainditottam, ez a hibajelenseg eltunt. A masik. Eddig 70-80km/h kozott remegett az auto, most az autopalya utan ezt 90-100km/h kozott teszi. Azt hallottam, hogy a szerviz lampara egy uzemanyagszuro lehetne a megoldas, a rangasra pedig a motortarto bakok. De inkabb titeket kerdezlek, hatha megokosodok :)
szerintem amiatt tartja magasabban a fordulatot hogy legyen elég vákum a fékezéshez.Mivel itt nincs szívócső vákum így csak azt tudja használni amit a motor termel a szivattyúval.Szerintem az enyém is így működik igaz A diesel Zafira de az elv ugyanaz.
Opel Zafira 1.8 Z18XE motor, a probléma a következő.:
Világított a Check Engine lámpa, a kódkiolvasás azt a hibát adta hogy "főtengely jeladó nincs jelen", a kódot töröltük és jártam tovább az autóval.
Tegnap ismét elkezdett világítani a motor hiba lámpa + elkezdett rángatni az autó majd a lámpa kialudt és minden ment tovább, nem volt neki semmi baja.
A kérdésem az lenne hogy ha megveszem hozzá a jeladót, akkor azt csak simán ki lehet cserélni, vagy kell valamit tanítani a computernek?
Most cseréltem motorolajat és Xado City Line-t tettem a kocsiba. Eddig 10.000 km-enként cseréltem (nem Xadot), a dobozom olvastam, hogy elég lenne 15.000 km után cserélni. Hagyhatom tovább benne?
Nekem az előző A Zafirámnál jelentkezett ez a hiba (csak a legnagyobb fokozat ment). Én azt egy 150 Ft-os hőbiztosíték v. hőellenálás (valami ilyesmi: https://www.hestore.hu/prod_10023771.html# ) cseréjével meg tudtam oldani. A ház az A-ban így néz ki amiben ez az ellenállás van https://cromax.hu/img/P0504660.JPG Az elsőt még beforrasztottam, de kár volt. Hátha a C-nél is megoldható egyszerűbben.
Saját tapasztalat, szintén 1.9 CDTI (88kW): 0 és 3 km/ó sebesség között 750 az alapjárat, afelett olyan 15 km/ó-ig 850 körül, illetve nagyobb sebességnél 950 környéke. Ezek csak közelítő értékek, leolvasni sem lehet igazán pontosan, meg én jellemzően motorféket használok, tehát alig-alig van kigurulás. Viszont az adott fordulat állandó, csak a fenti sebességek vannak rá hatással. Hátramenetben is igaz: amikor gurulok le a garázsba, amint lelassítok szinte állóra, az addig stabil 850-es fordulat szintén stabil 750-re áll be.
A hideg beálltával - kb.: valamivel 0°C alatt - a másik érdekesség, hogy 750-re nem engedi azonnal, például piros lámpánál állva tartja a 850-et.
Sziasztok. Még mindíg az alapjárati fordulattal küzdök. 2007-ES 1.9 CDTI 114 000 KM most már. Álló helyzetben 750 az alapjárat stabil is marad, de menet közben ha valamiért üresbe teszem és gurul az autó akkor kb 850-1000 között ingázik az alapjárat de ha megállok akkor ismét stabilan 750 az alapjárat. Olvasták már szervízbe de hibajel nincs, volt már valakinek ilyen gondja vagy ez természetes a B zafiránál?
Egy 2003-as Zafira A, 2.0 DTI 229 ezer km-rel jött be az országba.
Motorikusan, esztétikailag nagyon jó állapotú. Most a hosszú hétvégét a pénteki nappal megtoldva egy nagy próbautat csináltunk vele, átszeltük szinte Európát, Amszterdamban voltunk, két németországi kitérővel és Amszterdam körüli 3 napos kirándulásokkal összesen 3600 km-t mentünk. Az autó nagyon jól ment, meg vagyok elégedve vele.
Sokat olvasgattam a fórumon az elmúlt hetekben, köszönöm a sok információt amit már leírtatok, és azokat is előre, amiket le fogtok írni az esetleges kérdéseimre! :)
Pont ezt az olajat ajánlgatják mostanában, ezért is kérdeztem. Próbálkoztam Eneos 10W40-el, eléggé sokat evett belőle. Most TotalClassic 10W40 van benne ebből már lényegesen kevesebbet eszeget, de még mindig jelentős.. Lehet megpróbálom akkor a GM-et.
Szeretném megkérdezni, hogy akinek Z16XE motorkodú A Zafija van esetleg az milyen motorolajat használ? Tavaly óta próbálgatok több olajat, mert sajnos szereti eszegetni az enyém is s kíváncsi lennék, hogy kinek mi vált be? Köszi előre is!