Keresés

Részletes keresés

jojika02 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 6674

550xp mark 2et nyúztam ma akác fákat kellet a kiskert mellet kidöntenem tő vastaságuk oly 20-25cm között volt. Vitte mint a vajat :) 45ös lap 72 szemes 1,3 vágó szerkezet 325ös". Elég gyors vágásteljesítménybe vele. viszont az 72szemes 1,5ös 325" úgy érzem mintha sok lenne neki.  

''csiga Creative Commons License 2022.10.22 0 0 6673

Legyen vele sok örömöd. :)

Kép esetleg?

Előzmény: ponty25 (6672)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.22 0 1 6672

Na ma vègre sikerült dolgoznom vele 5m3 összevágtam hibamentesen. Remèlem îgy marad egy darabig.

Előzmény: ''csiga (6671)
''csiga Creative Commons License 2022.10.19 0 0 6671

Az a lényeg, hogy meggyógyult.

Kíváncsi leszek a további tapasztalatodra.

Előzmény: ponty25 (6670)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 6670

Na kibújt a szög a zsákbol. Ment egy darabig az új karbival ,

majd hiba előjött megint. Mérgemben levettem a hengert ès láss csodát. Az impulzus cső fèlig letörve. Arra kiváncsi lennèk hogy mitöl tört le.

Előzmény: ''csiga (6668)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 6669

Dehogynem. Átnèztem az üza csöveket rendben minden. Ment rendesen tankoltam és utána jelentkezett a hiba. 100as benzint használok.

Előzmény: ''csiga (6668)
''csiga Creative Commons License 2022.10.16 0 0 6668

Állítani sem próbáltál rajta? 

Előzmény: ponty25 (6667)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 6667

Ngk gyertyát kapott.  A gèp olyat produkált hogy szivatóra pöffent visszatoltam beindul egy darabig jár és leáll. Gázadásra azonnal leáll. Kitakarítottam a karbit kapott új membranokat ugyan ez. Új karbival rendben.   

Előzmény: ''csiga (6666)
''csiga Creative Commons License 2022.10.16 0 0 6666

Gyújtásmodul még ok, előfordulhat - remélem gyertyát is normálisat tettél bele-  de a karbi?  Mi baja lett a karbinak? Mi romlik el abba? Tűszelep nagyon ritkán, esetleg egy membrán csere, ha sokat állt.

 

 

Előzmény: ponty25 (6665)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 6665

Sziasztok.

Először is köszönöm csiga segítségét. De igazábol amièrt írok az az ,hogy ez a farmertec 395os gèp egy nagy kula.

2tank után gyujtás csere. További 3 után karburátor 

Ez a gèp mèg otthoni használatra is alkalmatlan. A következő hiba után ripityára töröm az tuti. Ja ès nem az össze szerelèssel van baj.

 

blaserk95 Creative Commons License 2022.10.11 0 0 6664

Nem katalizátoros. Motorikusan (kopogjam le) nincs is vele gond. Olyan kompresszió van benne, amire még a 056 után kézbe véve is csettint az ember. Viszont a műanyagságával nem vagyok kibékülve. A láncfék már xar és nem is lehet javítani csak cserélni, mert valami műanyag biszbasz letört benne. Lehet venni másikat potom tizenötért. Merthát az Oleo név mégsem Strauss, kérjük hát meg az árát. Megharagít kimegyek az ózdi piacra, viszem az egész láncdeknit és veszek ugyanolyat max más színben, de 2-3 ezerért. Az olajzása meg digitális. Igen vagy nem. Ha olajoz, akkor folyik is, ha visszább veszem, akkor nem folyik, de nem is olajoz. Három év alatt nem bírtam megtalálni az arany középutat. Tudom, mikor elteszem akkor le kéne állítani. Próbáltam és kukáztam is egy láncot miatta. Elfelejtettem visszaállítani az olajzást. Ezt egyik Stihlem se csinálja. Pedig a 056-on lehet állítani az olajzást, éppen csak működik és jól. A kicsin nem lehet állítani, de nem is kell, mert úgy jó, ahogy van. A láncfeszesség állító is mi más lenne, mint műanyag. Az nem nagy pénz, vettem is másikat. Ebből gondolom, hogy az már nem fog tönkremenni. Hát ilyen apróságok végül is, de bosszantóak és látszik belőle, hogy nyomába sem ér egy akármilyen szintén műanyag (pl ms 170) Stihlnek vagy Husqvarnának. Pedig egyébként dolgozni szeretek vele, mert könnyű, jól lehet vele manőverezni és legfőképpen nagyon jól vág. Igaz 100-as benzin, ELF 2t Moto Race + Spuri. Aztán majd meglátjuk meddig bírja. 

Előzmény: ''csiga (6663)
''csiga Creative Commons License 2022.10.11 0 0 6663

A GSH560 jobb, mint a Hecht58, eredetileg azt akartam próbaképp venni.

 

Katalizátoros? Ha igen, érdemes lecserélni a kipufogót.

 

 

Előzmény: blaserk95 (6662)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6662

Hasonlóm van nekem is itthon. Oleo Mac GSH 560. Én már csak Stihlt vagy Husqvarnát veszek.

Előzmény: ''csiga (6661)
''csiga Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6661

A Hecht58-at most vitték el tőlem alku nélkül.

 

Írtam is, 4 tankos a gép.

 

 

Előzmény: blaserk95 (6660)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6660

Mondjuk egy kicsit ellentmondásba keveredtem magammal. Előzőleg azt írtam, hogy jó állapotú gépet keresek, utóbb pedig azt, hogy olcsót. Azért mert közben rájöttem, hogy ami olcsó, az ritkán jó állapotú. És viszont. De mivel nem sürgős a dolog, várok és figyelem a lehetőségeket. 

blaserk95 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6659

Ötvenes gépem van csak nem tűnik úgy, hogy bírni fogja mint a Stihl, Hq páros. Valami olcsó gépet keresek, amit felújíttatok teljes körűen és akkor tudom, hogy mim van, meddig fog tartani. Vagyis bírni fogja amíg én bírok fűrészelni. Aztán az unokák majd azt csinálnak vele, amit akarnak.

Előzmény: ''csiga (6658)
''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6658

Otthoni darabolásra 50 ccm és 60 ccm körüli gépet ajánlanék inkább. Haladósabb a meló velük, jobban is bírják.

 

Mondjuk kérdés, mennyit darabolnál velük?

 

Mekkora összeget szánsz rá?

Előzmény: blaserk95 (6657)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6657

Sajnos az égvilágon semmi közöm a szereléshez. Bár már odáig eljutottam, hogy szinte mindent szét tudok szedni. A bajok az összerakásnál kezdődnek. De amikor szétnéztem az alkatrészek és azok árai között, akkor elengedtem a projektet. Köszönöm a segítséget! Keresek egy 2,5-3,5 LE körüli gépet, ami kizárólag saját, otthoni használatra kellene. Darabolás legfőképpen. Néztem a Hq 141, 142, 345, 350 gépeket. Vagy mit ajánlanál még? Ebből keresnék egy jó állapotút.

Előzmény: ''csiga (6654)
''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6656

Szia!

 

Ha jól emlékszem új az a Farmertec 395. ( egyéb hibákat zárjuk ki)

 

 

Karbi beállítással sokat lehet segíteni rajta. Azt füllel is hallod, hog hidegen, mikor beindítod, az alapjárat magasabb, ( kb 300-500 rpm )   mint pl üzemmelegen. ( ez a jó) 

 

Üzemmelegen kb  2800-3000 rpm-nek kell lennie az alapjáratnak általában,  akkor nem forog a lánc, ekkor kell állítani mindent, ilyenkor kell normálisan működnie gázreakciókra.

 

 

Gyárilag - általában- ezek a kínai klónok dúsabbra vannak állítva, de akkor viszont nem így áll vissza az alapjáratra mint a tied.

 

Vannak nagyon jó karbi beállítós videók a youtubon, érdemes megnézned. ( Fűrészmáia, Bíró Árpád)

 

 

Ha megnéztél néhányat, utána állhatsz neki állítani. Bírő Árpád videójában pl láthatod, hogy a csavarhúzóra erősített vékony kötelegelővel hogyan is könnyíted meg a munkát.

 

 

Alapelv: az L és a H ( L mindig a hengerhez közelebbi)  csavar karbiban lévő része  kúpos. Egy-egy furatba vannak, a kúppal a  keresztmetszetet nyitod-zárod.  Az L az az alapjárati a H a magas fordulati benzin mennyiségért felelős, azzal állítod. Csak benin mennyiséget állítasz velük.

 

A pillangó tengely végén nagyfejű csavarral a karbi pillangó  szelepét nyitod-zárod minimálisan. ( mintha gázt húznál) 

 

 

Az L és H csavart, ha kifelé, balra tekered, több üza-t adsz neki, ha befelé, értelemszerűen kevesebbet. Minél szegényebbre állítod, annál inkább lesz magasabb a fordulat, de erőtlen a gép, ráadásul káros is.

 

Általában 1, vagy 1,5-re kell állítani  ( kínainál lehet több is) az L és H csavarokat, onnan jön a finom állítás. Tehát nem izomból, érzéssel visszatekert L és H csavart 1 vagy 1,5-re kell kifelé tekerni, állítani, ott be fog indulni a gép.

 

 

Lap-lánc rajta normál feszességen, gép üzemmeleg. Az L csavart addig tekerem befelé lassan!, ameddig hallom, hogy emelkedik az alapjárat. Ott megállok, negyedet vissza. H csavar  ugyanez.

 

Az alapjárati ( nagyfejű)  csavaron utánaállítok, kifelé csavarva  tudom csökkenteni a fordulatot.

 

 

Mielőtt bárminek nekiállsz, előtte megnézed ( fotózod) hogyan álltak a csavarok, a kötegelős csavarhúzóval pontosan meg tudod mérni, mennyire vannak kicsavarva. A kötegelőt a csavarhúzón  felfelé irányba állítod, majd tekered befelé ( jobbra)  a csavart és számolod menyi egész, majd tört részt csavartál be a csavaron. ( érzéssel koppig!)  Van egy gumi darab a karbi és a géptest között, az ki szoktam venni, úgy jól látható, mit matatsz.

 

 

A nagyon finom beállítások kb 1/8-ad, vagy akár 1/16-od tekergetések. ( pl gázreakciók miatt)   A fordulatszám mérő nem téved, azzal pontosabb a beállítás.

 

 

Ez a távorvoslás nem olyan egyszerű, de megpróbálom.  A te esetedben előszőr megpróbálkoznék az alapjárati nagyfejű csavaron kifelé tekerni és az L csavaron 1/8-adokkal befelé. Vagy nagyon be van csavarva az alapjárati csavar, vagy az L nagyon ki, vagy mindkettő egyszerre. Látni, hallani kellene.

 

 

A szikra új-lap lánc esetén sokszor előfordul, majd összekopik. A fában akkor szikrázik, ha homokos a fa, vagy kavicsot, szöget, drótot fogott. Zabálja a lánc élet mindegyik, rossz esetben a kavics, szög ki is tör belőle.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ponty25 (6655)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6655

Szia.

 

Köszi a sok segítséget. Tegnap kicseréltem a 8-asra.Bitang gyors lett a lánc.Amit észre vettem mintha szikrázna a lánc a fába.

Kapott új vezetőt és láncot, mindkettő oregon.

Most olyan probléma jelentkezett hogy 

a gép nem ejti el azonnal a forduatot. Mi lehet ezeknek az oka?

 

 

Előzmény: ''csiga (6643)
''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6654

Attól függ mi a célod vele.

 

Ha szereted a kihívásokat... :)

 

Benzinnel/ hidegzsíroldóval takarítsd el,  szedd szét, úgy azért többet látsz, esetleg képeket is tehetsz a fórumokra.

 

Ha mákod van a főtengely jó, és nem kell csapágyaznod, ( bár én széthúznám, csapágyaznám, ha maradós lenne)  csak szimeringet cserélni. A kuplung rugója valószínúleg törött.

 

Hengert lehúzod. Látni fogod mi a helyzet, neten körbenézel alkatrészek, árak után.

 

Aztán magadtól is el tudod dönteni, hogy kell-e ez neked, vagy nem.  Idáig nem került pénzbe.

 

Tippem szerint azért kapott az már az élettől, ha úgy néz ki, de akár lehet szerencséd is. Benzincsövek, karbimembrán, kuplung tűgörgő ( esetleg kplt. kuplung is), dugó-gyűrű, fékszalag amikből még lehetséges kesz a csere.

 

 

Amennyiben nem szeretsz/tudsz bütykölni, nem ajánlom.

 

 

 

 

 

Előzmény: blaserk95 (6653)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 6653

Itt is felteszem a kérdést, hogy ki tudna nekem mondani néhány dolgot a 242 xp-ről? Ajánlottak egyet megvételre igen nyomott áron és gondoltam felújíttatom magamnak. Nem túl szép, de legalább annál mocskosabb. Viszont hiánytalan, nem törött, indul, pörög. Úgy, ahogy vág is bár ez nem az ő hibája, hanem a gatya lapé és láncé. Olajoz is rendesen, de a láncot viszi alapjáraton és a csillagkerék is cserés, valamint a fék rossz. Nekem eddig még nem volt Hq a kezemben sem. Ezt a típust pedig főleg nem ismerem. De amit a youtube-on láttam róla, tőle, az nagyon tetszett. Szóval mit nézzek még rajta, mire figyeljek? Egyáltalán érdemes-e rááldozni pénzt vagy hagyjam a fenébe? Megnéztem az alkatrészeket hozzá és nem sok mindent találtam viszont az legalább jó drága.

Atti 76 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 6652

Sziasztok !

HQ. 346xp főtengelyt keresek, meg hozzá 44,3 as dugót, előre is köszi. 

''csiga Creative Commons License 2022.10.07 0 0 6651

Mondanám, hogy segítek, de egyszer már ráfáztam a jó indulatomra.

 

Biztos van valaki a közeledben, aki segít.

 

 

Előzmény: jojika02 (6650)
jojika02 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 6650

Nem vagyok regisztráva. Teljesen analfabéta vagyok ilyen külföldi oldalak a.

Előzmény: ''csiga (6649)
''csiga Creative Commons License 2022.10.06 0 0 6649

Szia!

 

Nem nagyon láttam - igaz nem is kerestem-  magyar oldalakon. 

 

Nem vagy regisztrálva ebayen?

Előzmény: jojika02 (6648)
jojika02 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 6648

Szia Csiga az első fordulatszám mérőt hogy tudnám megrendelni magyar oldalról. eBay ről még sose rendeltem?

 

Előzmény: ''csiga (6643)
''csiga Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6647

Husqvarna 560 XP kínai hengerrel

 

 

 

 

 

 

 

Ismerősi körben senkinek nincs tapasztalata  560XP kínai henger-dugó pároshoz.

Nosza, próbáljuk ki.

 

 

Picit korábban már írtam  a kínai henger-dugó szett Alis elérhetőségéről, illetve lőttem róla képeket is.   http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162536967&t=9231733

 

 

Az egyik 560XP-m szétszedtem,  - amin amúgy is csíkos henger volt DE! teljesen jól működött meteor dugóval-  és arra szereltem rá a kínai  henger szettet.

 

    

 

 

 

 

Nagyon minimálisan faragtam csak a hengerből. Lehelet vékony  max 1-2 tized milliméter vastagon  felület simítás, kiigazítás. Igazi faragás, tuning, mint a másik 560XP-n, nem történt a hengeren. Nem az volt a cél, hanem az, hogy kis simítgatással, törődéssel hogyan muzsikál  a kínai henger szett.

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

A dugattyú tömegét mérlegen  összehasonlítottam egy évekkel ezelőtti kínai 560XP dugóval. A   89 gramm  helyett ez csak 79 gramm, ami azért jelentős, mert több, mint 10% különbség.

 

 

 

 

 

 

Sokat nem nyünyörögtem vele,  néhány perc alatt 1 grammot szedtem ki a dugó belsejéből csak azzal, hogy az öntés után maradt nyomokat leszedtem

 

 

 

 

 

 

 

A kipufugót nyitottabbá tettem,  a leömlőhöz közeli és a kipunyílás végén lévő 13 mm-es furatot kitágítottam. A dugóhoz közelebbi kb 20-22 mm, a távolabbi 16 mm.

 

 

 

 

 

 

 

A szikrafogó drótszövet már nem kerül vissza, a takaró lemezt két helyen megvágtam,  kihajtottam, a 13-as furatot 16 mm-re tágítottam, majd a lemezt visszahajtottam.  Próbáltam megpontozni hegesztéssel… azt még gyakorolni kell, tudom, nem szép, de  nagyon vékony az a lemez.

 

( Egy helyen, amikor fúróval tágítottam a kiput, sikerült a külső lemezt átszakítani, az a javítás látható)

 

 

 

 

 

 

 

 

A hengerfej résznél a szélén körbe szalagszerűen lévő rész picit egyenetlen ezért egy régi dugattyúra ragasztott 80-as csiszoló papírral kicsit csiszoltam. ( a csiszolópaíron látszik hol van benne alu.) Gyakorlatilag amikor bedugod a  gyertyanyíláson a puha óndrótot ennél a "szalag" résznél mérsz rést, itt kell vigyázni, hogy ne érjen össze a dugóval.  A nagyon minimum a 0,3mm, de inkább 0,35mm.

 

 

 

 

 

 

Összeszerelésnél a gyűrűhézagot ellenőriztem, ez is közel a szokásos kínai kb 0,3 mm, bár ez picit jobb, kb 0,25 lehet, mert a 0,3 mm-es hézagoló már nagyon feszes volt benne. A 0,2 mm-es meg laza volt….

 

 

 

 

 

A csapszeg a dugattyúba szinte „úszik”. Nem lötyög, de nem is szorul.  Jobban örülnék, ha pici szorulna. Zégergyűrűk nem a sajátokkerültek bele, Stihl van benne. ( 10 mm csapszeg)

A dugattyú a hengerben onnantól, hogy elzárja a kipu rést, már lassan megy, de nem olyan lassan mint pl egy Meteor, vagy Stihl szett. Nem rossz, de azért nem a csúcs.

 

Összeszerelés után ellenőriztem   – hibáztam, előbb kellett volna! -   a présrést óndróttal.

Bakker,   0,6-0,7 mm úgy, hogy eleve a gyári 0,5 mm-es talptömítés helyett 0,3 mm-est tettem. Legalább biztos, hogy nem ér bele a dugó hengerbe. :)  Ok, valamennyi ebből a csiszolásom, de ennyi azért nem.

 

 

 

Így sem lett rossz, nagyjából közel gyári,   11,5 bar érték lett a kompressziós végnyomás.

 

 

 

 

 

Van itthon 0,2 mm-es papírom is, abból vágtam új talptömítést, így némileg jobb, 12 bar lett a sűrítési csúcsnyomás. Igen, azért a + 0,5 barért "lehajoltam"...

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha előbb ellenőrzöm,  ( hengerfaragás előtt simán a gyűrű nélküli dugóra  a hengert felteszem 2  db csavarral, és megmérem  a présrést, ) akkor tudtam volna korrigálni a kipufogó és átömlő réseken azt a 0,3 mm-t.  ( felfelé, mert annyit tolod le a hengert)  A gyári hengerek méretpontosabbak etéren.

 

No,   összeállt a gép, nem lett rossz, bár nincs olyan, mint a gyári henger pici  tuninggal, ( előző 560XP port  https://drive.google.com/drive/folders/11_TeHWJr6pax1CEkQb-zLRdJJ2-OnHYs ) de azért szégyenleni valónk sincs. Pár hete még  22.000 Ft-ért vettem, így azért  nem rossz! A következő kérdés a „meddig” lesz. Meglátjuk.

 

 

Pici videó : ( még 1 nap után is csak egyenlőre csak letölteni engedi, kb 40 Mb )

 

https://drive.google.com/file/d/1n1A8tx_QJB1tYEEEy2fVyICKqFmupqt4/view?usp=sharing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

studiod1 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6646

Lehet mivel az enyém sajnos beázott és szétpattintottam és akkor cserélhető. Valóban eredetileg nem cserélhető, de az itt levőknek ez nem lehet gond.

Előzmény: ''csiga (6645)
''csiga Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6645

Teljesen jó ez is, de ebbe nincs kialakítva az elemcsere lehetősége.

 

Szétszedve tán ebbe is lehet elemet cserélni.

Előzmény: studiod1 (6644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!