Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Utóbbi esetnél nekem csak most szúrt szemet az az érdekesség, hogy már 1970 körül felmerült, hogy kísérleti jelleggel erősebb főgépcsoportot építsenek be a Púposba!
Azert jolenne tudni hogy lesz e meg egy normalis pupossal valami normslisabb ut!?Van e ra remeny egyaltalan?De a legnagyobb baj hogy ezt az egeszet nem is forszirozza senki!Hiaba vasarolt be a nosztalgia is egy csomo pupost,ha csak elszurjak oket,meg anyagolnak veluk!A Nohabokkal gyakran van ut,a pupossal meg szinte semmi,pedig a pupikat is sokan szeretik lenne ra igeny!😯😐
Pontosan igy van,a NOHAB a masik nagy kedvencem es abbol is a narancs a gyerekkorom mert en igy lattam oket eletemben eloszor!Sot gyerekfejjel en nem is tudtam hogy leteznek csikos festesu mozdonyok!en azt hittem minden mozdony olyan is volt mint amilyennek lattam,sot a NOHABROL sem tudtam hogy az a NOHAB en SVEDDIZELNEK hivtam mert a szuleim is igy hivtak!Gondolom ok sem tudtak hogy NOHABNAK hivjak csak azt hogy SVED!De szepek ezek a gyerekkori emlekek es jo ragondolni csak hianyoznak!😉
Az a szirénázó zúgás tényleg igen érdekes! Kíváncsi lennék, vajon élőben is annyira hangos-e, vagy csak a videót rögzítő eszköz mikrofonja volt pont erre a frekvenciára túl érzékeny?
Zárlámpa: Hát valóban nem autentikus, de pl. nekem sikerült túltenni magam ezen a részleten, mint ahogy az öntött pályaszámtábla címerén és feliratán is.
A 209-es színe: Te bizonnyal fiatalabb vagy, nekem viszont volt szerencsém ilyen színben rendszeresen látni a 213-ast, gyerekkoromban, az esztergomi vonalon.
Az viszont igaz, ha a majdani Púpos flotta számlálna legalább annyi darabot, mint a jelenlegi, őshonos hazai Nohab flotta, akkor érdemes volna egyet meghagyni az "átmeneti" utáni színsémával is. (Más kérdés, hogy én azt is az "átmenetinél" sötétebb narancssal, világosszürke alváz és forgóvázakkal, csillagos pályaszámtáblával képzelném, mert hisz' minden "szent"-nek a maga gyerekkora felé hajlik a...
Visszaterve a 209-re amiota megvette a nosztalgia mar nem az igazi es nem eredeti ratettek a zarlampat,akkor ugye ottvan a mar emlitett bugo mellekhang,es hat nem mondom hogy csunya ezzel a narancs festessel de ez sem az igazi!Talan olyan furcsa szokatlan,lehet hogy majd megszokom,de en a mostani szintervre eskuszom,mar csak azert is mert az a gyerekkorom!😉
A szolnokot csak azert irtam mert az mozdonyvontatasu vonat a tarjani meg mint tudjuk uzsgyi,tehat mtorvonat!Csak arra celoztam hogy egyszerubb lenne megoldani szolnok fele a kocsik miatt,persze ha hoznanak kulon 3bhv-t vagy by-ont akkor azert tarjan fele jobblenne menni nyilvan,de azert a szolnoki szemelyen se lenne rossz a pupi!😉
Ez a kép vissza-visszajár a topicba, itt meg színesben látható.
Mondjuk, azon elcsodálkoztam, hogy (a délis fotoalbum alapján) még '74-ben is ezt a színt viselte! Ezek szerint közvetlen ebből vedlett át "átmeneti" narancssá '75-ben.
(Mer' én korábban aszittem, hogy közbe' még visszavedlett csíkos zölddé is...)
A 235 saját magát is alig bírja vonszolni. Kb. 1,5 évvel ezelőtt egy kisdácsiát vittünk vele Fradiba, hát nem volt egy diadalmenet... A Ferencvárosi darukészenlét pont megfelelő munkakör nekik.
En meg mindig azt mondom,hogy jobb lenne nyaron nehany alkalommal betenni a 224-vagy a 235-ost a Szolnoki szemelyre!Az valo nekik 2-3posta bhv-val!Szerintem gyonyoruen mennenek,es siman kibirnak azt a nehany fordat par alkalommal!
Nemtudom hogy az indohazra gondoltok e,de szerintem elegge elvan tulozva hogy mekkorat ment a 209-es!Tudom hogy oreg gep,de hallani hogy hogy erolkodik a dizelmotor tehat nemvolt ez annyira szuper mint ahogy irjak az ujsagban!!Ez a gep mar nem ekkora tavolsagra es nem 6 kocsis vonatokra valo!
Kifúj valahol a turbó nyomásmérő csővezetéke ? Így nehéz megsaccolni mi lehet....
Netán a turbó légbeszívó környékén tömörtelen a rendszer, és a fülke sem teljesen zárt és valahol behallatszik a levegő ? Kurva nehéz egy videóból tippelni...
Nem, figyeld meg, amikor alapjáratról 800-ra pörög fel a dízelmotor, (0 - x, ha jól emlékszem) akkor nem hallani a nyávogást. Amikor viszont már áramot vesznek fel a TC-k, akkor hallani. De arányosnak tűnik a dízelmotor fordulatszámával.
Megnéztem az említett videót, tényleg van egy sajátos visító hangja ami a motor fordulatszámával arányosan változik, viszont a sebességtől független (ellentétben azzal ahogy a kolléga említette) . Szóval nem a TC hangjára gondolt szerintem.