Igen, de nem tudhatom, hogy ez egy PS, vagy valódi kép, illetve nem csak pont erről kérdeztem, hanem hogy van e valaki, aki már lecserélte alura a műanyag láncvédőjét. Louisban is volt pár éve alu, de egy ideje eltűnt.
"A motor 2007-es SD02-es, ABS-es, magyarországi, jelenleg 69e km van benne, van hozzá 3 gyári doboz, bukócsó, Givi túraplexi + gyári, komfortülés és minden kulcsa megvan. Nemrég Zsifi cserélt rajta láncszettet és hátsó kerékcsapágyat. A gumik kb. 1,5-2 hónapja vannak használatban (Angel GT). Nemrég vettem rá gyári markolatokat is. Szervizkönyv is van hozzá, de nem volt végig márkaszervizbe hordva, egy idő után a volt tulaj csak összeírta benne, hogy mikor mit cserélt. Úgy tervezem, hogy amint szépen letakarítottam róla az utolsó túrán összeszedett bogarakat 2,09 irányáron fog felmenni hahu-ra."
Üdv!
Egy érdekes dolgot szeretnék megosztani veletek.
Problémám volt az FI lámpával és az indítással. Gyújtásra téve a benzin szivattyú nem működött az FI lámpa égve maradt és indítózásra a motor nem indult. Utána olvastam itt a hiba lehetséges okaira: főtengely jeladó, kábel szakadás a kormánynál stb.
A véletlen segített megoldani a problémát.
Van 2 darab menetfény lámpa a motoron, gyújtásra kötve + kapcsoló. Ha a kapcsoló on állásban marad és úgy rakom gyújtásra a motort, a hiba jelentkezik, motor nem indul. Ha nincs fogyasztó akkor a motor tökéletesen indul.
Barátomnak Transalp-ján ugyan ez a hiba jelentkezett, ott az usb töltő volt a hiba okozója.
Remélem tudtam ezzel valakinek segíteni.
Szia Peti !Rögtön a tárgyra térnék !Nekem is van egy u.olyan varaderom mint neked és most u.azt produkálja mint a tied. Szóval néha egy henger alapjáraton megy, mindkettő szivatóval,szóval pont úgy mint a tied!Megköszönném ha el mondanád hogy mi volt a hiba!Előre is köszi!
De így elég sok olajat csapott szét a lánc a kihajtás fedelén (főleg belül, de kívül is volt némi olaj), a villán és a kitámasztókon. A legjobb az lenne (amit több gyártó is ajánl), hogy a hátsó lánckerékre két oldalról közvetlenül felvinni.
Autósboltban vettem univerzális ablakmosó spricnit, amiből kifúrtam a kis fémgömböket. A helyükre pont becuppan a klíma tisztító spray vékony műanyag csöve (direkt elraktam ilyen csöveket, jó lesz még valamire alapon). Ragasztó pisztollyal fixáltam. Egy erű merev réz vezeték és zsugorcső segítségével megformáltam a műanyag csöveket. Hilti szalaggal ideiglenesen rögzítettem a hátsó villára a spricnit:
Sziasztok, nézd meg a túlfolyó csövek közül az egyik nem olajos, ami a vízpumpától jön, ha megálláskor lecsöpög, több mint valószínű, hogy olaj felöli szimering.
Sziasztok ismét. Nagy varám van és elkezdtem használni a mocit, idén már tettem bele 6ezret. Észrevettem, hogy fogy belőle az olaj. Ez törvényszerű? 1500 km-enként 1-1,5 dl. Hondákra nem jellemző.
Sziasztok. Sd02 egyre erősebb a süvítés vagy sípolás vagy vinnyogás vagy nem is tudom hogy irjam körbe. Tudom a varáknak van alapból is valami hasonló de ez attól erősebb. Valaki talizitt már ilyennel?
Elvileg gyújtás ráadásra kell indulnia (ha jól van bekötve). Olaj viszkozitása (a leírás szerint) mindegy, mert szivattyúval működik. A potival állítható a csepegtetési időköz, 30mp a legsűrűbb, ha jól vettem ki a leírásából, akkor 5 perc a legritkább. A gyártó honlapján találsz infót, használati/telepítési útmutatókat:
10W40 motorkerékpárolaj és 80W90 hajtómű olaj keverékkel használom. A Vara service manual-ja is 80W90-et ír, de egyrészt nagyon büdös, másrészt annyira sűrű, hogy az ejtőtartályos rendszerem nem működik vele rendesen.
Hogy hova állítsd? Én megnézném először, hogy egyáltalán működik-e, azután, hogy melyik végállás a sűrű és melyik a ritka csepegtetés, majd középre állítanám a potit és mennék egy 50km-es kört és megnézném, a láncot, hogy mennyire olajos. Ha sok, akkor ritkább felé, ha kevés, akkor sűrűbb csepegtetés felé tekerném.
Üdv mindenkinek! 2003 -as vara büszke tulaja lettem.
Rögtön hagy kérjek segítséget nert eddig csak jardábis gépeim voltak így a kánckenés mint olyan nekem ismeretlen fogalom. 😆 Van veépítve egy CLS Eci Tour ami viszont ki le volt kötve az aksiról. Ezt visszakötöttem és villog rajta egy kék lámpa ebből gondolom, hogy működik. Tivábbá van a műszerfalra szerelve egy tekerőgomb amin nincs beosztás. Na ehhez kenne a kérdésem, hogy milyen állásba kéne állítani valamint ezek az ezközök milyen időközönként adagolják az olajat. Járnia a kell a motornak vagy haladnia? Vagy elég a gyújtást ráadni? Köszönöm előre a segìtségeteket. Séles utat gumifájat telitankot!
Láncfeszítő csere nem hozott változást. 2...3000 között motorféknél a csilingelés megmaradt. De az oka is meg lett, az első henger kipufogó szelepeinél nagyobb a hézag a kelleténél (téli szünetben jöhet a szelep állítás).
Viszont a karbi szinkron jól jött. Kis fordulaton sokkal egyenletesebben húz és nyomatékosabb is lett. Még a fogyasztás alakulására vagyok kíváncsi...
Nem egyszerű, szét kell szedni a fél motort. Igen, túl lehet feszíteni.
Itt van leírás róla:
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=28583&sid=5b2028071cde43c16211aea05df7b32f&start=15
De a gyári berakásával is vigyázz. Sűrítési felső holtpontra kell rakni a főtengelyt, hogy ne ugorjon el a vezérlés ...
12.7V az töltésnek kevés (egy jól feltöltött akksin lehet ennyit mérni). 13.2V-nál többnek kellene lennie (alajáraton még nem gond, de fordulaton már az), fordulaton mrg 14...14.8V között, hogy töltsön is. A riasztó biztosítékkal az akksin, a többi meg gyújtásra kap áramot. Még egy kamera lesz...
A menetfény szabályos bekötésssel nem mehet a tompítottal együtt... ;)