Keresés

Részletes keresés

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14375
Így már értem. Köszönöm!
Előzmény: jakoa (14372)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14374

OFF

Há amit kívágok megyen a vaskerbe :-)

Előzmény: Törölt nick (14371)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14373
Khmm...khmm....Megtisztelő! Miért is ne? Remélem nem ütközik az 1:1 es projektjeimmel.
Előzmény: Törölt nick (14364)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14372

Nem vettem kötekedésnek:

- A kapcsolórészt olyan helyen alakítom ki, ahol van rögzítőfül.

- "szeletelés" előtt a sínszálat leragasztom folyékony pillanatragasztóval.

- szeletelés után a résbe vékony sztirollapot ragasztok géllel.

- a sztirollapot a profilnak megfelelően visszacsiszolom.

 

A fentiek után a szakasz stabilan áll és a vonatok "zökkenő" nélkül haladnak át.

A mozdonyok és a négy tengelyes Y vagonok pedig kapcsolnak.

Előzmény: BaTTka 1 (14370)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14371

Me' rosszul írta a kolléga:-)))

 

Pl. tesz egy befűrészelést a 10. talpfánál, majd mégegyet a 12-13-nál. Így működik a mostani Tillig Modellgleis kapcsolósín is.

Előzmény: BaTTka 1 (14370)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14370
Ha két-három talpfa hosszan kivágod a sínszálat akkor mitől marad a helyén? Ez nem kötekedés, hanem komoly érdeklődés!
Előzmény: jakoa (14369)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14369

Én ugyanezt a módszert használom, némi különbséggel:

- Nem kap minden sínszál egyedi betápot, hanem a síneket is összeforrrasztom a csatlakozásnál. Utóbbinak annyi előnye van, hogy fizikailag is biztosan tart, nem lazul szét.

- Nem csak a szakaszolások, hanem a kapcsolások is így működnek. 2-3 talpfa hosszan kivágom a sínszálat és a mozdony így végzi a kapcsolást.

 

Előzmény: BaTTka 1 (14368)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14368
Hát még ha ezt is megmutatom. Terveim szerint az összes sínszál külön megtáplálást kapna, alulról beleforrasztva az U sín belsejébe. Ha ezek után szigetelt összekötőket használok, akkor oTT szakaszolom a pályát ahol csak akarom.
Előzmény: john07_doki (14367)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14367

Tom,

:) Ezzel a hsz-el egészen úgy festesz, mint aki saját magával kötekszik.. :))

 

A BTTB-s sín, ha jól karban van tartva és eredetileg sem volt rozsdás, viszonylag jó érintkezési felületet biztosít.

Mint ahogy említettem neked a kisföldalattin a múltkor, nekem ebből van egy vagonnyi (1:1-es arányú vagon :)) ), úgyhogy szépen kiválogattam belőle a használhatóakat. Hogy milyen asztal válik majd belőlük, az a jövő zenéje. De az üzembiztonságra nagy hangsúlyt fogok fektetni, az tuti.

 

>de váltója nincs is  a Tillig -nek egyenlőre bentonból.

Több nagyvasútnál is (bár már elég ritka napjainkban) meghagyták a váltók alatt a talpfákat akkor, amikor a pálya többi részén betonaljra cserélték az alátámasztást.

 

Az enyémek - amelyeket első nekifutásra lefestettem - így mutattak <kép>.

Annél az összeillesztésnél is látszik, hogy voltak darabok, amelyeket kicseréltem éppen pl. a kopottságuk miatt. Azóta azok is szürkék lettek.

Előzmény: Törölt nick (14366)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14365

Na ja. Én is így csináltam, azzal a különbséggel, hogy nem kapargattam le a fa utánzatot a talpfákról. Így is jó kis türelemjáték volt.... :)

Ja, meg az igazi antikolás is akkor fog majd megtörténni, amikor a töltés is a helyén lesz.

Előzmény: BaTTka 1 (14363)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14364

:-)))

Gartula, szép! Én ugyanezt csináltam Z-ben meg, csak Enamel festékkel, mert az volt a legolcsóbb a boltban:-)

 

A követklező találkozónk vezértémája szerintem nyugodtan lehetne a fásítás, amennyiben BaTTka 1 főkerTTész Úr vállalja:-)))

Előzmény: BaTTka 1 (14363)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14363

Semmi különleges technika nem kell hozzá. A talpfa rácsról leszedtem a sínt, majd lekapartam róla a fa erezet utánzatot. Aztán kézi típusú festéssel bepacsmagoltam szürkére. Azért tűnik olyannak mintha mállana, mert az oTThon fellelhető festékarzenélt vetettem be az elkészítéséhez. A Modakril pedig nem az a tipikus modellfesték. Bár megjegyzem jól megtapad a műanyagon (is), csak kicsit vastag bevonatot képez. Ez egyébként csak a fényképen 10-szeres nagyításban látszik, 20-30 cm-ről már nem feltűnő. Aztán lefestettem a sínszálakat rozsdabarnára, valamint a csavarfejeket is ugyanazzal a festékkel. Kis ecsettel egy-egy kis pöttyöt tettem rá. Utána az ecsetet festékbe mártottam, majd vízbe, egy csöppet leitattam róla a felesleget és elkentem a sínek melletti részt. Ezután visszaszereltem rá a sínszálakat. Készítek hozzá ágyazatot is, ez amolyan gyakorló feladat lesz. Talán veszek egy kis modellfestéket is, bár most kicsit szűkös a költségvetésem:-)))

Előzmény: john07_doki (14355)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14362

Egy javítani valóm van.

A 424-es első beceneve az egykori finn hosszútávfutó olimpiai bajnok - Pavlo Nurmi - után lett "Nurmi". Ezzel az első, még háború előtt épített példnyokat becézgették tudomásom szerint. A háború után épült, csillagfúvós, wagner füstterelős gépek beceneve volt a "Bivaly".

Előzmény: modelitt (14356)
róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14361
Előzmény: rakaTTantunk (14348)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14360

> Keresek start szettes két tengelyes nagy ablakos oldtimer kocsit

Nézelődtem a vatera-n... Ott is van két aukció, amelyekben van ilyen vagon is (meg egy-egy másmilyen is).

Előzmény: Gábor 70 (14343)
róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14359
Te írtad: "424.-es Bivaly - Durmi" --miért nem mindjárt Dörmi, vagy Micimackó? "Nurmi" :-))))))
Előzmény: modelitt (14356)
róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14358
Nyalóka :-)))))
Előzmény: Gashpy (14357)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14357
A 275-ösnek is fogok örülni :-)

Addig meg gyűjtögetni :-)
Előzmény: modelitt (14353)
modelitt Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14356

Nézd én nem akarok senkivel vitatkozni,de könyvből és öreg masinisztáktól gyűjtöttem
össze a névsort !

301.-es Pacifik
302.-es Zőldbéka
326.-os Kacsa
328.-as Gólya
342.-es Pulyka
370.-es Gábor
375.-ös Kati
376.-os Hektor
377.-es Ilonka
424.-es Bivaly - Durmi
442.-es Kanpúlyka
520.-as Bumbardó - Hruscsov dizel
601.-es Gigant

Szóval én igy tudom,de ez nem szentírás !!!
Előzmény: Remete mh. (14354)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14355

A csavarok antikolása egészen jó, hatásos. Viszont a betonalj olyan egy-két helyen, mintha málna a vasbeton... :o

Milyen techikával csináltad?

Előzmény: BaTTka 1 (14345)
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14354
Khm-khm! Kérlek írd így: Isten. A Kati néni nem a 324, sorozat? Amennyire én tudom, a 370, a Gábor, a 376, a Bandi, a 377, a Kacsa, vagy Gizi, a 326, a Kecske. Van még tudomásotok más (nem klasszikus pld. 411, Truman) becenévről?
Előzmény: modelitt (14353)
modelitt Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14353

Gábor barátommal való igen komoly tárgyalások révén,szeretnénk a hazai
vontató jármű állományt szaporitani a modell vonalán..
Ebbe bele tartozik a 242.-es(koporsó),a 275.-ös(nyalóka),a 375.-ös (kati) ésha isten
is akarja akkor a 442.-es(kanpulyka) is felkerül a listára !!! :-))
Arról nem is beszélve,hogy Gábor igen sok szerkocsis gőzmozdonyt készít,erről ő
bővebb imformációval tud szolgálni !!!
Előzmény: Gashpy (14332)
modelitt Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14352

Szebusztok !
Először is nagyon köszönöm,magam és Gábor 70 barátom nevében is,a pozitiv reagálásokat,őszintén szólva jóleső érzés,és inspiráló hatása van !!!! :-))
A kérdésekre válaszolva,az alap egy Schirmer BR64.-es,amire barátom elkésziteTTe
a MÁV.342.-es kaszniját,és ez leTT a mesterdarab... Utána Szlovákiában leöntötték
a többi már látható.. Egy lényeges adalék,hogy az alap mozdonyt mindenki magának
megveTTe !! Ez egyben lett intézve,igy német barátom eltudta intézni,hogy kaszni
nélkűl és elég jó áron megtudjuk szerezni !!!
A megvalósitási terv 2008.januárban kezdődöTT,és az első elkészűlt darabig csekély
1-év telt el,a jó munkához idő kell,a rosszhoz meg még több !!!
Előzmény: rakaTTantunk (14331)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14351
Én még nem csináltam, de van német szakirodalmam, ill. egy barátom maga építette a sima váltóit H0-ban.
Viszont vannak német irodalmaim, ill. néhány honlapcím...

Az biztos, hogy kell egy jó rajz, amire fel lehet aztán építeni a fa és pertinax talpfákra a sínprofilokból a vágányokat. Kell hozzá még egy jó vágószerszám, valamint kitartás, türelem...
Előzmény: rakaTTantunk (14347)
Uplink Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14350
Igen, a váltók EW3-ok, a kitérőirányokban flexi sinek vannak, a fűtőházban pedig 83102ek vannak, a váltók között 83105ös van.
Előzmény: rakaTTantunk (14346)
teaház Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14349
Szia !
Van. Hívj fel.
Üdv
Zsolt
Előzmény: Gábor 70 (14343)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14348

Nagyot segítenél, ha idefotóznád, kösz.

Nekem nincs meg ( sajnos ) ez a könyv.

Előzmény: róbertke (14337)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14347
Adnál kérlek bővebb infót? Érdekelne.
Előzmény: Gashpy (14336)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14346

Kösz, nem felejtetted el...

Kicsit nagynak tűnik a helyigény, biztosan bontanom kell a mellette lévő vágányokat, megpróbálom.

A számok Art. Nr. Tillig ? Nem vagyok otthon Wintrack-ban.

Előzmény: Uplink (14334)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14345
Kis vasárnapi játszogatás: avagy BTTB betonaljas vágány.Van vele meló, de megéri. Tényleg, miért szokta mindenki beépítés után festeni a síneket? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!