Én ugyanezt a módszert használom, némi különbséggel:
- Nem kap minden sínszál egyedi betápot, hanem a síneket is összeforrrasztom a csatlakozásnál. Utóbbinak annyi előnye van, hogy fizikailag is biztosan tart, nem lazul szét.
- Nem csak a szakaszolások, hanem a kapcsolások is így működnek. 2-3 talpfa hosszan kivágom a sínszálat és a mozdony így végzi a kapcsolást.
Hát még ha ezt is megmutatom. Terveim szerint az összes sínszál külön megtáplálást kapna, alulról beleforrasztva az U sín belsejébe. Ha ezek után szigetelt összekötőket használok, akkor oTT szakaszolom a pályát ahol csak akarom.
:) Ezzel a hsz-el egészen úgy festesz, mint aki saját magával kötekszik.. :))
A BTTB-s sín, ha jól karban van tartva és eredetileg sem volt rozsdás, viszonylag jó érintkezési felületet biztosít.
Mint ahogy említettem neked a kisföldalattin a múltkor, nekem ebből van egy vagonnyi (1:1-es arányú vagon :)) ), úgyhogy szépen kiválogattam belőle a használhatóakat. Hogy milyen asztal válik majd belőlük, az a jövő zenéje. De az üzembiztonságra nagy hangsúlyt fogok fektetni, az tuti.
>de váltója nincs is a Tillig -nek egyenlőre bentonból.
Több nagyvasútnál is (bár már elég ritka napjainkban) meghagyták a váltók alatt a talpfákat akkor, amikor a pálya többi részén betonaljra cserélték az alátámasztást.
Az enyémek - amelyeket első nekifutásra lefestettem - így mutattak <kép>.
Annél az összeillesztésnél is látszik, hogy voltak darabok, amelyeket kicseréltem éppen pl. a kopottságuk miatt. Azóta azok is szürkék lettek.
Semmi különleges technika nem kell hozzá. A talpfa rácsról leszedtem a sínt, majd lekapartam róla a fa erezet utánzatot. Aztán kézi típusú festéssel bepacsmagoltam szürkére. Azért tűnik olyannak mintha mállana, mert az oTThon fellelhető festékarzenélt vetettem be az elkészítéséhez. A Modakril pedig nem az a tipikus modellfesték. Bár megjegyzem jól megtapad a műanyagon (is), csak kicsit vastag bevonatot képez. Ez egyébként csak a fényképen 10-szeres nagyításban látszik, 20-30 cm-ről már nem feltűnő. Aztán lefestettem a sínszálakat rozsdabarnára, valamint a csavarfejeket is ugyanazzal a festékkel. Kis ecsettel egy-egy kis pöttyöt tettem rá. Utána az ecsetet festékbe mártottam, majd vízbe, egy csöppet leitattam róla a felesleget és elkentem a sínek melletti részt. Ezután visszaszereltem rá a sínszálakat. Készítek hozzá ágyazatot is, ez amolyan gyakorló feladat lesz. Talán veszek egy kis modellfestéket is, bár most kicsit szűkös a költségvetésem:-)))
A 424-es első beceneve az egykori finn hosszútávfutó olimpiai bajnok - Pavlo Nurmi - után lett "Nurmi". Ezzel az első, még háború előtt épített példnyokat becézgették tudomásom szerint. A háború után épült, csillagfúvós, wagner füstterelős gépek beceneve volt a "Bivaly".
Khm-khm! Kérlek írd így: Isten. A Kati néni nem a 324, sorozat? Amennyire én tudom, a 370, a Gábor, a 376, a Bandi, a 377, a Kacsa, vagy Gizi, a 326, a Kecske. Van még tudomásotok más (nem klasszikus pld. 411, Truman) becenévről?
Gábor barátommal való igen komoly tárgyalások révén,szeretnénk a hazai vontató jármű állományt szaporitani a modell vonalán.. Ebbe bele tartozik a 242.-es(koporsó),a 275.-ös(nyalóka),a 375.-ös (kati) ésha isten is akarja akkor a 442.-es(kanpulyka) is felkerül a listára !!! :-)) Arról nem is beszélve,hogy Gábor igen sok szerkocsis gőzmozdonyt készít,erről ő bővebb imformációval tud szolgálni !!!
Szebusztok ! Először is nagyon köszönöm,magam és Gábor 70 barátom nevében is,a pozitiv reagálásokat,őszintén szólva jóleső érzés,és inspiráló hatása van !!!! :-)) A kérdésekre válaszolva,az alap egy Schirmer BR64.-es,amire barátom elkésziteTTe a MÁV.342.-es kaszniját,és ez leTT a mesterdarab... Utána Szlovákiában leöntötték a többi már látható.. Egy lényeges adalék,hogy az alap mozdonyt mindenki magának megveTTe !! Ez egyben lett intézve,igy német barátom eltudta intézni,hogy kaszni nélkűl és elég jó áron megtudjuk szerezni !!! A megvalósitási terv 2008.januárban kezdődöTT,és az első elkészűlt darabig csekély 1-év telt el,a jó munkához idő kell,a rosszhoz meg még több !!!
Én még nem csináltam, de van német szakirodalmam, ill. egy barátom maga építette a sima váltóit H0-ban. Viszont vannak német irodalmaim, ill. néhány honlapcím...
Az biztos, hogy kell egy jó rajz, amire fel lehet aztán építeni a fa és pertinax talpfákra a sínprofilokból a vágányokat. Kell hozzá még egy jó vágószerszám, valamint kitartás, türelem...
Keresek start szettes két tengelyes nagy ablakos oldtimer kocsit. Elég a kaszni ha az oldalai egészben vannak az már jó ,ha hiányos ez az le van törve nem számít. Azt keresem amelyiknek mind két oldalán az ablakozás egyforma és nyitott volt peronja. Biztosan tudjátok miről van szó.