Olvass vissza! Weboldal mágikus listája alapján amin nem a motorszám/alvázszám, hanem gyáriszám alapján benne volt a -tól, ig-be.
De erre a listára Weboldal sem tenné rá a nyakát, hogy mindent tartalmaz!
Szóval amikor Ő és nem a M.szervíz, jelezte, hogy benne lehetek a kalapban, döntöttem úgy saját felelősségre, és magam megnyugtatására, hogy lehet kidobok XX.XXX eFt-ot (a m.szervíz XXX.XXX ajánlatával szemben), de jobb megelőzni, a nagyobb bajt.
A csere engem, ill. minket igazolt! (kép a fórumon, mindenki láthatja, és bemesélheti magának, hogy nem azt látja amit látni akar/t.....és amiről beszélünk...)
Azt hiszem saját írásod tartalmazza amit nem akarsz megérteni a mondandónkban: nem a gyár rendszerével van/lehet a gond, hanem azzal akivel a felhasználó(vagy nevezzük bárhogy) közvetlen kapcsolatot tart (azaz M.szervíz, Renault Hungária, vagy nevezzük ahogy tetszik...).
Ha Én bemegyek egy M.szervízbe és azt kérdezem, hogy érintett-e a vasam az általam hallott problémában (nevezetesen a hajtókarcsapágy hiba) és azt cserélték-e (előélet alapján), vagy cserélik-e gariban, és az a válasz, hogy "LEHET vele gond, de átesett egy szoftverfrissítésen ami azért volt, hogy megelőzzék a meghibásodást", majd cserekor azt látom amit meg kellett volna előzni akkor ott valami nem okés!
Ha azt kérdezem, hogy az üz.a szűrő vízérzékelős-e, amire a válasz az, hogy igen, majd mikor cserére kerül a sor mondják, hogy mégsem, és a M. szervíz szerelője azt mondja, hogy az a biztos amikor már látják... na ott valami nem okés (és lehet, hogy csak a M.szervíz trehánysága, és nem a gyáré!)
nem, a beépítéskor még nem tudták, hogy hibás. Minden batch tökéletesnek indul.
Aztán ha jönnek vissza a hibajelzések a szervizekből, akkor a statisztika egyszer azt fogja mutatni, hogy egy adott batch X %-a hibás. És ha átlép egy határt, akkor a batch hibássá válik.
Vagyis van egy időszak, amikor egy adott batchbe tartozó autók százai-ezrei még "hibátlanok" a gyár szerint, pedig jelentős százalékuk már produkálta a hibát (de ez a százalék még nem lépte át a gyár ingerküszöbét).
Stevie favorizálja, ill. védi a M.szervízek rendszerét, és bizonygat, aminek biztos van igazság alapja, de sajnos a létező ellen példát nem igen fogadja....
Nagyon fontos: ez nem "a márkaszervizek rendszere," ez a Renault központi CRM-rendszere.
Ők tudják, mert tudniuk kell, hogy melyik batch ("szállítmány") alkatrész volt a hibás.
A te autód alvázszám alapján nem volt rajta azon listán, amelyiken azok az autók szerepelnek, amikbe ilyen alkatrész került. Tehát a te autódba nem került a hibás alkatrészből.
Neked az az érved, hogy de szerinted ez ugyanaz az alkatrész, mert ilyen meg olyan a színe.
Most erre mégis mit mondjak?
Jaaa, ha olyan a színe (fényképen), akkor biztos igazad van, a gyár visszahív x ezer autót, viszont veled meg pont szemétkedni akar...
Egyébként, ha létezik pontos lista a hibás hajtókarcsapággyal szerelt vasakról akkor azt miért nem látta senki (olyanra gondolok amiben konkétan utalnak rá)
Eddig Weboldaltól láttam haonlót, de a fórumozók példája mutatja, hogy nem pontos...
Ha létezne ilyen akkor már minden leendő renault, de dci vásárló már eleve ilyennel futkosna vásárolni....(mint egy bevásárló cetli, csak fordítva mit nem szabad megvenni :))
Főleg nem egyes M.szervízekről (mint pld akit Te is favorizálsz!)!
Még csak az sem hallatszott el, hogy menjen a fenébe a cég...
1. akinek van rá, annak semmi sem drága (megelőzésre a min.120 eFt sem)
2. Stevie favorizálja, ill. védi a M.szervízek rendszerét, és bizonygat, aminek biztos van igazság alapja, de sajnos a létező ellen példát nem igen fogadja....
3. a Te 50 % munkadíj kedvezményedre példa az Én árajánlatom! max 2,5 órás melóra 6 óra munkaidő, szerinted?!
4. Stevie állítja, hogy normaidő, mondom rendben, de létező, hogy M.szervíz elvégez egy melót és belátja, hogy elveszti a kuncsaftot, ha a normaidőt leszámlázná (saját példám, leírtam: izzó csere), ezért csak az izzót fizetteti ki, vagy nyelv átállítás: egyik M.szervíz teljes diagnosztikát számláz:kb. 8eFt, a másik nem 2eFt....
Aki a jelen gazdasági helyzetben ezt nem érzi az ne sírjon, ha rá sem néznek....
5. az is létező, mert saját bőrünkön tapasztaljuk/tuk, hogy a helyszínen szembesülsz azzal, és esetemben megdöbbent, hogy azt mondják, aza a biztos amikor láttják (üz.a.szűrő)
6. Ügyfél és M.szervíz és viselkedés, szintén saját bőrömön éreztem, pedig csak e-mailben érdeklődtem: árajánlat ami a fentiekben már jelzettek miatt nem volt értelemszerű, és pontosítani akartam az időpontot is....a válasz "A napot valóban elírtam,de a dátum jó. Tényleg zárjuk le ezt a dolgot ha akarja hogy megcsináljuk akkor jöjjön be, ha nem akkor nem...."
szerinted ez válasz egy ügyfélnek? még ma is várnak.... :) Elmentem 150 km-re arréb M.szervízbe (hogy lásd, nem a pénz a gond....)
Én több mai hsz-t is úgy értelmeztem (és nem hinném, hogy félre) hogy menjen a fenébe a CÉG (értsd: mitcserélünkgaribanmegmondóember + rohattttdrágaság + infónemadószenyóság)... bezzegazénszerelőm. Szerintem nem szenyó a CÉG. Vannak érdekeik, ahogy nekünk fogyasztóknak is. Az érdekeket pedig egyeztetni kell. Nem pedig követelőzni, mert annak rendszerint nincs jó vége.
Nem tudhatom, hogy nekem címezted-e, pláne nem tudom, hogy szervizről konkrétan hol olvastál, én legalábbis nem láttam itt márkaszervizt szapuló hozzászólásokat. Amiről itt szó van, arról nem az a Kovács Béla szerelő (vagy a közvetlen főnöke) tehet, akivel te is meg én is tök jó, emberi viszonyban vagyunk, hanem a Cég vezetősége, akik az ukázt adják fentről, hogy mit kell/lehet kicserélni garban és mit nem.
Az én motorindításkori klottyanásomra gondolsz? Arról csak Te gyanítottad (nyilván látatlanban és hallatlanban), hogy esetleg akár kettőstömegű lendkerék is okozhatja. Nekem (aki ugyebár látta/hallotta a tüneteket) egyértelművolt, hogy nem az. Be is iagzolódott a gyanúm: a kipufogó és vidéke okozta, amit a - gaz, drága, hozzá nem értő multibérenc - márkaszervizem ingyen és bérmentve elhárított.
A márkaszervizes megjegyzést nem neked címeztem, hanem a témában szapulástolulásban szenvedőknek. ;-)
Hát, márkaszerviz szapulásért nem kell a szomszédba mennie erről a topikról senkinek, aki erre pörög, és látom, sokan erre pörögnek.
Tudom, hogy (megint) le leszek hurrogva, mégis, hadd fogalmazzak meg markáns ellenvéleményt.
Jó pár autómárkával volt dolgom, és fő szabályként márkaszervizbe jártam (leszámítva a specialista dolgokat, mint pl. lengéscsillapító felújítás, automataváltó javítás, meg ilyenek). Sosem csalódtam az adatbázisaikban. Visszahívtak ha/amikor kellett, de nem ugrattak feleslegesen, amikor nem volt üzembiztonságot veszélyeztető a probléma. A legközelebbi szerviznél megcsinálták, amit kellet. Megmondták, ha valamihez nem értettek (pl. automataváltó probléma) és ajánlottak hozzáértő specialistát. Sőt, volt 2-3 olyan esetem is, amikor az egyszerű – és részemről minimális elvárásnak tekintett! – korrektségen túlmutató nagyvonalúságot is tapasztaltam a márkaszervizek részéről.
Én úgy látom, hogy sok esetben azért nem kap a márkaszervizbe hébe-hóba (pl. információért) betérő gépkocsi üzemeltető egyed (szándékosan nem ügyfelet írok!) olyan kiszolgálást, mint amit magát ügyfélnek tekintve elvárna, mert ő maga nem ügyfélként viselkedik. Sokszor voltam/vagyok szem- és fültanúja annak, hogy egyik-másik egyed hogyan beszél a munkafelvevővel. Brrr… Az „ügyfélkapcsolat” egy kétoldalú dolog. Adok-kapok, de jó értelemben. Ügyfél oldalról is tenni kell azért, hogy valóban ügyfélként bánjanak az emberrel. És most nem jattra gondolok, hanem a megbecsülés egyéb lehetséges megnyilvánulási formáira.
A saját – abszolút márka független – tapasztalatom az, hogy simán ki lehet alakítani olyan kapcsolatot egy márkaszervizzel, hogy az ŐK a saját szakértelmüket az ÉN érdekemben használják, helyettem gondolkodjanak, és az én üzemeltetési költségeimet (illetve inkább teljes birtoklási költségemet) csökkentő javaslatokat tegyenek. Minthogy nekem most is ilyen kapcsolatom van az általam preferált rönós márkaszervizzel, ezért abszolút bízom bennük. Meg a másik autóm márkaszervizében is.
Nekem ennél a rönós márkaszervizben amúgy már 50% kedvezményem van a munkadíjra és 20-30% az anyagra. És vihetem is az anyagot, ha akarom. (Immár 8. éve járok ugyanazzal az autóval ugyanoda.) Ügyfélnek érzem magamat náluk. Ők is megbecsülnek engem.
Én úgy látom, hogy a márkaszervizekben kapott szolgáltatásra is igaz a mondás: amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten…
Én is erre (1-3 év utáni szavatosság, nem jótállás) próbáltam rávilágítani, de stevie nem érti miről beszélek. Nem a magyar, állítólag unió-konform (valójában a multik érdekeit védő) fogyasztóvédelmi törvényről van itt szó, hanem arról, hogy egy rejtett hibát, ami már akkor is megvolt amikor az autó legördült a szalagról, tömegesen fordul elő, közismert is - azt egy magára adó autógyárnak ERKÖLCSI kötelessége lenne kijavítani, azért, hogy a jó hírnevét megvédje. És erre régen még tapasztaltam példát a Renault-nál is : a 19-esemen kirohadt a kipufogó mikor az autó 4 éves volt, mondtam hogy értem én hogy lejárt a garancia, de egy magyar kisipari Trabant kipufogó is többet bír ennél, ez meg "gyári" minőségű alkatrész - szó nélkül kicserélték (egyeztetett a helyi szerviz a RenHungáriával) - csak ez még a múlt században volt, amikor még nem voltak devizahitellel eladott autóhegyek, volt verseny a vásárló kegyeiért, érdekelte őket, hogy a kedves kuncsaft a következő autóját is tőlük vegye, láttak még az orruknál tovább - na ezt azóta felváltotta a "költséghatékony" működés szemlélete.
Kössz, hogy előástad. Annyi dolgom volt délután a munkahelyemen hogy nem értem rá. Egy kicsit kutakodtam Zoltán hsz-ei közt, mert emlékszem, hogy ő is írta. Szóval biztos, hogy nem csak a 106 lovas.
Nem is akarom megtudni, főleg annak tükrében, hogy eddig az összes diesel kocsimról csak jót tudok elmondani /de lehet, hogy ezidáig mindíg jól beleválasztottam, és az a szép, hogy szerelő sosem volt velem, ennél viszont igen M.szerelő/, és ami a lényeg:
Mind 100 eKm felett került hozzám, nem voltak nagy becsben, egyikben sem cseréltettem vezérműszíjjat láncot, megvételkor...egyik másikban 200 eKm-t is beletettem, nem beszélve a g.olajról! :) /de a 10 eKm-enkénti olajcserén, szűrőcserén mind átesett/
Gond nélkül mentek, egyik sem hagyott ott az úton, nem is érdekelt a visszahívás ezekkel kapcsolatban, mentek tették a dolgukat, eszembe nem jutott a m.szervíz mit tart róluk nyilván....
De az, hogy bemegyek, megkérdezem, lekérdezik, és semmiről nem tájékoztatnak, sőt ezek szerint mellébeszélés van, akkor nem kell védeni és bizonygatni, hogy milyen faca csávók, és, hogy micsoda kedvezményeket adnak!
A sokból lehet is adni, de ez még így is sok!!!! Pedig be be gurulok hozzájuk, még, igaz, elszomorító a hozzáállásuk!!! /és nem biztos, hogy a szerelővel van a gond.... de ez már más asztala.../
ha bekövetkezig a motorhiba a hajtókarcsapágy hibája miatt akkor mekkora lenne a javítási költség /főleg nem 1-2 éves kocsi esetében/ már megnyugtatóbb, de zet döntse el az aki dilemmázik a cserén! sokan, köztük Én is döntöttem, pedig dilemmáztam rajt sokat, főleg, hogy m. szervízben rá is kérdeztem, de itt a fórumon nem meggyőztek, csak rávilágítottak egy gyenge pontra, ami alapján döntöttem, mint egy nagykorú! :)
Hát még ha tudnád, hogy egy korszerű dízelmotor esetén mennyi másik "gyenge pont" is van a rendszerben :-)
A 2.2 dCi-mnek 8 visszahívása volt, és egyik-másik alkalommal egészen meredek tételeket cseréltek :-)
És tudom hogy ha valaki állandóan jóhiszeműen m. szervízbe viszi és vezetett sz.könyve is van és nem cserélték ki neki a csapágyat attól szívfájdalom nélkül a min. 150 eFt-ot leveszik, ha kéri a hajtókarcsapágy cserét megelőzés képp!
Ez feltehetően így van, és nem látok benne semmi rosszat.
Mondjuk egy csomó Renault márkaszerviz igen komoly kedvezményeket ad az idősebb autók tulajainak, egy 2008-as autó már jogosult lehet 40% munkadíj-, és 20% alkatrész kedvezményre.
Jó látni, hogy van utóélete egy hónapokkal ezelőtt betett képnek :-)
Lehet, hogy nem is kellett volna kicseréltetni, de "bekerült" a bogár a fülembe, és elővigyázatosságból megcsináltattam, nekem ennyit megért a dolog. Amúgy általában nem szoktam megjavitani-javittatni azt ami még nem romlott el, de ez most a "megelőző" karbantartás volt.
A topicot olvasom, csak egyrészt nincs időm irni, másrészt az autó továbbra is emlitésre méltó dolog nélkül megy (kop-kop-kop), dec. elején volt olajcsere (a bizonyos csapágycserekor) már lassan a 15ekm periódus fele lement. Most jön a nyári szezon, többet megyünk, belföld-külföld, igy nyár végére-ősz elejére teszem a köv. olajcserét.
Első-hátsó ablaktörlőt kéne cserélni, szerintem Valeo lesz.
:) Nálam is, meg a folpack! :) Nem kell ahhoz üveg lecsúszás! Nekem a közterületen ténykedő motoros fűkaszások csapták ki a vezető oldali ajtó kis háromszög üvegét! Másnap meg pont üzleti útra mentem....
45 eFt-ba fájt a csere M.szervízben /de csak azért mert a biztosítójuk rendezte!/
Én minden esetben a legjobb szándékkal irogatok - majdnem azt irtam közeledek a topikolókhoz, persze ez félreérthető lenne a hímneműek felé :) - mert tudom, hogy a SC tulajok nem az a réteg aki ajándékba kapná autóját, vagy a pénzét.
Ezért jeleztem több esetben a problémát, van rálátásom, napi szinten a szervizelésre, nem csak mástól tudom, másodkézből hallom.
De nekem 8 mindenki azt tesz amit akar, akár szidhat is, én már nem nagyon változom, öreg vagyok hozzá :D