Pedig kibontottam a csövet (kb 1.2 m) és nincs repedés, semmi rajta a csatlakozóknál sem folyik. Maga a csó lesz vizes ha nem kapcsolom be a páramentesítőt, olyan 70-80% közötti a páratartalom a fürdőben. Nem a szomszéd felé ázik hanem az előszoba felé és nincs más víz cső a falban. Csak a párakicsapódás marad... Mondjuk nem értem, hogy a falban a csempe mögött, hogy tudja ezt produkálni de nincs rá más magyarázat. Most is ki van bontva és szárazat a csatlakozók, a cső kezd nedvesedni és csepegni egy idő után.
A tisztánlátáshoz nem árt még néhány infó...
Ez egy családi ház, tégla fallal.
A problémás rész a wc tartály felé megy kb 1 m 3/4-es cső, ott csatlakozik a 1/2 csőre
Kulcsos rendszer
Egy öreg csinálta, szerintem elbaszta (kulcsos rendszer falban)
Most én akarom megcsinálni mert egy szerűen nincs rá szakember (max horror áron)
Az átázás a fal túloldalán olyan 3 tenyérnyi, komoly folt
Egycsöves fűtés rendszer, aminek az egyenkénti radiátor szabályzását így oldották meg.
Ha nem lenne átkötés, és valaki elzárná a radiátorát mondjuk a 8.-on, akkor alatta 7 emelet nem kapna fűtést, mert kizárná őket. Mondjuk az, hogy golyós csap van rajta radiátor szelep helyett, az már más kérdés, mert a szabályozás így nem nagyon valósul meg, de legalább könnyen cserélhető a radiátor :)
Kb. 40 éve valamiféle félreértett takarékossági szempont által vezéreltetve az értelmes emberek tiltakozása ellenére az akkoriban épült panelházakban egycsöves fűtési rendszereket létesítettek, ami azt jelentette, hogy az egymás fölötti szinteken lévő radiátorokat egy csővel sorbakötötték, elzárhatatlanul. Hőmérsékletet szabályozni ablaknyitással lehetett. Megspóroltak lakásonként kb. 10 m vascsövet, cserébe a fűtési energia túlnyomó többsége veszendőbe ment.
Később próbálták menteni a menthetőt, behegesztették az átkötő csöveket (sokkal nagyobb költséggel és szarakodással), így lehetővé vált a radiátorok lezárása, illetve akár termosztatikus szelepeket is be lehetett szerelni.
Már több helyen láttam ilyet, de sose értettem, ezért kérdeznék :) A lent látható képen az előre és a visszatérő ág a radiátor előtt össze van kötve függőlegesen. Erre miért van szükség? Új, rézalapú, zártrendszerű rendszereknél is kell alkalmazni? Vagy ez azért van, mert ha elzárom a radiátort, akkor az esetleges alsó szinten még tudjon közvetíteni melegvizet?
Csak hogy minden idetévedőnek tiszta legyen: Minden a környezeténél hidegebb, és harmatpont alatt levő tárgyon kicsapódik a páratartalom, függetlenül az anyagától. De csak a környezetében levő pára tud kicsapódni, és mivel normál esetben a falban nincs olyan sok pára, így átáztatni sem tudja a falat. Ott valami más gond is lehet!
Nálam valamikor még fekete acélcsőből építették a rendszert .... vagy 30 éve. Akkor a réz 3x annyi lett volna.
majd úgy 10 éve a szénacél helyett lett réz. igaz a szénacél lényegesen olcsóbb mint a réz. De csak az egyenes cső. Az idomok a szénacélnál eléggé drágák. Így réz lett.
Viszont tendencia az 5 rétegű felé való haladás.
20éve találkoztam először ilyen csővel.... igaz közületnél. A szerelés ezzel volt a leggyorsabb.
Cirkos fütésröl van szo, regebbi haz, kb 90nm, de nullarol kell kiepiteni fütést, radiatorokkal. Wolf CGB cirko lesz.
Több helyen olvasok az ötrétegü csöröl is: a valasztas tehat
- szénacél
- réz
- ötrétegü
Ha jol értem, akkor a harom közül barmelyik jo? Melyik a legelterjedtebb? (Nekünk a szerelö az 5rétegüt nem is emlitette, de ra akarok kérdezni) Vannak az 5rétegünek elönyei, vagy réz illetve szénacél még jobb is?
Nem létezik. A műanyag cső önmagában se izzad, ha nem lenne rajta semmi, akkor sem. Csak a fém csövön csapódik ki pára. Esetleg az idomokon csapódhat ki mert az fém, és végig folyik a csövön, de erre kicsi az esély. Ahhoz hogy át áztassa a falat valahol eresztenie kell.
erre találták ki az aktiv katódos korrózió védelmet , de ez elektromos energiát fogyaszt ! Nem is keveset , s csak új cső esetén éri meg a beruházást......
olyan létezik, hogy annyira "izzad" (kicsapódik a pára) az öt rétegü hideg vizes csövön a falban, hogy átázik a fal túloldala? Mert kibontottam és a csatlakozásoknál nem sérült, a csőhéj (piros vékony) viszont szét volt vágva hosszában, tehát már utólag a cső szerelése után került fel.
Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldás ha végig bontom és egy jobb minőségű csőhéjat teszek rá? Magas a páratartalom a fürdőben de ez a cső a csempe mögött volt.