Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14390
..vagy mágnes által működtetett reed-relé. OFF méretben van még egy megoldás amit a Fleischmann használ, külön rugós érintkező a mozdony alatt.
Előzmény: tatombak (14388)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14389

Azt hiszem, hogy minden kérdésre érkezett válasz, ehhez már nem tudok mit hozzáfűzni.

Itt az áramfelvétel csak számít, részben pedig a relé kapcsolási ideje.

Előzmény: Törölt nick (14385)
tatombak Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14388
Esetleg a Hall elem ,vagy az Infra pár nem jöhet szóba ?
Előzmény: etwg (14387)
etwg Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14387

Ilyen kapcsolomegoldások sokkal bonyolultabbak mint gondolná az ember.

 

Valoban a fémkerék is kapcsolhatja, ha a szigeteö hézag üres, azaz fémkerék besüllyedhet a két sin közé. Sajnon meglehetösen megbizhatatlan a dolog, mert a legkisebb szemét is bajt okoz.

 

A mozdony (vágy alvázas személykocsi világitással) ugy kapcsol, hogy egy kerék a szigetelt sindarabon van, ugyanzon oldal többi kereke meg azon kivül. Igy a mozdony érintkezöi rövidrezárják az áramkört.

 

Valamennyi kapcsolosín helyhez kötött, azaz azért tesszük oda, hogy akkor kapcsoljon amikor kell (pl. a sorompo elött).  A sorompo után meg van egy másik, ami visszakapcsol. Ha most bevonjuk a teherkocsik fémkerekeit is a kapcsolási rendszerbe, elöfordulhat, hogy a mozdony már nyitja a sorompot a tehervagon meg zárná (tudom, hogy ez most nem élethü, de igy talán érthetöbb).

Annek viszont az szokott lenni a következménye, hogy leég a mágnes.

Föleg olyankor amikor akaratlanul áll meg a kerék ott ahol nem kell.

 

Igy a legegyszerübb az a megoldás amikor csak a mozdonyt vonod be a vezérlésbe (azaz a teherkocsikerék nem kapcsol).

Igy is balhé lehet még a világito személykocsikkal, mert azok is kapcsolni fognak.

Előzmény: umbriel73 (14386)
umbriel73 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14386
Az miért jó, ha csak a mozdony kapcsol és más fémkerekű, akár teherkocsi nem?
Gondolok itt pl. egy sorompó-vezérlésre, ahol mindegy ki lép be, kapcsolni kellene...
Vagy erre a sínszál melletti érintkezős megoldás választandó? (BBTB-nél a 6641)
Nem tudom ez utóbbi mennyire használatos manapság.
Előzmény: jakoa (14381)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14384
Sziasztok!


Ugyan így használom én is. Plusz a elvágott kapcsoló részt és a pályát egy zavarszűrő kondival is összekötöttem mert egy idő után a keletkező szikráktól enyhén be égett és romlott az üzembiztosság . Illetve a kitérőket jelzőket is egyen feszültséggel táplálom a biztosabb működés érdekében .
Előzmény: jakoa (14372)
tatombak Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14383
Lesz majd új film ,mert sokkal többet tud már azóta !
Előzmény: tatombak (14382)
tatombak Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14382

Sziasztok !

 

Elkészült és árkalkulálódott a "TV Effekt" .

 

1200Ft ért tudom adni ,akit érdekel E-mail publikus !

 

film

 

és kép

jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14381

Elvileg igen, de gyakorlatilag áthaladáskor elég kevés az az idő, ameddig kapcsol.

Én pl a váltókat közvetlenül kapcsoltatom vele és nem elég biztos a váltás, főleg gyors szerelvény esetében..

Pontosan ezért (is) teszek közé szigetelőt, hogy csak a mozdony kapcsolja.

(Az egyenlőségjel a szigetelő rész)

-----==---==-------------

          |

          |

          v

Előzmény: Törölt nick (14380)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14378
Le vagyok maradva. Akkor tehát így helyes: NEM ÉRDEMES....stb.
Előzmény: Törölt nick (14377)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14377

OFF

20Ft/kg

Szombaton adtam le a régi gázfűtő cuccainkat.

ON

Előzmény: BaTTka 1 (14376)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14376
Nem érdemes! Már csak 50 Ft körű annak a MÉH-ben egy kiló vasé:-)))
Előzmény: jakoa (14374)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14375
Így már értem. Köszönöm!
Előzmény: jakoa (14372)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14374

OFF

Há amit kívágok megyen a vaskerbe :-)

Előzmény: Törölt nick (14371)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14373
Khmm...khmm....Megtisztelő! Miért is ne? Remélem nem ütközik az 1:1 es projektjeimmel.
Előzmény: Törölt nick (14364)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14372

Nem vettem kötekedésnek:

- A kapcsolórészt olyan helyen alakítom ki, ahol van rögzítőfül.

- "szeletelés" előtt a sínszálat leragasztom folyékony pillanatragasztóval.

- szeletelés után a résbe vékony sztirollapot ragasztok géllel.

- a sztirollapot a profilnak megfelelően visszacsiszolom.

 

A fentiek után a szakasz stabilan áll és a vonatok "zökkenő" nélkül haladnak át.

A mozdonyok és a négy tengelyes Y vagonok pedig kapcsolnak.

Előzmény: BaTTka 1 (14370)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14371

Me' rosszul írta a kolléga:-)))

 

Pl. tesz egy befűrészelést a 10. talpfánál, majd mégegyet a 12-13-nál. Így működik a mostani Tillig Modellgleis kapcsolósín is.

Előzmény: BaTTka 1 (14370)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14370
Ha két-három talpfa hosszan kivágod a sínszálat akkor mitől marad a helyén? Ez nem kötekedés, hanem komoly érdeklődés!
Előzmény: jakoa (14369)
jakoa Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14369

Én ugyanezt a módszert használom, némi különbséggel:

- Nem kap minden sínszál egyedi betápot, hanem a síneket is összeforrrasztom a csatlakozásnál. Utóbbinak annyi előnye van, hogy fizikailag is biztosan tart, nem lazul szét.

- Nem csak a szakaszolások, hanem a kapcsolások is így működnek. 2-3 talpfa hosszan kivágom a sínszálat és a mozdony így végzi a kapcsolást.

 

Előzmény: BaTTka 1 (14368)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14368
Hát még ha ezt is megmutatom. Terveim szerint az összes sínszál külön megtáplálást kapna, alulról beleforrasztva az U sín belsejébe. Ha ezek után szigetelt összekötőket használok, akkor oTT szakaszolom a pályát ahol csak akarom.
Előzmény: john07_doki (14367)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14367

Tom,

:) Ezzel a hsz-el egészen úgy festesz, mint aki saját magával kötekszik.. :))

 

A BTTB-s sín, ha jól karban van tartva és eredetileg sem volt rozsdás, viszonylag jó érintkezési felületet biztosít.

Mint ahogy említettem neked a kisföldalattin a múltkor, nekem ebből van egy vagonnyi (1:1-es arányú vagon :)) ), úgyhogy szépen kiválogattam belőle a használhatóakat. Hogy milyen asztal válik majd belőlük, az a jövő zenéje. De az üzembiztonságra nagy hangsúlyt fogok fektetni, az tuti.

 

>de váltója nincs is  a Tillig -nek egyenlőre bentonból.

Több nagyvasútnál is (bár már elég ritka napjainkban) meghagyták a váltók alatt a talpfákat akkor, amikor a pálya többi részén betonaljra cserélték az alátámasztást.

 

Az enyémek - amelyeket első nekifutásra lefestettem - így mutattak <kép>.

Annél az összeillesztésnél is látszik, hogy voltak darabok, amelyeket kicseréltem éppen pl. a kopottságuk miatt. Azóta azok is szürkék lettek.

Előzmény: Törölt nick (14366)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14365

Na ja. Én is így csináltam, azzal a különbséggel, hogy nem kapargattam le a fa utánzatot a talpfákról. Így is jó kis türelemjáték volt.... :)

Ja, meg az igazi antikolás is akkor fog majd megtörténni, amikor a töltés is a helyén lesz.

Előzmény: BaTTka 1 (14363)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14364

:-)))

Gartula, szép! Én ugyanezt csináltam Z-ben meg, csak Enamel festékkel, mert az volt a legolcsóbb a boltban:-)

 

A követklező találkozónk vezértémája szerintem nyugodtan lehetne a fásítás, amennyiben BaTTka 1 főkerTTész Úr vállalja:-)))

Előzmény: BaTTka 1 (14363)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14363

Semmi különleges technika nem kell hozzá. A talpfa rácsról leszedtem a sínt, majd lekapartam róla a fa erezet utánzatot. Aztán kézi típusú festéssel bepacsmagoltam szürkére. Azért tűnik olyannak mintha mállana, mert az oTThon fellelhető festékarzenélt vetettem be az elkészítéséhez. A Modakril pedig nem az a tipikus modellfesték. Bár megjegyzem jól megtapad a műanyagon (is), csak kicsit vastag bevonatot képez. Ez egyébként csak a fényképen 10-szeres nagyításban látszik, 20-30 cm-ről már nem feltűnő. Aztán lefestettem a sínszálakat rozsdabarnára, valamint a csavarfejeket is ugyanazzal a festékkel. Kis ecsettel egy-egy kis pöttyöt tettem rá. Utána az ecsetet festékbe mártottam, majd vízbe, egy csöppet leitattam róla a felesleget és elkentem a sínek melletti részt. Ezután visszaszereltem rá a sínszálakat. Készítek hozzá ágyazatot is, ez amolyan gyakorló feladat lesz. Talán veszek egy kis modellfestéket is, bár most kicsit szűkös a költségvetésem:-)))

Előzmény: john07_doki (14355)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14362

Egy javítani valóm van.

A 424-es első beceneve az egykori finn hosszútávfutó olimpiai bajnok - Pavlo Nurmi - után lett "Nurmi". Ezzel az első, még háború előtt épített példnyokat becézgették tudomásom szerint. A háború után épült, csillagfúvós, wagner füstterelős gépek beceneve volt a "Bivaly".

Előzmény: modelitt (14356)
róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14361
Előzmény: rakaTTantunk (14348)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14360

> Keresek start szettes két tengelyes nagy ablakos oldtimer kocsit

Nézelődtem a vatera-n... Ott is van két aukció, amelyekben van ilyen vagon is (meg egy-egy másmilyen is).

Előzmény: Gábor 70 (14343)
róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14359
Te írtad: "424.-es Bivaly - Durmi" --miért nem mindjárt Dörmi, vagy Micimackó? "Nurmi" :-))))))
Előzmény: modelitt (14356)
róbertke Creative Commons License 2009.01.19 0 0 14358
Nyalóka :-)))))
Előzmény: Gashpy (14357)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.18 0 0 14357
A 275-ösnek is fogok örülni :-)

Addig meg gyűjtögetni :-)
Előzmény: modelitt (14353)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!