Őrs? Az se rossz! Kerepesi út - Pillangó utca és társai... :) Én a XVII. kerületben lakom, Jászberényi út és Keresztúri út, 8 km-es dugóval az Őrsig. A fogyi most 7.5l.
Nálam a hideg motorral araszolgatós utak tesznek be igazán, ami a fogyasztást illeti.
Az Örs környékén lakom, sokszor előfordul (sőt, szinte mindig), hogy az elindulást követően rögtön dugóba kerülök, ilyenkor van, mikor felmegy 8-ra is az átlag.
Hátul kopogó és sokat fogyasztó autómat cserélném keveset fogyasztó, de rángató és műszerfal-zörgő autóra :))).
Viccet félretéve, én teljesen megnyugodtam, hogy pl. a fogyasztás teljesen rendben van, csak eleinte nagyon megijedtem, a fedcomputer hülyeségeket ír ki, az 5-6 literes átlag meg nem Budapestre van kitalálva (hülye voltam, hogy ezt gondoltam).
A kopogást meg elvileg (remélem gyakorlatilag is) hétfőn orvosolják, s ha ez megvan, utána már kifogástalan, RÁNGATÁSMENTES autóm lesz, és remélem így is marad :)).
Akkor viszont már nem cserélek senkivel, bibiii :P.
Ma egész nap próbálgattam a kocsit, kicsit nyúztam is szegényt így bejáratósan, de a végére akartam járni ennek a rángatás dolognak, ha ilyen sokatoknál jelentkezik. Próbáltam hidegen, melegen, klímával, nélküle, de egyszer sem sikerült elérnem hogy legalább egy kicsit produkálja a jelenséget. Ahogy írtam, sima MOL tempo dízelt tankoltam, spurit a következő töltésnél teszek hozzá.
Én még mindig meglepődve olvasom a problémáitokat, mert nekem eddig ezek közül egy sem jelentkezett. Nem zörög sehol (de még egy kicsit sem), a kormány sem nyekereg, a csomagtér ajtó 20 cm-ről is tökéletesen záródik, nem fagy a szoftver, nem kopog a futómű, a fogyasztás is jó...
Nagyon nagy elvárásokkal ültem bele ebbe az autóba és meg kell hogy mondjam minden tekintetben hozta magát. Remélem így is fog maradni! Egy dolgot találtam csak, mint "óriási" hiba: a bal eső ajtó kilincsén a gumi tömítés egy picit meg van gyűrődve, ez is csak akkor látszik ha kifelé húzom és semmi jelentősége sincs, nameg a rádió tunere egy kicsit talán lehetne jobb.
Ma kipróbáltam az ismerősöm szervíztől kapott csereautóját:
1.6CRDI EX 1600km-el
Semmiféle rángatást nem tudtam előcsalogatni belőle. Ment szépen... Nem tudni milyen gázolaj volt benne.
Tapasztalatok:
1. A váltókarnak valahogy nem éreztem igazán a középállását. Állandóan rángattam álló helyzetben, hogy üresben van-e. Menet közben viszont szépen váltogatott. Tesztvezetéskor anno ezt nem vettem észre. Lehet, hogy egyedi probléma.
2.Magam mögé beülve (194cm) tökéletes a hely. De most vettem észre, hogy a B oszlop nagyon hátul van. Piciny 46-os cipőimet alig tudtam kiemelni. Mindegy. A gyerekeimnek jó lesz.
3. Budapesti ökörködéskor bizony 8,5l volt az átlagfogyi. Próbálgattam...
4. Tolatáskor csipogott valami hátul. Van benne tolatóradar? Mert a lökhárítón semmit sem látni.
5. Kicsit kényelmetlen a könyöktámasz miatt a kéziféket behúzni
6. Most jut eszembe: a motorteret meg sem néztem, hogy állófűtés belefér-e?
7. Disznóság, hogy egy maj ötmilliós autóhoz nincs alu felni
8. A legfájóbb pont: A kulcsnélküli nyitás-indítás hiánya. A lassan 3 éves suzukimban is van. És nagyon lehet szeretni. Nem tudom ezt miért nem lehetett belerakni. SZVSZ ez már általános dolog. Még ha extraként is.
9. A rádió tényleg gyenge. Az ismerősöm mondta, hogy Bp-en gyakran eltűnik a Roxy rádió. Márpedig ez Pesti...
10. Sajnálom, hogy nem egy szabványos DIN-es hely van a rádiónak...
Amúgy összességében ismét tetszett, ilyet szeretnék, csak SW-ben.
Ma este ahogy ígértem hazafele kipróbáltam, mivel reggel nem csinálta. Úgy jöttem haza mint valami idióta, akinek csak az 50 km/h és a 70 km/h környéke a megfelelő sebesség, köztes nincs... Tempomatot is szinte folyamatosan használtam. Az eredméy: semmi! 1x sem rángatott, pedig a recept alapján csináltam, ami tegnap még működött. Nem tudom mi lehet?! Most belemagyarázhatnám hogy rossz üzemanyagot adtak a tatabányai MOL kútnál és utána SHELL-t tankoltam amivel még csak 100 km-t mentem és lehet hogy az a rángatás még a MOL benzintől volt, de... Nem tudom! 1 biztos, ma nem csinálta. Azért kiváncsian várom mire jutsz a szervizben. Persze azért felhívtam a kereskedést és Ők nem tapasztalták a 2 CRDi tesztautón. Így maradna a "megmutatom, majd laptopot rádugva közlekedni és megnézni" játék, de erre most biztos nincs időm. Ráadásul amíg nem tudom a hibát 100%-an produkálni, nincs is értelme mert még hülyének néznek. Hozzá teszem jogosan... De neked sok szerencsét! Remélem meglesz a bibi!
Én úgy szoktam,h kuplung be, fék nyomva tart! 1. sebességbe be (balra előre van,de a váltókar tetejére rá is van írva a gyengébbek kedvéért) majd kuplung és fék egyszerre felenged!! vagy ugyan ez variácio kézifékkel,de azt nem nyomni kell hanem húzni... Mondjuk nekem dieselem van,azzal kicsit könnyebb :))) ha érdekel a Sogorom oktató, mindig csodálom a birka türelmét...... :))))))) A viasat3-on a Soförökbe jol megtanitanának:)))
Véleményem szerint ugy lehet a legjobban gyakorolni a kuplungolást hogy alapjáratra ráengeded a kuplungot. Ezt persze vizszintes uton akár dugóban való csurgásnál. Igy meg fogod érezni hogy mikor fog és tudod hogy az emelkedőn mikor nyomd a gázt.
Másik megoldási lehetőség: csak egyenes úton szabad megállni, a hegyvidéket el kell kerülni. Ha mindenképpen lejtős útszakaszra érsz, akkor a kocsi orra a völgy felé nézzen! Hegynek felfele így nem kell elindulnod.
A jobb oldalon valmi "pattog" a kocsiban. Az úthibáknál - tehát folyamatosan - a menetirány szerinti jobb oldalon ( abalak "első rész" vagy a műszerfal teljesen jobb oldala nem tudom). Nem tudom megfigyelni a pontos helyet, mert vezetés közben nem tudtam még átülni. :-) Olyan a hang , mint amikor a műanyagok összefeszülnek és a rászkódásra elmozdulnak egymáson (kb.)
Ha tudtok segítsetek valami jótanáccsal akkor rajta. (képet is küldhetnétek a lehetséges hibaforrásról)
Azért gurulsz vissza, mert még nem engedted fel eléggé a kuplungot, hogy fogjon!
Megoldás: kis gáz, lassan addig engedd fel a kuplungot, míg érzed, hogy fog a kuplung, mintha indulni akarna már a kocsi. Ekkor, kissé nagyobb gázt adj, de a kuplungot tovább ne, illetve lassan engedd fel, közben a kéziféket engedd ki.