Az FSi elvileg a kénmentes üzemanyagot szereti. A Molnál a 100-asra írják, h kénmentes. Én azt tankolom bele, és érzetre jobban is megy tőle az autó.
Ha 95-öst teszel bele, hosszútávon taccsra teheti az NOX szenzort, amiből csak gyári alkatrész van (külföldről 120 a legolcsóbb kb). Mondjuk ha esetleg tönkre megy, akkor sem történik semmi, ugyanúgy jön-megy az autó, csak az emissziója lesz más, ha jól tudom.
Szerintem bezárt ajtónál nem tudod kivenni a zárszerkezetet. Az ajtó élénél is vannak rögzítőcsavarok, ahhoz sehogy sem férnél hozzá.
A belső szerelőlapot sem egyszerű levarázsolni, amikor elromlott az ablakemelőm a jobb első ajtónál, én is trükköztem vele eleget. Én lefúrtam a poszegecseket, amik az ablak sínjeit tartják. Utólag kiderült, hogy kár volt.
Elég lett volna csak az ablaküveg feloldása a csúszkákról, a vezetékköteg átvezető csatlakozó kiemelése a helyéről + egy két bűvészmutatvány és ki lehet billentgetni a helyéről.
Úgy emlékszem a zárszerkezet is valamiféle műanyag burkolattal van körbevéve, ahhoz sem lehet közvetlenül hozzáférni.
Ezek szerint (persze csak ha jól értem) ha kicserélem a műszeregységet, akkor az alapján felvesz egy új értéket a fed.comp?
Vagyis ha a mostani 190e KM állású órámat kicserélem egy 50 ezresre, akkor máris 50e KM-t futott az autó???
Más.
Már egy hete nehéz volt kinyitnom a jobb hátsó ajtót, ezért megnéztem hogy mi van vele.
Levettem a műanyag burkolatot, de a "szerelő lemezt", amin az ablakemelő motor is található sehogyan sem tudtam leemelni.
Az ablakemelő mechanikája ugyanis minduntalan elakadt, akár felhúztam az ablakot, akár leengedtem.
Mivel nem akartam széttörni az üveget, ezért úgy döntöttem hogy nem erőltetem a dolgot és inkább összeszerelem ahogyan volt ... ez hiba volt ezek szerint.
Némi állítgatás után (a kis bovdent raktam arrébb) úgy tűnt hogy jobb lett, de ma reggelre már egyáltalán nem tudta kinyitni a gyerkőcöm (meg én sem...)
Szóval valahogyan ki kellene műtenem az ajtóból a zárat, persze bezárt ajtónál..
Azok segítségét kérem akik már jártak hasonló cipőben, hátha van valami ötletük hogy miként lehetne roncsolás nélkül megoldani a dolgot.
Nagyon hálás lennék olyan infóért, ami a szerelő lemez hatékony és üvegtörés nélküli kiemelését taglalja :-)
Nem rég vettünk egy tourant. 2006 1.9tdi. Mivel eddig benzines autónk volt szeretném megkérdezni mit javasoltok, olvastam olyat hogy úgy dizel és nem kell annyira pörgetni. És hátulra hol tudok olyan műanyag levegő beömlőt szerezni?(ami a kartámasz mögött van). Észrevettem én is hogy nagy melegben az lcd kijelző alja elkezd fekete lenni és így láthatatlan. Nem jelentkezni nagy mértékben csak az össz. km kicsit nehezebben olvasható le. Illetve hol tudnék rá venni komlett lámpakacsolót? Ami rajta van megvan kopva és fehéredik. Köszönöm!
Köszi az infókat és a linket, de nekem mindenképp 7 személyes kell.
Milyen fogyasztásra számíthatok egy ilyen 1,6 102 lóerős benzinestől, ez 8 szelepes motor? Nekem Borám van 1,6 16v-s, 7,1-es fogyasztási átlaggal, nagy különbség van a 2 motor között?
A belsejéről vajon miért nincs kép? Ha tényleg 86ezer van benne, én lefotóztam volna. Évi 10ezer km-t jelent futásban ez a szám, ami lehet valós is, de ritka, mint a fehér holló :)
Felszereltségben nem mondanám vmi jónak, ez elég fapados
Ha nem tudják számlákkal is igazolni a futást, akkor ez csak egy szám, amit az óra mutat :)
a computerben is rögzíti. A benzinesekben, ha jól tudom, az óra átállításával a computer is állítódik, a dieseleknél ki lehet olvasni a valós állást a computerből.
Tegnapelőtt voltunk megnézni egy autót Nagykanizsán, óra szerint 241, valós 323 volt benne.
nekem nem sikerült kiszednem, nem fér ki. Én 1.9 tdi-n próbáltam kiszedni, de kellett neki az akna vagy legalább olyan emelő amivel tudsz kb. 60-80 cm magas helyet csinálni ahol kifér.
Az egész kiszerelés, ha van helyed nem több 15 percnél.
A hűtőventillátorokat akna, és emelő nélkül ki lehet szerelni? Illetve kifér alul ha a kerekein áll az autó?
A kisventi teljesen halott, belenéznék kicsit. azt tudom, hogy az alsó motorvédő burkolatot mindenképpen le kell venni.
Másik dolog. Leesett a VW embléma a felső motorburkolatról. Értelmes áron be lehet ezt szerezni? Ebay-en, ALI-n csak felnire valót találtam, 4 db.-os kiszerelésben és azt is farigcsálni kellene. :(
A Passaté kb 10 éves korában kezdett halványulni nagy melegben és úgy adtam el, hogy most már ha nappal melegben állt, akkor kb 1/3 része totál semmit nem mutatott, a maradék viszont igen. Ahogy elindult a klíma, egy idő után helyreállt a rend.
Van egy rossz hírem azoknak akik (hozzám hasonlóan) már rég óta küzdenek a kijelző elhalványodásával. Immáron a harmadik hétvégét szántam a dologra de többszöri nekifutással sem sikerült megoldanom a problémát. Mindazonáltal közzéteszem a tapasztaltakat, hátha még másoknak hasznos lehet az infó.
Az óracsoportot mindösszesen két csavar tartja a helyén, ezért szinte gyerekjáték kiemelni. Nem annyira könnyű viszont szétpattintani, mivel összesen 6 fül fogja össze a két felét és erre jól jönne hátom kéz.
Az említett burkolattól megszabadítva nagyjából ez a kép tárul elénk:
A középen találató LCD kijelző egy fehér színű műanyag kereten trónol, ezt egy az egyben ki lehet emelni, íme:
Innen következik a dolog érdekes része. A keretben összesen 8 ponton van megtámasztva az LCD, aminek a hétsó négy kicsi tappancsa volt gyanús.
Arra gondoltam hogy ezek túlságosan megfeszítik az üveget és ezért melegben szinte "meghajlik" emiatt. Ügyesen lereszelgettem őket és visszaszereltem a kocsiba, íme az ominózus fülek:
A bal oldali már lereszelve, a jobb oldali még nem. Vártam majdnem egy hetet mire meleg lett annyira hogy lássam az eredményt, de sajnos nem lett jobb. Éppen ezért, most hétvégén más úton indultam el és a felső két tartó fület hajlítottam el (hátha), de ez sem oldotta meg a gondot. Gyakorlatilag "szinte" lötyög a helyén az LCD és mégis eltűnik az alsó sor ha melege van... Még a mögötte lévő terelő lemezt is kivettem, de semmi különbséget nem vettem észre:
Az egyetlen dolog amire még tudok gondolni, hogy a műszercsoport két burkolat fele annyira passzos, hogy ha összerakom akkor valahol nyomja. Talán itt:
Ennek már nem biztos hogy nekiállok, inkább kicserélem az egészet.
Tényleg...
Tud valaki egy 1T1 óracsoportot nagyobb méretű MFA-val, olcsón eladót? :-)
Hát szerintem sok okosságot nem lehet mondani. Vagy a betét kis tűi sérültek, de szerintem ennek kicsi az esélye, vagy a kormányzár mechanikus része halt meg. Bármilyen hihetetlen, de akkor is akadhat. Nekem az utóbbi volt, mert vélhetően az előttem lévő nem foglalkozott vele, hogy feszül a zár és erővel fordította el a kulcsot. Persze nyílt - egy darabig, amíg a vékony csap el nem kopott. Eleinte csak időnként kellett játszani a kulccsal, de indult. A végén megadta magát , semerre. Még szerencse, hogy a ház előtt volt. Én szerelőt hívtam. Kb. 10 perc alatt cserélte.