Keresés

Részletes keresés

Izsó001 Creative Commons License 2021.07.14 -1 2 468549

Persze, mindig kényelmetlen. Itt az okozott mértékkel van a problémám. Konkrétan, hogy miért nem lehetett szakaszolni, így az utasok egy részét kevésbé szívatni. Pl. Nagykőrösig, majd Kecskemétig leengedni a vonatokat, míg lejjebb még folyik a munka, így egyre kevesebb utasnak okozni egyre kisebb kellemetlenséget, kevésbé növekvő menetidőt. De hát ez mostanában nem számít.

Ismét megemlítem, hogy anno a Cegléd - Kecskemét átépítésnél sikerült legalább munkanapokon éjszakai vágányzárak megoldani a minél kisebb zavartatást. Akkor még számított.

De, mint írtam, biztos van olyan munka, amit kb. 50km-en egyszerre lehet csak végezni. És van is ekkora "építő" kapacitás, ami egy ekkora szakaszon kell is. ;-)

Előzmény: r1232 (468536)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.07.14 -2 0 468548

Ennyi erővel ott a Bobó.... Az ÖBB gépek beállásával van annyi munka nélkül mint a szemét... 

Előzmény: segélyvonókészülék (468546)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.14 -1 1 468547

Amik százéves (egészen pontosan idén 111), hattengelyes (C'C'), forgóvázon belül rudazattal hajtott, 49 tonnás (figyelem, kk mozdony, és csak 17 tonnával könnyebb a csörgőnél) villanymozdonyok (btw. még légűrfékkel!).

 

A csörgő egészen más kategória.

Előzmény: RhB (468544)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.14 -1 3 468546

A dácsia is kardános, ha nem tévedek. Meg a Bz is...

 

Azért ez nem extrém vonal, ami az ívviszonyokat illeti, maximum a pampákhoz szokott magyar szemnek.

De uccu neki, van eladó ex-CFR 69, vagy 73, az villamos hajtású, kifejezetten a szűk ívekre (tényleg szűk ívekre, ott a személykocsi alatt is Y25 forgóváz van, ugyanezen okokból) konstruálva, az Oravița - Anina vasútra.

Előzmény: r1232 (468541)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.14 -3 3 468545
RhB Creative Commons License 2021.07.14 -1 1 468544

Pont ezért maradt meg pl. a fordítókorong a Mariazellerbahn-on a 1099-es villanygépekhez.

Előzmény: r1232 (468529)
koller andor Creative Commons License 2021.07.14 -1 2 468543

Szerencsére éjszakás vagyok, így Lajosmizse felé tökéletes a 32763 Kecskemétről. Mizsén átszállok és Pestszentimre-felsőről simán beérek 18h-ig a munkehelyemre. Hazafelé lesz reggelente érdekes... majd csak befér a bicajom valamelyik busz csomagtartójába. :-)

Előzmény: zjakabfi (468535)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.07.14 -3 0 468542

ő összecsukhatóval nyomja nem? 

Előzmény: zjakabfi (468535)
r1232 Creative Commons License 2021.07.14 -2 1 468541

A kardános hajtás nem kifejezetten barátja a szűk iveknek.

Előzmény: segélyvonókészülék (468540)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.14 -1 5 468540

A 2.4 méteres fv. tengelytávval, és a 8 méter körüli forgócsaptávolsággal kifejezetten ívbarát mozdony (egyéb vonali négytengelyesek jellemzően nagyobb méretekkel bírnak e tekintetben). A mozdonyt eleve úgy tevezték, hogy alkalmas legyen a mellékvonali vonattovábbításra (ezért lett hidrós, ezért lett könnyű).

 

Amikor jópár éve kiesett a TVG a milleniumi oszlop környéken, kiderült, hogy azon síntörésen már átment pár vonat, de a csörgő, meg a Bhv sokkal jobban vette a törést az ívben, mint a merev kéttengelyes kisjármű. Pedig az ember azt gondolhatná... de nem.

 

Nyilván van barátibb jármű is oda a vidáman kanyargósra, de na, ha kopik a kalapács, még nem állunk neki reszelővel kalapálni...

Előzmény: paca664 (468526)
DAttis Creative Commons License 2021.07.14 -1 0 468539

Remélem a karbantartás nem húzódik el (magyar népszokás) mert augusztus végén a kecskeméti repülőnapra biztos sokan vonattal akarnának lejutni Kecskemétig :P 

Előzmény: Izsó001 (468534)
zjakabfi Creative Commons License 2021.07.13 -2 2 468538

Nem irigylem azt a pragai utast, akit leraknak a vonatról Dunakeszin, majd beviszik busszal Rákosrendezőbe...

Előzmény: schlumberger (468531)
zjakabfi Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 468537

71es felől megy a Szergej menteni.

Előzmény: LoviGabi (468512)
r1232 Creative Commons License 2021.07.13 -2 2 468536

Ha tanítási időszakban csinálnak valamit, akkor meg az a baj. 🙄

Előzmény: Izsó001 (468534)
zjakabfi Creative Commons License 2021.07.13 -2 1 468535

És kerékpárral ingazó topoktársunkról se feledkezzünk meg.☺

Előzmény: Izsó001 (468534)
Izsó001 Creative Commons License 2021.07.13 -2 1 468534

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/140_cegled_kkfh_0718_29.pdf?fbclid=IwAR2WdQ2y-VwAyTNO7BEMvTK9MdxSge0wAO1RjAkFu0WUlUX9T7zrbzrZb3E

 

Nem jár semmi ezek szerint.

 

Jelentős menetidő növekedés, kényelmetlenség. Biztos meg lehet magyarázni, hogy miért pont most kell ezt és így. De, hogy a turista szezon közepén mindezek mellett kizárni a kerékpáros utasokat gyakorlatilag az egész 140-ről, azért az nem semmi.

Előzmény: -Smiley- (468532)
zjakabfi Creative Commons License 2021.07.13 -2 0 468533

Minden átszállasos. Nekem jól mutatta, ugyanazt mindkettőre.

Előzmény: -Smiley- (468532)
-Smiley- Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 468532

Sziasztok.

 

Hétvégén mennénk Szegedre.

Namost a csoda elvira szerint a gyorsvonat jár szegedig, de az IC az átszállásos Cegléden. 

Namost ez nem ugyanaz a vonat? Vagy ezt hogy kell értelmezni? 

schlumberger Creative Commons License 2021.07.13 -3 0 468531
juxx Creative Commons License 2021.07.13 -1 2 468530

Egyik gyerekkori élményem volt, hogy a csörgőt megfordították a győri fordítókorongon. Akkor nem értettem, hiszen szemmel láthatóan két vezetőállásos és viszonylag szimmetrikus volt. OFF modellvasútban aztán amikor a Fuggert csörgő egyik irányba kerregett.... :) ON

Előzmény: r1232 (468529)
r1232 Creative Commons License 2021.07.13 -1 4 468529

A 29-en régebben nem véletlenül voltak forgatva a Csörgők, ne mindig ugyanabban az állásban járjanak. Valamennyire kitolta a kerék élettartamát az egyenletesebb kopás. De a Sziliket is forgatták havonta.

Előzmény: paca664 (468526)
paca664 Creative Commons License 2021.07.13 -1 3 468528

Akkor még jobban rotálták a vonal járműállományát pontosan a kopások kiegyenlítése miatt. Azóta pitty-putty bevillamosítódott, bebézésedett a környék és a megmaradt Csörgők egyre inkább szorultak be a 10-11-re, amiből a 11-esen való futásuk értelemszerűen egyre nagyobb arányt tett ki.

Bármi ami erre a sorsra jut, kopni fog - értsd: majd "hallani lehet róla".

 

A bézék, túl azon hogy tényleg jobban bírják a szűk íveket (hiszen erre találták őket ki), bőven cserélődnek a vonalak között.

Előzmény: Ashi Valkoinen (468520)
paca664 Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 468527

Mesélj még, esetleg ennek az okát is tudod? Hallgatlak!

Előzmény: extrémgörkoris (468505)
paca664 Creative Commons License 2021.07.13 -1 4 468526

Csupán mert ezeket a kéttengelyeseket szándékosan mellékvonali ívviszonyokra méretezték. Míg a Csörgőt vagy a négytengelyes kocsikat már nem.

A 200-as Z1 kocsik karimái is tudnának mesélni pl. a 29-es vonalról, ami a Halbiknak, Rábáknak meg sem nyikkan. Bele is lehet gondolni meg hinni is lehet a napi üzemeltetési tapasztalatoknak, mindegyik egy irányba mutat.

Előzmény: segélyvonókészülék (468506)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.13 -1 1 468525

Azt a korszakot gyakorlatilag ott töltöttem a vonalon. Azokon a mozdonyokon.

Előzmény: Ashi Valkoinen (468520)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.13 -1 1 468524

Nem, tényleg nem, hisz nem merevkretes a futómű, és képes valamiféle ívbeállásra.

Viszont egy "rendes" kéttengelyes forgóvázhoz képest a Holdban sincs. Pláne nem a forgóvázon belül is ívbeálló tengelyes konstrukciókhoz képest.

Előzmény: r1232 (468522)
hory004 Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 468523

Megjött a nyár, újra van mozdonyos vonat a 65-ösön.

Biztos nem kell a menetrend tervezésnél a jármű állományt nézni? :) 

r1232 Creative Commons License 2021.07.13 -2 0 468522

A járműszerkezet nem hazudik, nem úgy viselkedik, fut, mint egy hagyományos futóművű 2 tengelyes jármű.

Előzmény: segélyvonókészülék (468519)
nidsz Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 468521

aláváltottak a kocsinak?

Előzmény: LoviGabi (468512)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.07.13 -4 0 468520

"ilyen vad kerékkopásokról valahogy nem lehetett hallani."

 

Ez nem biztos, hogy azért volt így, mert nem voltak ilyen vad kerékkopások.

Előzmény: segélyvonókészülék (468519)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!