"Végül is mindegy ,nem akarok elmenni a digitális "nem kell ember" terepasztalig ,mert abban már- már nincs élvezet,de a kiegészítők attól még lehetnek "újak" ,korszerűek"
nanana......
Nem kellene a full automata üzemmódot, mint alap üzemmódot aposztrofálni...
Ha csak a bizt.bert bízod a gépre, akkor igenis nagyon jókat lehet vonatozni... :))
Az ilyen jellegű automatikák szerintem nagyon hasznosak, mindenkivel előfordult már vonat szétakadás, elhagyott vagon. A rejtett pályaudvar pedig elrejti az ilyen kóborló vagonokat, több vonat kezelésénél sokat segíthet.
"A kerékszámláloval meg az a nagy baj, hogy a nagyvasuton sem 100%-s, a modellvasuton meg még rosszabb lesz az eredmény és akkor meg áll a bál." A modellben tényleg értelmetlen, de a nagyvasúton nem hiszem, hogy nem lenne tökéletes, akkor sorompókba nem használnák. A sorompóberendezésnek többszörösen biztonságosnak kell lennie.
Én meg akkor azt kérdezem ,hogy gondoltál e a lézer élettartamára ?
Valamint a beállítás gyönyöreire ,ugyanis nem lesz egyszerű a fél milliméteres pontot ,pont a "vevő" közepére állítani.
Főleg ,hogy a legtöbb terepasztal fából van ,ami köztudottan nyeklik -nyaklik ,ha csak kicsit is !
Én itt a melóhelyen pontosan így (lézerrel) csináltam az esztergára keresztirányú végálláskapcsolót ,hát volt vele nyűg ,még nem is tökéletes ,pedig az sokkal merevebb ,mint a terepasztal !
Végül is mindegy ,nem akarok elmenni a digitális "nem kell ember" terepasztalig ,mert abban már- már nincs élvezet,de a kiegészítők attól még lehetnek "újak" ,korszerűek.
Ja persze, ha be akarsz épiteni a terepasztalba egy PC-t (lehet az Spectrum, Commodore vagy akár egy Mikrocontroller is), akkor joval több lehetöséged van, de nem hiszem, hogy árban le tudsz gyözni egy lézerkütyüt néhány tükörrel meg megfefelelö számu (ahány vágány) fotodiodával meg néhány tranyoval, amik egyenesen a jelzöket, váltokat stb. kapcsolhatják. (Egy lézerrel akár 5-6 vágányt is figyelhetsz - csak a tükrök kérdése.
A koelléga kérdezte a rejtett pályaudvart amire válaszoltam. (ott amugy is egyenesek a vágányok, de ha görbék az sem nagy vész, csak valamivel több tükör kell.
:-)
A kerékszámláloval meg az a nagy baj, hogy a nagyvasuton sem 100%-s, a modellvasuton meg még rosszabb lesz az eredmény és akkor meg áll a bál.
Hmmm.... Lehet, hogy balgaságot kérdezek, de ennyi erővel már nem ésszerűbb a digitális vezérlés alkalmazása? Vagy ebben éppen ez a pláne, a szép, a kihívás...?!
Megbízhatóságot ,stabilitást majd meglátjuk ,egyenlőre a lézer valóban stabilabbnak tűnik !
Olcsóság határeset !
Azért ,ha egy ilyen "alappanel" kész van ,akkor arra rakhatsz több érzékelőpárost is ,kvázi egy mikrokontrollernek van 32 lába (vagy több + vanna I/O bővitő IC-k is),ami azt jelenti ,hogy ennyi ki vagy bemenettel rendelkezik.
Segítségeteket szeretném kérni. Még ebben az évben találtam egy oldalt amelyen a vízesmatricáról van szó. A készítéstől az alkalmazásig, a segédanyagok pontos megnevezésével. Sajnos nem találom az oldalt már két napja. Már nem tudom melyik topicról nyítottam meg az oldalt. Az én gépem szervizben volt, egy másik laptop volt nálam addig, így sajnos az előzményekben sem tudom megnézni.
Egy rejtett palyaudvaron talán sokkal egyszerübb (föleg ha a vágányok egyenesek) a lézerrel müködtetett foglaltságjelzö, ami a vágány hosszában világitja át vágányt (kb. 10 mm-re a sin felett. Igy ha azon a vágányon bármi marad, megszakad a fény azaz foglalt a pálya. Egyszerü kiértékelés megbizhato (láthato) müködés és még olcso is.
A piacokon lézermutogatokat ma már fillérekért kapni.
Ha szerény tapasztalatommal beleszólhatok, akkor ragasztóból nekem a Patex jött be. A parafát is kiválóan fogja, valamint a sínt is kellőképpen rögzíti. Mégis ha kell könnyen le tudom venni az alátétről. Kötése biztos és valamennyire ki lehet hozni vele a terepasztal egyenletlenségeit. Igaz ez gyakorlatilag semmit nem tompít a hangon mert a kötés merev, de kifejezetten élvezem hogy a pálya egy kicsit zajos. A legnagyobb előnye hogy alaktartó, viszont az ára kicsit borsos. A síneket egy éve ragasztottam le vele és azóta minden OK. Szerintem a ragasztás minősége bőven kárpótolja az árat.
Na azért a gipszkarton falat nem az öntapadós polifoam szalag tartja, attól még le kell csavarozni. Főleg hogy egyébként is csak egy oldalról van rajta tapadó réteg.
Ez amolyan "tengelyszámláló" lenne, csak a járműveket számolná. Jó ötlet, pld rejtett pályaudvarra, a bejáratnál megszámolja és összehasonlítja a kijáratnál számoltakkal. Ha leakadna vagon, akkor nem lehet bejáratot csinálni a rejtett vágányra, ez így karambol megelőzésre szolgálhatna. Hajrá a megvalósításban !!!
"<Az öntapadósban 1) nem bízom kimondottan, inkább magam ragasztom,>"
Pedig nyugodtan bízhatsz! Ilyet használnak a gipszkartonosok is ott ahol zajszigetelés szükséges és épp ezért a csavarozás nem megfelelő. Ha a gipszkarton falat megtartja.....Próbáltam én is. Ha egyszer odatapadt, többet nem jön le roncsolás mentesen. Üdv.
1) Jómagam kissé vékonynak ítélem. De ízlések és pofonok. A polifoam számomra azért szimpatikus, mert magát a töltést is az adja majd.
2) :-)) (de mondhatnám azt is, hogy "csipkebokor vessző..."
3) Tulajdonképpen jogos a kérdésed... Valahol ott lehet a kutya elesve, hogy a polifoam tűrőképességének feszegetése zajlott, kvázi minden oldalról; porladás, víz-és fényálló/tűrő képesség.
No meg miel polifoam - és ez a szó majdnem egy a napozással -, hátha az a tulaj (mint pl. én) a partra is magával viszi az asztalkáját. :)
Hú de megbokrosodtak az Urak ma! Lehet hogy hülyeség, de azért én is leírom mit gondolok a témáról.
1. Alátétnek például a padlófilc nem felelne meg? Ez csak arról jutott eszembe hogy éppen ma láttam egy autó tetején vagy 5 tekercset. Bármi ragasztja, hangszigetelő és szerintem gyakorlatilag összenyomhatatlan.
2. A polifoam vagy az alátétfólia szerintem ha benyomódik egy mozdony súlya alatt ott a mozdonyban lesz a hiba. Külömben is, járatni kell és akkor nem egy helyen terheli a pályát.
3. Miért is kell UV állónak lennie az alátétnek? Alulról ott az asztal, felülről meg töltés imitáció. Melyiken süt át a nap? Főleg hogy a terepasztalok idejük jó részét nem is napozással töltik:-)
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Hozzáteszem én még soha nem építettem terepasztalt, tehát kizárólag elméleti síkon gondolkodom:-)))
Mivan akkor - mint érdekesség - ,ha a "foglalt/szabad " értékelni kívánt pályaszakasz előtt infrasorompóval (nem oldalról -nem kell tereptárgy-,hanem alulról) megszámolja a gördülőket (mozdony+kocsik) és azt elhagyva ismét és értékeli?
1+3) Megint csak köszönöm a hasznos tanácsot. Ha valami kérdésem támad ragasztás ügyben, neked fogom szegezni.
2) Az enyém 7 mm a rá ragasztott kis tanúsítvány szerint. Tűsarkúban állj rá, akkor biztosan nyomot hagysz... Valszeg azokban is, akik meglátnak úgy. :)))
4) Na viccelj már.. Bemész egy Bau..x-ba, elmész a szigetelőanyagokhoz és láthatod.