Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lowdesertpunk Creative Commons License 2015.10.03 0 0 14843

Sziasztok!

 

Elnezest, hogy nem jelentkeztem, elegge elhavaztam magam. "Ezt megcsinalom egy het alatt" felkialtassal belekezdtem egy kisebb lakasfelujitasba. Most tartok valahol a harmadik het kornyeken.

 

Viszont tenyleg jo lenne kihasznalni a jo idot, meg egy kis kornyezetvaltozasnak is orulnek. Esetleg benne lenne valaki egy rovidebb last-minute programban holnap?

Lajesz1 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 14842

Remélem semmi komoly...

Ha rajtam múlik még videó is lesz :)

Előzmény: Sallaci (14840)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 14841

Klassz lenne, mielőtt elromlik az idő... Egy kis kocsikázás kényelmesen a régi 1-esen, ebéd és séta a tó körül, beszélgetés. Megnézhetnénk közben Samut Vértesszőlősön, egy kis tollasozás, vagy rövid túra a Vértesben, vagy ilyesmi.

Szóval, a korábban jelentkezők közül kinek lenne jó a szombat? Remélem össze tudunk jönni.

Üdv,

 

Lajesz

 

Előzmény: Sallaci (14840)
Sallaci Creative Commons License 2015.09.30 0 0 14840

Sziasztok! Sajnos én nem tudok menni, PetiQP-nak megírtam mail-ben, ha valakit érdekel, majd elmeséli... Azért képeket majd rakjatok fel valahova!

Előzmény: giobarath (14839)
giobarath Creative Commons License 2015.09.30 0 0 14839

Sziasztok! Lesz ebből a tatai tervből valami 7végén?

WarbiRunner Creative Commons License 2015.09.17 0 0 14838

Köszönöm! A wafer kukuc freemail hura elküldöd nekem?

Előzmény: giobarath (14834)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 14837

Köszönjük, igen, várjuk a részleteket.

Pont jó a dátum egy nagy ünnepléshez (azénbörzdéjem). :)

 

 

Előzmény: shami (14835)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 14836

Helló mindenki,

 

A QP S-nek 90-es a tankja, de max. 75-78 között szoktam bele löttyinteni. Tovább nem merem "nyúzni". A 600-650-es futás simán összejön, de természetesen csak ha sok pálya és főút van benne. Egyébként 90-100 között 10-et hörpint, fix. 130-nál 12-t (német-osztrák benyával 11-et. Vajon miért is?!?). Ezek több 100-as átlagok. Gondolom 150 és 200 között ingadozva, előzgetve mást mutatna a matek, de hát olyat az ember nem csinál... Legalábbis nem 100 km-en keresztül, hogy kiderüljön az átlag.

Városban sajnos már más a kotta, ott simán összejön a 20-25. De ezek a 2t-ás vasak nem is oda valók. Konkrétan olyan érzés állandóan a fékét nyomni, mintha egy verseny lónak folyamatosan izomból húznám hátra a szárat. Nekem, és neki is egy szenvedés az egész.

Úgyhogy holnap megyünk is ki a városból a levegőre, hogy újra szárnyalhasson egy kicsit a nagyfiú. :)))

Sajnálom, hogy nincs jelentkező a közös autózásokhoz, de tudom, hogy mindenki 100 felé rohan egyszerre - persze azért folyamatosan reménykedem. Én viszont nagyon beleszerelmesedtem ebbe az autóba, 2. autóként, 8 hónap alatt már belecsavartunk 8e km-t. És én meg még mindig csak mennék, mennék, és mennék vele... :)

 

Jó éjt!

Előzmény: giobarath (14834)
shami Creative Commons License 2015.09.11 0 0 14835

Meghívást kaptunk egy német Maserati rendezvényre 2016 május 19-22 között Kölnben és környékén.  A részletes program nemsokára jön, de annyit lehet tudni, hogy lehetséges egy Nürnburg Ringes autózás is   Érdekel valakit?

giobarath Creative Commons License 2015.09.10 0 0 14834

Szia, V8-as manualt tudok küldeni olasz-angol, ha dobsz egy e-mail címet. Azért mérget ne vegyél a 600 km-es körre ;)

Előzmény: WarbiRunner (14833)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.09.09 0 0 14833
Köszi! Letöltöttem egy manualt (sajna olasz, de a lényeget értem), azt olvasgatom. Funkcióiban alig több egy Alfánál, nem találtam pl tempomatra utalást se, amiért kár. Az elektromos tükör behajtás és az állítható futómű ami plusz. A 100literes tank az plusz pont viszont, a 600 km-es szokásos köröm megvan tankolás nélkül. Gondolom..
Még emésztenem kell ezt. Addig meg örülök, hogy legalább 1 alkatrész egyezik..Alfa 146 belső kilincs van a QP 4-ben..:-) A légbeömlő is gyanús, hogy egyezik a fészlift előtti 146-éval.
maseratisti Creative Commons License 2015.09.09 0 0 14832

:-) Mert a két hátsó ablakot kell lehúzni kb 1/3-ig, max félig :-) Úgy szól a legjobban :-)))

 

(a QP IV-en meg az első szériás QP V-ön legalábbis, de a tiéd már újabb)

Előzmény: Lajesz1 (14831)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 14831

Helló,

Nálam 100-ig tök csend van. Fölötte jön elő a visszapillantó szélzaja. Ha egyedül vagyok a pályán, akkor néha behajtom. Motorhang nem nagyon van, 130-nál 6-ban alig forog 2500-at a gép. Inkább futómű/gumi hang hallható, gondolom a hátsó 285/35 miatt. Az is inkább az útjavításoknál, meg egynéhány rücskösebb aszfalton. 

Szóval egészségre káros az autó, ugyanis ha hallani akarom a szép kis kipufogó és motor hangját, akkor le kell húznom az ablakot az oldalamon, ami = állandó fül és szem gyulladás a huzat miatt. De megéri :)))

Irigylem a gyalogosokat, gondolom ők tök jól hallják (mert forgolódnak rendesen...)

 

Üdv.,

 

Lajesz

QP V. 4,7

Előzmény: WarbiRunner (14829)
PetiQP Creative Commons License 2015.09.07 0 0 14830

Pályatempón?? :) 130-nál szerintem igen csendes. Pályatempó? A Bakonyban 220-al, elég csendes :) A többit nem tudom.

Szerintem mind megbízható, csak jót kell venni és jól kell karbantartani.

Előzmény: WarbiRunner (14829)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.09.04 0 0 14829
Köszönöm! Ezt nem ismertem, egyből más így a kínálat. Huhh...itt van pár ami tetszik :-) Ezüst 2.8 evo, manuális...
Az Evoluzione verziók valóban megbízhatóbbak, vagy nincs igazi különbség?
A beltér mennyire csendes egy ilyen autónál (pályatempón)?
Előzmény: PetiQP (14828)
PetiQP Creative Commons License 2015.09.03 0 0 14828

Az autoscout.it-t nézd inkább, ott hirdetnek a korrektebb emberek/kereskedők. És szerintem az olasz piacot célozd meg, a rozsda hiánya miatt mindenképpen. Ha esetleg drágább is, de felbecsülhetetlen érték a rozsdamentesség!

Előzmény: WarbiRunner (14827)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.31 0 0 14827
Igen a mobile.de-n látom a tendenciát, még azt is, hogy elég fix a kínálat, ennyiért (meg egyáltalán) nem kapkodnak értük. :-) Figyelek folyamatosan, aztán majd egyszer ha kiválaszt az egyik, akkor lehet hogy lesz QP-m. :-)
Előzmény: PetiQP (14820)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 14826

Köszönöm szépen, én már jelöltem is. :)

Előzmény: lowdesertpunk (14825)
lowdesertpunk Creative Commons License 2015.08.31 0 0 14825

csinaltam egy ilyen kerdoivet ahol mindeki be tudja jelolni a neki megfelelo napokat, hogy rogton lassuk melyik nap lesz a nyero: http://doodle.com/nxms6vatrshgpcqf

Előzmény: PetiQP (14824)
PetiQP Creative Commons License 2015.08.28 0 0 14824

Lajesz azt mondta, ismeri Tata környékét, tatai tó melletti területet. Én örülnék ha azt céloznánk meg, régen jártam arra és nincs is messze tőlem, talán Budapesttől sem. Szeptember eleje vagy vége nekünk jó lenne. Érdemes lenne ha akit érdekel, nyilván mindenkit!!, hogy írjon egy-egy mondatot ezzel kapcsolatban. Hogy jó e neki a helyszín és, hogy mikor biztosan nem jó az időpont.

Előzmény: lowdesertpunk (14823)
lowdesertpunk Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14823

ja es meg egy idei, jo idos talalkaban en is benne vagyok

Előzmény: PetiQP (14821)
lowdesertpunk Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14822

Nincs hozza szabvanyos interfesz. Az alapbol elerheto csatlakozon egy eleg buta protokolon keresztul annyit tud csak kozolni h melyik szenzortol jott hibas ertek. Pontosabban lemorzezza a CHECK ENGINE lampan :) Ami ehhez kell azt hazilag ossze lehet dobni par csatlakozobol, kapcsolobol meg vezetekbol. Van egy "komolyabb" PC-hez kotheto gyari interfesz is, ECU-hoz, legzsakhoz, talan ABS-hez is, SD1-nek hivjak. 

 

 

3200GT-tol kezdve van lehetoseg normalisabb diagnosztikara, gyari SD2, SD3 rendszerekkel, es ezekbol mar van jobb-rosszabb visszafejtett verzio is.

 

Amugy ha rendesen karban van tartva, a kotelezo dolgok betartva, akkor nem nagyon szokott gond lenni a megbizhatosaggal (igaz nekem meg nincs olyan hosszu tavu tapasztalatom) foleg a kesobbi evjaratokkal. Akkora mar elegge kiforrott a Biturbo szeria, nem ugyanaz mint az elso karburatoros valtozatok.

 

Előzmény: WarbiRunner (14819)
PetiQP Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14821

Sziaa, szervezzük meg! :) Megengednétek, hogy én egy Lancia Gamma Coupe-val menjek? :) Nagyon meg kéne járatnom azt is, persze félek is tőle, hogy működik e még egyáltalán. De ha nem próbálom ki, nem derül ki.

Előzmény: Lajesz1 (14815)
PetiQP Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14820

Szerintem simán! Csak már 8-10ezer eurora ugrott az áruk, elindult felfelé elég keményen.

Előzmény: WarbiRunner (14819)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.26 0 0 14819

Rendben, köszönöm. Külföldi fórumokat olvasgatok még egy kicsit. A kiolvasás nekem mindenképp fontos, csak úgy tarom értelmesen fenntarthatónak. Minden kis apró hibajelzésért 200km-t autózni, ha egyáltalán járóképes a gép, értelmetlen. Második, vagy harmadik autó lenne (szerintem mindkét Alfi is megmaradna), de nem hobbiautónak rangsorolva. Kerti díszt nem gyűjtök :-) Szóval ha veszek egyet, akkor használni szeretném. Nyaraláshoz, munka útjaimhoz, bármihez, vagy csak ha épp valamelyik Alfának szerviz igénye támad. Az Alfáimat is úgy használom, hogy tudom, hogy bármikor bárhova elindulhatok velük. Elvisz, visszahoz, nem kérdés. A fiatalabbik (2000-res évj.) már 175e km-e bizonyít. Sosem hordtam szerszámot a csomagtartóban, nem is volt szükség rá. Kiolvasó kábel viszont mindig van nálam és ehhez a Maseratinál is ragaszkodnék, nem tudom hogyan kivitelezhető. Egy Leonardo nevű ECU readert már találtam, de még mindig nem tiszta számomra, hogy ez kell e hozzá. Az sem tiszta, hogy OBD 1, vagy OBD 2 rendszerű e, vagy évjárattól függ (mert ugye 1996 januártól ez egységes szabvány). Az OBD2 elvileg már szabványos adatcsomagokkal dolgozik.

Összességében még olvasgatok, gyűjtöm az infót. Egyik fiatalkori álom autóm a 146-os Alfa volt, amint lehetett megvalósítottam és nem bántam meg, 8 éve ki se lehet robbantani ezekből a mára öregecske masinákból. A másik nagy álom a Quattroporte IV volt, de valahogy mindíg elérhetetlen álom volt. A valósaág meg az, hogy most ők 20 évesek, én meg már nem, így elérhető közelségbe kerültünk egymásnak. Kérdés merem e :-)

Előzmény: GHIBLI II (14818)
GHIBLI II Creative Commons License 2015.08.23 0 0 14818

Hali !

Nem kell megijedni tőle.

Vezérlés csere nem bonyolult nagyon, aki már látott ilyet.

Ha segítség kell, szólj.

Van minden alkatrészem is, meg több mint 20 éves tapasztalat...ddd

Természetesen a sajátomat is én szervízelem.

 

Üdv: GHIBLI II.

Előzmény: WarbiRunner (14817)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.23 0 0 14817
Köszönöm a választ! Az intervallumokkal, szíj árral, Selénia olajjal nincs gondom, nem tartom vészesnek. A szíj csere gondolom azért macerás, mert véletlenül sem elöl van? :-) Ezzel szerintem egy jó szerelő meg kéne hogy tudjon küzdeni. A kiolvasás jobban aggaszt. Az újabbik dízelemen tapasztaltam mennyire fontos.
Van házi megoldás, mint a Fiat csoportos gépeknél a MultiEcuScan? Vagy milyen költség valami alap eszközzel felszerelkezni?
A vezérlést kompletten kb mennyi cserélni? Annyira nem tudom hova tenni, valami kis vezérfonalat adjatok :-) Egy normál "modern" autó fenntartása is egyre drágább, sok apró gond, rengeteg elektronika. Ehhez próbálnám belőni, hogy értelmesen fenntartható e hasonló ráfordítással egy QPIV.
Előzmény: shami (14816)
shami Creative Commons License 2015.08.21 0 0 14816

Helló!

A QPIV fenntartási költségeihez hozzátartozik, hogy lehet rábízni épeszű "mezei" szerelőre, de úgyis valamelyikünknél köt ki a végén...  Ha ugyanis valamilyen szenzorhibája van, nem tudja kiolvasni, speciális olvasó kell hozzá, de a vezérműszíj csere se annyira egyszerű.

Amúgy három évente (ilyen futás mellett) vezérműszíj csere ajánlott (anyagár: 60-70 EUR, ha görgő nem kell).  Olajra mindenki mond mindenféle okosságot, de én csak Seleniát tennék bele, igaz, azt gyakran - 5000-enként javasolt és ezen nem érdemes spórolni.

 

Télen, mint minden hátsókerekes, 300 LE körüli autóval, jó nagyokat lehet vele esni :-)

Előzmény: WarbiRunner (14814)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 14815

Halihó!

 

Köszönjük szépen a képeket, klasszak lettek.

Öröm volt látni a páros fotókon, hogy Téged is megviselt a "szembenap"... :)

Szeptember valamelyik esőmentes és 20-24-fokos 7végéjén össze akar jönni a csapat egy társas zabbantásra?

Már kezdek éhes lenni (lds. korábbi írásom)!

 

Üdv.

 

Előzmény: Sallaci (14813)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.19 0 0 14814

Sziasztok!

Biztos sokan bekérdeznek ide, ha nem bánjátok én is megteszem. Nagy olaszautó rajongó vagyok, régen vágyam egy Quattroporte IV.

De nem csak azért, hogy legyen. Egy dolog, hogy tetszik.

Van két 146-os Alfám, mindkettő (szerintem) tisztességgel karban tartott, bármikor bárhova elvisz állapotban, mindkettőt nagyon szeretem. Mostanában felvetődött, hogy vegyünk nagyobb, kényelmesebb autót, az egyik Alfit cseréljük le.

Nálam ez korlátozott lehetőségeket jelent. Konkrétan 159 1.8TBi mint modern, biztonságos, szép, Olasz. A két 146-om dízel, minden előnyével és hátrányával. Következőnek benzinest szeretnék mindenképp. 180e km-t dízeleztem, egy dolgot nem bírtam megszokni. Hangosak.

Szeretnék egy halk erős benzines olaszt.

A TBi-ket nézegetve, rádöbbentem, hogy alapvetően az adója, biztosítása egy QP IV-nek kb ugyanaz. A kerék is ugyanakkora rajta, még felgumizni is egy kategória kb. A 159 tetszik, a QP IV-ért meg oda vagyok meg vissza :-)

Ismerem magam, ez még akár évekig eltart nálam, ezért csak kérdés szinten teszem ide: nagyon hülye ötlet egy QP IV-ben gondolkozni?

Elsősorban amit várok tőle, hogy azt a 8-10e km-t évente autópályán csendben, kényelemben tegyem meg, de megkapjam azt az olaszos ormótlanságot is amit az öreg harciszekér Alfa tud a "kicsit" kevesebb lóerejével is :-) Nem száguldozni akarok, 140-150 a tempóm, de szeretem ha erőtartalék van a lábam alatt, nem fújkálja a szél jobbra-balra, csak megy át mindenen... És ha nem piszkálom a gépet, akkor csendben legyen.

Azt gondolom ezt tudnia kell. Kérdés milyen áron. Mire számítsak? A fenti tempónál gondolom nem zabálja le a hajamat, de nem is 7l-re számítok :-). Inkább a szervízköltségei érdekelnének.

Nekem a legkisebb, 2l-es V6 bőven elég, manuális váltóval. Minimális műszaki rizikót szeretnék, hogy valamennyire ésszerűen fenntartható legyen.

Tudnátok tipikus alkatrész költségeket mondani? Vezérlés, fék, futómű, típushiba alkatrészek.

Mennyire kell speciális felkészültség a javításához? Nem szívesen szaladgálnék Budapestre specialistához, egy "mezei" jó gondolkodású szerelő kezeire bíznám. 

Ja..és télire én nem raknám el, tehát teljes értékűen szeretném használni. Sőt télen még városban is, mert a dízel gyűlöletes tulajdonsága, hogy az életben nem melegszik be, én meg piszok fázós vagyok :-)

Üdv,

WR

 

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!