De üzletelni lehet, ha nem is ez a Börze, de iTT egymás közöTT vagyunk. Plna akkor, ha olyan szinvonalú termékekről van szó, mint pl. jakoa maratásai, vagy a Te fáid, vagy tatombak kolléga jelzői, és szellemes apóságai.
Tudom, ez nem a börze topik (szerencsére). Piackutatást végzek. Ha eljutnék a fáimmal arra a technológiai szintre hogy reális áron eladásra is tudnám készíteni őket, érdekelne benneteket?
Nálam a rétegek a következők: a terepasztal rétegelt lemezére került egy polifoam-
szerű anyag (lehet, hogy polifoam, de lehet, hogy más), erre került a parafalemez.
Így a parafa egy biztosabb felületet adott a sinek rögzítéséhez, mivel merevebb, mint a hab, így a terhelést is kiválóan elosztja. Én is arra ügyeltem legjobban, hogy a parafán kívüli kavicsréteg ne érjen rá magára asztalra, illetve a sínrögzítéshez használt apró szögeket, ill. csavarocskákat eltávolítottam később.
Nekem tökéletesen bevált, szinte hangtalanok a járművek.
Sajnos arra nem emlékszem már, hogy mivel rgasztottam az anyagokat.
Az infrának hátránya ,hogy nem látni (de ez sem igaz ,mert ha kísérleteztél volna ,akkor tudnád ,hogy a leg egyszerűbb kamerás mobillal látod !) ,viszont előnye a terítettség !
Hol volt akkor a kamerás mobil? Még mobil sem volt! (mert ilyen korok is voltak...).....de lézer az már volt, igaz vizzel kellett hüteni...:-)
"1) Jómagam kissé vékonynak ítélem. De ízlések és pofonok. A polifoam számomra azért szimpatikus, mert magát a töltést is az adja majd."
Mint azt az előbb belinkelt képeken láthatod, a habanyagot csak a töltés aljának (alépítmény?) alkalmazták. Erre rakja a hagyományos töltést. (Nyílt vonalon is jól megfigyelhető ez!).
Akkor a "vita" - egy időre - lezárása tekintetében mégy egy gondolat .
Kísérleteztem ,bár Te biztos többet ,mondjuk azt :)
Azért elmondom ,Neked ,vagy annak aki nem tudja ...
Igaz ,hogy a lézert látni lehet ,de hátránya (vagy előnye ? ) hogy egy pontban érvényesül !
Az infrának hátránya ,hogy nem látni (de ez sem igaz ,mert ha kísérleteztél volna ,akkor tudnád ,hogy a leg egyszerűbb kamerás mobillal látod !) ,viszont előnye a terítettség !
Részemről a "prototípus" elkészültéig az (nem vita,mert úgy érzem szakemberrel beszéltem !) eszmecserét lezártam !
Apró helyesbítés: A hangszigetelős német cikk az eisenbahn magazin 1994/05 számában jelent meg a 115-117 oldalon. néhány kép a cikkből: Talán jól látszik, hogy egy fekete habosított gumiszerű anyagot használnak. Ilyet már láttam mindenféle barkácsboltban.
Viszont még egy fontos, hogy az ágyazat se érintkezzen az alaplappal, vagy ha netán mégis, akkor legyen az is rugalmas!
A harmadik képen egy példa látható a modulfej kialakítására.
Látom, hopgy te sem tul sokat kisérleteztél a valoságban. ha valamit könnyü beállitani az a lézer, mert azt látni. Tükröket (tükörfényesre csiszolt fémlapok - jo optikus boltokbol) egy darab drotra ragasztva pillanatok alatt összeállitod a "fényeffektust" (Ehhez képest egy koncert összehozása nagyságrendekkel bonyultabb folyamat.)
Nekem hajdanán infrakapujaim voltak, azokat beállitani az igazi leányálom......
Nyilván, hogy kár erröl vitatkozni. Akinek kedve, ideje és tudása van az meg tudja csinálni. Aki nem, az keressen más megoldást.
Èn pl. a sináramkörök hive vagyok. Immár vagy 10. verziot fejlesztettem ki és nagyon jol megy. Ez sem tul olcso mulatság, de viszont áttekinthetö és megbizhato (mindegy milyen rendszerben - analog vagy digitális)
Ez iTT off, bocs: A tengelyszámláló nem hibázik, a régebbi söntérzékeny sináramkörök azok, amik az extra könnyű járműveket nem érzékelték biztonsággal.
"...de a nagyvasúton nem hiszem, hogy nem lenne tökéletes, akkor sorompókba nem használnák. "
Pedig nem az, volt már rá példa, hogy a biztber ráengedett egy vágányra egy vonatot, csak az volt bibi, hogy azon ott álldogált a PFT-sek TVG-je, a maga pille kis súlyával. (távvezérelt a kérdéses állomás, így a bakter nem tud kinézni az ablakon, hogy szabad-e a sín?) Szerencsére csont nem, csak lemez törött:-)
"Végül is mindegy ,nem akarok elmenni a digitális "nem kell ember" terepasztalig ,mert abban már- már nincs élvezet,de a kiegészítők attól még lehetnek "újak" ,korszerűek"
nanana......
Nem kellene a full automata üzemmódot, mint alap üzemmódot aposztrofálni...
Ha csak a bizt.bert bízod a gépre, akkor igenis nagyon jókat lehet vonatozni... :))
Az ilyen jellegű automatikák szerintem nagyon hasznosak, mindenkivel előfordult már vonat szétakadás, elhagyott vagon. A rejtett pályaudvar pedig elrejti az ilyen kóborló vagonokat, több vonat kezelésénél sokat segíthet.
"A kerékszámláloval meg az a nagy baj, hogy a nagyvasuton sem 100%-s, a modellvasuton meg még rosszabb lesz az eredmény és akkor meg áll a bál." A modellben tényleg értelmetlen, de a nagyvasúton nem hiszem, hogy nem lenne tökéletes, akkor sorompókba nem használnák. A sorompóberendezésnek többszörösen biztonságosnak kell lennie.
Én meg akkor azt kérdezem ,hogy gondoltál e a lézer élettartamára ?
Valamint a beállítás gyönyöreire ,ugyanis nem lesz egyszerű a fél milliméteres pontot ,pont a "vevő" közepére állítani.
Főleg ,hogy a legtöbb terepasztal fából van ,ami köztudottan nyeklik -nyaklik ,ha csak kicsit is !
Én itt a melóhelyen pontosan így (lézerrel) csináltam az esztergára keresztirányú végálláskapcsolót ,hát volt vele nyűg ,még nem is tökéletes ,pedig az sokkal merevebb ,mint a terepasztal !
Végül is mindegy ,nem akarok elmenni a digitális "nem kell ember" terepasztalig ,mert abban már- már nincs élvezet,de a kiegészítők attól még lehetnek "újak" ,korszerűek.
Ja persze, ha be akarsz épiteni a terepasztalba egy PC-t (lehet az Spectrum, Commodore vagy akár egy Mikrocontroller is), akkor joval több lehetöséged van, de nem hiszem, hogy árban le tudsz gyözni egy lézerkütyüt néhány tükörrel meg megfefelelö számu (ahány vágány) fotodiodával meg néhány tranyoval, amik egyenesen a jelzöket, váltokat stb. kapcsolhatják. (Egy lézerrel akár 5-6 vágányt is figyelhetsz - csak a tükrök kérdése.
A koelléga kérdezte a rejtett pályaudvart amire válaszoltam. (ott amugy is egyenesek a vágányok, de ha görbék az sem nagy vész, csak valamivel több tükör kell.
:-)
A kerékszámláloval meg az a nagy baj, hogy a nagyvasuton sem 100%-s, a modellvasuton meg még rosszabb lesz az eredmény és akkor meg áll a bál.
Hmmm.... Lehet, hogy balgaságot kérdezek, de ennyi erővel már nem ésszerűbb a digitális vezérlés alkalmazása? Vagy ebben éppen ez a pláne, a szép, a kihívás...?!
Megbízhatóságot ,stabilitást majd meglátjuk ,egyenlőre a lézer valóban stabilabbnak tűnik !
Olcsóság határeset !
Azért ,ha egy ilyen "alappanel" kész van ,akkor arra rakhatsz több érzékelőpárost is ,kvázi egy mikrokontrollernek van 32 lába (vagy több + vanna I/O bővitő IC-k is),ami azt jelenti ,hogy ennyi ki vagy bemenettel rendelkezik.
Segítségeteket szeretném kérni. Még ebben az évben találtam egy oldalt amelyen a vízesmatricáról van szó. A készítéstől az alkalmazásig, a segédanyagok pontos megnevezésével. Sajnos nem találom az oldalt már két napja. Már nem tudom melyik topicról nyítottam meg az oldalt. Az én gépem szervizben volt, egy másik laptop volt nálam addig, így sajnos az előzményekben sem tudom megnézni.
Egy rejtett palyaudvaron talán sokkal egyszerübb (föleg ha a vágányok egyenesek) a lézerrel müködtetett foglaltságjelzö, ami a vágány hosszában világitja át vágányt (kb. 10 mm-re a sin felett. Igy ha azon a vágányon bármi marad, megszakad a fény azaz foglalt a pálya. Egyszerü kiértékelés megbizhato (láthato) müködés és még olcso is.
A piacokon lézermutogatokat ma már fillérekért kapni.