Keresés

Részletes keresés

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14478
Maradjunk annyiban hogy iTT nagyon sokan a 80-as években érettségiztek,szakmunkásvizsgáztak vagy mittomén mit csináltak:-)
Előzmény: Törölt nick (14476)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14477
De üzletelni lehet, ha nem is ez a Börze, de iTT egymás közöTT vagyunk. Plna akkor, ha olyan szinvonalú termékekről van szó, mint pl. jakoa maratásai, vagy a Te fáid, vagy tatombak kolléga jelzői, és szellemes apóságai.
Előzmény: BaTTka 1 (14473)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14476
Nem, vagy nem sokkal nagyobb, mint köztünk!:-)))
Előzmény: etwg (14475)
etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14475
Ez könnyen elöfordulhat......:-)
Előzmény: tatombak (14472)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14474

Szia !

 

Ár függő ,mint minden ,de momentán nekem nagyon tetszik !

 

Esetleg privátban (vagy ahogy gondolod) mondhatnál valami közelebbit !

Te tudod mennyi idő ,anyag megy el egy -egy ilyen remekre....

 

 

Üdv : István

Előzmény: BaTTka 1 (14473)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14473

Uraim!

Tudom, ez nem a börze topik (szerencsére). Piackutatást végzek. Ha eljutnék a fáimmal arra a technológiai szintre hogy reális áron eladásra is tudnám készíteni őket, érdekelne benneteket?

Üdv: Batka

tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14472

Átolvastam mégegyszer ezt a hozáászólásod....

 

Igaz nem ismerjük egymást ,de én sem a "mobilkorszakban" nőttem fel !

 

Szerintem nincs túl nagy korkülönbség köztünk :)

Előzmény: etwg (14468)
Dimarson Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14471

Nálam a rétegek a következők: a terepasztal rétegelt lemezére került egy polifoam-

szerű anyag (lehet, hogy polifoam, de lehet, hogy más), erre került a parafalemez.

Így a parafa egy biztosabb felületet adott a sinek rögzítéséhez, mivel merevebb, mint a hab, így a terhelést is kiválóan elosztja. Én is arra ügyeltem legjobban, hogy a parafán kívüli kavicsréteg ne érjen rá magára asztalra, illetve a sínrögzítéshez használt apró szögeket, ill. csavarocskákat eltávolítottam később.

Nekem tökéletesen bevált, szinte hangtalanok a járművek.

 

Sajnos arra nem emlékszem már, hogy mivel rgasztottam az anyagokat.

Üdv.

Dimarson

UI: A képet ellopva, így alakítottam át azt:

 

Előzmény: Gashpy (14464)
etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14470

Perszehogy ma már egy  valamire valo kamerával láthatod, hogy világit az IR dioda, de azt már nem, hogy hova is világit.

Még jo, hogy akkora ereje van, hogy nem kell okvetlenül eltalálni a "célt".

 

 

 

Előzmény: tatombak (14469)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14469

És ló hajtotta a TV- t :)

 

Viccet félre téve ....

Most a "most" ról beszélünk !

Előzmény: etwg (14468)
etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14468

Az infrának hátránya ,hogy nem látni (de ez sem igaz ,mert ha kísérleteztél volna ,akkor tudnád ,hogy a leg egyszerűbb kamerás mobillal látod !) ,viszont előnye a terítettség !

 

 

Hol volt akkor a kamerás mobil?  Még mobil sem volt!  (mert ilyen korok is voltak...).....de lézer az már volt, igaz vizzel kellett hüteni...:-)

Előzmény: tatombak (14465)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14467
Még egy apró kiegészítés:
PE-habot említ a cikkben...
Előzmény: Gashpy (14464)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14466
"1) Jómagam kissé vékonynak ítélem. De ízlések és pofonok. A polifoam számomra azért szimpatikus, mert magát a töltést is az adja majd."

Mint azt az előbb belinkelt képeken láthatod, a habanyagot csak a töltés aljának (alépítmény?) alkalmazták. Erre rakja a hagyományos töltést. (Nyílt vonalon is jól megfigyelhető ez!).
Előzmény: john07_doki (14441)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14465

Akkor a "vita" - egy időre - lezárása tekintetében mégy egy gondolat .

Kísérleteztem ,bár Te biztos többet ,mondjuk azt :)

 

Azért elmondom ,Neked ,vagy annak aki nem tudja ...

Igaz ,hogy a lézert látni lehet ,de hátránya (vagy előnye ? ) hogy egy pontban érvényesül !

Az infrának hátránya ,hogy nem látni (de ez sem igaz ,mert ha kísérleteztél volna ,akkor tudnád ,hogy a leg egyszerűbb kamerás mobillal látod !) ,viszont előnye a terítettség !

 

Részemről a "prototípus" elkészültéig az (nem vita,mert úgy érzem szakemberrel beszéltem !)  eszmecserét lezártam !

 

 

Üdv : István

 

Előzmény: etwg (14463)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14464
Apró helyesbítés:
A hangszigetelős német cikk az eisenbahn magazin 1994/05 számában jelent meg a 115-117 oldalon.
néhány kép a cikkből:

Talán jól látszik, hogy egy fekete habosított gumiszerű anyagot használnak. Ilyet már láttam mindenféle barkácsboltban.

Viszont még egy fontos, hogy az ágyazat se érintkezzen az alaplappal, vagy ha netán mégis, akkor legyen az is rugalmas!

A harmadik képen egy példa látható a modulfej kialakítására.

Doki! Némettel hogy állsz?
Előzmény: Gashpy (14419)
etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14463

Látom, hopgy te sem tul sokat kisérleteztél a valoságban. ha valamit könnyü beállitani az a lézer, mert azt látni. Tükröket (tükörfényesre csiszolt fémlapok - jo optikus boltokbol) egy darab drotra ragasztva pillanatok alatt összeállitod a "fényeffektust" (Ehhez képest egy koncert összehozása nagyságrendekkel bonyultabb folyamat.)

 

Nekem hajdanán infrakapujaim voltak, azokat beállitani az igazi leányálom......

 

Nyilván, hogy kár erröl vitatkozni. Akinek kedve, ideje és tudása van az meg tudja csinálni. Aki nem, az keressen más megoldást.

 

Èn pl. a sináramkörök hive vagyok. Immár vagy 10. verziot  fejlesztettem ki és nagyon jol megy. Ez sem tul olcso mulatság, de viszont áttekinthetö és megbizhato (mindegy milyen rendszerben - analog vagy digitális)

Előzmény: tatombak (14455)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14462

Jó ...jó ....

 

Valami ilyesmire gondoltam én is !

 

:)

Előzmény: Uplink (14459)
hamel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14461
Ez iTT off, bocs: A tengelyszámláló nem hibázik, a régebbi söntérzékeny sináramkörök azok, amik az extra könnyű járműveket nem érzékelték biztonsággal.
Előzmény: Törölt nick (14460)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14460

"...de a nagyvasúton nem hiszem, hogy nem lenne tökéletes, akkor sorompókba nem használnák. "

 

Pedig nem az, volt már rá példa, hogy a biztber ráengedett egy vágányra egy vonatot, csak az volt bibi, hogy azon ott álldogált a PFT-sek TVG-je, a maga pille kis súlyával. (távvezérelt a kérdéses állomás, így a bakter nem tud kinézni az ablakon, hogy szabad-e a sín?) Szerencsére csont nem, csak lemez törött:-)

Előzmény: hamel (14456)
Uplink Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14459

"Végül is mindegy ,nem akarok elmenni a digitális "nem kell ember" terepasztalig ,mert abban már- már nincs élvezet,de a kiegészítők attól még lehetnek "újak" ,korszerűek"

 

nanana......

Nem kellene a full automata üzemmódot, mint alap üzemmódot aposztrofálni...

Ha csak a bizt.bert bízod a gépre, akkor igenis nagyon jókat lehet vonatozni... :))

Előzmény: tatombak (14455)
nomova Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14458
Szia!

Nagyon köszönöm!!!
Ez a cikk amit kerestem.

Szia
Előzmény: Törölt nick (14451)
hamel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14457
Az ilyen jellegű automatikák szerintem nagyon hasznosak, mindenkivel előfordult már vonat szétakadás, elhagyott vagon. A rejtett pályaudvar pedig elrejti az ilyen kóborló vagonokat, több vonat kezelésénél sokat segíthet.
Előzmény: tatombak (14455)
hamel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14456
"A kerékszámláloval meg az a nagy baj, hogy a nagyvasuton sem 100%-s, a modellvasuton meg még rosszabb lesz az eredmény és akkor meg áll a bál."
A modellben tényleg értelmetlen, de a nagyvasúton nem hiszem, hogy nem lenne tökéletes, akkor sorompókba nem használnák. A sorompóberendezésnek többszörösen biztonságosnak kell lennie.
Előzmény: etwg (14454)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14455

Én meg akkor azt kérdezem ,hogy gondoltál e a lézer élettartamára ?

Valamint a beállítás gyönyöreire ,ugyanis nem lesz egyszerű a fél milliméteres pontot ,pont a "vevő" közepére állítani.

Főleg ,hogy a legtöbb terepasztal fából van ,ami köztudottan nyeklik -nyaklik ,ha csak kicsit is !

Én itt a melóhelyen pontosan így (lézerrel) csináltam az esztergára keresztirányú végálláskapcsolót ,hát volt vele nyűg ,még nem is tökéletes ,pedig az sokkal merevebb ,mint a terepasztal !

 

Végül is mindegy ,nem akarok elmenni a digitális "nem kell ember" terepasztalig ,mert abban már- már nincs élvezet,de a kiegészítők attól még lehetnek "újak" ,korszerűek.

Előzmény: etwg (14454)
etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14454

Ja persze, ha be akarsz épiteni a terepasztalba egy PC-t (lehet az Spectrum, Commodore vagy akár egy Mikrocontroller is), akkor joval több lehetöséged van, de nem hiszem, hogy árban le tudsz gyözni egy lézerkütyüt néhány tükörrel meg megfefelelö számu (ahány vágány) fotodiodával meg néhány tranyoval, amik egyenesen a jelzöket, váltokat stb. kapcsolhatják.  (Egy lézerrel akár 5-6 vágányt is figyelhetsz - csak a tükrök kérdése.

 

A koelléga kérdezte a rejtett pályaudvart amire válaszoltam. (ott amugy is egyenesek a vágányok, de ha görbék az sem nagy vész, csak valamivel több tükör kell.

 

:-)

 

A kerékszámláloval meg az a nagy baj, hogy a nagyvasuton sem 100%-s, a modellvasuton meg még rosszabb lesz az eredmény és akkor meg áll a bál.

Előzmény: tatombak (14452)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14453
Hmmm.... Lehet, hogy balgaságot kérdezek, de ennyi erővel már nem ésszerűbb a digitális vezérlés alkalmazása? Vagy ebben éppen ez a pláne, a szép, a kihívás...?!
Előzmény: tatombak (14452)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14452

Szia !

 

Azért ide elég sok változót rejtettél el :)

 

1. Rejtett pályaudvar

2. Egyenes vágány

3 Látható ,ami szerintem nem feltétlen jó .

 

4. Megvalósítás lényegesen nehezebb (tükrök ,stb)

 

Megbízhatóságot ,stabilitást majd meglátjuk ,egyenlőre a lézer valóban stabilabbnak tűnik !

 

Olcsóság határeset !

 

Azért ,ha egy ilyen "alappanel" kész van ,akkor arra rakhatsz több érzékelőpárost is ,kvázi egy mikrokontrollernek van 32 lába (vagy több + vanna I/O bővitő IC-k is),ami azt jelenti ,hogy ennyi ki vagy bemenettel rendelkezik.

 

Üdv : István

Előzmény: etwg (14449)
nomova Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14450
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Még ebben az évben találtam egy oldalt amelyen a vízesmatricáról van szó. A készítéstől az alkalmazásig, a segédanyagok pontos megnevezésével.
Sajnos nem találom az oldalt már két napja. Már nem tudom melyik topicról nyítottam meg az oldalt. Az én gépem szervizben volt, egy másik laptop volt nálam addig, így sajnos az előzményekben sem tudom megnézni.

Segítséget előre is megköszönöm: NoMoVa-modell
etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14449

Egy rejtett palyaudvaron talán sokkal egyszerübb (föleg ha a vágányok egyenesek) a lézerrel müködtetett foglaltságjelzö, ami a vágány hosszában világitja át   vágányt (kb. 10 mm-re a sin felett. Igy ha azon a vágányon bármi marad, megszakad a fény azaz foglalt a pálya. Egyszerü kiértékelés megbizhato (láthato) müködés és még olcso is.

 

A piacokon lézermutogatokat ma már fillérekért kapni.

Előzmény: hamel (14445)
tatombak Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14448

Szia !

 

Igen ,valami hasonlóra gondoltam és ezt lehet alkalmazni akár váltóknál ,sorompóknál ,stb.

 

Azon leszek :)

Előzmény: hamel (14445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!