Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsuppim Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34695

"A márkaszerviz csakis és kizárólag a gyári technológia szerint javít. Ezzel nem érdemes vitatkozni, mert éppen ez az egyik értelme a márkaszerviznek. Kendácsolni a sarki műhelyben Bélabá' is tud."    - hát persze kedves stevie!    Ebben nem nagyon fogunk egyet érteni, erről nekem teljesen más a véleményem. Szóval akkor a gyári technológia szerint a tárcsák és a betétek élettartamának felénél a szerviz ajánlása miatt cseréltessünk hátsó féket?  

 

Ha már sarki műhelyt és Bélabá-t emlegettél, akkor légyszives nézzél már meg egy új Renault Master platós változatot :)   A felszereltségnél az szerepel hogy: csúszásmentes platóburkolat, rakományrögíztő hevederekkel. Na már most az utolsó tétel nem szerepel az élő autón :)   .  Ha  a szemfüles ügyfél ezt észreveszi, akkor jön az általad említett Bélabá, aki most történetesen márkaszervizes ember és jó alaposan megfurkálja a platóborítást körülölelő aluminiumkeretet, oladalanként 6-6 lyukat alkotva ( igaz hogy a 3 méteres platóba 8-8 lyuk, azaz oldalanként 4-4 db heveder járna ), ezekbe meg U alakra hajlított menetes szárat kendácsol, amit alulról anyával rögzít.   Ha ez a gyári technológia, akkor nagyon nagy baj van!

 

Jöhet az én esetem:  


 

 

Előzmény: stevie-13 (34677)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34694

A csapágynak mind1, hiszen rossz, a tárcsára gondolom lehet vigyázni. Igy eléggé nagy ára van egy 10-15 e Ft-s csapágynak.

 

 

Kérdés, lehet-e külön rendelni.

 

Amikor utánanéztem, akkor úgy láttam, hogy az autóinkhoz az utángyártók is komplett csapágy + féktárcsa szetteket kínálnak. A féktárcsák mérete és egyéb szabványaik valamennyire sztenderdizáltak, a csapágyakról fogalmam sincs.

 

Én abban maradtam Lencsés mesterrel, hogy ha eljön az ideje, akkor hajlandó a költségtakarékos cserére, de csak az én felelősségemre, mert nem tudja garantálni, hogy sérülésmentesen szét tudja választani a tárcsát és a kerékcsapágyat.

 

Mondjuk nálam a tárcsa már meglehetősen túlteljesít, lassan a második szett betétet kell rajta cserélni, így aztán lehet, hogy inkább a gyári megoldást választom.

Előzmény: Törölt nick (34693)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34693

Mert nem lehet 10-ből 10 csapágyat sérülésmentesen kiszerelni a tárcsából.

A csapágynak mind1, hiszen rossz, a tárcsára gondolom lehet vigyázni.

Igy eléggé nagy ára van egy 10-15 e Ft-s csapágynak.

Előzmény: stevie-13 (34692)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34692

ha a csapágy megy tönkre akkor tudomásod szerint tárcsával együtt cserélik ?

 

 

A gyári technológia szerint feltétlenül. Mert nem lehet 10-ből 10 csapágyat sérülésmentesen kiszerelni a tárcsából.

Előzmény: Törölt nick (34690)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34691

Az a sommás (szapulós) vélemény, amit a többség itt megfogalmaz a márkaszervizek vonatkozásában, az viszont nagyon is vitatható, értsd: ellenpéldával árnyalható. Meggyőzni senkit nem fogok (ahogyan ők sem engem), de ez nem is célom. Csak a tendenciózus véleményalkotást szeretném megtörni, illetve az azokból felsejlő képet szeretném árnyalni.

 

 

Én nagyfokú bizalmatlanságot látok a reakciók mögött, aminek sajnos van alapja, a 2000-es évek elején, a magyar újautó boom idején mindenhol csak a befolyó milliókat számolgatták, kevés helyen tettek valamit az ügyfelek valós igényeinek kiszolgálásáért, pedig a hálózatok a semmiből jöttek, egyszerűen nem volt meg az az üzleti kultúra, ami egy ilyen prémium szolgáltatáshoz kell. 

 

Az igazi változás 2005-2006 körül következett be, amikor az eladások csökkenni kezdtek, viszont volt még bevétel az autóértékesítésben és after sales-ben. Az addig meglehetősen passzív importőrök akkor kezdték komolyan venni a CEM-et (Customer Experience Management), azaz a vásárlói elégedettség maximalizálását.

 

A Renault mellett nekünk a Ford volt a másik nagy ügyfelünk (Magyarországon, Szlovéniában, Romániában, Bulgáriában és Ukrajnában), és ott nagyon komoly, mérhető eredményeket értünk el, elsősorban a román piacon-- de Magyarországon is: például látványosan nőtt a Ford márka piaci részesedése egy egyébként visszaeső piacon.

 

Sajnos az újautó-értékesítés drasztikus visszaesésével (a csúcs 2004-es év 220 ezer autója után 2009-ben 50 ezer alatti eladott darabszám) elfogyott a pénz ezekre a projektekre.

 

Viszont a 2003-2004-es helyzetet igazságtalan a mai helyzethez hasonlítani, ma -- elméletileg -- sokkal magasabb színvonalú munkára képesek a márkaszervizek.

 

Van erről a témáról egy kb 100 oldalas tanulmányom, ami kicsit felhígítva folytatásokban jelent meg az Autó Piacban.

 

Ha valaki kéri, átküldöm.

 

 

 

Előzmény: ŰTH (34683)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34690

Tuner list vs irott CD ügyben is kellene közvéleméynt kutatni :D, mint az 1.9 füstöl vs nem esetében.

Emlékeim szerint RW-t nekem nem játszotta le de majd tesztelem

 

vikiviki

Kösz a tippet a tavaszi átvizsgálásra, elvittük. Két axiál-gömbcsuklót kell cserélni, minél hamarabb, összesen  40.000 Ft-ért (anyag + munkadíj),

Ez nem rossz ár, nagyjából 15-19 e Ft körül látttam a megbízható alkatrészek darabját.

 

valamint a hátsó féktárcsák és betétek már csak 30%-osak. Ezekre mondtak egy munkadíjjal együtt 80.000 Ft-os összeget. Ez egy kicsit borsos, nem? 

Ez sem annyira vészes, ha kompletten ahosz Stevie irta cserélik elfogadható.

Bár én 4 éve cseréltettem csapágy nélkülit, tehát áttették az új tárcsába, ami kb darabonkét akkor 30 e Ft-l volt kevesebb, ha jól emlékszem :)

A csapágyak kb 50 e km-t mentek már a tárcsával, és köszönik jól vannak, ha netán még ennyit elmennek komlpett tárcsát spóroltak össze nekem.

 

stevie

Már sok esetben kérdeztem volna, de most megteszem, mert nem felejtem el :D,  ha a csapágy megy tönkre akkor tudomásod szerint tárcsával együtt cserélik ?

Előzmény: _Zsolesz_ (34684)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34689

Amúgy mi az a mélypolír? Mit takar ez pontosan? Hol csináltattad (neten után néznék)?

 

 

Polírozógéppel, egymás után különböző szemcseméretű polírpasztával végzett szakszerű polírozás.

 

Fényezőműhelyek végzik, illetve egyes autókozmetikák (de ők gyakran nem merik bevállalni a komolyabb szemcseméreteket).

 

Elég könnyű elcseszni, ezért erősen bizalmi kérdés. Az én autóm cakk-pakk a Lencsés műhelyben készült, Szigetszentmiklóson (az M0 déli szakasza mellett).

 

 

Előzmény: _Zsolesz_ (34685)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34688

a hátsó féktárcsák és betétek már csak 30%-osak. Ezekre mondtak egy munkadíjjal együtt 80.000 Ft-os összeget. Ez egy kicsit borsos, nem?

 

 

A Scénic II hátsó féke összetett szerkezet, egyben van a féktárcsa a kerékcsapággyal, és az ABS-jeladó egyik alkatrésze.

 

Tehát amikor féktárcsát cserélsz, egyben kerékcsapágyat is cserélsz. A kerékcsapágy is kopó-fogyó alkatrész, tehát előbb-utóbb cserélni kellene.

 

Egyes maszek szervizek kiütik a csapágyat a féktárcsából, és akkor simán lehet bármilyen (méretben egyező) féktárcsát is felszerelni, de kérdés, hogy mennyire érdemes.

 

 

Előzmény: vikiviki (34686)
ŰTH Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34687

Igen, az én TunerList-es fejegységem lejátsza a CD-RW-t is.

A TunerList-es fejegység attól TunerList-es, hogy az előlapján - ha jól emnlékszem, bal oldalt lent - látható egy TunerList felirat. Az UpdateList-es fejegységeken meg UpdateList felirat van. Hogy pontosan mi a különbség a kettő között, azt én nem tudom. (Vannak itt hozzáértők, majd elmondják.) De van különbség közöttük. Az is többször előjött már itt a fórumon, hogy ezek nem is felcserélhetők egymással. Vagyis ha az autódban eredetileg mondjuk TunerList-es fejegység volt, akkor annak helyébe nem lehet csak úgy berakni egy UpdateList-es fejegységet.

Előzmény: _Zsolesz_ (34684)
vikiviki Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34686

Kösz a tippet a tavaszi átvizsgálásra, elvittük. Két axiál-gömbcsuklót kell cserélni, minél hamarabb, összesen  40.000 Ft-ért (anyag + munkadíj), valamint a hátsó féktárcsák és betétek már csak 30%-osak. Ezekre mondtak egy munkadíjjal együtt 80.000 Ft-os összeget. Ez egy kicsit borsos, nem? 

_Zsolesz_ Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34685

Hali!

 

Ez rendkívül szép lett! Tényleg nagyon új kinézete lett az autónak így a képeken!

 

Amúgy mi az a mélypolír? Mit takar ez pontosan? Hol csináltattad (neten után néznék)?

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (34505)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34684

Hali!

 

A CD-RW-t is?

Mit jelent ez a Tunerlist-es fejegység? Én arra gondoltam, ami nálam a kormány-oszlop oldalán egy tárcsa, amit ha tekerek fel-le, akkor a "Tuner list" állapotában a rádió szépen lépked az egyes beállított állomások között. Vagy tejesen másról van szó?

 

A CD-RW megírásával kapcsolatban érdemes lehet valamilyen opcióra figyelni. Én simán bedobtam az mp3-akat az iró-progi "Audio CD" összeállító felületére, az gyönyörűen átkonvertálta Track-ekbe. A PC Audio CD-ként detektálta, track-enként jelenítette meg az egyes számokat, viszont sem a kocsi fejegysége, sem egy régi (1998) Panasonic CD lejátszó nem ette meg! :(

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

 

 

Előzmény: ŰTH (34466)
ŰTH Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34683

Igen, a színvonal valóban nem egyenletes. Ez tény.

 

Az a sommás (szapulós) vélemény, amit a többség itt megfogalmaz a márkaszervizek vonatkozásában, az viszont nagyon is vitatható, értsd: ellenpéldával árnyalható. Meggyőzni senkit nem fogok (ahogyan ők sem engem), de ez nem is célom. Csak a tendenciózus véleményalkotást szeretném megtörni, illetve az azokból felsejlő képet szeretném árnyalni.

 

 

Előzmény: stevie-13 (34682)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34682

Lehet, hogy csak szerencsés vagyok, hogy mindig kifogom az inkorrekt/inkompetens márkaszervizek tengerében a szürványos kivételt jelentő normálisakat. Lehet, csak nem valószínű.

 

 

Én ismerem az összes magyarországi Renault márkaszervizt, mindegyiket végig próbavásároltam, néhány esetben többször is, általában topiktársakat bevonva. (Közös ismerőseink közül eLGee és lagunásfóki vett részt a lakóhelyükhöz közeli kereskedések tesztjében.)

 

Természetesen nem árulhatok el konkrét eredményeket, de azt igen, hogy messze nem volt egyenletes a színvonal, voltak gyengébb társaságok (ott a látogatásaink után konkrét intézkedési terveket dolgoztunk ki), és voltak szuper, gördülékeny, szakszerűen dolgozó csapatok is. 

 

Az utolsó inkognitótesztek a válság elején voltak, azóta nincs rájuk pénz, tavalyelőtt mi is becsuktuk a tanácsadó cégünket, és én minden autóval kapcsolatos tevékenységet beszüntettem :-(

 

Előzmény: ŰTH (34679)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34681

Van pár webshop, ahol van ilyen opció, de ez a gyakorlatban kivétel nélkül úgy néz ki, hogy a gumis maga vagy egy családtagja valamelyik bank üzletkötője

Nyilván én is igy gondoltam, de inkább hiteles új gumi, mint ismeretlen használt kopott, repedezett.

Előzmény: stevie-13 (34680)
stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34680

Stevie, tudsz márkatársnak gumivásárlás során hitelre mondani opciókat?

 

 

Sajnos tudtommal senki nem árul hitelre autógumit :-(

 

Van pár webshop, ahol van ilyen opció, de ez a gyakorlatban kivétel nélkül úgy néz ki, hogy a gumis maga vagy egy családtagja valamelyik bank üzletkötője, és rábeszélik az embert egy szabad felhasználású személyi hitelre.

 

A gumik esetében úgy lehet a költségeket csökkenteni, hogy

 

- kisebb felnire váltunk (ha lehetséges)

- egyszerre csak két gumit veszünk

- olcsóbb (de nem kínai) márkát választunk

- a leszerelt gumikból megpróbálunk pénzt csinálni: a gyorsulási versenyzők kifejezetten keresik a slickre kopott gumikat. Persze ebből nem lehet világkörüli útra indulni, de pár ezer forint bevétel még teljesen elkopott gumikból is bejöhet.

Előzmény: Törölt nick (34678)
ŰTH Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34679

Vagyis Te is a márkaszervizszapulószakkör tagja vagy, mint oly sokan mások. Rendben. De kérlek fogadd el, hogy nekem meg tök más a tapasztalatom, és ez az ami miatt eredetileg hozzászóltam. Árnyalni akartam a szinte teljesen egyoldalú (szapulós) képet.

Ha még huszonhárman mondotok is huszonhárom szapulós példát, az az én saját tapasztalásaimon nem változtat. Lehet, hogy csak szerencsés vagyok, hogy mindig kifogom az inkorrekt/inkompetens márkaszervizek tengerében a szürványos kivételt jelentő normálisakat. Lehet, csak nem valószínű.

 

Előzmény: Zsuppim (34676)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34678

Stevie, tudsz márkatársnak gumivásárlás során hitelre mondani opciókat?

Ha igen küldeném hozzád mailban.

stevie-13 Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34677

és annyi nem volt bennük hogy megszánjanak: te barom addig lefalazzuk  a cső elötti nyílást és használhatod az autódat

 

 

A márkaszerviz csakis és kizárólag a gyári technológia szerint javít. Ezzel nem érdemes vitatkozni, mert éppen ez az egyik értelme a márkaszerviznek. Kendácsolni a sarki műhelyben Bélabá' is tud.

Előzmény: Zsuppim (34676)
Zsuppim Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34676

" Sőt, volt 2-3 olyan esetem is, amikor az egyszerű – és részemről minimális elvárásnak tekintett! – korrektségen túlmutató nagyvonalúságot is tapasztaltam a márkaszervizek részéről."  - én is: az autóm 2 éves korában bevittem az előre egyeztetett időpontban olajcserére az autót ( hozott olaj, gyári olaj-levegő-pollen szűrőkkel), kértem még egy  üzemanyagszűrő cserét is, erre bedobtak egy 63000 forintos számlát meg egy 60000 forintos árajánlatot a hátsó tárcsa+betét cserére ami aztán az autó 4 éves korában közel mégegyszer annyi kilométer megtétele után lett kicserélve.    Aztán később volt egy egr cső törésem, természetesen a 9000 forintos csövet már nem ajánlották fel, helyette bedobták az erősen módosított 40párezer forintos  komplett egr rendszer( komplett ház a szelepig ) cserét (amire vártam 4 teljes napig autó nélkül)  és annyi nem volt bennük hogy megszánjanak: te barom addig lefalazzuk  a cső elötti nyílást és használhatod az autódat.  

vargamunka Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34675

ezt szeretem volna

Előzmény: vargamunka (34674)
vargamunka Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34674
Előzmény: vargamunka (34673)
vargamunka Creative Commons License 2013.04.27 0 0 34673

Sziasztok

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34672

Na végre, valami értelmes hiba :)

CSak vicceltem

 

Zsanér

http://megane2.superforum.fr/t9073-claquement-a-l-ouvertrue-des-portes-megane-2

Ne zavarjon, hogy MII az alany a zsanér nagyon hasonlít, szinte ua.

 

Venti belülről tényleg macerás, nagyon szét kell szedni.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=121349089&t=9098903

Kivülről próbálkozz, pórszívóval kiszívni, valami nagy darab lehet, amit nem tud ledarálni. Elsőre nézz be a pollenszűrőnél, azt vedd ki - volt itt olyan cartárs akinek a takarófedél zárja tört le :( - és porszívó ott is, hátha, arra nem emlékszem kézzel elforgatható e a venti álló motornál, kikapcsolt gyujtáson.

Hol mehet be?, talán itt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122258092&t=9098903

Szétszedéshez elölről:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=41373143&t=9098903

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112592236&t=9098903

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112589951&t=9098903

Előzmény: Lacika 1.9 Dci (34671)
Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34671

Sajnos, bár takarítottam a faleveleket valami belemászott a belső ventilátoromhoz:(

Lehet nem is nálam, de valahogy ki kellene szednem, bár ha jól emlékszem macerás...

 

Weboldal talán te írtál erről, de nem találom a keresőben.

Van valami infó erről? Honnan próbálkozzam? :)

Illetve az ajtóhatároló hegesztése is meg van neked, ami szeretnék tisztelettel elkérni:)

 

köszi

Laci

Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34670

Sziasztok,

 

Nem szoktam ilyen jellegű vitákba beleszólni, de szigorúan a saját véleményem szeretném leírni.

A CRM-et szerintem felejtsük el. Ez egy informatikai jellegű kérdés elsősorban, amelyet egy másik fórumon kellene átbeszélni.

A magam részéről ismerem, a CRM legújabb változatát vásárolta meg a cégem kb. másfél éve.

 

A hibáknak több tipusát ismerjük pl: állandó hiba, időszakos hiba, anyaghiba, gyártási hiba, gyári hiba stb stb.

 

Vannak üzletileg kritikus hibák(piros felkiálltójeles hajtókarcsapágy a CRM-ben) is és biztonságtechnikai hibák(kézifék sw csipogása ajtónyitásra) is.

Biztos vagyok abban, hogy az ismert hibákon kívül még legalább egy tucat hiba van, ami kritikus lehet.

Ezeknél az esetknél bár nem piros, de felkiálltójel van...

A csere nem javasolt vagy gazdasági okok, vagy egyéb okok miatt (pl: Brand, pl: tudnak a hibáról, de a fogyasztó még elbírja a költséget stb.), vagy egyszerűen hibás, de tágabb intervallumban megy tönkre.

 

Szóval ezzel, csak azt akarom mondani, hogy nem minden hibát, nem minden szériát javítanak, még ha tudnak is róla...

 

köszönöm

Laci

 

Előzmény: stevie-13 (34667)
EME Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34669

Kérdezd csak RenPault, hogy a visszahívásban kiszerelt csapágyakon rajta van-e ez a jelölés?

djkerep Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34668

Üdv!

Közeljövőben jó lenne egy alufelni a Scenic 2-re. A gyári felniméret ha jól tudom: 6,5x16, 4x100, ET49, de a jelenleg 15-ös kukaérett gumik vannak rajta. Akkor 15-16-os felnimérettel  is szerelték a kocsit? KAtalógusban is megtaláltam, de a kilóméter óra pontosságát hogyan oldották meg?

stevie-13 Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34667

Rá. A számlára...

 

 

Nem nagyon ment át, hogy miért kérdeztem.

 

Fogtál a kezedben egy "rossz" csapágyat, meg egy jót: azt lehetett látni, hogy a kettő nem volt egyforma -- ezt elfogadom.

 

De a "rosszon" nem lehet látni, hogy valóban a rossz szériából való-e, vagy egyszerűen csak másmilyen a felületkezelése, mint az, amit legutóbb vettél.

 

A csapágyaknak is van cikkszáma. A hiba kiküszöbölése után egészen biztosan új cikkszámot kapott az áttervezett csapágy. A cikkszám azonban nincs belegravírozva az alkatrészbe, csak az alaktrész dobozán olvasható.

 

Amikor a gyár beszerelte az első csapágyat, tudta, éppen milyen cikkszámot szerelnek be. De ezt te ugye nem tudhatod, mert nincs ráírva.

 

Az újról már tudod persze megint, mert annak rajta volt a dobozán, rajta van a számlán...

 

Röviden: amíg nincs a kezedben cikkszám, tényleg nem lehetsz benne biztos, hogy az egy hibás szériába tartozó alkatrész volt-e.

 

De ez már tényleg meddő vita.

 

Akinek van ehhez kedve, bármilyen autóban bármilyen alkatrészt kicserélhet preventív céllal.

 

Akinek meg ahhoz van kedve, nyugodtan kelthet pánikot bármilyen témában.

 

Tényleg, azt hallottátok, hogy teliholdkor a Scénicek egy része zombivá változik, és ártatlan óvodásokat gázol magától halálra? :-)

 

Előzmény: EME (34663)
szalaics Creative Commons License 2013.04.26 0 0 34666

 

És ha jól látom egy olyan is ahová felhasználók írták be kinek mikor, milyen gépben szállt el /nem csak 1,5 dci 106 LE/

Hát, ha ez tényleg piros felkiáltójeles mind a gyárban akkor nem is jött ki egy sem anélkül! :DDDD

Előzmény: szalaics (34665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!