Hát, nem öreg az autó, hanem 2 éves. Nem is attól tartok, hogy lerohad, hanem mi van, ha valamilyen baleset van. Hondás topic? Nem ismerek olyat, de ok, meglesem a google-n. Köszi.
Van valakinek tapasztalata a Honda Assistance megbízhatóságát illetően? Lehet rájuk számítani, ha bajba kerülünk külföldön (Szerbia, Macedónia, Görögország)?
Sajnos hétvégén nem tudtam megnézni a topikot. Látom ismét fellángoltak az indulatok az útidővel és fogyasztással kapcsolatban.
Véleményem szerint ennek a fórumnak az volna a célja, hogy tájékoztasson és ez a tájékoztatás legyen általános és reális. Legfőképpen olyan, amelyik szabályos közlekedéssel is segít a probléma mentes út tervezéséhez.
Felesleges akár valós, akár nem de mindenképpen extrém adatokkal dicsekedni és azokon vitatkozni, ugyanis egy-egy tapasztalatlan utazó, aki idetéved kellemetlen élményekkel lehet gazdagabb Szerbiában vagy Makedóniában, ha ezekre az extremitásokra támaszkodva tervez és megy végig az úton.
Talán kellene nyitni egy új topikot "Ki milyen qrva gyorsan jutott le Görögországba?" címmel.
Tavaly mi is rendesen megterveztük, hogy majd négyóránként cserélünk, aztán persze nem lett belőle semmi. Levezettem Macedónia közepéig, aztán megfáradtam, s átadtam a volánt Anyának. Aki persze előtte egész éjszaka próbált velem ébren maradni, így aztán a váltáskor ő is nagyon fáradt volt.
Idén már úgy csináltuk, hogy a magyar-szerb határig Feleségem vezetett, onnan pedig végig én. Visszafelé szintén Röszkénél adtam át a volánt, és hazáig békésen elsörözgettem az anyósülésen. :)
Nem tudom, hogy ez az idő elég-e a középdöntőhöz, de mindenestre gyorsabbak voltatok mint mi :-))
Pedig fél évvel az indulás előtt elkezdtem stresszelni a barátnőmet, hogy majd neki is kell vezetni a sötét éjszakában, még új szemüveget is csináltatott magának (meg vett egy halom új ruhát, bár lehet, hogy azt nem is a vezetéshez vette :-))))))
Vezetett is lelkesen, szóval alig álltunk meg útközben, ennek ellenére a határokon összeszedett késések miatt nekünk Bp. - Keramoti 17 óra volt :-(((
Az a legdühítőbb, hogy az utakon megy az ember jó tempóban, autópályakapuknál se volt 5-6 autónál több, aztán a határoknál meg fél kilóméteres sor áll :-(((
Mivel nem én követtem el, én nem tudok erre válaszolni.... (Én csak arra válaszoltam 409-nek, hogy sajnos "DE :(" írta, hogy átlag.....) De azóta már bizonygatva lett, hogy hogyan történt.
Szerbia, Bulgária, Macedónia az traffipax paradicsom, ill. megélhetési rendőrökkel van tele.
Görögiországban viszont (nem a szigeteken, hanem a szárazföldön) elég jó lehet haladni, a helyiek simán 100-al hajtanak át a falvakon, akkor is ha 30-as korlátozás van. Az igaz, hogy országúton, pályán már nem különösebben sietnek.
Traffipax természetesen lehet ott is, de azért elég ritka SZVSZ.
Görög barátom szerint nem működik még egyik sem .Majd ha kész lesz az autópálya teljesen, és átadják a fizetőkapukat akkortól esetleg. De ha működnek akkor sem küldik a képeket . Nincs rá jogi alapjuk. Magyarok nem adják ki az adatokat. Egyébként nem szoktam nagyon lassítani előttük.
Szia! Nem állítottam ,hogy valótlant állítasz de ha az alagutaknál ahol van és láttam több helyen sebességmérőt(nem alagut kamera) betartod a sebességet akkor igencsak sietni kell. Ahol tehettem én is a megengedettel mentem+10 %.
Tudom tapasztalatból nem jelenti a nagy sebesség a gyorsab haladást de most egy picit én is meg nyomtam a kicsikének.
Amugy inkáb a teknös és a nyúl hive vagyok és én szoktam lenni a teknös és általában a fizetö kapuknál mindig utolérem aki leelőz és ha ügyessen választok sort még le is hagyom egy ideig.
A biztonság számomra az elsödlegescél mert most is találkoztam jo pár teknössel az uton nem lett volna szerencsés rá menni 130 körüli sebességgel.
Szia! Igen Belgrád után bukott a mutatvány mert a gps is este 8-9 közé tette az érkezést és én is így kalkuláltam egy kis csúszással. Sajnos az a 2 óra még hozzájött. A szerb határon ráadásul a 12.voltam és egy ütődött előrébb folyamatosan beengedte a balról a diplomata sávból érkezőket. persze ,hogy én és a többiek is felkapták a vizet. Lefelé irányba Szekszárd -Belgrád 3.5 óra. Szabadka után nem lehet haladni szabályosan hisz végig épitkeznek. Vigyázzatok mert tele van az út kővel kaviccsal, amit a teherautók forgolódáskor felvisznek,hazafele kaptam is a szélvédőre egy diónyi nagyságut.
A 140-es Horvátországi átlag valós, fedcomp alapján. Amúgy egy Skodával, csak 240LE-s (Octavia2 RS TFSI, tuningolt), és a mutató 180-240 között volt nagyrészt, viszont gyér forgalomban. Így jött ki a 140-es átlag. Na ilyet déli irányba Görögország, Bulgária felé nem lehet csinálni, ahol minden bokorban egy rendőr áll.
Egyébként normál esetben nem megyek gyorsan, 160 körül pályán, ha nincs korlátozás, és nagyrészt egy 100 LE-s fabiát vezetek, de az is vígan megy 150-160-al egyébként.
2 éve pl. a Fabia-val (3 hengeres kisdízel) Budapest-Kortrijk (Belgium) 1500 KM 120-as fedcomp átlag, reggel 7-kor indultunk, este 7-re ott voltunk. Mondjuk az út nagy része Németországon keresztül megy, ahol szabadon lehet menni.