Most azt mond meg, hogy ebbe miért kell belekötni? Zavar? Akkor ne írj a magazinba és ne csinálj nekik képet. Mindenkinek joga eldönteni, hogy mi neki a legjobb. Neked nem ez a legjobb akkor NE CSINÁLD, de ennek így nincs értelme!
>mindenesetre a levél stílusából kiindulva sem pénzért, sem ingyen nem szívesen lennék a méltán nagyszerű magazin munkatársa. Welcome to the club! :-))) (már ami a levelet illeti.)
Köszöni szépen még meg van. Mivel a bánya ott már évekkel ezelőtt bezárt ezért forgalom nincs rajta. Nem tudok jó hírekkel szolgálni azt hallottam idén felszedik. Tehát az egykor Halimbáig húzódó vonal idén csak a Bauxit rakodóig fog tartani. Igaz minek is maradna tervek a hasznosítására (csak az én fejemben vannak) nincsenek, utoljára néhány barátommal hajtánnyal mentünk rajta nem kis küzdelem árán végig.
Nekem vannak olyan vevőim akik nem a folyó és a házikók miatt veszik meg a magazint, hanem azért mert végre vonatok és mozdonyok találhatóak benne tömegével. Ők ugyanis 10-12 évesek! Lelkesek és imádják a lapot. Nem minden a tökéletes kép, és nem mindenkinek az a tökéletes kép ami neked, vagy nekem.
Na, hogy egymás szapulása köben levegőt is tudjatok venni, kérdezek valamit! :-)
Megkaptam ma az Indóházat, és rögtön nekiestem a Csingervölgy-cikknek. Ki is hámoztam belőle, hogy még működik a vasút, van rajta valamiféle teherforgalom.
A főszerkesztő Úrtól a témával kapcsolatban ma levelet kaptam. Az elemi udvariasság szabályait megtarva a levelet nem másolom be ide (bár érdemes lenne), viszont annyit megjegyeznék: meglehetősen furcsán veszi ki magát, amikor egy újságíró arra kér, hogy ne foglalkozzak már a lapjával egy nyilvános fórumon...mindenesetre a levél stílusából kiindulva sem pénzért, sem ingyen nem szívesen lennék a méltán nagyszerű magazin munkatársa.
Ez esetben a Műegyetemi hallgatók közötti szolidaritás azt mondatja velem, hogy nem illik ilyet mondani. Én is megküzdöttem vele, igaz, nem szerkesztettem köze újságot. Valami nagy nyóctángelyös izét reszeltem:-))))))))))))))
Ha vannak lelkes emberek, akkor nincs baj :) Persze néhol kicsit sántít az érvelés, pl. a Közlekedéstudományi Szemléből alig fogy, mégis honorálták az ott megjelent tanulmányomat, de inkább hagyjuk, még azt hiszik, hogy anyagias vagyok (fujj)
A gondolataiddal nincs semmi baj, mi már korábban beláttuk, hogy szakbarbársággal nem lehet a lap sikeres. Nem találtál fel semmi újat. Az első két szám is népszerű hangnemben készült, én ebben a kettőben vettem részt, te viszonylag későn kapcsolódtál be, miután balhés életviteled ellenére valaki szóba állt veled... :))
Az Indóház száz oldala annyira sok, hogy simán megférne benne a Dráha szakmai igényessége és a képes, népszerű jelleg, ez a kettő szerintem nem zárja ki egymást. A legújabb szám olyan csapnivalóan lett tördelve, hogy pl. szerintem simán elfért volna 80-85 oldalon is. Láttam, hogy milyen módszerekkel folyik a tördelés, és úgy tényleg nincs idő molyolgatni kis táblázatocskákkal, ilyen-olyan képecskékkel, stb. Van egy nagy kép, pl. a prágai 163-as mozdony a Bubny és a Masarykovo közötti Moldva hídon, be van rakva egy egész oldalra, kész, tovább, még azt sem bánják, hogy esetleg lemarad a kép széle a folyóval, meg a másik oldalon a folyóparti házakkal... Semmitmondó, gyenge képekkel foglalnak el fél oldalakat... Lehet, hogy megveszik a lapot, de az olvasók azért ezt észreveszik.
Nehogy bárki félreértse, én nem kívánom a lap sikertelenségét, örülök hogy van, meg is veszem, csak időnként eszembe jut, hogy milyen lehetett volna...
Dráha: nem nyert! Ők kapnak "valamennyit", igaz, az kb a negatív előhívására se lenne elég... És ott ez a szerzőkre vonatkozik, mert a fotókat pl. a nyírbodrogi kisvasúti cikkhez egy-egy tiszteletpéldánnyal honorálták, ahogy mi is...
A Dráhában VAN reklám, és a CD is támogatja a lapot... És van benne PR szagú cikk is... Most például két rész egy korridor átépítéséről. Erős CD reklám...
"és nagy rangot jelent ott publikálni"
Ez valóban írtak. A cikkek igen informatívak, rengeteg adat van bennük, alapos munkák. Az Indóház azt a színvonalat SOHA nem fogja elérni, mert ha elérné, akkor a példányszámunk is a Dráha szintjére CSÖKKENNE, azaz ötödére!
Ha azt hiszed a Nyugati minőségi lapok nagy példányszámban jelennek meg, tévedsz! A legnagyobb MIBA, modellezős lap, tokkal és vonóval 26500-ben van nyomva. Ezzel terítik nemhogy a német, de a svájci és osztrák piacot is! Ehhez képest mi, "dilettáns", "laikus" vasútbarátok elértük 4 hónap alatt ennek majdnem a felét!
Az Indóház ugyanis átütő siker. Olyan lapot csináltunk, ami az Európai piacon eddig nem volt. "Mindent bele" képes Magazint csináltunk, közérthető stílusban. Ilyet Nyugaton SENKI nem csinál!!! Olyan olcsón adjuk, amire az európai piacon szintén nincs példa. Így van az, hogy a Magyarországon az egy főre eső eladott vasúti szaklapok száma nagyobb, mint BÁRHOL Európában... Miközben Európa legszarabb vasúttársaságainak egyikével rendelkezünk...
"Közlekedéstudományi Szemle szintén egy nagy hagyományokkal rendelkező lap"
És? Többet adnak el az Indóházból egy hónap alatt, mint abból egy évtizedben! Ilyen lapokra NINCS tömegigény, mint a Dráha, Miba, Lok-report, Eisenbahn Kurier, Trains...