Keresés

Részletes keresés

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14511

Azon gondolkodom, mivel kellene a Styrodur lemezt csiszolnom? Valami ötlet?

Köszönöm: Batka

Előzmény: BaTTka 1 (14510)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14510

Kialakultak a főbb terepviszonyok, most köt a ragasztó. Folyt. köv...

TG72 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14509
Szia,

Itt vagyok! :-))
Az E-mail címem az utóbbi időben nem igazán működhetett, mert nem kaptam üzeneteket senkitől sem, ezért most csináltam egy újat:
takacsgabor72@citromail.hu
Várom az ajánlatodat!
Köszönöm, hogy jelezted!
Szép napot!!
Üdv: Gábor

Előzmény: ho (14499)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14507

Hozzászólás iktatva, felelősök felelősségre vonva, probléma kijavítva:-)))

Egyébként én is kicsit laposnak ítéltem, de ezzel a szárazon terítős módszerrel nehéz 45 fokot produkálni.

Előzmény: john07_doki (14502)
Lavadome Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14506
Segítene, köszönöm szépen. Azt hiszem nem láttam még íyen súlyt.
Előzmény: etwg (14503)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14505

Jaja, valami ilyesmi dereng nekem is - mert sajnos most én sem tudok a vitrinbe nyúlni és megnézni/megmutatni.

Ill. ha nem is a kaszni, mint inkább az a fém keret, amely az áramellátást biztosítja a kerekek érintkezőitől a motor, ill. a világítás felé.

De az tuti, hogy az egyik oldalon valóban belógnak a súly lábai a motorról jövő tengely mellé.

Előzmény: etwg (14504)
etwg Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14504
Nem volt az alvázon semmi a kasztni fogta öket a helyükre (oldalirányba). Azok a pöckök késöbbi eredetüek
Előzmény: Lavadome (14501)
etwg Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14503
A jobboldali hosszab volt, betakarta az egész motortengelyt, majdnem a motor elejéig. Délután lefényképezhetem, ha kell (vagy segit)
Előzmény: ho (14498)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14502
A vágányzat nagyon tetszik! De a töltés nem laposka egy cseppet? Pláne ha a téma az erdő, ahol talán még jellemzőbben megtalálhatóak a töltés melletti víz elvezető árkok.
Előzmény: BaTTka 1 (14492)
Lavadome Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14501
Szia Ottó!

Okay, ezt én is így láttam több BTTB modellben.
Viszont itt az alvázon nincsenenk meg a pöckök, amire felhelyezed a súlyokat.
Gyárinak tűnő forrasztásokat látok benne. Ezért kérdeztem épp!

Lavadome
Előzmény: ho (14498)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14500

Nem még nem látszik a fától, hanem majd nem látszik a fától:-) Gondolkodtam az árakon. Jelenleg a kisebb kb 10 cm-es fákat 800-1000 , a nagyobb 14-15 cm-eseket meg olyan 1300-1500 Ft körül tudom kihozni. Még egy kis fejlesztéssel vagy olcsóbban, vagy szebben is lehetne, csak nem tudom melyik irányba kellene elindulni?

Így sem érdekel senkit?

Üdv: Batka

Előzmény: tatombak (14497)
ho Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14499

OFF

TG72! Mostanában hetekkel ezelőtt elküldött mail-ek pattannak vissza tőled! Küldtem tegnap is levelet, szereztem neked kürtöt. Jelentkezz...

Ottó

ON

ho Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14498

Szerintem a rózsaszín kocekák helyén kell lenni a súlyoknak.

Ottó

Előzmény: Lavadome (14493)
tatombak Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14497
Csak még nem látszik a fától .... :)
Előzmény: BaTTka 1 (14492)
tatombak Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14496

Szia !

 

A kérdéseidre a válasz ,lehet többet is és lesz (van is) másik "adás" :)

Előzmény: Törölt nick (14490)
etwg Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14495

nagyon egyszerü valamennyi kontaktust (ami megszakithatja az áramot valamilyen szakaszban át kell hidalni egy ellenálloval (1-10kOhmig a rendszertöl függöen).

 

Vagy ami még jobb, ha elöfordulhat, hogy a táp is 0V (közptonti egység FZ1 csavargatása, akkor az ilyen táppal párhuzamosan kell kötni egy apro csengötrafot (stb. pl. halott mobiltelefonok töltöit), beiktatva egy 1 kOhmos ellenállot, hogy csak a mérö áram maradjon a sineken (de az mindig).

 

Aki még profibban akarja megoldani a dolgot. az csinál egy extra betápot (10V -24V) és abbol egyenként beköt egy-egy ellenálot valamennyi szakaszba. Az extra betáp állando feszt ad (mindegy, hogy DC vagy AC (az érzékelö függvénye).

Előzmény: Törölt nick (14491)
etwg Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14494

Volt.

 

Szabadon - lábakon volt a motor elött meg mögötte a keretre helyezve. Azaz ha kinyotottad igy a mozdonyt akkor a sulyok egyszerüen kiemelhetöek voltak.

Előzmény: Lavadome (14493)
Lavadome Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14493
Sziasztok!

Ismét kérdés a Zeuke/BTTB gurukhoz!
Adott egy Zeuke V180 160 modell, ami a zeuke.nl honlap alapján 1969-72-ig volt gyártásban.
Ebben a modellben gyárilag volt-e ólomsúly, a kasztnin belül?
Nem látom helyét.

Üdv: LavadomeV 180 160
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14492
Dioráma készül. Fő témája az erdő:-))
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 14491

Szia!

(Többiektől bocs, szakma jön)

 

Analógban futoTTam bele a következő gondba:

áramérzékelés foglaltság jelzés, DE! Akkor is jeleznie kéne a foglaltságot, ha a szakasz áramtalan, vagyis áll rajta a vonat mozdonyostul.

 

Válasz jöhet e-mailben is, már mindenféle vad ötletem támadt, de este a vonaton annál maradtam, hogy a két végén két-két kapcsolósín, meg egy relé...

Előzmény: Jvnd (14483)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14488

>régi pályába beépített vadonat új kitérőt szeretnél imitálni

Mindentől függetlenül; azért most megmozgattad a fantáziám. Tudniillik éppen az a tervem, hogy az állomás egyik végén, éppen egy vágányfelújítást, míg az egész fővonalon a pálya villamosításának előkészületeit szeretném majd imitálni.

Például ezért próbáltam eddig dízelüzemű mozdonyokat "gyűjteni".

Ez a friss sínanyag nem is rossz ötlet.... csak a "beton" talpfákat kell unantikolni. :)

Megyek alszom rá egyet. :)

Előzmény: Remete mh. (14481)
john07_doki Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14487

Az elméletem nekem is ez volt... Egyébként köszi, hogy utána néztél!!

Első elméleti nekifutásra én is így képzeltem a töltést és az alatta lévő polifoam réteget. Aztán a parafáról lebeszéltem magam..... Most dilemmázok.... :)

(Privátban én is kaptam e-mail-t; egy tapasztalattal rendelkező TT-s kolléga tisztelt meg a levelével, beszámolójával.)

 

Ja, a német még mindig kínai... :-( / :-))

Előzmény: Gashpy (14485)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14486

Nem értek hozzá, de igényes szépen elkészített panelek.
Előzmény: Jvnd (14483)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14485
No, végre valaki, aki tapasztalattal tudja megerősíteni a régóta propagált elméletemet... :-)
Előzmény: Dimarson (14471)
Jvnd Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14484
Bocs a feliratok elcsúsztak egy képet. (Mára befejezem)
Előzmény: Jvnd (14483)
Jvnd Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14483

 

Optoérzékelő panelja:

 

A kissé átalakított adó/vevő:

 

NYÁK egy adó/vevővel:

 

Érzkelő a talpfák között:

 

Áramérzékelésen alapuló foglaltságjelző panel, két független relével:

 

Fénysorompó vezérlő áramkör:

Előzmény: Jvnd (14482)
Jvnd Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14482
A képeket nem töltötte fel az INDEX, mindjárt pótlom.
Előzmény: Jvnd (14480)
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14481
Tyíjjjjjj! Én meg arra gondoltam, hogy valami régi pályába beépített vadonat új kitérőt szeretnél imitálni és azért nem mélybarna, hanem vörös, mert hengerfriss a sínanyag, csak a távoli fotó miatt nem látszanak az új sínszálakon tapasztalható kék foltok...
Előzmény: john07_doki (14429)
Jvnd Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14480

A foglaltságjelzés témakörében (mivel fermerült a kérdés) szeretném bemutatni elkészült paneljaimat. Az első négy képen egy infrás érzékelő látható. A panelen két érzékelő elektronika kapott helyet. A kapcsolás az LM567-es IC-n alapul (katalógus + van még néhány elérhető rajz az interneten), CNY70-es infra adó/vevőt használ. Az adó/vevő házát le kell "reszelni", hogy beférjen a talpfák közé. A panelen látható potméterrel változtatható az érzékenysége.

Az utolsó két képen egy áramérzékelésen alapuló áramkör látható; főleg analóg felhasználásra. Digitális rendszerekben is működik, de ott sokkal egyszerűbben oldható meg a feladat (pl. István panelje). A relék a vonatok vezérlését oldhatják meg, függetleníthetők az érzékelőktől.

A legalsó kép a találkozón már bemutatott fénysorompó vezérlő áramkör. Többféle jellel vezérelhető. Mivel van egy tároló benne, meg lehet spórolni a Zeuke féle relét.

Kimenete mutatja a jelző aktuális állapotát, vezérlésre használható fel. Pl ha fehér villogó fény van, akkor relén keresztül szigeteli a sorompónál lévő vágányszakaszt, ekkor vonat nem haladhat át. Az áramkörök be/kimenetei optocsatolón keresztül csatlakoznak a külvilághoz.

 

 

etwg Creative Commons License 2009.01.21 0 0 14479
Na ja, egyesek akkor, mások korábban (a fene vigye el.....:-)
Előzmény: BaTTka 1 (14478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!