Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2021.08.24 -1 2 469582

Kitérő bejárat mögött milyen jelet adsz fel, ha a kijárat Vmax-os?

 

Ismerni kellene az F.1. utasítást, amire a színes lámpás szaxolgálat a gyakorlatban nem hajlandó!

 

"3.2.1. A következő jelzőn sebességcsökkentés nélkül továbbhaladást
engedélyező jelzés van."

 

Mert:

 

"3.1.1. Folyamatos vagy szakaszos jelfeladás esetén a vezetőállás jelző utal a következő fény főjelzőhöz való érkezés sebességére és az előjelzéseken kívül azt is jelzi, hogy:"

Előzmény: aruzsi (469579)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.24 -3 0 469581

Jó kérdés!
Meddig érvényes?

 

Láttunk már olyan fényképeket, ahol a másik vágányban lévő jelet vette a sátorjelző ... és kicsit visszautalva az ETCS-re, az alagútban ismeretlen módon kiadott MA-ra, vágányút nélkül ...

 

Szóval ...

Előzmény: segélyvonókészülék (469580)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.24 -2 0 469580

Meddig érvényes a csökkentett?

Addig azt adjuk fel, nem?

 

Így is van, hogy meghaladott kijárati M! után fent van a MAX.

Előzmény: aruzsi (469579)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.24 -2 0 469579

A klasszikus kérdés:

Kitérő bejárat mögött milyen jelet adsz fel, ha a kijárat Vmax-os?
Vagy még inkább: Hívó utáni szakaszon, ha a cél jelzőn már Vmax van?

 

Csak két kiragadott példa...

Előzmény: r1232 (469576)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.24 -1 1 469578

Jogos.

De a hal a fejétől bűzlik, ez nem végrehajtószolgálati kompetencia.

Persze a magasságos lenntartásnak is fel kéne venni a ritmust egyszer...

Előzmény: GaGe (469574)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.24 -1 1 469577

És jött már át egyetlen egy jármű is zökkenőmentesen valamelyik határpontunkon?

 

Persze. Sokszor.

Előzmény: aruzsi (469571)
r1232 Creative Commons License 2021.08.24 -1 0 469576

Pl. jelzők jelölése, vagy nem a közelített jelző jelzésének, hanem az elhagyott jelzőnek jelzésének megfelelő jelfeladás. Csak kettő,  ami sok helyen nem az utasításoknak megfelelő.

Előzmény: a Zsóti (469573)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.08.24 -2 0 469575

"A kulcs kezelési rendszer hogy áll odakint pl.?"

 

Jól, minden ami KM, KMC, KMS, PKI az éve óta flottul. Az elején el lett döntve gyorsan a 3 módszernél a bérelt infrastuktúra és alvállalkozó kiesik. A saját csapat és bérelt egy rövid próbaüzem, majd hosszan távon gondolkodva saját lett minden. A KMS-en belül SUBSET 137 alapján Online, 114 esetében pedig Offline kulcskezelés. Egy nagy csapat dolgozik csak ezen feladatok folyamatos ellátásával. Rendszeresek a 3. fél (külső cég(ek)) általi ellenőrzések és tesztek, valamint mindenféle auditok megszerzése és szinten tartása. Szintúgy a biztonsági fenyegetettségek terén is ugyan ez a tendencia igaz.

Előzmény: aruzsi (469571)
GaGe Creative Commons License 2021.08.24 -1 6 469574

Amíg az IC-nél nem rakják össze az UIC kábelt, hogy legyen hangosítás/ajtóvezérlés/ep fék, mondván csak plusz felesleges hibaforrás, addig nem kell csodálkozni, hogy nem megy az ETCS...

Előzmény: segélyvonókészülék (469549)
a Zsóti Creative Commons License 2021.08.24 -1 1 469573

Pontosan mivel van bajod? Ha konkrétumokat mondanál, könnyebb lehetne válaszolni neked...

Előzmény: r1232 (469556)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.24 -2 0 469572

A kockázatelemzés és a biztonság igazolás egyenként megérne egy-két-három misét ...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (469568)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.24 -4 0 469571

Akkor miért is akarunk ilyet?

 

Lassan 10 éve "semmit csinál" a hosszú szekrénysor FC-ben.

 

Menjünk 120-szal, hiszen a 80a vonal is "képült" 160-ra (jön az ETCS is ...) pár km-en és a teljes szakaszt

emeltsebbességűsítették, borzasztóan zavarérzékennyé téve a teljes szakaszt. Teljesen értelmetlenül.

 

Az ETCS kitűnően működik akkor, amikor kb. 30-50km-en, egyvágányú pályán minden üzemszerűen működik,

a jelzők végig zöldek, semmi zavaró tényező. Csak ekkor az ETCS-re sincs szükség! Az az egyetlen jármű

csak nem ütközik össze magával! (lásd: zalai vonal ETCS sikerei)

Aztán mindezt a "tapasztalatot" átviszik a 80a-ra ...... és csodálkozunk valamiért olyan más és annyira nem

akar menni.

(Ez utóbbira kitűnő példa a 120a KÖFI-sítése. pl. a pécsi vonalon nagyon jól működik. Persze, hiszen az

egyvágányú pálya, kevés vonattal, a KÖFI rendszert erre dolgozta ki a vállalkozó. Aztán kiderült, hogy

2db. egyvágányú pálya != 1 db. kétvágányúval)

 

Szóval ETCS ....

 

És jött már át egyetlen egy jármű is zökkenőmentesen valamelyik határpontunkon?

A kulcs kezelési rendszer hogy áll odakint pl.?

Előzmény: r1232 (469562)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.24 -1 1 469570

Nincs vészmegállítás, MA változás közlés!

 

Csakhogy az üzemben igen ritka, hogy megszakad az rbc kapcsolat, és egyidejűleg MA rövidülés következik be. És hát miért várnánk az etcs-től (ott is csak az L2-től) olyan - szerintem feleslegesen túlértékelt - "résmentességet", melyet a többi cuccunk (az L1 sem!) távolról sem tud, meg nem is kell tudnia?

 

Azokon a helyeken, ahol sűrűbben fordult elő az rbc jel árnyékloltsága, nyilván javítottak a rádiókapcsolaton (a praxisban két ilyen kurrens pont volt, nem túl sokáig).

Az LZB-nél is előfordul "übertragungsausfall", le vannak szabályozva a teendők.

 

A többit Képzetes Kezdőtérközjelző ots. szépen leírta.

 

Előzmény: aruzsi (469557)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.24 -1 2 469569

Pont fordítva logikus.

A technika szolgálja a közlekedést, nem fordítva.

Előzmény: _Nyuszi (469558)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.08.23 -1 2 469568

Nincs is azzal baj egyébként... Nyilván ha üzemszerűen nincsen menetengedély-rövidítés vagy sebesség lecsökkentés.

 

Egy kockázatelemzés meg tudja neked mondani, hogy mekkora eséllyel fog bekövetkezni az a két független esemény, hogy:

  • Megszakad a kapcsolat az RBC és a jármű között (akár figyelembe véve az RBC QoS követelményeit), illetve
  • Valamilyen rendkívüli ok miatt visszaesik a jelző vagy az RBC kezelő vészmegállítást ad ki (ismerve a berendezéseidet, forgalmadat, utasításaidat, stb.).

Amiből aztán ki tudod számolni, hogy meddig szabad tolerálni a kapcsolat megszakadását, amíg azt valamivel "jutalmazni" kéne, hogy megfelelj a biztonsági céljaidnak (pl. kevesebb mint 10-9 óránként következik be egy veszélyes meghibásodás) - vagy elfogadod visszamaradó kockázatként ezt az eseményt, és azt mondod, hogy márpedig ezt el kell tűrni a forgalom megfelelő fenntarthatóságának érdekében, mintegy egyensúlyozva a biztonság és a teljesítőképesség között.

 

Minden másra ott a szakaszidőzítés. :)

Előzmény: aruzsi (469557)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.08.23 -1 1 469567

Nem kell elméleti sík,ott az F.1!

Előzmény: aruzsi (469559)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.08.23 -1 2 469566

Persze,mert azt könnyebb,mint megfelelően használható rendszert építeni ,karbantartani.

Előzmény: _Nyuszi (469558)
LoviGabi Creative Commons License 2021.08.23 -2 0 469565

Ha pedig "magyarosch" verziót kérsz, akkor már régen rossz, mert csak fércelve lesz.

Muhaha... na erre van egy jelenleg is élő példa.
Az M3-as metró AVR rendszere.

Előzmény: aruzsi (469559)
Vendégsín Creative Commons License 2021.08.23 -2 3 469564

Ebben a disznóólban (elnézést, sertések) ez a példa is sántikál.

 

Nem tartjuk szükségesnek a villamosok feszültségtartó féküzeme lekapcsolhatóságát, felesleges feszmentesítési értesítések tömegét adjuk ki, a kelleténél hosszabb távra, a kikapcsolásokat, védőszakaszokat illetően túlbiztosítjuk magunkat, a Schaku kezelést 20 éve nem vagyunk képesek szabályozni, a MÁV rendszerű vonatbefolyásoló néhány működési sajátosságát nem oktatjuk, stb.

 

Így itt már mindegy, hogy a meghaladott jelző után még mindig az elhagyottnak megfelelő jelzési kép van a vezetőállásjelzőn sok esetben, meg az is, hogy a színes lámpás szaxolgálat saját papírjai, vagy a jelzési utasítás a fontosabb.

Előzmény: r1232 (469560)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.08.23 -3 0 469563

"Nincs aki átlátná, értene hozzá.

Biztber+távközlés+vontatás=informatika! Ennek az összes nyűgével, érdekeivel, stb."

 

A listából ne hagyd ki a matematikust. Ma Vendégsín a németek fékelőírásait, korábban meg a fékút meg fékgörbe volt a téma. Erre használnak két modellt a Gamma meg Lambda. Ez utóbbiban nincsenek hagyományos értelemben vett fontos adatok mint fékszázalék, vonathossz, max sebességet, hanem egy spec. matematikai módszer. Ezen felül meg időjárási viszonyokat és egy ideje a vonatott anyagot (tehát nem ablakos vonat esetében) is figyelembe vesznek.

 

Minél több mindenhez ért az a csapat aki ezzel foglalkozik annál jobb lesz. Szerintem ami fura lehet egy nyugati szakembernek, hogy a nemzeti vonatbefolyásolás is folyamatos és nem pontszerű, meg az L2 is az. Nehéz így nekik a dual üzemet realizálni. Főleg úgy, hogy ha TSR esetében ami most lehet közút-vasút keresztezése vagy valami más lassan járható szakasznál nincs balíz lerakva egyes fontos helyek meghatározására. Ha itt nincs RBC meg késik akkor gondolj bele az egészbe. Itt megy a vakon száguldozás nagyban. Itt pl. 44-es vezérelt típusra gondolok közút-vasút keresztezéshez közeledve.

Előzmény: aruzsi (469559)
r1232 Creative Commons License 2021.08.23 -1 1 469562

Én azt látom, hogy az EVM működtetéséhez sem sikerült felnőni, hát persze hogy problémát okoz az ETCS is.

Előzmény: aruzsi (469559)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.08.23 -2 0 469561

én tudom mit jelent, de ez az érték nem csak klasszikus kapcsolat megszakadásra, üresjáratra való.

1. utoljára megkapott távirat RBC-től
2. szint váltás utáni első kommunikáció időintervalluma
3. RBC központ váltáskor az átadott RBC központ utolsó kommunikáció időintervalluma
4. miután véget ér egy rádiós kommunikációs zavar és visszatér a normál

Az átlag ember csak a gyengén lefedett területek áthidalására gondol ebben az esetben. A 2. meg 3. pont esetében az RBC(k) túlterheltségei miatt is lett megállapítva egy nagyobb időintervallum

Előzmény: aruzsi (469557)
r1232 Creative Commons License 2021.08.23 -1 1 469560

Még csak azt kéne! Indokolatlanul lassítja a vonatokat így is, pl. egy feszmentes alatti kigurulásnál sem mindegy, mennyivel halad a jármű!

Előzmény: _Nyuszi (469558)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.23 -3 2 469559

Először elméleti síkon tisztázni kellett volna, mikor milyen jelet adunk fel ...

 

Ezen kívül az EVM a 2. embert volt helyettesíteni és nem vártak el tőle biztonsági

funkciókat. Tájékoztató jellegű információ ...

 

A többi nyűg meg lesz/van az ETCS-vel is, csak sokkal-sokkal bonyolultabb rendszerben.

 

Nincs aki átlátná, értene hozzá.

Biztber+távközlés+vontatás=informatika! Ennek az összes nyűgével, érdekeivel, stb.

 

Ehhez jön, hogy csomagban adják el a multik.

Ha pedig "magyarosch" verziót kérsz, akkor már régen rossz, mert csak fércelve lesz.

 

De kell ez nekünk!

EU elrendelte, mi megvettük, a nagy német (is) örül, mert van piac.

Az utas meg áll...

Előzmény: r1232 (469556)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.08.23 -2 0 469558

Ebben a konkrét esetben inkább az F1-est igazítanám a feltétfüzethez.

Előzmény: r1232 (469556)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.23 -2 0 469557

Gondolj bele!

 

160km/h mellett egy perc alatt milyen távolságot tesz meg a jármű?!

Ilyenkor ellenőrzés nélkül halad. Nincs vészmegállítás, MA változás közlés!

 

Mintha 1 percre lefüggönyöznénk az ablakokat ...

Előzmény: oldmumus_v.2 (469554)
r1232 Creative Commons License 2021.08.23 -1 0 469556

Először talán odáig kellene eljutni, hogy a T. biztberszakszolgálat a hatályos utasításoknak igyekezzen megfelelni.. mert még az sem sikerül, ld. p. 75 Hz jelfeladás esetén a jelzők mögött feladott jelek!

Előzmény: aruzsi (469552)
r1232 Creative Commons License 2021.08.23 -1 1 469555

motorvonat egységek esetén ne kelljen (e-)vtk-val bajlódni a vonatszemélyzetnek?

 

A pályavasútnak kell, anélkül nincs készrejelentés.

Előzmény: segélyvonókészülék (469549)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.08.23 -2 0 469554

 

"Amikor megszakad a kapcsolat az RBC és a jármű között.

A jármű ennyi idő múlva kezd el vészfékezni, mert elvesztette a vezérlőkéjét ..."

 

T_NVCONTACT 60 másodpercét soknak tartod? van ahol ennek duplája pl.

 

Amúgy ÖBB is 60-al dolgozik, ami érdekes SRS ajánlás ebben az értékben nincs. Ami jogos is mert távközlési rendszerek és domborzati viszonyok minden esetben mások és mások

 

Előzmény: aruzsi (469545)
aruzsi Creative Commons License 2021.08.23 -4 0 469553

Még egy gondolat:

 

Ha már ETCS, akkor inkább LZB párti lennék, bár az sem élne meg

itt nálunk. (ha másért nem, hát a hurok "sérükényesége" miatt és

nem kifejezetten csak a rongálásra gondolok, hanem pl. a le-felszerelési

technológiára)

Előzmény: aruzsi (469552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!