Nehogy kisepregessenek minket!! ON: van valamelyikőtöknek fényképe kopott/kitöredezett gx fejről? Szeretnék egy ilyet látni . Dzogcsen írta valamikor régebben - ha jól emlékszem- hogy volt stúdiószalag által elkoptatott gx feje. Ihagee
és ezt a wezetés is igy érezte, wagy még a németek oldalán wolt akkor? me mintha 45-ben "xabadultunk" wiolna fel, he? Me ezzel etettek 50 éwig, ez wixont biztos! )))
xerintem akkor az wolt a cél, h a háborut towább köll etetni, ahhoz pedig gyárak kellettek. xöwetségesünk wolt. nyilwán akkor az wolt a cél, h wigye, ami ott nagyobb biztonságban wan. ezt nem newezném rablásnak semmiképp. te kewered a xezont a faxommal. a rablás utána jött és 50 éwig tartott. wagy towább.
Aranyvonat?? Ha jól tudom azt mindenféle rendfokozatú és beosztású amerikaiak lopták szét tehát zabráltak . Valamit visszakaptunk belőle, de sok dolog eltűnt. Off befejezve, szerintem a lopás az lopás és tök mindegy hogy milyen sztorit kerítünk hozzá. Ihagee
A német szabadalmakon (teljesen jogosan) a szövetségesek osztoztam amit aztán közkincsé tettek minden jogdíj nélkül. Szó sincs semmiféle megkaparintásról.
"zabráló amerikaiak"....... tudod, ha egy hatalaom háborút indít, és elveszti, akkor a jóvátétel az nem zabra... :)))
A zabra az volt, amikor a németek kivonultak kishazánkból, vittek, amit csak bírtak. Amire nem futotta siettségük és időhiányuk okán, vagy nem volt szuflájuk elpusztítani, az a kis maradék meg ment a ruszkik jóvátételébe.... akkoriba még minden rosz döntés még megbosszulta magát.....
Hát, lehet erről vitatkozni, egész nyugodtan, de a "komoly" orsós gépek által szolgáltatott minőség már inkább szalagfüggő, olyat nem hallottam, hogy az elektronika gyengesége állt volna a minőség útjába.(az eltérő hangzásvilág más tészta)
Normális orsós gépekbe hiába raknál több alkatrészt, mint akár egy kazettásba, akkor sem változna a helyzet.
Gondold át, mi a feladata egy magnó erősítőjének. És a rendes orsós elektronikák mind tudják is amit tudniuk kell.
Milyen paraméter javulna szerinted a több beleépített alkatrésztől?
A háború után az amerikaiak "háborus jóvátétel" gyanánt megszerezték a Silent Night című karácsonyi dal jogát, ami eredetileg egy német dalszerző műve volt. Gondolom a magnókkal kapcsolatos szabadalmak megkaparintása is hasonló manőver lehetett.
ASA vagy DIN - mindegy. Az egyik mértani, a másik számtani sorozat:-)) Nekem az is logikus hogy a kétszeres érzékenység mindig 3-mal nagyobb DIN számú. No és a kisebb számokat könnyebb leírni :-)) Ihagee
Mit nem értek? Azt , hogy hogyan lett a Telefunken K1 1 m/s-os - eléggé metrikus, nem?? - sebességéből meg a K7 77 cm/s-os sebességéből angolszász mértékegységű. Az nekem nem volt logikus hogy azért mert a világ nagyrésze nem méterben mér, mikor a fejlesztők körül mindenki metrikus rendszert használ. Egy későbbi levélből megkaptam a választ, nevezetesen a zabráló amerikaiak történetét. Az azért jót tett hogy szélesebb lett a szalag :-)) Ihagee
Mondjuk így is lehet interpretálni a hivatalos és nem hivatalos innovációs kifosztást. :-)
Álljon itt egy szösszenet:
"However, the great leap forward came when one A. M. Poniatoff, president of a small California company called Ampex (a trade name still familiar to the older generation), then wearing a U.S. Army uniform, helped seize German-held Radio Luxembourg in late 1944. Instantly grasping the gold mine in profits and quality which the Magnetophone tape represented, Poniatoff had the 3M Company rush the new tape into American production, and it swept the Los Angeles entertainment industry."
Egyébként mind az I., mind a II. világháború után a "győztes mindent visz" elve alapján a szabadalmi jogok túlnyomó részét hadizsákmányként (jóvátétel) lefoglalták.
Mert a feltalálás után volt egy világháború ,minekkövetkeztében a szabadalmi jogok elvesztek, ezért lett a szalag negyed coll, átfordított szalag és a sebességek ..mind mind USA bejegyzés szerint.
Az ASA jelölés szerintem logikusabb mint a DIN. Kétszer érzékenyebb filmnek kétszeres az ASA értéke.
A lemezjátszók 33,33 és 45-ös fordulatszáma is amerikából ered. A magnók sebességei ips-ben kerek értékek voltak - kezdetben! (30 ips, illetve 15 ips) késöbb a felezések miatt már eléggé absztrakt számok jöttek ki valóban.
Ahogy elküldem, már tudtam hogy lcsap egy sólyomsaskeselyű... mert nem azt írtam, hogy kommersz készülék.
A Revi volt a "gyevibíró" a kivétel, ami erősíti a szabált. Az valódi internacionális kütyü, már eleve előlapon választható normával (IEC-NAB)
Egy európai embernek, aki a kommersz legfelsőbb kategóriájából választ magának kütyüt, nem okozott gondot a felirat, ámbátor a német nyelvű leírásban és szervízkönyvben midkét sebességmehatározás fel volt tüntetve.. Hidd el, az incheseknek mindíg is nagyobb gondott okozott a méter-cm-mm mint nekünk az inch :)))
???? Mitetet nem értesz? Európai magnókon általában a DIN norma szerinti felirat valt szinte kívétel nélkül, de azért az tudomásul kell venni, hogy a világ nagyobbik hányadában még ma is az inch a hivatalos...
Örömmel hallgatom a régi szalagjaimat az Akai gx 215-ön, még boldogabb vagyok az Otari 38,1 cm/s-os felvételeit hallva az ócska erősítőmön meg dobozaimon is, természetes hogy az analógot jobban szeretem. Igaz ennek nálam inkább érzelmi okai vannak (a jobb minőség nem jö ki a dobozaimon, de egyszer hátha...) A DIN-re visszatérve : a 100 ASA egy karakterrel több mint a 21 DIN :-)) Bár jobban elgondolkodva azt kell mondjam hogy a Lunasixen is a DIN skálát nézem az ASA helyett. Maradok az európai szabványnál.
Azt viszont soha nem értettem hogy a modern magnók feltalálója, gyártója német, akkor miért terjedtek el ezek az agyatlan inch/s-ban mért szalagsebességek? 15 ; 7,5 ; 3 3/4 ; borzalom. Ihagee