Én szombaton rendeltem tőlük a maradék kettőt. Vissza is igazolták szombaton. Ma 15:15-kor jött a Postától levél, hogy küldeményt adtak fel nekem. Majd 15:37-kor egy másik levél jött a barkacsgep.com-ról, hogy a rendelésemet feladták.
Telefonon fel is hívtam Paco-t, hogy vele mi van, de neki se jött semmi értesítés!!!
Közben rájöttem, hogy valószínűleg mégsem ez kell nekem. A megfelelő felfekvéshez kialakítanak mélyedéseket az anyagban, szóval nem az egész van teljesen átvágva, maró vagy CNC kell ide... Ahhoz esetleg valami ötlet ?
Egyelőre elég meredek a webáruház adminisztrációja.
Kaptam még szombaton egy visszaigazoló emailt, azóta semmit.
A webshop fiók adataiban viszont úgy látszik, mintha két megrendelést adtam volna le (3-3 db-ra) és mindkettő státusza "lezárva", ami elvileg a kiszállítást követően lehetne.
Írtam nekik egy mailt, kíváncsi vagyok a válaszra.
Fiat panda, eltört a leömlő csatlakozásánál a kipuff csövet rögzítő izé. A rozsda nullára redukálta. Szép hangja volt. A kocsiban volt szerszámnak egy darab kombináltfogó.
Miután átértünk a román határon hazafele, az út mentén egy kerítésből vételeztem egy méter feszítődrótot (már nem tartott semmit, le volt szakadva a kerítés, de azért nem voltam magamra büszke). Ezzel szépen megfogattam a csövet is meg a leömlőt is, és hajtottam rá két fület, ami összehúzta.
Egész halk lett, utánna még egy hetet így járt pesten a tulaj mielőtt megcsináltatta.
Az a baj, hogy a hatulja valamilyen szinten mart (vagy CNC-zett), van benne tömítés meg illeszkedési pontok, stb. Szóval a legegyszerűbb az lenne*, hogy kiszedek belőle mindent és csak a meglévő alulemezt megmaratom. De köszi, észben tartom.
* A legegyszerűbb az lenne, ha életre tudnám leheltetni ezt a szart és akkor nem kellene egy rakás pénzt elköltenem :)
Lerajzolod a kész méreteket, megadod, milyen anyagból, milyen vastagból kéred, és kivágják készre vízzel, vagy lézerrel, vagy lánggal, vagy plazmával, amivel neked jobban tetszik.
Nem elszálltak az áraik, 50mm acélpogácsákat vágattam velük eddig többször is, és vállalható volt az ár.
Adnak ajánlatot, és azt tartják is. Ha nem kéred annyiért, köszönöd szépen, és kész.
Szóval van nekem egy kaputelefonom, elég öreg darab már, viszont bele van faragva a kerítésbe a doboza. A lényeges része egy kb 30x20cm-es alu lemez (vagy 5mm vastag). Sajna teljesen döglött benne az eletronika, legalábbis nem sikerült életet lehelnem bele.
Namost, nincs "kedvem" kiadni 100k-t egy olyan alumányeum lapért, ami igazából már van :)
A kérdés az lenne, hogy van-e olyan hely, ahova be tudom vinni és ki tudják marni a megfelelő lyukat a meglévő alu lemezből ? (1 v. 2db nagyjából 70x70-es négyzet alakú átmenő lyuk kellene bele, felteszem nem ez a gépészeti megmunkálás teteje :)
Egyenlőre még csak fejben létezik ez a projekt, mert még rá kell "szánnom" magam, hogy kiadjak egy rakás pénzt az új intercomért.
Öööö,,, hát nekem azért így aktív autós életem során, ami mostmár kb 30 év, voltak olyan megoldásaim, amik gondolom unortodoxnak számítanak az autószerelésben, de nem emlékszem valóban, hogy lett volna benne loctite 55. Vagy hasonló.
Azt hiszem, a TOP az volt, amikor valami ifjúsági találkozón valahogy oda kerültem egy kis polszki fiat szereléséhez. A karburátorból szó szerint kiesett valami "csöcs", ami nem menetes volt, hanem csak úgy egy furatból állt ki. Ott nézegették sokan.
Na, mondtam, én ezt megjavítom! Fogtam a sportcsoki alufólia csomagolását, letéptem egy darabkát, körbe tekertem a nevezett "csőcs" alkatrészt és visszanyomtam a helyére, óvatosan megkocogtatva valami ütleggel. Ott maradt a helyén. Máig nem tudom, mi volt az az alkatrész, meg mit csinált a karburátorban. Nem tudom, meddig ment vele a kispolszki, de onnan elmentek vele.
Amikor megvolt még a Discovery 1-esem, azon is volt pár unortodox fejlesztés, amire bizonyára nem lett volna büszke egy szakember. De a kócig nem jutottam.
Eztán majd súly helyezek rá, hogy valahova használjak ;-)
Úgy értettem, hogy az autójavításban. :)) A fejlesztések még nem érték el azt a szintet, hogy a kenderkóc és társaik bevetésre kerüljenek...... :) De a fejlődés irányát látva, ez rövidesen megtörténhet. ://
Ha valakit érdekel, van egy új videóm. Nem hobbiasztalos, nem is a hobbiasztalos oldalra raktam ki, ezért itt az offban mutogatom. A fater 50 éves nem működő 125-ös MZ TS-ét vettük kezelésbe. Amadeus már irhatod is: "Hobbiasztalos-videós-mixelős-motorfelújítós. Mi jön még?" :-)
A magam részéről Loctite 638-at kennék rá. Az ugyan csapágyrögzítő, de 200°C alatt semmi sem mozdítja el amit megfogott. Ebből adódóan tömíteni is fog.
"Using compliant practices, assemble and wrench tighten fittings in accordance with manufacturers recommendations."
meg ezt:
"After 24 hours @ 93.3 °C, tested @ 22 °C Breakaway Torque, ISO 10964: 3/8 x 24 steel nuts (grade 2) Nˇm ≥5.7LMS"
tfe: nekem is eszembe jutott, de nem hiszem, hogy jó ötlet egy szilikon zsíros kóc és egy ragasztó együtt :), elég rövidke a menet. Másrészt, ha nem megy tönkre a zsinór a hőtől, akkor elég az egyedül is.
Leszállok a témáról, majd kikísérletezem. Reméltem, van gyakorlati tapasztalat (meg kell húzni, mint állat vs áá, beragad az, meg sem kell húzni :)
"A kérdés az , hogy egy lazácska menetnél mennyire marad biztos a tömítés a folyamatos vibráció mellett."
Most én erre mit mondjak? Vagy elhiszem amit a gyártó ír vagy nem, de ha nem hiszem el akkor minek beszélgetünk róla? :P
LOCTITE® 592™ Thread Sealant locks and seals threaded fittings. Resists leakage, vibration loosening, moisture, hydraulic fluids, and diesel fuels. Lubricates threads for easy assembly and disassembly. Won’t shred or wear like tape. Parts may be repositioned up to 24 hours after application. Works up to 400°F
Typical Applications: Head bolts into through holes, oil psi-sending units and sensors, oil and coolant lines, fuel fittings, rear axle fill plug, brake and power steering fittings.
Ennyi.
Esetleg tessék itt van mindkettő TDS-e. Aminek megint vagy hiszel vagy nem.
Igen, ez a problémakör és értem is. Nekem egyértelműen tömítő kell.
Rohadtul mindegy, hogy mennyire van meghúzva, nem fog kitekeredni. :P
Na ez a kérdés, hogy ez mennyire biztos. Kitekeredni nyilván nem fog, mert valóban pozícióban tartja a cső. A kérdés az , hogy egy lazácska menetnél mennyire marad biztos a tömítés a folyamatos vibráció mellett.
A Loctite 55-nél legalább a menet megszorul a pozícióban, ahogy írod, nekem ez mechanikailag stabilabbnak tűnik, mint egy félig-meddig becsavart menet egy tömítőpasztával.