Keresés

Részletes keresés

tatombak Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14595
viszem :)
Előzmény: Törölt nick (14594)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14594

Háááá-há-háááá-háááá-háááá!:-)))

Képzelem, ha fordítva lenne, sínen a lécek!

:-))))

 

Komolyra fordítva: megnéztem, OFF-topic, vagy H0 jelző építőkészletbe kellen 3db SMD zöld LED. Ráér a talin, ha jössz.

Előzmény: tatombak (14592)
TG72 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14593
 

Üdv Mindenkinek,

Keresek szép külsővel rendelkező BTTB BR119-es diesel mozdonyt.

E-mail: takacsgabor72@citromail.hu

 

tatombak Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14592

Sziasztok !

 

Megoldottam a "számolós" foglaltságjelzőn ,hogy ne keljen a vagonok aljára a fólia .....

 

Most kicsit túl érzékeny lett ,de ez már csak "csiszolgatás " kérédse .

 

Ami meglepett a - a saját alkotásomban - ,hogy mindkét irányból működik !

 

Viszont ,ha "eljátszuk" ,hogy egy szerelvény "bejön" ,de nem a túlvégen távozik ,hanem ugyan itt ,akkor foglaltnak jelzi :(

 

Ki lehet egészíteni a meglévő párosok(opto-kapu) mellé egy plussz párost ,ami - egyrészt - a menetirányt is nyomon tudja követni , másrészt kiküszöböli az előbb említett problémát .

Kellhet ez ?

 

 

Megpróbálom levinni a "diorámát" (nem röhögni ,lécen sínek) ,valamint a "dobozkát" a találkozóra. 

 

 

Üdv : István

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14591
Értettem:-)))
Előzmény: Törölt nick (14590)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14590
Volt egy nagyon jó kis cikksorozat a V&M-ben pont a sínekről meg az ágyazatokról. Kezdetben, a vasútépítés európai hőskorában bizony "sóder", vagyis folyami kavics volt az ágyazat. Ezzel az volt a baj, hogy "kenődik" a terhelésre. A cikk szerzője szemléletes példával igazolta ezt: ha kocsival bemész egy kavicsos része, akkor az csúszni fog a kerek szélű kavicsokon. Ellenben az éles szélű zúzott köveken kapaszkodik, nem fog csúszni, csak a gumi kopik. Azon kívül a víz könnyebben távozik az éles szélű kövekről, mint a kerek kavicsokról. Szóval: nagyon korai I. korszakban bizony pont a kavicsos-sóderes ágyazat az élethű, mert a zúzott követ csak később kezdték használni. (cca. 1860 után.)
Előzmény: BaTTka 1 (14589)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14589

  Én az ágyazatomhoz saját magam által zúzott bazaltot használtam. Ugyanígy a salak illetve a sóder is zúzható, más kérdés hogy ha sok kell belőle érdemesebb valamilyen kész anyagban dondolkodni. Sima sódert akár szét is lehet szitálni, ilyenből már csináltam próba ágyazatot, nem is lett rossz, csak állítólag töltésnek a zúzott anyag jó ( mármint a nagyvasúton) mert az nem gurul szét. Persze ezt én is csak hallottam valahol, attól még nem biztos hogy igaz:-)

  A műfűhöz csak annyit hogy szerintem a mi méretünkben a legrövidebb 5 mm-es is 60 cm-nek felelne meg. Én fűrészporból készítettem egy mintát. Faragasztóba ragasztva max 1-2 mm es semmi fel nem szedi. De én már csak ilyen sz.rból váratépítős típus vagyok

Előzmény: Remete mh. (14588)
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14588
És ha valaki nem zúzottkövet, hanem salak (szénsalak), vagy bányakavics (sóder) ágyazatot szeretne modellezni? Vagy van példátok olyan mozdony által használt vágányra, ami gazban fekszik? Mert a hajtásba bekerülő műanyag műfű biztos nem egészséges... vagy jobb az ilyen pályaszakaszt mellőzni?
ZolTTán Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14587
Néhány kép Bécstől nem messze levő múzeumból
Előzmény: Törölt nick (14574)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14586
Azt a legkönnyebb megoldani, hogy konstans fényre ne reagáljon.:-)
Előzmény: burgeri (14570)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14585

Eladó egy hibátlan CSD BR 130-as,papírjával.

 

9000FT

 

mail: kozma555@freemail.hu

 

modelitt Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14584
Sziasztok !!
Hát,azt a csúnya mozdonyt azelé a szép "MÁV"-os szenelő elé,ez skandalum !! :-))
Előzmény: Törölt nick (14574)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14583

fémből

 

bocsi :)

Előzmény: kozma555 (14582)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14582

Nah,beüt a konkurencia! :-))))))

 

Én csak ezt az egy darabot csináltam egy TT-s szetthez.BTTB alap,teljesen átalakítva.Tetőkapaszkodók fémbő,kürtök,fém korlátok az ajtóknál,új festés,átalakított kaszni és alváz.

Előzmény: nomova (14578)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14581

Szia Jenss,

 

Ma beugrom hozzájuk és felmérem a terepet.

 

Mt

Előzmény: jenss (14575)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14580

:-))

Elsődleges szerepe, hogy kitakarja a még nem kész sarkot.

Egyébként egy "koszolt" darab...

:-)

Előzmény: róbertke (14577)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14579

Köszi.

Nekem sem a gőzös üzem a fő érdeklődési területem, magyar mozdonyom sincs, ezért kell német gépeket beraknom a szenelő alá.

Nézegettem a szaksajtóban a fűtőházkörnyéki terepépítést és hát bizony komoly kihívás azt az iszonyatos koszt, kicsiben megépíteni.:-)

G.

Előzmény: tatombak (14576)
nomova Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14578
Szia kozma555!
Ilyen véletlenek nem minden nap vannak.
Én is egy TT-s Nohabon munkálkodom, mely ep.V-ös és a 006-os pályaszámot viseli.
Az én gépem már csak a dekódert várja, hogy futhasson a kicsike haza a gazdijához.
Sajnos nem tarthatom meg, mert csak átfestés erejéig volt az enyém.

Szia Lavadome!
Holnap kapja meg a Nohab a dekódert, a Szergej még egy picit le van maradva.
Még egyszer kösz a segítséget.
Előzmény: kozma555 (14568)
róbertke Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14577
A háttérben levő kocsival mi történt? :-)))
Előzmény: Törölt nick (14574)
tatombak Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14576

Hangulatos lesz !

 

Érdekes ,hogy elsőre nem szimpatizáltam a gőzösökkel......

 

Nagyon szép Attila műve ,gratulálok !

 

Üdv : István

Előzmény: Törölt nick (14574)
jenss Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14575

Szia!

 

Köszönöm a választ, ha egyszer lesz egy kis időm, meg fogom nézni az ajánlott bolt kinálatát.

Üdv: jens

Előzmény: Törölt nick (14554)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14574

És mutatok Nektek egy kis részletet a készülő diorámáról. Jakoa Mester szenelőjét szeretném egy hangulatos kis miliöbe helyezni. Ez még nem a végleges állapot.

 

Előzmény: Törölt nick (14573)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14573

Max. a diorámát kövezem, azt is zúzottal...:-))

 

Csak reagáltam a korábban felvetődött problémára, miszerint szükséges valamilyen alátét (parafa, keményhab, polifoam) a pálya alá, hogy ne adja át a sín a rezgést az alépítménynek.

De ez egy 80 cm-es diorámán nem indokolt.

Viszont egy nagyobb asztalon szerintem annál inkább, hangdekóder ide, vagy oda.

Némi akusztikai tapasztalataimat alapul véve, ezzel egyet is értek. Ugyanis ha adott egy asztallap, amire megépítjük az egész terepet és ez mondjuk 10-12 mm rétegelt lemez, amit majd szépen körbeépítünk ilyen-olyan kerettel, netán kap egy alsó szintet, árnyék pu-ral, majd ez bekerül a szoba sarkába, vagy éppen körbe a szobába, stb. Így gyakorlatilag létrehozunk egy dobozt, aminek jó nagy az ürtartalma.

Ha ezen futtatunk 2-3 hosszabb szerelvényt, fémkerekekkel, profilsínen, akkor gyönyörűen fog erősödni ezek zaja, amit amúgy egyenként nem hallhatnánk a mozdony hangja mögött.

Szerintem.:-)

Előzmény: róbertke (14571)
tatombak Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14572

Szia !

 

Csak a fóliára ,legalábbis az íróasztalomon neon van ,valamint kicsit távolabb sima égő ,azokra nem.

Előzmény: burgeri (14570)
róbertke Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14571
Meglehet hogy megkövezel, de miért is kell az a hangszigetelés? Nemrég járttam az Erkel utcában, pont előttem próbálttak ki egy hangdekóderes H0mozdonyt. Hát annak olyan erős hangja volt, hogy csak úgy visszhangzott az üzlet tőle. TT méretben is lehet már kapni/készíteni/készíttettni. Menetzajt nem hallasz egy ilyen hasonló gép mellett az tuti.
Előzmény: Törölt nick (14567)
burgeri Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14570
És csak a fóliára reagál? Egyéb fényekre (pl. mennyezeti világítás/kapcsolása) nem?
Előzmény: tatombak (14559)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14569
befesződött=befejeződött
Előzmény: kozma555 (14568)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14568
Ma befesződött a Ep.V-ös MÁV 006-os Nohab színezése,a fém korlátoknál megizzadtam picit.A feliratozás után jönnek a képek! :-)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14567

Visszatérve a sínszálak rögzítésére.

Csíkos írta, hogy kétoldalas ragasztót használ.

Kipróbáltam és földig hajolok az ötletért.

Építgetek éppen egy diorámát, amire Uplink kollégától kapott, cseh flexi sineket raktam fel és nem akartam furkálni, csavarozgatni, hanem simán felragasztottam a kétoldalast (még ívben is), arra a talpfarácsot, majd jött a hígított nútragasztó, ecsetelve és fecskendővel, amire rászórtam a zúzott követ.

Tökéletes kötés, a sínszálak nem váltak el az aljzattól, csak egy problémát érzek, hogy nincs hangszigetelés. De ez egy 80 cm-es diorámán pillanatnyilag nem fontos.

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 14566

Én egyébként a Revell saját hígítóját használom, illetve ha ModellMastert használok, akkor az ahhoz való, gyári hígítót és airbrush hígítót.

Igaz, hogy nem festek olyan nagyüzemben, mint tanult mestereink, de ha csak pár apróságot kell havi szinten megfesteni, akkor bőségesen elég.

Előzmény: Törölt nick (14558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!