Keresés

Részletes keresés

CsA Creative Commons License 2002.10.14 0 0 603
Üdv!

Üzemanyagtank belső rozsdásodásának eltüntetésére kinek van tapasztalata, vagy mit javasoltok, hogyan érdemes eltüntetni? (Nem akarom kettévágni a jó kis csepptankot - ezt a megoldást eleve ne tárgyaljuk.) Évekig nem volt benne kakaó. Azt hittem az olajos üzemanyagból tapadt annyi oil a tank falára, hogy megvédi. Nem jött be... :-(
???
Várom a tapasztalatokat/ötleteket.

CsA
Cz 175 typ 450, 1968

BalaLajka Creative Commons License 2002.10.12 0 0 602
Haliho mindenkinek!

Korábban írta valaki, hogy gondjai voltak a gyujtással (nem tudta összehangolni a két hengert), ha jól emlékszem 360-a van.
Sajnos én is ilyen problémával küzdök, tudnátok esetleg segíteni?

BalaLajka (360)

hygy Creative Commons License 2002.10.09 0 0 601
Hali!

Persze, johet minden. Kitesszuk hatha valakinek kell.

A kepeket is kuldheted. Kitesszuk, aztan kuldhetsz ha kesz lessz arrol is legalabb laccik a kulonbseg, es laccik, hogy mit lehet kihozni sok munkaval es utanajarassal egy szocimotorbol.

bye
HyGy

Előzmény: Jawa350-630 (600)
Jawa350-630 Creative Commons License 2002.10.08 0 0 600
ÜDV Mindenkinek!

Régebben én is nagy fórumos voltam csak kicsit kiestem a témából, amíg a Jawa-mat (360/00-ás típus, ellentétben a felhasználónevemmel) krómozták festették, de most újra visszanézegetek és visszaolvasom a becses irományokat, gyűjtöm az elméleti tapasztalatokat, mert minden kész, igaz most a motor annyi darabban van ahányból összerakták a gyárban 34 évvel ezelőtt, de lassan elkezdem összeszerelgetni, hogy tavasszal hasíthassak vele.
Nagyon megörültem Hygy-ék oldalának, végre egy dizájnos oldal, rengeteg anyagot gyűjtöttem az idők során a Jawak-ról, most végre megtaláltam az én Jawam típusának a gépkönyvét is, igaz cseh nyelven, de a számok azok mindehogy ugyanazt jelentik, kérdezném, hogy igényt tartotok ilyenekre is az oldalon (írtátok, hogy lehet cuccot küldeni) vagy ilyesmivel már tele van a padlás???? Van az enyémről is kép, csak még a restaurálás előtti időből.

Minden Jót!

Kriss

Előzmény: hygy (599)
hygy Creative Commons License 2002.10.08 0 0 599
Hali!

Mar regota terveztuk a PeetAir-al hogy fel kellene valahova tennunk a motorokrol levo cuccainkat, szoval kene egy szocimotoros oldal. :)
Hat az elso prealfa verzio elkeszult.
Mindenkinek akinek van valami hasznalhato anyaga kerem juttassa el nekem (hygy@freemail.hu) vagy a peetairnek (peetair_sh@freemail.hu).
Ide kerult ki a jawa 350/638 szerelesi konyve (magyar) a tobbi nyelvet kivagtam belole hogy kevesebb helyet foglaljon.
Van kint etz szerelesi konyv etz hasznalati utmutato, gyertyakonverzios tabla...
Es remelem sok mindent kapunk toletek is.
ide kattyints hogy a szocimotorosra juss

bye
HyGy

_latsam Creative Commons License 2002.10.07 0 0 598
Köszi fuzvik!
Most ott tartok, hogy a két telócsavar már laza, és sikerült kilazítani a 41-es kormánycsapágy csavart (netuddmeg: ipari méretű beta kulcs félméteres erőkarral:) a motor majdnem körbefordult:)). Ha leveszem a három nagy csavart akkor mi tartja még a felső háromszöget? Van a csapágyon egy csavar (két vágat van benne egymással szemben) gondolom ez fogja a csapágyat. Ezt is ki kell tekerni, vagy ettől leüthetem a kúpos telóvégről a felső kiflit?
Sam (634-6/632)
Előzmény: fuzvik (592)
hygy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 597
Hali!

Valamit mindenkeppen.:) Masnem kuka.
Szal:
- ha nem nagyon horpadt akkor szepen lecsiszol, ragittel, megint csiszol, megint gittel, es ezt mindaddig amig szep nem lesz. Ha a kezeddel simogatod akkor erezni hogy mikor jo.
- ha nagyon horpadt akkor ki kell utni, vagy nyomassal kinyomatni, ha az megvan akkor szinten jon az elozo resz, a csiszolas gitteles.

Ha ez mind kesz, akkor szorogitt ra, aztan mehet a feny.

bye
HyGy
350-638

Előzmény: Dobi 85 (596)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 596
Először is köszi HYGY.
Másodszor van egy teljesen jó festésű tankom csak a felsőrészén (vezető felőli részén)van egy horpadás.Lehet-e vele valamit csinálni?
Mit szóltok hozzá?
hygy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 595
Helo!

Dobi85
hat henger felujito keszlet az.
Bar en pecsen vagyok de ket helyen volt. Az egyik rendelesre tudott volna hozni kb 8000-9000 forint kozott, a masik pedig 12000-k kert darabjaert(2 hengerre ketto keszlet kell). Nem tudom melyik milyen minosegu es gyartmanyu bar mind a ketto azt alliotta hogy gyari.

Szal a pesti viszonyokat nem tudom. Arrol inkabb a pestiek nyilatkozzanak. :)

bye
HyGy
350-638

Előzmény: Dobi 85 (594)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 594
Hello Skacok!!!

A hétvégén megvettem a mocit, ugyanolyan 638-350-es mint a másik.
Hygy:
Említettél valami motor felújjító készletett (hender,dugó,hajtókar).Mennyibe kerül és hol a legkedvezőbb árú?Voltatok-e már a pesten a zichy utcában levő motorosboltban.Ha igen akkor mit szóltok hozzá?

fuzvik Creative Commons License 2002.10.05 0 0 593
Ja, bocsi. Elfelejtettem valamit: Van egy hernyocsavar, ami nem engedi hogy a csapszeg kimasszon a furatbol. Valakol ott van a hatso villa feloli oldalon kivul, ferden lefele.
Bizom benne, hogy megtalalod. De csak ha ez megvan
akkor probalkozz a kihuzassal!
fuzvik Creative Commons License 2002.10.04 0 0 592
Hali!

_latsam:
Nem tudom mennyire azonos a felepitese a 360-as tipusnak es a tiednek(638??), de azert en megosztom veled a sajat tapasztalataimat:
A hatso lengovilla csapszeghez en fabrikaltam egy
"kihuzo szerszamot", ami a kovetkezokeppen nez ki:
12-es menetes szal vegen egy kis darab cso raheggesztve,(aminek az atmeroje egy picivel kisebb mint a csapszeg)masik oldalon egy
colos vizvezetekcso(nem kell olyan hosszu mint a csapszeg, mert feluton mar konnyen ki lehet utni)
A cso vegere en egy bazi 12-es anyat hegesztettem (az oldala pont rafekudt a cso szajara) amit felfurtam 13-as ra, de teljesen mindegy, csak eleg bika legyen, 12-es anyat racsavarni a szalra......es lehet tekerni....
A szal megforgasanak kikuszobolesere en egy kisdarab rezcsovet tettem, -kerticsapnal amire a tomlot szokas bilinccsel rafogatni, szaknyelven hollandis tomloveg- ami frankon belepreselodott a
csapszegbe es igy nem forgott meg...
U.i:A 12-es menetes szalban nem vagyok biztos, de mindenkeppen a legvastagabbat vedd meg ami meg belemegy a csapszegfuratba.

A kormanycsapagyban a golyok halottak az biztos, de lehet hogy a cseszet is felig megette...
Kivanom, hogy ne igy legyen, csak golyokat kelljen cserelned....de mindenkeppen szedd szet.

Az elso villa kiszerelese:
Szedd ki az elso sarvedot, es a kereket.
Enelkul is szet lehet de igy egyszerubb.
Meglazitod a felso teleszkop csavarokat, de ne csavard ki teljesen, csak ugy kb. 1mm emelkedesig, ezutan csavard ki az also kormanykiflin levo osszehuzo atmenocsavarokat.
Utogesd meg a teleszkopcsavarok veget, kozben tarts ra a teloszar aljara, hogy ne feszuljon.
Az utogetesre azert van szokseg mert kupos felul a szar vege, es frankon be tud szorulni.
ha "leestek" a szarak, tehat oldott a kup, kicsavarhatod a felso ket olajbeontocsavart.
Ezutan egyszeruen ki lehet huzni egy kis mozgatassal.
A 6V-os tipusokhoz eleg gaz karmantyut(szimeringet)szerezni, de a 12V-os hoz
lehet kapni.

Remelem tudtam segiteni...

Udv.
Viktor
(360,559)

_latsam Creative Commons License 2002.10.04 0 0 591
Jól ellevelezgetek itt magammal!:)
Felhívtam az Ó utcai motorosboltot és talán lehet bele kormánycsapágyat kapni. 9xx HUF körül van darabja (ugye kettő kell).
Előzmény: _latsam (590)
_latsam Creative Commons License 2002.10.04 0 0 590
Este ezt is +néztem. Most, hogy csak a villa van meg a váz van tisztán érezni, hogy nem csak középen, hanem a két végállás előtt is "meg van jelölve" a csapágy. Ez tuti nem normális, így bizti szétkapom. Lehet ebben kormánycsapágyat cserélni?
Előzmény: achenobarbus (586)
_latsam Creative Commons License 2002.10.04 0 0 589
Hali!
Este azért rászántam 10-15 percet a motorra. +találtam a teló legalján a csavart, gondolom ez a leeresztő. A felsőket pedig sikerült kicsavarni. Acélosan "pattanva" indultak meg. Attól nem féltem, hogy leszedem a csavar fejét, mert dugókulcsal csináltam, de rá kellett húzni egy csövet még a 30cm-es karra:)
Viszont be kell újítanom egy 40, 41-es dugókulcsot is a kormánycsapágyhoz. A telószárakat még nem vettem ki mert nem jön, erőltetni meg nem akarom. Az alsó tartó csavarokat (alsó villataróban) csak kioldottam, de nem vettem ki. Tegnap vettem egy könyvet, abban azt írja az okos, hogy ki kell venni a csavarokat. Na majd ma este:)
A köny egyébként roppant igénytelen kiadás, szinte hulladékpapírra nyomva, borzasztó minőségben. Viszont aki látott már jawa-t közelről annak segíthet. Konkrétan a 250ccm(559/04) és a 350ccm(360/00) van benne. Az enyém 634-6, 632-es motorral, de sok használhatót találtam benne (pl elsővilla:)
Előzmény: Dzsudzsi (588)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.10.03 0 0 588
Hali!

Hát nekem egy picit erőltetni kellett a tetején a csavart, de azért ne forgácsold le a tetejét.
Néz meg, hátha a legalján van a leeresztő csavar. Az én 125-ösömön ott volt.

Cső!
Dzsudzsi

Előzmény: _latsam (587)
_latsam Creative Commons License 2002.10.03 0 0 587
A leírás szerint a teleszkóp olajbeöntője a tetején lévő nagy csavar (jól gondolom?). Azt hogyan lehet letekerni? Szabad erőltetni vagy nem? Ki kell venni a telót vagy ez tartja? Én próbáltam kb 30cm es karú kulcsal, de meg se moccant. Mi a szétszerelés menete attól amikor már csak a villa van a vázban?
És még1kérdés: a leírás szerint a telóból az olajat leengedni az alján oldalt lévő csavarral lehet. Az enyémen ott nincs csavar. Alul van, vagy más a trükk?
achenobarbus Creative Commons License 2002.10.03 0 0 586
Üdv _latsam!

Minden ketkerekü járműnek amit eddig láttam normális esetben könnyen fordul a kormánya, akadásmentesen.

uff,
ocs.

Előzmény: _latsam (584)
_latsam Creative Commons License 2002.10.03 0 0 585
Ártani nem árt, sőt szeretem is csinálni. Csak sajna most nagyon alacsony prioritással megy ez a munka. Valahol a tizedik a sorban, de mint írtam tavasszal már rá szeretnék ülni (persze úgy, hogy megy is:)
Előzmény: achenobarbus (583)
_latsam Creative Commons License 2002.10.03 0 0 584
Hűha! Akkor menjünk csak rá kicsit jobban erre a kormánycsapágy dologra! Eddig két ember mondta, hogy az övé nem akad be. Az enyém igen. Namost ha egyáltalán nem kellene akadnia akkor az enyém k*rva nagy mértékben akad. Közvéleménykutatás: mindekinek akadásmentesen fordul a kormánya?
Előzmény: Dzsudzsi (581)
achenobarbus Creative Commons License 2002.10.03 0 0 583
Udv!

Marmint a szerelesi gyakorlatot ugy ertettem, hogy neked nem art a gyakorlas...

uff,
ocs.

Előzmény: achenobarbus (582)
achenobarbus Creative Commons License 2002.10.03 0 0 582
Udv _latsam!

2- mindenkeppen szedd szet, mert nincs rendben valami, es a szerelesi gyakorlat sem art :-)

3- szerintem csak a szimeringet kellene cserelni, es ha jol emlekszem sokat is allt a motorod, ugyhogy lehet nem art egy olajcsere sem a teleszkopokban, neha csodat tud tenni (sajat tapasztalat :-)

uff,
ocs.

Előzmény: _latsam (580)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.10.03 0 0 581
Hali!

Nekem egy picit meg kellett csavargatni meg húzni, én nem szedtem le mind a két csavart, úgy könnyebben ment.

Ha ki akarod venni a teleszkópokat, akkor meg kell lazítanod azt a felső csavarokat, meg a gumiharmonika felett is van egy csavar, azt is meg kell lazítanod, és akkor ki tudod húzni. (Elvileg.... :))

Ha meg már kiszeded a teleszkópokat, akkor nyugodtan megnézheted a kormánycsapágyokat. Elvileg nem szabadna középen beakadnia, nekem nem akad be. Mintha ezt megnéznék a műszakin.
A harmadik középső csavar alatt van a kormánycsapágy.

Cső!
Dzsudzsi

U.I.: Az olajos teleszkópokról nem tudok semmit mondani.... :)

Előzmény: _latsam (580)
_latsam Creative Commons License 2002.10.02 0 0 580
Üdv!
Mint írtam, utánamjött végre a mocim. Tegnap sikerült majdnem teljesen lecsupaszítani a vázat (festés okán). És máris kérdések tömkelegét zúdítanám rátok, hátha valaki látott már ilyet!:)
1. A hátsó lengővillát hogyan kell kiszedni? Kétoldalról letekertem két kúposvégű anyát, de nem nagyon mertem kiütni azt az üreges tengelyt amin voltak.
2. Az első villa középállásban beáll. Olyan mintha szándékosan lenne egy pont (mint autórádiók potméterein a közéőállás) ahol megmarad. Könnyen lehet fordítani bármerre, de középen határozottan bekattan. Ez normális, vagy már a csapágy kuka? (egy haverom régi jawa-ja nem ilyen, és majdnem betakarózott emiatt amikor kipróbálta az enyémet. Eleinte nekem is fura volt, de +szoktam).
3. Az első telók állapotát hogyan tudom ellenőrizni? Kicsit olajos a szára lent. Javíthaóak?
4. Hogyan lehet kivenni az első villát? A felső 3 nagy csavart kell kitekerni? Ha a telóim jók akkor nem feltétlenül fontos kiszedni, mert festésnél kitakarom. Vagy ezt már bízzam szakira?

thx
Sam

Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 579
A hétvégén megyek a palihoz,valószínű,hogy megveszem de ha esetleg még sem akkor szólni fogok
Ja és pestől 240km-re van a moci.
Előzmény: achenobarbus (578)
achenobarbus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 578
Hello Dobi85!

Ha nem akarod megvenni szoljal :-)

uff,
ocs.

Előzmény: Dobi 85 (574)
_latsam Creative Commons License 2002.09.30 0 0 577
köszi fuzvik és aki válaszolt!
7Vgén lett egy potya fuvarom. utánamjött végre a mocim is. 5 évet állt és amikor elővettem a blokkot finoman +forgattam a berugókarral a dugókat. Egész könnyen lehetett. Párat "rárúgtam" és könnyen forgott meg szép hang jött belőle. Összegyógyulva tehát nincs. Ha minden jól megy, tavaszra lábra állítom, és ha üzembiztos lesz, lehet, hogy rendszeres használatba veszem.
Sam
hygy Creative Commons License 2002.09.30 0 0 576
Hello!

Dobi: 20 rugoert telleg nem sok, elvileg olyan 25-30e korul fel lehet ujjitani a blokkot. De meg ha 40 is akkor is 60-ban van egy feljitott 350-esed. :)

de neked kell eldontened hogy megveszed e.

bye
HyGy

Előzmény: Dobi 85 (574)
hygy Creative Commons License 2002.09.30 0 0 575
Hello!

Dobi85: errol beszeltunk hogy van egy infra ado led, es a hozza tartozo aramkor, jo hogy koze van a fenyben megtalalhato infrahoz mivel az infra is feny. Hja nekunk ezzel a muanyag tarcsaval is bajunk volt. Bar a skodamban is ilyen, de a muanyag tarcsat nem tudod annyira precizen kivagni, szerintem. Hja a hall-os gyujtast meg 50 ev alatt eleg ha eccer attorlod. :)
De mindenki olyat csinal amit akar. Fentir aramkor, megfelel a gyujtashoz a jelado reszet kell atalakitanod.

bye
HyGy
jawa350/638

Előzmény: Dobi 85 (573)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 574
Megint én vagyok,ajálottak nekem egy 638-as 350-est 20rugóért.A külseje egész rendben van (cróm,váz,stb).A motorjáról nem tud semmit a gazdája,ő is vette és csak egyszer indítota be.
Esetlegesen mennyibe kerül egy teljes motor fel-
újjítás.Egyébként 1989-es a kicsike.Az órában 21000km van és állítólag meg van fúrva a henger.
Mit szóltok hozzá.Megvegyem???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!