Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2000.06.19 0 0 683
Rajtam (és Divin) kívül senki nem érzi úgy, hogy ez túlhaladott, mi több, marhaság?
Előzmény: ViTDavid (682)
ViTDavid Creative Commons License 2000.06.19 0 0 682
Hali!

""Minden BKV-s jármű, ha a KRESZ még fel is hatalmazza rá legfeljebb csak 50-nel mehet. "
miért??? a Volán busz - ami sokszor tök ugyanolyan tipus- miért mehet többel? "

BKV Rt, Autóbusz Üzemág Forgalmi Utasításának egyik pontjában szerepel, hogy az autóbuszok kötelesek a KRESZ által meghatározott sebességhatárokat betartani (=30-as táblánál 30-cal mehetnek), de legfeljebb 50 km/h-val (=60-as táblánál 50-nel mehetnek). ViTDavid

Előzmény: division by zero (664)
IZé Creative Commons License 2000.06.19 0 0 681
biciklisták közt a nagy szabálysértéseket elkövetők száma nagyobb, mint az autósok közt! Mindez adódik abból, hogy a biciklis mindig annak érzi magát, amiként a leginkább haladni tud Persze, hogy a biciklis mindíg annak érzi magát, aminek jobb, hiszen itt is, ott is utálják, ezér mindíg oda csapódik szegény, ahol egy picit elviselhetőbb az élete :-). Valóban talán arányában nagyobb a szabálysértők száma, hiszen nincs rendszám, nehezebb büntetni. De szerintem ezeknek a szabálysértéseknek a nagyobb része (jó, nem mind) senkit nem zavar fizikaliag, csak lelkileg, hogy a rohadt biciklisnek szabad, nekem meg nem. De én már láttam autóst is, aki a járdán kerülte ki a pirosnál álló sort, és állt be előre.

Hamster, nem írtad, hogy hajlandó vagy-e gondolkozni, akarsz-e példát. A hangolási sebesség az a megengedett sebesség környéke, esetleg ha nagy a nehézjárműforgalom, akkor kicsit lejjebb. De ez nem jelenti azt, hogy azt a teljes útvonalon tartani lehet, van ahol lassabban jön csak ki, van ahol bele kell húzni, ez nagyon változó lehet. Részemről holnap folyatom, ha érdekel, most megyek aludni.
Addig elmondom, hogy természetesen a lámpák legtöbbjében napszaktól függő programok vannak, némelyikben részben, vagy teljesen forgalomfüggő, De amiket Te kérdeztél, a belső területeken a jelzőlámpákat központi számítógép vezérli, és elvileg folyamatosan is változtathatná a zöld időket. Gyanúm szerint ez nincs így, de az biztos hogy változik a nap folyamán.

Előzmény: Hamster (677)
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 680
Hát ez meg finnül van, mi ez az idétlen encoding? Kivonat kellene róla, mert ezt így nem fogjuk elolvasni...

Hamster

Előzmény: Pucros Mackó (678)
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 679
Már megint más gondolatait magyarázom, amit utálok, de ő arra gondolt, hogy ő nem fog ujjat húzni az erősebbel, azaz nem áll be 70-el menő Kamaz elé 30-al, "mert joga van hozzá". Igenis furcsa az a jog, amelynek gyakorlásával valaki mást akadályoz! Vagy most mindenki menjen harminccal ezentúl, mert nehogy már ne az erősebbhez/gyorsabbhoz alkalmazkodjon a forgalom tempója? Ezért kell elkülöníteni a biciklit minden mástól, mert igenis nem egy súlycsoport!

Hamster

Előzmény: kivi (672)
Pucros Mackó Creative Commons License 2000.06.19 0 0 678
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 677
Nem egy-két szabálytalan, megkockáztatom, másfél hete figyelem, a biciklisták közt a nagy szabálysértéseket elkövetők száma nagyobb, mint az autósok közt! Mindez adódik abból, hogy a biciklis mindig annak érzi magát, amiként a leginkább haladni tud: bicikli, ha bicikliút, széles járda, gyalogos, ha csak járda, zebra, autó, ha közút van, őrült motorosnak, ha nem megy a forgalom: fehér vonalig gurulni lámpánál, bemenni belső sávokba, két autósor közt elhúzni. Ha közúton megy, és arra menne, amerre nem visz a sáv, akkor gyorsan átmegy keresztező gyalogosba, stb. Ne mondd, hogy mindezt azért, mert haladni akar, mert ez a többi haladni akarót nem fogja érdekelni! (de már megint a biciklistákat szidom, sokan úgy tűnik csak ezt látják az egészből)

Másrészt igaza van: ebben az országban mindig megindokolják, hogy valami miért úgy jó, ahogy van, Hofival élve: "nem jó, de megindokolják", ez is ilyen. Például harminc-negyvennel haladva a legtöbb útvonalon zöldhullám van, de mivel az engedélyezett és körülmények által használható legnagyobb sebességgel kellene elvileg haladni, ezért aztán a szabályosan menő vagy gyorsít és lassít állandóan, vagy megy nyolcvannal, és átcsúszik, ahol tud. De komolyan, tényleg negyvenre vannak hangolva a lámpák, miért? Ha ennyrie sikerül, akkor a képleteikben, szimulációikban hiba van. Ha nem tudják megcsinálni, akkor azt kell mondani, hogy zu viel gefragt, nem azt, hogy ez a létező világok legjobbika.

Egyébként kérdés: fix állandó program szerint mennek a vezérelt lámpák, vagy napszaktól függővel? Gondolok itt Budaörsi-Alkotás-Margit körút, Hungária körút, Bajcsy-Váci, Nagykörút útvonalakra.

Hamster

Előzmény: IZé (669)
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 676
Hát ne legyen magánút, ha amúgyis közterület (a Duna-part maga tudtommal nem is lehet más, a telepre meg szerintem beférne, ha valaki leülne velük tárgyalni).

Szerintem elmentél krics mondanivalója mellett: ha sietsz, akkor vagy menj mással (a bicilkli nem sietős jármű), vagy indulj tizenöt perccel korábban, de ne tartsd fel (még jobban) a sort a közúton. Sehol nem írta, hogy azért ülj autóba, hogy még többen álljanak, magad is olvashattad, hogy amúgy versenyszerűen kerekezett, ő csak azt nem érti, hgoy ha te sietsz, akkor miért ő menjen lassabban, miközben ő se dugóban akar állni. A logika meg egyszerű: te biciklisként nem szeretnéd, hogy gyalogosok zavarjanak, ő autósként nem szeretné, ha biciklisek zavarnák, egyik akarat se rosszabb a másiknál. A megoldás: III. kerületi önkormányzat sűrű piszkálgatása, hogy ha bicikliút, akkor legyen már használható, és érjen végig!

Hamster, aki most már tényleg az ördög ügyvédjének érzi magát, pláne a 666-os hozzászólásszám megkaparintása után :)

Előzmény: Robin (668)
totyus Creative Commons License 2000.06.19 0 0 675
Ez a 65-70 olyan nagy szám?
Ültem én már a Reitteren késő este olyan 30-ason, amelyik 100-zal ment ( óra szerint ).
Végülis kellemes hangja volt a motornak....:-))
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 674
A kiírt időket is értelmesen kell felvenni. Bárcsak ott tartanánk amúgyis, hogy percre kiírt érkezések vannak!

Hamster (szintén zenész)

Előzmény: gyalogos (671)
RodrigeZZ Creative Commons License 2000.06.19 0 0 673
pechje van nekije.

Egyébként ez a száguldás akkor volt, mikor a Ferihegyi útnál építették a felüljárót, és akkora dugó volt, hogy ki lehetett szálni uzsonnázni, és amig befejeztük 2 cantit nem ment a sor. Szóval a menetidőnek annyi - ja ezt is prémiummegvonással jutalmazzák.:-o) Ezt magyarázza meg valami okos BKV-s!
Hál istennek a kiírt megállói indulások akkor, még nem voltak divatban. Lehet, hogy a József Attila lakótelepen müxik, mert ott fixen sosincs forgalom, de ahol változó, ott lehetetlen betartani.

PS. Már 10 éve nem művelem ezt a sportot, úgyhogy lehet, hogy amit a premizálásról írtam már nem igaz, bár meglepne.

Előzmény: gyalogos (671)
kivi Creative Commons License 2000.06.19 0 0 672
krics,
amit Te írtál az az erősebb kutya b*szik elve. Így is fel lehet fogni a dolgot, de akkor ne lepődj meg, ha valaki holnap egy Tatraval vagy Kamazzal maga alá gyűr téged a Volvóddal együt. Hiszen megteheti.
gyalogos Creative Commons License 2000.06.19 0 0 671
Aki a buszon ül, annak az a jó, ha minél gyorsabban megy, de mi van azzal, aki egy közbenső megállónál szeretne felszállni a kiírt időben?
Előzmény: RodrigeZZ (670)
RodrigeZZ Creative Commons License 2000.06.19 0 0 670
A BKV buszokról
Én is voltam buszsofőr ...
A 260-as simán megy 65-70-et automata váltóval, csak az kell hozzá, hogy a sofőr az utolsó fordulóban legyen és haza akarjon érni a meccsre ;-))) Egyszer az egész gyors 17-es bagázst lefotózták a gyömrőin 65 és 74 közöt.:-)) Nehéz volt megmagyarázni...A másik fele a dolognak, hogy én is kaptam figyelmztetést, (ezt pénzért adják) mert jan.01-én reggel abban a bazi nagy ;-)) forgalomban a 25 perces menetidő helyett 20perc alatt vigigszáguldottam a pályán, pedig isten bizony én is csak negyvennel mentem. Szóval nem mindig a sofőr a barom, bár kétségtelen, hogy az üa.fogymérő sokak lábát túlzottan megzabolázza.

A zöldhullámmal kapcsolatban.
Rákoscsaba legvégén lakom, és sokat járok a Pesti úton. Jó csomó lámpa van, és frankón össze vannak hangolva, ha nincs dugó - mert az tényleg másik mese - 50-60 között simán végig lehet rajta menni, HA!! az egyetlen és rendkívül okosan valószínűleg utólag telepített gyalogos vezérlésű lámpát valaki nem izélgeti. Mert az rögtön vált, nem foglalkozik semmiféle hullámmal, és niná, hogy úgy adja a zöldet, hogy a következő pirosat adjon. Ügyes. Azért van még ilyen a városban.

Előzmény: Sumo (657)
IZé Creative Commons License 2000.06.19 0 0 669
ne si álmodozzunk arról, hogy valaha is majd lehet rendesen haladni a városban? Ez azért túlzás, olyan, mint amikor egykét szabálytalan miatt az összes biciklist szidod. Vannak helyek ahol nem kehet megcsinálni (lásd lejjebb) de azért a nagyrészt meglehet.

Na, akkor nézzük. Ha két jelzőlámoás csomóponton összehangolva, akkor annak a következő okai lehetnek:
1. Forgalomtechnikailag nem indokolt
2. Indokolt lenne, csak a fizikai kialakításra nincsen pénz, szándék v.mindkettő
3. Össze vannak hangolva a csomópontok, de nem lehet kissebb (vagy nagyobb) kompromisszumok nélkül megcsinélni a feladatot.
4. Tényleg lehetne jobb programokat csinálni, csak béna volt a tervező.
Ez a négy ok, ami miatt tartósan fennállhat a kifogásolt állapot (átmenetileg előfordulhat hogy a nem megfelelősebességek miatt nem működik, vagy technikai hiba van)
A fenti négy okból a 4. aránya szerintem nem éri el a 25, de tán még a 10%-ot sem. Tényleg azt gondoljátok, hogy az összes tervező, illetve útgazda csont hülye?
Krics én nem tudom mivel foglalkozol, hogy ilyen kerekperec kijelented, hogy mások hülyék. Ha érdekel valakit írok példákat, hogy értsétek a fizikai törvényszerűségeket.


Szerintem, ha kerékpározni tilos helyen ütsz el biciklist, akkor sem biztosan úsznád meg elmarasztalás nélkül de lehet. És nem lesz utána lelkiismeretfurdalásod? Ha a gyalogos tiltott helyeb eléd lép, akkor nem fékezel, hanem majd használod az ablakmosót? De eyt nem is írnám le, végülis nem bosszantani akarlak, csak azt nézd meg, hogy azt írtam, hogyha nem lenne tilos. És akkor,csak azért mert Te vagy az erősebb, nem ütheted el a biciklist, akkor már biztosan büntetnének.
Egyébként a Szentenrdei út az adott helyen olyan szűk az Aquincumi romok miatt, hogy a befelé oldalon néha még autóval is félek, úgyhogy ott biztosan nem fogok biciklizni.

Robin Creative Commons License 2000.06.19 0 0 668
Hamster,
no és amig nincs ilyen bringaút addig helikopter? Néztem, hogy a Grafisoft parkjában épülgetnek a jó minőségű aszfaltos utak, és tudom, hogy a Gázgyári (lakó)telepnek is van belső útja, közel a Dunához. Nagyszerű lehetne arra menni, de mivel mindkettő 'magánút' lehetetlen.

krics,
Autóval meg akkor sem mennék, ha lenne. Minden reggel látom, hogy mekkora sor áll a Szentendrein és mekkora sor áll az alsó rakparton. Köszönöm az ilyenből inkább nem kérek! Az sem lenne baj, ha a védett és kijelölt bringaúton nem úgy hajtanának át az autósok, mintha én üvegből lennék... (hogy elsőbséget úgy fele-fele arányban adják meg azt csak igen halkan említem)
No és azért egyengetés után te sem mennél messzire és hosszasan várhatnád, hogy újra Volvódba ülhess! Morbid még példának is...

A tömegközlekedést nem minősítem, már megtettem azzal, hogy inkább bringával közlekedem. Szívesebben megyek én is olyan úton, ahol tudom hogy nem zavarom az autósokat, de a gyalogosok sem engem! Az is igaz, hogy nem szokott eszembe jutni a Budaörsí úton kerekezni, de láttam már ilyet is. Igyekszem egérutat találni, de tudjátok az autósok is ott szeretnek jönni, mert nincs akkora forgalom mint a főbb úton, ha csúcsforgalom van. Ilyenkor mi a megoldás? Úgy gondoljátok, hogy innen is nekem bringásnak kell(ene) elmennem?
Aki bringás, üljön autóba, hogy ne tartsa fel a forgalmat, és növessze az úton levő autók számát... Háááát...

Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 667
Hm, ami a hozzászólásod második részét illeti (az elsőben igazad van), akkor most meg van indokolva, hogy ez lehetetlen feladat, ne si álmodozzunk arról, hogy valaha is majd lehet rendesen haladni a városban? Igenis számolják ki, hogy 70-50-es sebességgel hogy nézne ki a kocsik haladása, így legalább lenne egy tempója az útnak. Ha már egyszer lassítani kell, akkor úgyis megette a fene. És nem dugóban néztem a zöldhullámot, mert annak semmi értelme... Sajnos ez nekem megint csak egy alkalom, amikor a default megoldást választják az illetékesek, és megindokolják, hogy valamit miért nem lehet megcsinálni. Azért én már láttam olyat, ahol működött (sőt, Pesten is, igaz, nem voltak kilométeres távok a lámpák közt). De ugyancsak sz*rul van megcsinálva a budai felső rakaprt, a Csalogánytól, aztán a Zsigmond tértől minden onnan kivezető út, az összes lámpa gyűjti az autósokat, olyan 40-es tempó mellett lehetne átautózni rajtuk, az meg nevetséges.

Hamster

Előzmény: IZé (660)
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 666
Nem tudom milyen, de 200-asokkal gyakrabban utazom gyorsan a mai napig is... És nem értem, hogy ahol lehetne, az út is lehetővé teszi, ott miért nem mehet, és hogy ahogy itt valaki mondta, a BKV miért kényszeríti a saját sofőreit bele a csigaságba? Na vajon miért is nem alternatíva a kocsihoz képest akkor a busz? Tiszta őrület.

Hamster

Előzmény: Sumo (657)
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 665
Gondolom nem mehet, csak megy. A BKV-s előírást meg felül kellene bírálni :(

Hamster

Előzmény: division by zero (664)
division by zero Creative Commons License 2000.06.19 0 0 664
"Minden BKV-s jármű, ha a KRESZ még fel is hatalmazza rá legfeljebb csak 50-nel mehet. "
miért??? a Volán busz - ami sokszor tök ugyanolyan tipus- miért mehet többel?
Előzmény: ViTDavid (656)
division by zero Creative Commons License 2000.06.19 0 0 663
"az oke, hogy a regi 200asok egy resze nem tud negyvennel tobbel menni. viszont akkor miert is telik sokmindennek a latszatfelujitasara, ha erre nem?? "
a 30-as buszon szoktak járkálni 90-xx buszok vagy 15 évesek legalább, mégis ha olyan a sofőr akkor simán viszik a 80-at...
Előzmény: Sumo (657)
v_peti Creative Commons License 2000.06.19 0 0 662
"Lassújáratok": A Törökbálintba közlekedőm busz, igazi lassújárat. Végig 50-el megy. Az autópályán is. Szerintem át kellene passzolni a Volánbusznak, akkor legalább nem csigatempóznának. Ráadásul olyan menetrendet kellene írni, hogy csúcsidőben, autópályán csak 80-al lehessen betartani.
Előzmény: TRA 395 (659)
krics Creative Commons License 2000.06.19 0 0 661
'A Mozaik utca és a Pók utca között van bicikliút, csakhogy közlekedésre alkalmatlan. '
Ez teljesen igy van.

'Aki Szentendrére, netán a Dunakanyarba megy, annak 5-10 perc kerülő belefér. De aki naponta mondjuk a Pók utcáról Óbudára menne dolgozni, annak nem mindegy, hogy 15 vagy 25 perc. '
Akkor menjen kocsival.

'De ha nem lenne tilos a KRESZ szerint, akkor akárhogyis nem tetszik az autósoknak, igenis a főúton mennék, mert ez a szar nem bicikliút. '
Itt nem csak arraol van szo, hogy tetszik, vagy nem, hanem, arrol, hogy te halsz meg, mert ha elcsaplak a volvoval. Valoszinuleg, en csak kirugdoson kisse a lokharitot, es mar megyek is tovabb, de te ottmaradsz. (Nem szokason egyebkent nagy tomegben elutni senkit es semmit sem,mielott megszolnanak erte... ennyire nem vagyok azert brutalis allat)

'.... akkor is, ha nem csalán. '
Ez is igy igaz. Nagy hiba. Mind az ut szar minosege, mind a karbantartastalansaga. (huh, hogy ez milyen ronda szo volt...)

'Már írtam egyszer, hogy a kivülállók nagy hangon anyáznak, pedig a tervezők sem hülyék, hidd el. '
Hmmm... Ha nalam valaki igy dolgozik,azonnal kirugom. Ha ennyit tudnak, az keves. Menjenek el hamiskartyasnak, vagy banyasznak, vagy mit-tudom-en-minek. Annyi szep szakma van meg, miert pont ezt csinaljak, ha nem ertenek hozza?

Előzmény: IZé (660)
IZé Creative Commons License 2000.06.19 0 0 660
Hm, megnézném annak a lehetőségét, hogy nem lehetne-e ott a Duna-parton vezetni egy bicikliutat, akár a lehető leghamarabb is.
Jó hogy már nem Rákoskeresztúron keresztül!!!
A Mozaik utca és a Pók utca között van bicikliút, csakhogy közlekedésre alkalmatlan. Ilyeneket emlegettem párszáz hozzászólással előbb. Aki Szentendrére, netán a Dunakanyarba megy, annak 5-10 perc kerülő belefér. De aki naponta mondjuk a Pók utcáról Óbudára menne dolgozni, annak nem mindegy, hogy 15 vagy 25 perc. Én már akkor (80-as évek) is arra menetem, amikor ott még nem volt kerékpár út. Földút, gazos beton (*), kockakő, és szemetes (sóderral, üvegszilánkkal beterített) aszfaltfelületek vannak arrafelé. És kerülő. Ennek ellenére ezt választottam, mert a Szentendrei úton tilos, nameg egy kirándulásnál belefér. De ha nem lenne tilos a KRESZ szerint, akkor akárhogyis nem tetszik az autósoknak, igenis a főúton mennék, mert ez a szar nem bicikliút.
(*): A kerékpárutak mellett sokszor nem nyírják a gazt. Két biciklis már nem fér el, néhol egy se. Probáljon meg valaki nyáron rövidnadrágban arra tekerni, még akkor is, ha nem csalán.

-*-

Hamster, a zöldhullám nem jön ki esetet válasszuk szét két részre: amikor nincs dugó, és amikor van. Ez utóbbi sokkal nehezebb eset. Ugyanis a zöldhullámot nem lehet megcsinálni tetszőleges sebességre. Ha sikerül összehozni dugómentes állapotra valamit, attól még nem biztos, hogy kisebb sebességekre is meg lehet csinálni. Nézzük most az egyszerűbb eseteket, amikor szabadon haladhat a forgalom (ilyen példákat még írhatsz). Ilyen esetekben is vannak néha szükségszerű törések, illetve hosszabb lámpamentes (1000m körül) szakaszok annyira fellazítják a hullámot, hogy nem érdemes rá tervezni (itt -a vizsgált útvonalon- nehezen kimutaható eredmények nagy hátrányokat okoznak ott -a keresztirányoknál-). Ha érdekel, még részletezhetjük. Már írtam egyszer, hogy a kivülállók nagy hangon anyáznak, pedig a tervezők sem hülyék, hidd el. Mindezekkel együtt biztos van olyan hely, ahol lehetne javítani (lehet hogy ilyen a Róbert K. krt. Lehel-Váci szakasza), de a döntő többség az adottságokhoz képest jól van megcsinálva.

Előzmény: Hamster (654)
TRA 395 Creative Commons License 2000.06.19 0 0 659
Csatlakozom azokhoz, akik az alacsony sebességre panaszkodnak. Az vicc ami a bkv-nál folyik. Az indokolatlan lassú vezetés talán nem KRESZ szabálysértés? Attól, hogy valaki 35-40-el megy még nem fogyaszt kevesebbet, valamikor ez inkább hátrány. A 400-asokban van tachográf, de ez nem akadályozhatja meg, hogy a soför 50-nel menjen. Pl.: szombaton mentem a 26-oson. Dic-döc-dic-döc így ment, majdnem elaludtam a többi utassal együtt, piszok lassan ment a busz. Nem érte meg a vezetônek, mivel nem értük el a zöldet, így álhattunk egy percig a pirosban, a fogyasztás pedig nô! Ha egy kicsit közelítettünk volna ahhoz a fránya 40 km/ó-hoz, akkor nem kellet volna állni. Es egy kis adalék, a pénteki utazásomról:
Budapest - M3 - Gyöngyös Agria Volán Ik 250, vmax: 125Km/ó
Gyöngyös - M3 - Budapest Volánbusz Ik 256 vmax: 110 Km/ó.

Igy is lehet!

SzigDani Creative Commons License 2000.06.19 0 0 658
Talan nem szurnak ki a vezetovel: Eccer jottunk (tobben, es nem kiralyi tobbes:))) a 136-oson a Jahn fele. 80-ig meg sem allt a vezir, igaz, regi motorral es valtoval volt:))

SzigDani

Előzmény: Sumo (657)
Sumo Creative Commons License 2000.06.19 0 0 657
na pontosan errol van szo. 50nel mehetne, megsem megy, mert neki azt kifizetik - ergo maga a bkv kenyszeriti arra a soforjeit es ezzel az utasokat, hogy lassan menjenek, kessenek, idegeskedjenek, es leszokjanak a tomegkozlekedesrol. ha ehhez hozzaveszed a buszok allapotat, akkor maris ott tartunk, ahol...
az oke, hogy a regi 200asok egy resze nem tud negyvennel tobbel menni. viszont akkor miert is telik sokmindennek a latszatfelujitasara, ha erre nem??

aztan meg azok a ketszazasok nehanyszor mar bizonyitottak elottem, csak akkor nem bkv soforok keze alatt voltak, hanem volanosoknal... en pl egesz gyerekkoromban azt hittem, egy busz egyszeruen nem tud 40nel tobbel menni, aztan egyszercsak jott a megrazkodtatas, amikor erdrol egy szinten 200as, csuklos 120szal jott visszafele... persze ez nem automata. nade nemhiszem, hogy ez lenne az ok

Előzmény: ViTDavid (656)
ViTDavid Creative Commons License 2000.06.19 0 0 656
Hali!

Sumohoz fűznék hozzá ezt+azt:

"3. en nem tudom, hogy van e valami belso bkv-s szabaly a buszok sebesseghatarara, de az teny, hogy a buszok atlagsebessege 35-40 km jobb esetben. meg akkor is, ha tiszta elotte a palya. "

Minden BKV-s jármű, ha a KRESZ még fel is hatalmazza rá legfeljebb csak 50-nel mehet. A 400-as sorozatba tachográf (sebbességrögzítő) is van, ezeknél nem is tud többel menni (mert ha megy megbüntetik). A 200-as sorozat műszaki állapota miatt a szívómotorosok egy részével nem is tudsz 40-nél többet menni. Fontos közbejátszó ok még az üzemanyagpénz is. Ha 35-tel megy kevesebbet fogyaszt és amit megtakarít azt kifizetik.

Szerintem egyébként amit az 1,4,5-ben mondasz jogos (a többi is de nem lényeges). Aki zöldnél vált 1-esbe, az három autónak "ad" pirosat, akik egyébként zöldön mentek volna át. ViTDavid

Előzmény: Sumo (649)
Sumo Creative Commons License 2000.06.19 0 0 655
ugye-ugye?:)
Előzmény: Hamster (653)
Hamster Creative Commons License 2000.06.19 0 0 654
Hm, megnézném annak a lehetőségét, hogy nem lehetne-e ott a Duna-parton vezetni egy bicikliutat, akár a lehető leghamarabb is.

Hamster

Előzmény: Robin (650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!