Keresés

Részletes keresés

Roli MZ251 Creative Commons License 2002.10.16 0 0 617
Üresen hagyni a tartályt nem a legszerencsésebb megoldás ...
A benzin pedig nem megromlik, hanem veszít 1 tél alatt az (oktánszámából?) erejéből! Tapasztalat, hogy a tavaszi 1-ső tankolás után érezhetően jobban megy az MZ-m.
A benzintartályt aki meg elkezdi melegíteni még üres állapotban is, annak van vér a tökibe :-) Ugyanis a benzingázok akkor is ott vannak! és az a veszélyes! Inkább gittelj!
Sziasztok Jawások :-)
Roli, egy MZ-s

PS.: gondoltam nektek is 2T, az enyém is 2T ...

Jawa350-630 Creative Commons License 2002.10.15 0 0 616

BalaLajka! Láttam neked is 360-asod van, nekem is igaz nekem '68-as, most küzdöttem le a netről az eredeti gépkönyvet könyvet, ha valami kell valakinek akkor el tudom küldeni, de nemsokára elküldöm az egészet Hygy-ék szocimotoros oldalára és akkor onnan egyszerűbb lesz majd leszedni!
Jawa350-630 Creative Commons License 2002.10.15 0 0 615
Üdv!

Az egyik haverom egy régi Hondát bütyköl, neki volt egy jó diónyi horpadás a tankján, kicsit melegítették a horpadás körül aztán egy speckó kompresszorral hirtelen megnyomatták, gondolom jó sok bar-ral - gyönyörűen kijött a horpadás.

A gyújtás részletes leírása engem is érdekel, nekem is 360-as (1968) Jaffám van és pont az összeszerelés előtt állok, és leginkább én is a gyújtásra lennék kíváncsi!

Minden jót!

Kriss

hygy Creative Commons License 2002.10.15 0 0 614
Hali!

Szep lenne ha egy tel alatt megromlana a benzin. :) A kocsiba egesz nyar alatt nem romlott meg, szerintem annak tobb ev kell meg megromlik. De egy tel alatt tutira nem romlik meg :)

Hat fogalmam nincs a technikajarol de hallottam, hogy valahogy kompresszorral szoktak. Karosszeriast kell megkerdezni...

bye
HyGy
da JaWa350TS

Előzmény: Dobi 85 (613)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.15 0 0 613
Hygy:Szerintem nem jo ha teleteszed benzinnel mert a benzin megronlik (persze ha hosszabb ideig áll). Bár nem tudni kinél meddig tart a tél.

A tank horpadásnál,hogy érted ezt a kifúvatást.
Gondolam kompresszorral, vagy hogy, kérlek részletezd.

Előzmény: hygy (612)
hygy Creative Commons License 2002.10.15 0 0 612
Hali!

Hat a viz szerintem nem jo, az tul hig. A kavicsos megoldas meg azert nem teccik mert felnek tole hogy valamelyik erosebb razasnal a kavics pici horpadast csinal a tankon.

Hja tele tankolva celszeru telire eltenni mert akkor nem erinkezik a levegovel a tank belso fele. Persze a benzinben levo anyagoktol is korrodal valamennyire de az nem szamottevo.
Meg ha elteszed telire akkor fujd le az erzekeny reszeket szilikonn spary-el, az kepez egy vedo reteget.

bye
HyGy

Előzmény: CsA (610)
hygy Creative Commons License 2002.10.15 0 0 611
Hali!

achenobarbus: Ird le. De jol, es akkor szivesen kitesszuk, legalabb megint lesz uj cikk. :) De ne ezt a hengerfejleszedos verziót. :) En tolómérövel szoktam, a kissebbikkel.

De a szocimotoros oldalon kint van a java szerelesi konyve abban az is benne van hogy hogy kell gyujtast allitani a gyar szerint. :)

Ha valakinek van valami amirol hallott ilyen motoros dolog, cikk, erdekesseg leiras, akarmi az mind johet kitesszuk.

bye
HyGy

Előzmény: achenobarbus (609)
CsA Creative Commons License 2002.10.15 0 0 610
Szevasztok!

Köszönöm a tank rozsdátlanítására vonatkozó tapasztalatokat!
Összegzem:
1/ Valami folyadékféle: benzin, gázolaj, rozsdamaró, víz.
2/ Valami csiszoló ágens: homok, sóder.
3/ Összerázni ezerrel.
4/ Öblintés (ezerszer..).
A vizes vagy gázolajos sóder megoldásra fogok szavazni. A sok szükséges öblítés miatt lehet, hogy a víz lesz a nyerő. Utána természetesen felrakok egy + szűrőt is.
Télire csurig töltött tankkal szoktátok letárolni a gépet?

CsA
Cz 175 typ 450, 1968
Ui.: A céges autó előtt nekem is Skodám volt, vagyis Cz 175 ('68)+ 105 S ('86)...

achenobarbus Creative Commons License 2002.10.15 0 0 609
Üdv BalaLajka!

Ha nem jön össze tökéletesre a gyujtásállítás másképpen, szedd le a hengerfejeket, akkor tökéletesen látszik a dugattyú pozicíója. Igy nem lehet probléma a beállitás. Vagy más a probléma? Mert gondolom az elmélettel tisztában vagy.
Ha gondolod leírom a lépéseket sorban, és akkor HyGy kiteheti a webre is :-)

uff,
ocs.

Előzmény: BalaLajka (608)
BalaLajka Creative Commons License 2002.10.14 0 0 608
Hi!

Tanktisztitás! Nekem a benzin + kisebb kavicsok variáció tökéletesre pucolta 3-4 mosás után. Én valahogy ockodok a rozsdamarotól, nem vagyok biztos benne, hogy tökéletesen ki lehet utánna mosni.

Senki nem tud nekem segíteni gyújtásügyben? :((

BalaLajka
350-360 1974

Jawa350-630 Creative Commons License 2002.10.14 0 0 607
Üdv!

A tanktisztításra én a sóder+rozsdamaró mixet ajánlom, nekem bevált! Utána esetleg forró vízzel öblítsd ki, majd jól szárítsd ki!

CSA

hygy Creative Commons License 2002.10.14 0 0 606
Hello!

fuzvik:
Johet minden, varom az ftp cimet, a kepeket is tedd ki oda, feltesszuk azokat is.

Nekem meg ha van jo aron skoda 120-as elso szelvedo kellene (apame)!!! :)

Mi van mindenkinek jawa meg skoda paros van? :))))

bye
HyGy
da jawa350+skoda100

Előzmény: fuzvik (604)
hygy Creative Commons License 2002.10.14 0 0 605
Hali!

En a gazolaj+finom homok variacot ajanlom, tank leszed a ketto egyvelege beleont, es razogat mint az allat, persze lukakat tomd el, es miutan szep tiszta a belseje most ki amennyire csak tudod, mert ha homok kerul a motorodba akkor dobhatod ki. :) De szerintem ez a soderes megoldasra is all. :)

Ha durva a rozsda akkor a rozsdamarot is erdemes bevetni.

bye
HyGy

Előzmény: CsA (603)
fuzvik Creative Commons License 2002.10.14 0 0 604
Hali!

Hat ez jo, most latom hogy nem ment el amit penteken irtam....

_latsam:
Hogyha kicsavartad a ket olajbeonto csavart es a 41-es anyat, akkor egy kicsit utogetesd meg alulrol a felso kiflit. Igy le kell jonnie...
Ezutan kicsavarhato a bereselt csavar, ami a csapagyakat es az also kiflit fogja.

Hygy:
Nekem is van egy rakas motoros cuccom, foleg Jawa.
Bratyi majd kirakja v.mi ftp-re vagy mire, es elkuldi a cimet, onnan le tudod szedni ha kell.
Ja, es vannak fenykepeim, azokat fol tudod valahogy rakni?

CsA:
En a soder+rozsdamaro megoldast ajanlom:
Beleontesz mondjuk 2l-t, jol korbeforgatod a tankot, egy napig hagyod hogy tegye a dolgat,
ezutan ontesz bele valamennyi sodert, de a nagyobb kavicsokat valogasd ki belole(max 1cm atmero), vigyazz miutan beleontotted, mert
pezsegni fog, es v.milyen gaz kepzodik.
A benzincsapnal parafadugoval tudod bedugni.
Ha v.mennyire mar kipezsegte magat tedd ra a tetejet, es kezd el razogatni, de neha azert engedd ki a nyomast.Frankon fel lehet csiszolni igy a belsejet, csakhat nem otperces munka...

A kerdes meg mindig el:
Tud valaki Skodri 105s-hez ablaktorlomotort+ visszapillanto tukrot?
A Skoda topicban ram se bagoznak...

Udv:
Viktor
Jawa 360-1970, 559-1967

CsA Creative Commons License 2002.10.14 0 0 603
Üdv!

Üzemanyagtank belső rozsdásodásának eltüntetésére kinek van tapasztalata, vagy mit javasoltok, hogyan érdemes eltüntetni? (Nem akarom kettévágni a jó kis csepptankot - ezt a megoldást eleve ne tárgyaljuk.) Évekig nem volt benne kakaó. Azt hittem az olajos üzemanyagból tapadt annyi oil a tank falára, hogy megvédi. Nem jött be... :-(
???
Várom a tapasztalatokat/ötleteket.

CsA
Cz 175 typ 450, 1968

BalaLajka Creative Commons License 2002.10.12 0 0 602
Haliho mindenkinek!

Korábban írta valaki, hogy gondjai voltak a gyujtással (nem tudta összehangolni a két hengert), ha jól emlékszem 360-a van.
Sajnos én is ilyen problémával küzdök, tudnátok esetleg segíteni?

BalaLajka (360)

hygy Creative Commons License 2002.10.09 0 0 601
Hali!

Persze, johet minden. Kitesszuk hatha valakinek kell.

A kepeket is kuldheted. Kitesszuk, aztan kuldhetsz ha kesz lessz arrol is legalabb laccik a kulonbseg, es laccik, hogy mit lehet kihozni sok munkaval es utanajarassal egy szocimotorbol.

bye
HyGy

Előzmény: Jawa350-630 (600)
Jawa350-630 Creative Commons License 2002.10.08 0 0 600
ÜDV Mindenkinek!

Régebben én is nagy fórumos voltam csak kicsit kiestem a témából, amíg a Jawa-mat (360/00-ás típus, ellentétben a felhasználónevemmel) krómozták festették, de most újra visszanézegetek és visszaolvasom a becses irományokat, gyűjtöm az elméleti tapasztalatokat, mert minden kész, igaz most a motor annyi darabban van ahányból összerakták a gyárban 34 évvel ezelőtt, de lassan elkezdem összeszerelgetni, hogy tavasszal hasíthassak vele.
Nagyon megörültem Hygy-ék oldalának, végre egy dizájnos oldal, rengeteg anyagot gyűjtöttem az idők során a Jawak-ról, most végre megtaláltam az én Jawam típusának a gépkönyvét is, igaz cseh nyelven, de a számok azok mindehogy ugyanazt jelentik, kérdezném, hogy igényt tartotok ilyenekre is az oldalon (írtátok, hogy lehet cuccot küldeni) vagy ilyesmivel már tele van a padlás???? Van az enyémről is kép, csak még a restaurálás előtti időből.

Minden Jót!

Kriss

Előzmény: hygy (599)
hygy Creative Commons License 2002.10.08 0 0 599
Hali!

Mar regota terveztuk a PeetAir-al hogy fel kellene valahova tennunk a motorokrol levo cuccainkat, szoval kene egy szocimotoros oldal. :)
Hat az elso prealfa verzio elkeszult.
Mindenkinek akinek van valami hasznalhato anyaga kerem juttassa el nekem (hygy@freemail.hu) vagy a peetairnek (peetair_sh@freemail.hu).
Ide kerult ki a jawa 350/638 szerelesi konyve (magyar) a tobbi nyelvet kivagtam belole hogy kevesebb helyet foglaljon.
Van kint etz szerelesi konyv etz hasznalati utmutato, gyertyakonverzios tabla...
Es remelem sok mindent kapunk toletek is.
ide kattyints hogy a szocimotorosra juss

bye
HyGy

_latsam Creative Commons License 2002.10.07 0 0 598
Köszi fuzvik!
Most ott tartok, hogy a két telócsavar már laza, és sikerült kilazítani a 41-es kormánycsapágy csavart (netuddmeg: ipari méretű beta kulcs félméteres erőkarral:) a motor majdnem körbefordult:)). Ha leveszem a három nagy csavart akkor mi tartja még a felső háromszöget? Van a csapágyon egy csavar (két vágat van benne egymással szemben) gondolom ez fogja a csapágyat. Ezt is ki kell tekerni, vagy ettől leüthetem a kúpos telóvégről a felső kiflit?
Sam (634-6/632)
Előzmény: fuzvik (592)
hygy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 597
Hali!

Valamit mindenkeppen.:) Masnem kuka.
Szal:
- ha nem nagyon horpadt akkor szepen lecsiszol, ragittel, megint csiszol, megint gittel, es ezt mindaddig amig szep nem lesz. Ha a kezeddel simogatod akkor erezni hogy mikor jo.
- ha nagyon horpadt akkor ki kell utni, vagy nyomassal kinyomatni, ha az megvan akkor szinten jon az elozo resz, a csiszolas gitteles.

Ha ez mind kesz, akkor szorogitt ra, aztan mehet a feny.

bye
HyGy
350-638

Előzmény: Dobi 85 (596)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 596
Először is köszi HYGY.
Másodszor van egy teljesen jó festésű tankom csak a felsőrészén (vezető felőli részén)van egy horpadás.Lehet-e vele valamit csinálni?
Mit szóltok hozzá?
hygy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 595
Helo!

Dobi85
hat henger felujito keszlet az.
Bar en pecsen vagyok de ket helyen volt. Az egyik rendelesre tudott volna hozni kb 8000-9000 forint kozott, a masik pedig 12000-k kert darabjaert(2 hengerre ketto keszlet kell). Nem tudom melyik milyen minosegu es gyartmanyu bar mind a ketto azt alliotta hogy gyari.

Szal a pesti viszonyokat nem tudom. Arrol inkabb a pestiek nyilatkozzanak. :)

bye
HyGy
350-638

Előzmény: Dobi 85 (594)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 594
Hello Skacok!!!

A hétvégén megvettem a mocit, ugyanolyan 638-350-es mint a másik.
Hygy:
Említettél valami motor felújjító készletett (hender,dugó,hajtókar).Mennyibe kerül és hol a legkedvezőbb árú?Voltatok-e már a pesten a zichy utcában levő motorosboltban.Ha igen akkor mit szóltok hozzá?

fuzvik Creative Commons License 2002.10.05 0 0 593
Ja, bocsi. Elfelejtettem valamit: Van egy hernyocsavar, ami nem engedi hogy a csapszeg kimasszon a furatbol. Valakol ott van a hatso villa feloli oldalon kivul, ferden lefele.
Bizom benne, hogy megtalalod. De csak ha ez megvan
akkor probalkozz a kihuzassal!
fuzvik Creative Commons License 2002.10.04 0 0 592
Hali!

_latsam:
Nem tudom mennyire azonos a felepitese a 360-as tipusnak es a tiednek(638??), de azert en megosztom veled a sajat tapasztalataimat:
A hatso lengovilla csapszeghez en fabrikaltam egy
"kihuzo szerszamot", ami a kovetkezokeppen nez ki:
12-es menetes szal vegen egy kis darab cso raheggesztve,(aminek az atmeroje egy picivel kisebb mint a csapszeg)masik oldalon egy
colos vizvezetekcso(nem kell olyan hosszu mint a csapszeg, mert feluton mar konnyen ki lehet utni)
A cso vegere en egy bazi 12-es anyat hegesztettem (az oldala pont rafekudt a cso szajara) amit felfurtam 13-as ra, de teljesen mindegy, csak eleg bika legyen, 12-es anyat racsavarni a szalra......es lehet tekerni....
A szal megforgasanak kikuszobolesere en egy kisdarab rezcsovet tettem, -kerticsapnal amire a tomlot szokas bilinccsel rafogatni, szaknyelven hollandis tomloveg- ami frankon belepreselodott a
csapszegbe es igy nem forgott meg...
U.i:A 12-es menetes szalban nem vagyok biztos, de mindenkeppen a legvastagabbat vedd meg ami meg belemegy a csapszegfuratba.

A kormanycsapagyban a golyok halottak az biztos, de lehet hogy a cseszet is felig megette...
Kivanom, hogy ne igy legyen, csak golyokat kelljen cserelned....de mindenkeppen szedd szet.

Az elso villa kiszerelese:
Szedd ki az elso sarvedot, es a kereket.
Enelkul is szet lehet de igy egyszerubb.
Meglazitod a felso teleszkop csavarokat, de ne csavard ki teljesen, csak ugy kb. 1mm emelkedesig, ezutan csavard ki az also kormanykiflin levo osszehuzo atmenocsavarokat.
Utogesd meg a teleszkopcsavarok veget, kozben tarts ra a teloszar aljara, hogy ne feszuljon.
Az utogetesre azert van szokseg mert kupos felul a szar vege, es frankon be tud szorulni.
ha "leestek" a szarak, tehat oldott a kup, kicsavarhatod a felso ket olajbeontocsavart.
Ezutan egyszeruen ki lehet huzni egy kis mozgatassal.
A 6V-os tipusokhoz eleg gaz karmantyut(szimeringet)szerezni, de a 12V-os hoz
lehet kapni.

Remelem tudtam segiteni...

Udv.
Viktor
(360,559)

_latsam Creative Commons License 2002.10.04 0 0 591
Jól ellevelezgetek itt magammal!:)
Felhívtam az Ó utcai motorosboltot és talán lehet bele kormánycsapágyat kapni. 9xx HUF körül van darabja (ugye kettő kell).
Előzmény: _latsam (590)
_latsam Creative Commons License 2002.10.04 0 0 590
Este ezt is +néztem. Most, hogy csak a villa van meg a váz van tisztán érezni, hogy nem csak középen, hanem a két végállás előtt is "meg van jelölve" a csapágy. Ez tuti nem normális, így bizti szétkapom. Lehet ebben kormánycsapágyat cserélni?
Előzmény: achenobarbus (586)
_latsam Creative Commons License 2002.10.04 0 0 589
Hali!
Este azért rászántam 10-15 percet a motorra. +találtam a teló legalján a csavart, gondolom ez a leeresztő. A felsőket pedig sikerült kicsavarni. Acélosan "pattanva" indultak meg. Attól nem féltem, hogy leszedem a csavar fejét, mert dugókulcsal csináltam, de rá kellett húzni egy csövet még a 30cm-es karra:)
Viszont be kell újítanom egy 40, 41-es dugókulcsot is a kormánycsapágyhoz. A telószárakat még nem vettem ki mert nem jön, erőltetni meg nem akarom. Az alsó tartó csavarokat (alsó villataróban) csak kioldottam, de nem vettem ki. Tegnap vettem egy könyvet, abban azt írja az okos, hogy ki kell venni a csavarokat. Na majd ma este:)
A köny egyébként roppant igénytelen kiadás, szinte hulladékpapírra nyomva, borzasztó minőségben. Viszont aki látott már jawa-t közelről annak segíthet. Konkrétan a 250ccm(559/04) és a 350ccm(360/00) van benne. Az enyém 634-6, 632-es motorral, de sok használhatót találtam benne (pl elsővilla:)
Előzmény: Dzsudzsi (588)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.10.03 0 0 588
Hali!

Hát nekem egy picit erőltetni kellett a tetején a csavart, de azért ne forgácsold le a tetejét.
Néz meg, hátha a legalján van a leeresztő csavar. Az én 125-ösömön ott volt.

Cső!
Dzsudzsi

Előzmény: _latsam (587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!