Üdv ! Kedves BaráTTOM Szeretném Megcsodálni a Te álltalad készített úgynevezett ikerfelvonós szénszerelőt!! Ne szegd kedvét a bimbódzó alkotó kedvnek!!! Csúnya Tamásbácsi:D :D :D Ölellek barátod Zsolt
Azt hiszem nálunk alapvetően az évfordulókra kiadott könyvek lelhetők fel, bár én a fűtőházam építése előtt beszereztem régi tankönyveket a vontatási telepek üzeméről és üzemi berendezéseiről. Ezek alapján elég sok rajz, elrendezési vázlat, illetve egyéb információ nyerhető ki.
Sajna egy kissé furán írtam, ráadásul mellé is nyomtam. Ilyen furcsán jelent meg.
A muzsika alatt a Nohabokat értettem. A pályaszám nekem mindegy. Egyik gép mélyebben a másik magasabban zenélt. De sajnos már csak emlékeinkben élhetük át ezt nap mint nap a parton.
Részemről maximálisan támogatnám a hazai fűtőházi környezetet, bőséges képinformációkkal bemutató előadást, összeállítást, esetleg kiadványt, stb.
A német területről csodálatos magazinok, szakkiadványok rendelhetők, én is ilyenekből lesem az ötleteket, de ezeket elég nehéz vegyíteni a hazai sajátosságokkal.
Akkor én is csatlakoznék, igaz nálam még a lakatosműhelyben van a Gigant második pédánya, kicsit átalakítva. Még hátra van a fényezés, a gépészet és a villamos szerelés...
A topic műtermébe feltennék egy másik általam készülő modellt. Sajnos ő még csak félig van kész. Mind a két modellbe a mai napon tettem be Lavadome topictárstól kölcsönkapott dekódereket. Melyekkel a gépek szépen zenélnek. Hát még ha hanggenerátor lenne. Az lenne a koncert. Igaz nem lenne olyan, mikor a nagy tesó a Balaton parton húzta a vonatokat. Az volt az igazi muzsika a vasúton.
Egyébként az a csúnya mozdony egyike azoknak, melyek igen ritka számban vannak jelen a Tillig palettáján. Ezzel is megtisztelve Jakoa Mester szenelőjét.:-)))))
De nagyon szívesen látom "műtermemben" a hazai mozdonymodellek építőitől az éppen aktuális mesterműveket.:-))))));-))))
Hát,azt a csúnya mozdonyt azelé a szép "MÁV"-os szenelő elé,ez skandalum !! :-))
Hát én elég sok fűtőházban megfordultam kis hazánkban, de ilyen szénszerelőt nem láttam. Sőt még a szakkönyvekben sem igen találtam. Nálunk az úgynevezett ikerfelvonós szénszerelő volt elterjedve:
De igen. A szenelő hangulata miatt szúrtam be. Nekem is van egy csomó képem.Egy egész napot voltam kint, nagyon tanulságos volt. Bocs az off-ért .Apropó fűtőház. Mostanában elég sokszor megjelenik itt a téma, szerintem egyszer a topictalin is át lehetne beszélni. Hátha érdekes lehet a vontatási telepek épületei, berendezései ( lásd amikor a homokóról beszéltünk a múltkor)
Ha tudok menni, viszem a "kötözködésem" a találkára! :-)
Nem is gondoltam egyébként arra, hogy ez komplett vezérlés volna, viszont mivel sokminden a szerelvények mozgásához kötődik, úgy gondolom, jól megválasztott szakaszokkal valóban kiválóan vezérelhető sok minden: sorompók, térközök, de még egész váltómezők foglaltsága is (egy helyen felfut a számláló, és több vagylagos hely egyikén lefut).
Ha párhuzamos lehetőségek vannak, és mindezt össze lehet kapcsolni egy vágányút-figyeléssel... hmmmm!
Nem ,ez a "0-szériás" darab nem tud ilyet (még) ....,de rendelkezik "RESET" gob-al :)
A másik kérdésedre a válasz oda enged "kilyukadtatni " (szépen magyarul) ,hogy az már - már komplett vezérlést jelentene ,de legalábbis komplexebb ,mint eme "mobil" motyó.
Meg lehet oldani mindent ,de ismerni kell a pályát és annak tulajdonságait !
Gondolok itt a menetirányokra,vágányok száma ,jelzők db száma,sorompók,stb-stb.
Mert ,ha a szoftvert megírom (hozzáteszem nem vagyok a legnagyobb ebben ,kihívás nekem is,még az alap dolgok is) ,akkor azt a meglévő "hardverekre"( érzékelők, kimenenetek ,stb) -re írom.Nem tudok olyat definiálni ,ami nincs ,vagy még nincs.Minden ,mindennel összefügg.
Ha van konkrét kérés (pályaterv ,"mi-mit csináljon" -dolog,és értem is :)) ,akkor szerintem tudok segíteni.Mindent meg lehet oldani.
Remek szerkezet, nagyon jól hasznosítható! Gratulálok előre is!
(És irigylem is, aki ilyenhez -is- ért!)
Lehet, hogy elészaladok dolgoknak, de kikapcsoláskor/újrabekapcsoláskor megőrzné a foglaltságot a számláló?
Nyilván nem akarok godzillaként kibabrálni az érzékelővel, de mi történik, ha több kimenő számosságot érez, mint amennyire bentlevőként emlékezik?
Sajnos nem értek túlságosan az elektronikához, lehet, hogy egyértelműt kérdezek, de ha pl. térközökre gondolok, "sorba" lehet kötni több érzékelőt:
tehát az 'n'. szakaszból az n+1. szakaszba lépéskor a határon lévő érzékelő egyidejűleg "szedi le" a darabszámot az n-dik szakaszról és tölti az n+1-re, vagy minden szakasznak kell nyitó és záró érintkező is, tehát szakaszhatárokon dupla kapu?