Én (vagyis az autó) most jutottam el odáig, hogy a sofőr oldali belsőtér világításkapcsoló nem marad OFF állásban. Per pillanat egy pár papírlappal van beszorítva egy olyan pozícióba, hogy ne világítson.
Abban szeretném kérni a segítséged, hogy ha le tudnád írni, hogy a helyéről hogy tudom leszerelni, majd szétszedni a lámpát, az sokat segítene. Pl hogy egyáltalán hol keressem a csavart, mit kell lepattintani, hogy a sarukat le tudjam húzni...
Viszont a csomagtartóban lévő évvel nem oldódott meg.
Szerencsére ugyanabban a szekcióban szintén elbújtatva csak legallul találtam egy másik kósza biztosítékot.
Kivéve láttam, hogy ez is el van csettenve. Gondoltam nagy baj nem lehet ha kicserélem. És láss csodát, az meg a csomagtartó szivargyújtó biztosítéka volt. Most megy mind :)
Itt, ezen a fórumon általában két céget szoktak ajánlani... mondjuk az esetek legalább 85-90%-kában és ez nem véletlen!
Ezek Doniék meg KoBé.
Doniékat már linkeltem, most íme itt van KoBé is: http://kobetuning.hu/ (...én eddig tőle még csak kiegészítőket vettem.)
Egyébként, ha szakmabeli vagy, akkor biztosan nem mondok újat azzal, ha azt állítom, hogy a szerelő, vagy szerviz választás bizonyos nagyon alapvető kritériumokat leszámítva pusztán bizalmi kérdés! Tehát, ha a műhely tisztának és jól felszereltnek tűnik és a környezet bizalomgerjesztő, akkor keresni kell pár volt kuncsaftot és kikérdezni őket.
"Mentesékről csak annyit, hogy az ominózus klíma-kompresszorra 290+ÁFA ajánlatot adtak egy törzsvendégnek és most tartok 140 bruttónál munkadíjjal+klímatöltéssel.."
Nyilván nem csak az ajánlat nagysága miatt vagyok itt, hanem a sokéves kellemetlenség, melyet kizárólag a céget elhagyó kontakt tudott valamelyest kompenzálni és elsimítani.
Szakmabeli vagyok, a Mentesen túl megnevezett cégek nem véletlenül nem jöhetnek szóba, mindösszesen azért bátorkodtam ide írni, hogy megtudjam tapasztalataitokat a belinkelt kisebb, független cégekről.
Ezekről semmit sem tudok, és amíg nem vált szükségessé, nem is foglalkoztam ezekkel az "alternatív" megoldásokkal.
Ennyire nincs semmi ezekkel kapcsolatban?
Köszönöm visszajelzéseteket, amennyiben van bárminemű tapasztalat, észrevétel, javaslat.
Vázoltam egy történetet nagyvonalakban (több részlete sem írtam ide, mivel a megkeresésem szempontjából tökéletesen irreleváns..), kiemelve, hogy évek óta oda járok, nem lep meg semmi, és csak azért hagyom ott őket, mert a sok szarságuk mellett az egyetlen rendes fazon is elmegy onnan.
Mindebből, és ebből a szabályos szabadrablásból Neked az ajánlaton való megsértődés "jön le"..
Nézd, a jó munkát meg kell fizetni és nem ajánlat alapján, hanem azután ítéljük meg a helyet ahogy dolgoznak. Olcsó ajánlatra ha kapsz egy nagyobb számlát mert "hopp, ezt nem lehetett látni, de ez is rossz volt" szerintem szomorúbb leszel mint egy vastag ajánlatra ha kapsz egy szerényebb számlát, mert "ezeket nem kellet cserélni mert nem volt baja". ...és Doniék ez utóbbiak...
Eddig Menteséket preferáltam, de nem volt felhőtlen a kapcsolat, továbbá fő kontakt/szervíztanácsadó elment, így mást keresek hosszútávra.
Mentesékről csak annyit, hogy az ominózus klíma-kompresszorra 290+ÁFA ajánlatot adtak egy törzsvendégnek és most tartok 140 bruttónál munkadíjjal+klímatöltéssel..
Menteséket tudtam volna ajánlani... nem tudom, hogy mért estek ki, de akkor ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez és elvárod a legalább olyan színvonalat akkor marad Doni. http://skoda-service.hu/
Nekem gombokért jött ki az utólagos krómcsík. Igaz nem a műanyagon van , hanem az alatt közvetlenül, a fényezésre ragasztva. 8 éve bírja a napot és a mosást.
Igazad lehet, de azért ezt nem értem, és nem azért mert stupid vagyok. A szervizkönyv végig vezetve van, csak egy olajcserés bejegyzés nem márkaszervizes. Ez valóban problémát okozhat egy olyan esetben, ahol a gyár már elismerte a hibát?
Ellentétben mondjuk a Toyotával, a Volkswagen nem ismer el semmilyen hibát nyilvánosan. Nincs hangos (a médiában is közzétett) visszahívás. Nincs hiba. Soha nem is volt :-|
Az autókra (mint minden más hasonló műszaki cikkre) 1 év jótállást + 1 év szavatosságot ír elő a törvény. Az autógyárak ennél többet szoktak bevállalni, M.o-n tipikus a 2 év jótállás, de a PoHu néha más konstrukciókat is kínál. (Ez egyszerű marketing eszköz, elsősorban a flottás értékesítés élénkítésére.) Viszont amikor ennek az időszaknak vége, akkor a gyártói felelősség jogi értelemben megszűnik. Ami a jótállási + szavatossági időszakon kívül történik, ahhoz a gyárnak/importőrnek semmi köze. Ilyenkor jön az, hogy a szerviz/importőr/gyártó (vagy ezek tetszőleges kombinációja) adHAT "méltányosságból" valamiféle kedvezményt a javításra. De semmi nem kötelezi erre.
Minden garanciális teljesítés alapvető feltétele, hogy az autó megkapja a gyárilag előírt karbantartást. Ez hosszú történet, de a gyárilag előírt karbantartást - az EU minden törekvése ellenére, lásd Block Exemption - kizárólag a márkaszerviz tudja megadni. Ha az autó nem kapta meg a gyárilag előírt karbantartást és a hibajelenség összefüggésbe hozható a karbantartás hiányával, akkor buktad a garanciális ügyintézést.
Ha az olajcserét nem márkaszerviz végezte el, és neked motorikus problémád van, akkor nagyjából a vesztes oldalon állsz :-(
Azért nincs minden veszve: a "méltányosság" fogalma az esetedre is vonatkozik. Ha a kereskedés látja benned a potenciális ügyfelet, akkor lemondhat legalábbis a saját árréséről, de néha az importőrt is meg tudja győzni hasonlóról. Ilyenkor előállhat a költségmegosztás esete. Tehát mondjuk csak a hivatalos árajánlat felét fizeted ki. Erre talán nem is rosszak az esélyeid: az autó értékes, viszonylag fiatal (azaz potenciálisan vonzó kuncsaft vagy a későbbiekben), és - ha jól értem - te magad márkaszervizbe hordtad az autót karbantartásra.
Ha az egyik márkaszerviz negatívan reagál, érdemes megpróbálni egy másiknál is. A méltányossági igények kezelése teljességgel szubjektív.