Azt se felejtsük el, hogy a Hungary Card ára inflációnál (A KSH-szerintinél, amihez a fizeteséseket igazítják) jóval nagyobb mértékben emelkedik évente, így reáltértékben egyre drágább, a kedvezményes vasúti jegy meg szépen lecsökkenik benne.
Hogy a nickhamisítás problémáját elkerüljük, ameddig az eredeti DGKUm nick nem jelzi itt, hogy ez a friss nick rendben van a részéről, addig (c) DGKUm nick jogait megvontam.
2005/1-6.hó (1 db HungaryCard összes 50% és 33% kihasználva, munkavállalói 50 % kihasználva, teljesáru jeggyel): 7645 km.
Tényleg nagyon kellene valami túristabérlet vagy valami más, de a teljesáru jegy ára nagyon sok mindennek gátja (valamint az alacsony fizetések -> inkább ez a legnagyobb probléma).
A cseheknél is van valami "Kilométerbank" nevű kedvezmény, amivel elég kedvezően lehet utazni.
Sőt, van hétvégi jegy, mellyel személyvonaton akár 5 személy (2 felnőtt+3 gyerek) 1000 Ft-ér annyit utazik, amennyit akar, még a német határmenti területeken is. 3000 Ft-ért meg az EC/IC-n kívül bármilyen vonaton.
Ilyen van már a szlovákoknál is némiképp más kondiciókkal.
Többek között ezek is okok arra, hogy inkább külföldön vonatozok, mint Magyarországon, ahol jelenleg semmilyen kedvezményt nem tudok igénybe venni...
Hmmm, nézegetem a Hungary Card árakat, és a vele járó kedvezményt. Itt Hollandiában 49 euróért (durván 12500 forintért) lehet venni un. Vordeel-Uurenkaart-ot, amivel csúcsidön kívül egy évig 40% kedvezménnyel lehet utazni. Csúcsidőnek számít a minkanap reggel kilencig terjedő időszak, azaz ez nem valami nagy megkötés, gyakorlatilag munkába járásra nem lehet használni.
Viszont, ha ven egy ilyen kártyád, akkor két, veled együtt utazó ember is jogosut a 40% kedvezményre. Ilyen kártyával a napijegy csak 23 euró, 5600 forint, olcsóbb, mint otthon egy MÁV napijegy (ha van még ilyen, anno a 400 km TÁ menettérti jegy árába került)
Így nézve nem is olyan olcsó a Hungary Card.... A 6 db 50%-os az 6 menettérti, vagy 6 egy út?
A cseheknél is van valami "Kilométerbank" nevű kedvezmény, amivel elég kedvezően lehet utazni.
"De várjál csak, mert nem mindenkinek van ideje és pénze állandóan utazgatni."
Hát igen igen... én is szívesen mennék "országjárni" de ilyen távon már a szállás és a jegy is marhadrága. Pláne egy diáknak. De most a nyáron az időm és a télen spórolt pénzem megenged havi 4-5 vonatozást.
illetve a HungaryCard, de az meg szerintem elég borsos az igénybe vehető vasúti kedvezmények számához képest
Nekem nem. Két kártyát vettem (szerintem kell még 1 majd), az elsőt az előző évi miatt kedvezménnyel 6716-ért, a másikat teljes árban 8395-ért. Az első kártyában elhasználtam már a 6 db 50%-os kedvezményt, és csak ezen nyertem 13056- Ft-ot, azaz csak a vasútból már van 6340-Ft kedvezményem, és ha még majd hozzászámolom az autópályamatrica, a volán, a taxi, vidéki ingyen tömegközlekedési napijegy...stb, valamint még maga a kártya felmutatása is ad kedvezményeket, na meg az 1 db 33%-ost is elhasználom, akkor mire lejár a kártyám kb.:20 ezer kedvezményt hozott nekem a konyhára. Tavaly is hasonló eredményre jutottam.
Vasárnap vehettem igénybe életemben utoljára a 33 %-os kedvezményt. Sajnos, nagyon nehéz mindenhová elmenni teljesárú jeggyel, ahová a kedvem tartaná. Erősen le kell korlátoznom a lehetőségeimet.
Egy kis privát jellegű kimutatás - untatásul:
2004-ben a hobbi jellegű utazásaim során 25894 km-t tettem meg vasúton.
2005 első félévében ugyanez a táv (06.21-ig) 5965 km.
Vagyis a 2004-es teljesítményemhez képest 50 % körüli a visszaesés.
Pedig a kedvem és a szabadidőm nem csökkent. Csak egyre kevesebb Ft/$/₤/€ jut rá... :-((
Oké, látom már a lehetőséget a Kőbánya Blues-nál. Nem tudom még a hétvégémet, de ha sikerül, akkor ott leszek. Ha meg nem, akkor csak találunk valami időpontot.
Egyébként már elég sok trükkre rájöttem, de elkél még a segítséged, mert a tökéletesség híve vagyok mindenben. :-))
A vasút szeretete nélkül ez nem is menne! És valóban szerencsések vagyunk, hogy ennyire szeretjük! :-))
De várjál csak, mert nem mindenkinek van ideje és pénze állandóan utazgatni.
Pénzem nekem sincs, a vonatozgatások 99%-a céges, hivatalos út.
vagyunk olyan szerencsések, hogy tudtunk már készíteni pár különleges fotót
Legelső, hogy fényképezni tudni kell! Ha jössz a Kőbánya Blues III.-ra, szívesen megmutatom élőben is a mailben kitárgyalt trükköket. (totál nappal szembe ha a téma más irányból nem kapható el, 280km/h-s relatív sebességű IC-ről is éles kép stb.
Meg: vagyunk olyan szerencsések, hogy szeretjük a vasutat :-)))).
"De várjál csak, mert nem mindenkinek van ideje és pénze állandóan utazgatni. "
Előljáróban nem vagyok vasutas, nem rendelkezem arcképes igazolvánnyal stb. csak imádok céltalanul is vonatozni, kóvályogni az országban vonattal.
Itt az anyagiakon van elsősorban a lényeg. Ha tehetném minden hétvégén mennék vonatozgatni csak úgy, a munkám lehetővé tenné, mert a hétvégéim általában szabadok. DE 27 évesként, semmilyen kedvezményre nem vagyok jogosult (kivéve a munkavállalók évi egy 50%-os kedvezményére, illetve a HungaryCard, de az meg szerintem elég borsos az igénybe vehető vasúti kedvezmények számához képest). Marad a teljesáru menetjegy, ami köztudomású, hogy nem egy átlag amatőr vasútmániás átlagfizetéséhez van kitalálva. Ezért marad a havi 1-2 vonatozás a távolságtól függően. Én pl. csinálok havi vagy egy hosszabb (1000-1500 km-es) vagy max. 2 rövidebb útvonalú vonatozást, ami persze nem elégíti ki vasútmániás lelkemet, de egyenlőre ebbe kell beletörődni.
Sokat javítana a helyzeten, ha a 26 éven felüliekre is gondolna a vasúttársaság, kedvezmények kiadásán, országot vasúton beutazni kívánó potenciális ügyfeleinek. Nagyon jó lenne, ha még mindig létezne napijegy, bolyongójegy, a 7 ill. 10 napos turistabérlet stb. vagy ezek helyett valami új, a teljesáru jegynél kedvezőbb ajánlat.
Szerintem nem vagyok azzal egyedül, hogy pl. a fennt említett kedvezményes jegyek árusítását miért "függesztették fel".
Egy naiv kérdés: a MÁV-tól nem lehetne-e valahogy kiharcolni, hogy legalább valamilyen formában valamilyen típusú turistabérlet árusítását (pl. a fennt említettekét) újra bevezesse? Más vasutaknál is működnek ilyen jegyek, csak a MÁV nem képes ilyenre?
vannak olyanok, akik ezt ilyen-olyan okok miatt nem tehetik meg. Ne törjünk ezért pálcát felettük
Igazad van, de szerencsére nem mindenki pesti. Pl. by-169-re hatott a fotósoktatás, egész jó képeket csinál már a lakóhelyéről. Swamplord kolléga is utazgat erre-arra, de a legjobb képeit a lakóhelyéről és a 25-ös vonalról mutatta.
Másokat nem bántok, ha nem utazgatnak erre-arra, de akkor nem muszáj véleményt formálni, pláne a sarat dobálni! Ld. taxxx és a 25-ös vonal esete a tehervonatokkal (ő legalább beismerte, hogy nem a legfrissebb adatokról írt!). De még sok más példát sorolhatnék.
Hogy a munkám ilyen mászkálós, kihasználom az előnyeit :-)))). Beépített külföldi titkosügynökeim pedig jelzik, ha valamerre valami titkos gőzösös/Nohabos menet készülődik, igyekszem ott lenni :-))). (mert idehaza nem kötik az ember orrára)
De várjál csak, mert nem mindenkinek van ideje és pénze állandóan utazgatni. Te is, én is és még egy páran vagyunk olyan szerencsések, hogy tudtunk már készíteni pár különleges fotót, azok meg is jelenhettek, de vannak olyanok, akik ezt ilyen-olyan okok miatt nem tehetik meg. Ne törjünk ezért pálcát felettük.
Én is gyorsan megjegyzem, hogy ezt én sem b@szogatásnak szántam, csak ez a véleményem. :-))