Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ezeket még nem is láttam :). Azért azt tegyük hozzá, hogy az elmúlt években még ennyi sem volt jellemző ideiglenes tereléseknél. De remélhetőleg a közeljövőben látványos fejlődés lesz ezen a területen.
Csak megjegyzésnek: eleinte volt olyan 250-es is aminek 4 ablaka volt a 2 ajtó között, vagy 5 nagy ablaka ha nem volt hátsó ajtó. De ilyenből már szerintem nem sok maradt, volánnál meg tuti nem....
Ha igaz, amit Ati kollégánk mond, akkor szerintem a KGC-011 rendszámú EC11-es járatait vette át ez az EN12-es csoda. Ekkor viszont a következő járatokon lehet (elvileg) látni:
A leírtakat kiegészítve onnan is könnyű megállapítani, hogy a 256-osnál minden ablak 1/3 részben elhúzható, viszont a 250-esnél csak minden 2. húzható el (úgy kezdve hogy a legelső igen)
Köszönöm! Mondjuk azt valaki elmondhatná még nekem, hogy mi a lótetűnek kellett ennek a két, egyébként tökegyforma busznak különböző típusszám. Szerintem két 260-as között sokkal nagyobb különbségek fordulnak néha elő, mint a 250 és a 256 között. A 256-oson belül meg no további comment needed :)
Esetleg ha szerkezetileg akkora nagy különbségek vannak... :)
Amúgy melyik tágasabb bellről? A 250-es? Abban uannyi ülés van a KV-nál, mint a 256-osban, vagy van egy üléssorral több?
A nálatok futó "távolsági" kivitelű Ik256-osok 11 méteresek(vannak 12 méteres Ik256-osok is(Ik256.42), de azokból nincsen nálatok, Albánál viszont annál inkább ;-P), az Ik250-esek 12 méteresek.
Meg tudod még a különbséget még állapítani:
- az ablakok számából:
- ajtós oldalon(Ik256 4 db nagy ablak; Ik250 5 db nagy ablak)
- gkv. oldalán(Ik256 5 db nagy ablak; Ik250 6 db nagy ablak)
- a mellső és hátsó futóművek közti ládaajtók számából(Ik256 3 db; Ik250 4db)
Persze lehetnek ezektől kivételek, de általánosságban ha nem látod a típusjelzést akkor ezekből könnyen meg tudod állapítani, hogy melyik-melyik.
Csornán már régóta nincsen 256-os (a legutolsó a CDA-416 volt), viszont 1 db 250-esük még van, ezt láthattad szerintem! Rendszáma: JOB-895, hátulján megtalálható a csornai telephely címe, telefonszáma...
Ha már itt tartunk, a móvári 250-esről (JOB-894) lehet tudni valamit (ezer éve nem láttam)???
Nemrég láttam vmi uniós rendszámút (nem jegyeztem meg, mi volt sajna), aminek a hátulján a csornai telep címe volt rajta, szerintem oda is tartozik az a kocsi, tehát még +1-et keríts elő. ;)
Hétvégén kaptam a hírt egy bennfentestől, hogy (nagy sajnálatomra) a múlt héten selejtezésre kerültek Győr, helyköziből az AAS-502 és AFF-525 forg. rendszámú Ikarus 256-osok. Ezek alapján sajnos Győrben már nincsen több 256-os...
Akor ez úgy működik, hogy bizonyos napokon, bizonyos időben a kistérségben csinálja a járatokat Tét és a környező falvak között, de egyébként a volán menetrendszerinti járatba küldi?