Sajnos nemtudni, hogy hogy hívják a hangtulajdonos nőt, de tényleg nagyon kellemes hangot adott. Kb 2 éve van a szegedi trolikon akusztikus utastájékoztatás és amikor ezt kiépítették lecserélték a villamosokon is a bemondónőt. Róla se tudunk sokat, csak hogy egy színésznő adta a hangját.
A Szigligeti utca következik helyett azt mondja a Határ út M felé hogy szigligeti utca majd ajtónyitáskor is ugyanazt mondja hogy Szigligeti utca szal azzal nincsbaj :o)
Járat: 151
Köszönjük az új hangot semmi problemo vele csak annyi hogy a Szent Imre térnél nemmondja hogy átszállhatnak a Hévre semelyik irányba nemmondja.
Pesterzsébet Vasútállomásnál se mondja hogy átszállhatnak a vasútra. Kőbánya-alsónál se mondja és a liget térnél se.
Járat: 20E
A Baross tér, Keleti pályaudvar végállomás következik bemondásnál nemmondja, hogy átszállhatnak a kettes metróra és a vasútra.
136E-nél nemlehetne megcsinálni valahogy hogy nekelljen csak Kőbánya-Kispest M nél átváltani a kijelzőt? És a Fiatalságutcánál átváltson saját magától?
És még aztszeretném kérdezni, hogy most akkor milessz ezzel az átszállásos balhéval ami volt nemré a tv-be hogy a vakok kritizálják a bkvt hogy kivették hogy átszállhatnak a különbféle buszokra.
Az Ikarus 412-esek mikor fognak beszélni? Ha már sikerült megcsinálni a 7-173E-hangját bennük is meglehetne csinálni. A gyorsjárattot hogyha megnyomod akkor aztmondja be hogy "következik", ha a zöld gombot nyomod akkor aztmonjda hogy "Üdvözöljük utasainkat az első megálló a Corvin körút"
Az Autocomos buszokra mostanság készül el az új adatállomány, mely már szinte harmatfriss lesz; persze ebbe a budai villamoshálózati változások rövidesen megint belerondítanak.
No azért hogy kismillió hiba lenne, azt visszautasítom! Általában rá szoktál bukkanni a hibák jelentős részére, ami azt jelenti, hogy ritkán jeleznek olyan hibát, amit te ne írtál volna meg ;-)
A Localóról írtakat furcsállom, mert ha jól emlékszem, pont a legutóbb volt olyan szerencsénk a Transman garázsban, hogy az összes Vultronos busz ott volt, és egyik sem volt itt-ott javításon.
Kösz a jelzéseket! Minden javítva van ám, a betöltés viszont a rendszer gyenge pontja ;-)
A Volvókon megjelent átszállásos problémákkal kapcsolatban (ami az oldalt fenn lévő útvonalas táblát illeti) egyelőre lövésünk sincs, mi lehet az oka. A kijelző feliratai ugyanis külön nem szerkeszthetők, hanem egy az egyben megegyeznek a belső kijelző felirataival. Ezek után elvileg nem térhetne el a kettő, gyakorlatilag viszont...
Évekkel ezelőtt, mikor Prágában a villamosokon először láttam ilyen útvonalkövető kijelzőt, nagyon tetszett, és arra gondoltam, milyen jó lenne, ha nálunk is lenne ilyen. Ma már nem örülök nekik ennyire...
Az mdb fájl módosítása nem célszerű, igencsak el lehet vele qrni a dolgokat...
Sajnos a vonalhálózati nagy térképeket még mindig nem cserélték ki, bár a sárga matricát eltüntették róla. Gondolom, talán a 2009-es paraméterkönyv szerinti kint lesz.
Nem. Ami a térképen van, az az alapállapot. De lehet , hogy az előző hozzászólásom sajnos tárgytalanná válik, mert soha sem lesz az alapállapot érvényben. És akkor ez így tényleg sz*r. Mert nem is lesz 56-os villamos. Ha rajtam múlna, háromhavonta cserélném a térképeket a metróban, ha kell, de nekem ebbe nincsen beleszólásom. Mostanság túl gyakran változik a villamoshálózat, hogy azt így ábrázoljuk a metróban.
Az Autocom-osok közül maximum a vizuális tájékoztatás működik. 3 módon (114-es esetében) 1. 2007. április 1-ig érvényes rend szerinti megállóneveket, átszállási kapcsolatokat jelenít meg a belső kijelző (pl.: Hengermalom út: V18A, 41, 47, B103; Leányka utca: B3,58, Tétény-busz) 2. Csak a külső kijelzőn is megjelenő végállomást jeleníti meg belül is. 3. Külső kijelzőkön járatszám, végállomás, belül: ***AUTOCOM*** felirat
A Transmanos Autocomos Localokon(KOE-KPN) van audiovizuális utastájékoztatás? Egyáltalán az Autocom tud ilyet? Mert hiába nyomkodtam a "BEMONDÁS" gombot a vezérlőn, nem mondott semmit. (De az erősítőben mintha két AV lenne bekötve(1-2=>mikrofon+valami).
+Köszönöm a Mikulásgyáras választ.
+Vultron: Az Airc00 hang bemondatásához pedig akkor be kell ütni a járatszámhoz a 00-t is? Ha, Peti? Mert csak úgy, ha megy a klíma nem mondja 3 megállónként.
A metrókocsikba térképeket kihelyezni pénzbe kerül. A fóliázott papírnak, a festéknek meg a munkának is ára van. De talán nyomósabb ok, hogy azokon a térképeken reklámok vannak, a reklámozókkal -gondolom- szerződés köttetett. Így nem lehet azokat csak úgy cserélgetni. Gazdaságossági okokból meg hosszabb távra terveztek, minek nagy részében 47-es és 49-es is lesz. (Most már tényleg hamarosan.) Nem lehet minden építkezéskor kicserélni ezeket a térképeket.
Másképpen felfogva: ami kint van, az az elfogadott paraméterkönyben szereplő hálózat. Ami most van, az ideigelenes állapot, sok lezárással, pótlással.
Tudom, hogy nem ez a legideálisabb, de erre van lehetőség.
Azt mondja a felirat a 19, 41-es villamos kocsijaiban: "2008. szeptember 20. és október 31. között a Batthyány tér és a Lánchíd között szünetel a villamos forgalom."
Batthyány téren tábla: november 1. és november 9. között nem jár az említett szakaszon.
Na, most akkor mikortól fog járni végre???? Ma november 5. van, tehát van még 4 nap, de semmi nem történik: gödrök, felszedett sín, munka nix.....
Más:
54, 55-ös buszok kijelzője még mindig nem ismeri az új paraméterkönyvet: 12-es, 48-as busz, 30-as villamos....stb.
Hasonló útvonalon a 294E-n a Kéreg utca előtt lemaradt, hogy "következik". Az ecseri piaci bemondás meg lehetne a megálló előtti szöveggel. Most a megállónál mondja be, de mire a végére ér, már robogunk a következő megálló felé.
Ma a 84E-n felfedeztem 2 apró hibát Gyál felé utazva (BPI-830-ban): 1. A Szentlőrinci útnál az átszállásnál 254GY-t ír E helyett 2. A Bethlen Gábor utca helyett Bethlen Gánor utcát ír a FOK-GYEM.
Majd ha erre a járatra kerül a sor, kérlek, javísd ki a hibákat! Köszönöm!
Szóval, a tisztánlátás végett: mivel gyakorlatilag elég nagy az esélye, hogy még kismillió hiba bújik meg az adatbázisban, nem érdemes állandóan beírogatni a megtalált hibákat, mert Stvrtok úgysem fog hetente kimenni a garázsba adatbázisat föltölteni (ez nyilván érthető). Ezért ajánlottam föl, hogy én átnézem (mivel más dolgom nincs, ezért bőven van időm átnézni), kijavítom, és egy remélhetőleg hibamentes adatbázist küldök vissza, így az már feltölthető, és utána amíg nincs változás nem kell hozzányúlni. Mondjuk amit tényleg furcsállok az az, hogy az utolsó Localós hibajavítás csak a buszok kb. 50%-ára került fel.
Bocs, hogy beleszólok, de neki ez a munkája. Vannak főnökei, akiktől nagyon kapna a fejére, ha az általad leírt variációból valami zűr lenne, ami egyébként csöppet sem kizárt. Biztos vagyok benne, hogy a munkáját a legnagyobb szakértelemmel végzi és az is teljesen érthető lenne, ha magasról tenne a véleményekre, ugyanis nyilvánvaló, hogy Ürömön senki nem fogja a 72-es trolit keresni, hogy elmenjen vele a Nagykörútra. A fórumozás pedig nem hinném, hogy benne van a munkakörében. Valószínűleg szabadidejében teszi, mert szereti a munkáját. Nem kell elvárni tőle, hogy egy pillanat alatt megváltsa a világot. Nem lehet jelen minden vonalon egyszerre és ez nem az ő hibája, hanem a cégé, ami nem foglalkoztat több embert hasonló munkakörben, akár csak ideiglenesen is, a nagyobb változásokra való tekintettel.
Az a "Mikulás" nevű menet tudtommal mindössze annyit takar, hogy a Hősök tere helyett Hősök tere, Mikulásgyár volt benne a megálló ideiglenes neve, amíg az 56-osok terén működött a Mikulásgyár. A BKV is támogatta a Mikulásgyárat, ezért került bele ez az extra a buszok utastájékoztató rendszerébe. Hamarosan egyébként ismét aktuálissá válna.
A paraméter könyves frissítések előtt a NV Localóiban volt a 30-asnak egy "Mikulás" nevű menete. Az mi akart lenni? Kipróbáltam, ugyanazt csinálta, mint a normál 30as. De akkor is vmiért csak ott van.
Ja, és a VTs kocsikban hogy lehet behívni a hosszú(00) AIRC-os hangot+szöveget, mert nem találtam meg benne?
U.i. nekem is el tudod küldeni azokat a hangokat?(írtam e-mailt)
Ez a Vultron elég érdekes jószág. 218-ason Üröm vm.-nél kiírta, hogy átszállhatunk a 72-es trolira, meg a 30 és 67V buszokra :) Temetőnél meg ajtónyitás után is a következikes szöveget mondta. 47-49V-nél a régi átszállásokat írta (vagy az U-930 nem frissült), a Localókon meg nem mindegyikre került fel a 156->291 javítás, és ha minden igaz a 222-esen a javított adatbázisban is 156-osat ír ki átszállásnak a Kuruclesinél.
Viszont azon gondolkoztam, hogy annyi hiba van benne, hogy nem érdemes állandóan beírni ide. Inkább küldd el a Localó adatbázisát is (a Volvót amúgy is küldenéd), én átnézem, ha találok benne hibát javítom, és visszaküldöm a javított mdb fájlt. Ha én átnézem tuti nem marad hiba benne :) (Hacsak nem flash-be konvertáláskor belerak valami érdekességet). A régi fok-gyem progi megvan, úgyhogy tudom, időnként mire képesek ezek a szoftverek :D