Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 0 0 34805

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.07 0 0 34804

Irish Farmer's Journal 1978

 

 

jozsitraktor Creative Commons License 2016.04.07 0 0 34803

Üdvözöllek árban mennyi lenne? Privátba ha lehet!

Előzmény: Józsi73 (34802)
Józsi73 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 34802

Akitől hoztuk, annak volt UE-28, és MTZ is, ezért gondoltam, hogy a DUTRA önindítója. Ha valakinek esetleg szüksége van egy ilyenre, eladó. Mi nem tudjuk használni, kidobni meg nem akarjuk

Előzmény: dutrancs (34801)
dutrancs Creative Commons License 2016.04.06 0 0 34801

Szervusz . Igen lehetett,csak MTZ-re van átalakítva a pajzs. Én is láttam ilyet a 90-es években.

Előzmény: Józsi73 (34800)
Józsi73 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 34800

Üdv. emberek!

 

Ez lehet Dutra önindító?

 

"Made in Hungary, 2,5Le/12V"

 

 

a felfogatásnál van egy közbetét, amit leszerelve másabb a furatok elrendezése.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.06 0 0 34799

     

 

Veteran11 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 34798

Köszönöm az infót meg kérdezem.

Előzmény: spz (34791)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.05 0 1 34797

England 2016

 

      

 

 

       

 

 

the owner John

mérnökferi Creative Commons License 2016.04.04 0 0 34796

A zalaegerszegi Alcuferhez bevittek egy nagy utánfutónyi UE 28 alkatrészt! Nagy részére azonnal rácsapott, egy ezekkel üzletelő jóember.   Ami még maradt: hátsóhídház két fogaskerékkel, 4db dinamó, dugattyúk hajtókarokkal, hengerfejek, hidraulika szivattyú, bontott adagoló stb. Használt dolgok, de az embernek még egy szelepszár ék is tud hiányozni, legalább is én már jártam így :-)

Biztos meghalt egy bácsika és a gyerekei kiszórták a sok "ócskavasat"! Ilyenkor én mindig nagyon elszomorodok, mert látom a gépeim jövőjét :-(

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 34795

  

DutraUe Creative Commons License 2016.04.04 0 0 34794

Sziasztok!

 

Milyen olajat használtok a hidraulikához?

Gépkönyv alapján : Sebváltóolaj C30 MSZ 13239.

 

Ez minek felel most meg?

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 34793

     

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 34792

der Teufel weiß es :)

Előzmény: triplaharom (34790)
spz Creative Commons License 2016.04.04 0 0 34791

Sári Szilikonfeldolgozó Kft

Előzmény: Veteran11 (34785)
triplaharom Creative Commons License 2016.04.03 -1 0 34790

Ki volt az az okostojás, aki ezt kiszámolta és miből ?

Előzmény: Törölt nick (34789)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 34789

IX. Axiál Veterán Traktormajális Bokor

 

Tisztelt Érdeklődők!
Közeledik május, a Traktormajális ideje. Sajnos idén sem rendezzük, meg, de jövőre tervezzük. Százalékban kifejezve 75,3 %-os valószínűséggel. Miért pont ennyi? Mert ennyi az esélye.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 34788

DT-413

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 34787
szervezkedő Creative Commons License 2016.04.02 0 0 34786

Fehéret???

Szerintem sehol! :-(

 

Nekem pár éve itt a topicon egy olvtars segitett, de feheret o sem tudott sajna!

 

(Telefonfulke gumija is passzol, ugy hallottam, de en nem probaltam.)

Előzmény: Veteran11 (34785)
Veteran11 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 34785

Jó napot Dutrások!

Segítséget szeretnék kérni,hol tudnák beszerezni ue-28-ashoz fehér gumikédert?

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.01 0 0 34784

Már a 60-as évektől kezdve olyan termékeket exportáltunk külföldre, amelyek ott megállták a helyüket és versenyképesek volta.

 

A Ganz-Mávag mozdonyok/szerelvények,

 

az Ikarusok ( pl. Az első nemzetközi sikerek gyorsan jöttek: 1969-ben egy Ikarus 250-es, légkondicionált, luxus kivitelű változat a Nizzában megrendezett Nemzetközi Autóbusz Héten a legigényesebbnek számító IV. kategóriában, 17 jármű közül a második helyet megszerezve elnyerte a Francia Karosszériagyártók ezüst serlegét.)

 

rengeteg Ikarus típus külföldi vállalatokkal kooperálva,

 

a tengerjáró hajóink amiket építettünk,

 

a Dutra ami abban az időben a prémium kategóriát képviselte a traktorpiacon,

 

lehetne sorolni, de minek.

 

Ennek ellenére a magyar emberek a 80-as 90-es években is még a"szar" papír kétütemű Trabantokkal nyomultak. Munkások mérnökök egyaránt. Ennyibe nézték a magyar embereket akkor is. Semmibe, szarba. Hónapokat, éveket várni egy autóra.

 

Ez így nem működik. Ez nem motiválja az embereket. Az elzárkózás, a diktatúra, a fogd be a pofád vagy elvisznek, ennyi a fizetésed és kuss. Ez így hosszú távon nem életképes.

Ez az egyik véglet.

Amerre most tart a világ az meg a másik véglet.

Ahhoz, hogy minőséget produkáljon a társadalom, az ország versenyképes legyen az embereket motiválni, támogatni, és megbecsülni kell. Nem kihasználni, kifosztani, elnyomni meg becsapni.

 

Magyarországon, ahol tőkehiány és tervgazdaság volt és csak az egyes emberek szellemi tőkéjére alapozva/támaszkodva és azt undorító módon kihasználva tudott fejlődni és érvényesülni a gazdaság.

 

A kommunisták is rájöttek erre, hogy ez a rendszer így ebben a formában egy rakás szar. A bezártságunknak köszönhetően külföldre kellet járni minden apróságért amit itthon nem sikerült megvalósítani, előállítani.

Meg voltak dögölve a valutáért. A magyar mérnököket erre használták fel/ki. Az export valutát jelentett.

Mindig azt nézték, hogy az állambácsinak mennyibe fáj egy dollár megszerzése, hogy az exportból származó minden egyes dollárért az államnak hány forint támogatást kell adnia az exportra (is) termelő vállalatnak.

 

Az exportra gyártás jobb minőséget stb jelentett, ezért költségesebb volt az egész móka. Az megint más kérdés, hogy a külkereskedelmi vállalatok vezetői meg az akkori elvtársak, hogy lopták szét ezeket a vállalatokat. A dolgozó népet jól kihasználva meg átverve. A balatoni villák gombamód szaporodtak. Elvtársak, vállalatvezetők, főkönyvelők amerikai autókkal jártak már a 60-as években is.

 

Ha egy vállalat exportterméke állami támogatás nélkül vagy minimális támogatással, az országnak jutányosan megszerezhető külföldi valutát jelentett, akkor támogatták és fejlesztették az iparágat, ha ez nem így volt akkor leépítették.

 

Innováció és tőke nélkül a kapitalista piacon a szocialista termékek nem tudnak hosszú távon életben maradni.

Egyszer lehet mindent kitalálni. Lehet az bármennyire jó, ha nincs fejlesztés akkor jön valaki más és betölti a másik helyét a piacon.

 

Szarból nem lehet várat építeni. Ha egy társadalom megosztott, lelkileg beteg stb. az csak gyarmatnak való. Mint most mi. A saját érdekeinkért nem tudunk harcolni, akkor mit akarunk mi a világnak bizonyítani?

 

Egy biztos. A rohadt kapitalisták meg a magyar mérnökök nélkül a kommunizmusból Magyarországon semmi nem lett volna, semmit nem ért volna. Ami lett belőle azt is szétlopták széthordták folyamatosan. Ennyi. A dolgozó népből hülyét csináltak.

 

Birodalmi seggnyalók vagyunk és ez minden téren megpecsételi a sorsunkat ma is.

Előzmény: e.medve (34783)
e.medve Creative Commons License 2016.04.01 0 0 34783

Pontosan.
Bár ez a téma mindig félresiklik, mert nálunk divat a hibást keresni és boszorkányüldözést tartani. Pedig tudomásul kellene venni, hogy a fák nem nőnek az égig. Volt egy korszak, mikor a Monarchia békeidejében olyan képzettséget és gyakorlatot lehetett szerezni amilyent azóta sem. Akkori mérnök előtt nyitva állt a fél Európa, mert a kétfejű sas birodalma hatalmas és erős volt. Jól felszerelt és gazdag. A Bánki Donátok, Szilárd Leo-k és Neumann Jánosok kora volt ez. Az ott szerzett tudás hozta létre a HSCS és Dutra márkákat. De kellett, hogy addigra itt szocializmus legyen, és ne lépjenek le. Az 50-es évek szocializmusa készen kapta az előző rendszer szakembereit, és gyárait. Az ország bezárkózott, és a szakembereknek idehaza kellett alkotniuk. Ha ez a bezárkózás nincs, lehet ma nincs Dutra mert minden normális szakember külföldön dolgozott volna. (ahogy ma is)
Ebből is látszik, hogy a hátrányokkal járnak előnyök is és fordítva.
A Dutrát sem tette tönkre senki. Egyszerűen kifulladt. Az új szakembergárda már egy bezárkózott és magára maradt országban képződött. Megszűnt a széles látókör és piacgazdasági szempontok szerinti tervezés és árusítás. Parancsra terveztek, és kisujjból szopott áron árultak. Így elveszítették a versenyképességet. Nem elég a Dutrának, vagy bármi másnak jónak lenni. Azt megfelelően szervezetten kell gyártani a gyártási költségek minimalizálása miatt, és jó áron is kell értékesíteni, hogy maradjon haszon. A 70-es évekre meg ez veszett oda.
Ezen sokat nincs mit szomorkodni. Sokkal inkább azon kellene vitázni, hogy ma miért nincs ilyen kiugró fejlesztés vagy gyártmány idehaza? Avagy mennyire nemzeti kincs egy xy képzettséggel/tudással rendelkező magyar?
Most akkor Takáts Zoltán-e a nemzetáruló mert az onkokés idegen kezekbe került? Vagy miért szúrnak még belénk injekciós tűt, mikor már 2004-ben feltalálta a magyar Lindmayer István a tű nélküli oltást? Miért nem idehaza gyártják a Kenguru miniautót mikor Kissároslaki István találta fel 2004 körül A Rehab Zrt-nél? Vagy ismeri bárki is a Kerülő Balázs féle Flike gépet? Mert a Dubaiban az arabok már most meg vannak veszve érte. Avagy gazdaságpolitikai siker volt-e a szocializmus eleje, mert megakadályozta az "agyelszívást" ?
Illetve létezhet-e köztes állapot?
Jó szakembereink, tehetséges feltalálóink ma is vannak.
A pénz nagyobb "Isten" lett mára, ezért mindenki ott ad el, ahol többet kap...míg hagyjuk. Így komplett országok rekednek meg a fejlődésben, hisz először elvándorol a tudás, majd utána a tőke...végül a kétkezi dolgozók is.

Előzmény: Törölt nick (34780)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.31 0 0 34782

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.31 0 0 34781

Państwowe Gospodarstwa Rolne, Lipowo Poland

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.31 0 1 34780

Az ország és a termelés hátrányaira gondoltam. A modern berendezéseket már akkor is külföldről kellett beszerezni. A traktorgyárba pl az osztrákoktól hozták az Aichelin hőkezelőt. stb.

 

Szóval volt hátrányunk. Nem a Dutra hátrányára gondoltam. Aki használ Dutrát az mindenki tudja mi az előnye meg a hátránya. Tudták ezt már a 80-as években is, akik használták.

 

Az előállításuk drága volt, ennek ellenére olcsón adták, hogy pörögjön a gyártás, de még így is keveset gyártottak belőle. Ez sokkal bonyolultabb annál, mint itt az átlátható legyen pár sorból.

 

 

Előzmény: Yodu (34773)
hokori94 Creative Commons License 2016.03.31 -1 1 34779

Üdv!

Idő közben aki facebookozásra adta a fejét, ott is megtalálható a DUTRA-s közösség!

https://www.facebook.com/dutra.baratikor?__mref=message_bubble

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.31 0 1 34778

Dehogy csapok én agyon senkit. Mi okom lenne? Betettem Farkas Imre úr két cikkét a fórumba. Ennyi. Nem?

 

Hogy jön ide a maszlag benyelés meg a többi. Én nem tudom. Két cikket nem lehet elolvasni nyugodtan majd a megfelelő következtetéseket levonni.

 

Senki nem szidott semmit ami magyar.

 

 

Előzmény: dutrancs (34777)
dutrancs Creative Commons License 2016.03.31 -2 0 34777

Engem megkért a barátom,hogy tegyem közzé a levelét. A végén meg engem csaptok agyon? Én nem politizáltam, sem régen se ma sem.Azt a nálamnál okosabbakra hagyom.

Előzmény: Törölt nick (34772)
endrebá Creative Commons License 2016.03.31 0 0 34776

Hát ez az...   az igazság az, amit a valóságból az egyén lát - ezért sokféle az igazság.

 

De a rendszerváltás valósága a piacszerzés és konkurrencia  eltüntetése  bedarálása is.

 

Bölcs vagy ZilGuru barátom.  Nem lobogó hitharcos mint plé (ezért köréd nem hitközösség fog szerveződni) - de a te meglátásod is KELL .

Előzmény: zil-130 (34774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!