Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Én csak r250-ről tudok nyilatkozni,ha egyszer rendberakták sokáig ok. Az én gépem most is 2 naponta használat igaz csak szállítás. valamikor 70 ezer alatt volt új-ként kerekek súlyok függesztő eke rotátor. Az eredeti motorja kikopott-perselyezés majd talán 6-8 éve kapott egy gcv160 at . A szabadonfutó kétszer elkopott-cserélve. A kerekeken a gumik 3x cserélve,2garnitura simára kopott a harmadik selejt(kínai) volt,most a negyedik garnitura fut 3éve. A váltóban 2x hézagolás és egyszer bemenő tengelyen csapágy csere. A váltó fogaskerekei most is tökéletesek egyedül a csigahajtás kopott de szerintem engem már kivisz. Nyögdíjas vagyok.
Segítséget szeretnék kérni. Olvasgatom a fórumot, és próbálok belőle tanulni. Ugyanakkor tanácstalan vagyok, mert váltós gépem még nem volt. Az ismerősök pedig ahány ember annyi gépet tanácsol a szokásos szerint.
Van jelenleg két darab Robi 55-ösöm általános rotálásra, fűnyírásra. Rendbe vannak rakva, és szeretem őket. Gépésztechnikusként szeretem mind a kétüteműeket, mind a négyüteműeket. Mindegy, csak börrögjön itt a faluban.
Szóval a két kisgép mellé szeretnék egy univerzális nagyobb váltós gépet, melyet sok mindenre tudok használni (hókotró, utánfutózni, váltvaforgatós eke, töltögető eke, krumplikiszedő, fűkasza, stb...). Elég sok domb miatt inkább a nagyobb teljesítményűekre (nem az 5 HP hanem inkáb 7-10 HP) gondoltam.
Sajnos még addig sem jutottam el, hogy melyik típusnak van kihajtási lehetősége pl. fűkaszához. Gondolom a vízszintes tengelyű ékszíjas gépekre könnyebb plusz lehajtást varázsolni. Neten és a videómegosztón szinte nulla összehasonlító teszt van. A milliós gépek nem játszanak az áruk miatt, a Ruris és a Hecht (habár a 7100-es nem tűnik rossznak) gépeket nézegetve pedig valahogy nem meggyőző az anyaghasználat, de ezt lehet megcáfoljátok. Eddig a következőket néztem Terra (itt sem tudom mi a különbség a több terra között), Honda F400 vagy inkább F600, Robi 250T és esetleg az MPM 210 (ez elég orrnehéznek tűnik), vagy esetleg egy jó állapotú Robi 151. A Robikról van gépkönyvem, de többiről nincs.
Szóval ez ügyben szeretnék segítséget kérni, hogy üzemeltetés, alkatrészellátottság, javíthatóság és a többi szempont szerint melyiket lenne célszerű beszereznem? Hosszú távban gondolkodnék, ha már beszerzem a kiegészítőket is.
Köszönöm a válaszaitokat. Nem használtam volna ki, de új állapotú volt, már a kézi kuplungos, el is vitték 250.000ft.ért igaz eszközök nélkül. Egyik oldalon nem kevés pénz, másik oldalon rendkívül ritka az ilyen állapotú gép.
Vas esetleg a szomszédos megyékben ha lenne valakinek hasonló vagy ilyen tipúsú gépe lehet, hogy érdekelne. Köszönöm.
Kedves fórumtársak! Nemrég jutottam hozzá egy Hódgép által gyártott rotációskapa utánfutóhoz.
Sajnos a régi gazdája eléggé leamortizálta, szeretném eredeti vagy ahhoz hasonló állapotát vissza adni. Elsősorban képeket, prospektusokat, használati utasítás, honlapot ahol találok infót stb. szeretnék kérni, valamint tippeket a színkódra, lámpákra, gumikra, stb. Minden információ jól jön.
Kiderült, hogy egy 7 Le-s francia motor van a Terrában, ezért a gyújtása nem egyezik meg az 5 Le-s változattal. A gyújtótekercs a lendkeréken kívül van és nem belül. Nem tudom, hogy ilyen gyújtótekercset hol tudok beszerezni.
Kedves Jikov Vari! Tegnap sikerült teljesen szétkaptam a Terrát és sajnos az eredeti gyújtótekercs nincs is már az eszközben. Az interneten fellelt videók, fotók alapján úgy látom, hogy kinézetre az eredeti gyújtótekercs másképpen néz ki, mint az általad ajánlott. Milyen paraméterekkel kell rendelkeznie a gyújtótekercsnek, hogy kompatibilis legyen a kisgéppel? Köszönöm előre is a válaszod!
Segítséget kérnék Terra MJ-5 gyújtás javítása kapcsán. Az előző tulaj gyújtás hiba miatt külső gyújtótrafóval és akkumulátorral oldotta meg a gyújtáshibát. Jelenleg már ez sem működik. Szeretném megjavítani, vettem hozzá egy tirisztort, még nem jutottam oda, hogy beszereljem. A kérdésem az lenne, amennyiben a gyári gyújtótekercs is hibás lenne (nélkülözhetetlen a tirisztoros gyújtáshoz is), akkor milyen típusú gyújtótekercset és honnan lehetne pótolni a gépbe. Köszönöm előre is a segítséget.
Tudnál nekem abban segíteni, hogy gyárilag milyen színű volt a kerék és a keréksúly? Nem tudtam eldönteni, hogy fehér, vagy inkább tört-fehér. Vagy már az idő miatt lett tört-fehér. Próbálnám visszaállítani az eredeti állapotokat, ha már apró darabokban van bontva minden.:)
Az utánfutó a rajta lévő adattábla vagy matrica szerint egy cseh Tecak cég által gyártott NNT-2 tipusú eszközhordozó kocsi . Egy ilyen félig összedőlt romos pajta részből vettem meg kicsivel több mint 2 éve és teljesen fel lett újítva . A tárcsa az házilagos gyártás , tulajdonképpen egy nagy x tárcsa kicsinyített mása , annyi hogy a tárcsa lapok azok kapatagok végén lévő védőtárcsákból vannak és + nyomott éleket kaptak hogy merevebbek legyenek illetve az első sorok szélei csipkés kivágást kaptak .
Legfőképp szántás elmunkálásra vagy ilyen fél kötött talajra jó , de homokosabb lazább talajon a legkönnyebb használni (pl : szőlőben tárcsáztam vele3 ) . Én a gyári Hs-30 orrsúlyt szoktam beletenni .