Keresés

Részletes keresés

MadCow007 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 961

Szia.

Van egy 1xrubb megoldás is.

Raw ban fotózzál.

Így képfeldolgozó progiban a záridőt elég jol tudod csökkenteni, vagy emelni és mindegyik beállításodat kiexportálod jpg-be.

így egy fotóból akár 5db-ot is tudsz csinálni és még a képek minőségével sem lesz gondod.

 

 

Előzmény: ofkorsz (959)
MadCow007 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 960

Köszi a választ, no majd egyre beruházok 1xcsak.

Előzmény: ceruza_elemér (957)
ofkorsz Creative Commons License 2011.05.01 0 0 959

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni HDR-el kapcsoaltosan. Egy Nikon D3100 boldog tulajdonosa vagyok :)

Olvasgattam eleget a HDR-ről, és a kép elkészítése a programmal az rendben is van! Az eleje nem tiszta számomra. Hogyan kell fényképezni stb.

Egyenként külön külön elkészíteni a képeket és minden képnél állítani a fényerőn az sajnos bemozdíthatja a gépet. (tudom h egyes programok helyrerakjak a kepekt, de a minőség érdekében mégis jobb ha nem bozog be a két kép készítése között a gép).

 

Tud a D3100 olyant, hogy beállítom az automatikus exposorozatot, és mindenik képnél a fényerőt előre, és nekem 1 gombnyomásra elkészít 3 vagy több képet?

 

Vagy milyen más megoldás van 3100-al HDR készítésére?

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Albert

ofkorsz Creative Commons License 2011.05.01 0 0 958

Szia!

 

A nikon D3100 is tudja ezt a funkciót? Tehát BKT és egy gombnyomás 3 kép küönböző fényerővel?

Köszi előre is a segytséget!

Előzmény: kolgét (704)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.05.01 0 0 957

Azért hívják egyébként portré markolatnak (landscape/portre) mondjuk: fekvő/állókép, mert portré állásban a markolatba épített exponálló gomb jobban kézreesik, mit a vázon lévő. Sajnos a vezetékes verzió nem praktikus, ezért inkább nem is használom ezt a markolatba épített exponáló gombot. Nem jelent igazán nagy problémát a vázon lévőt használni, így sem.

Előzmény: MadCow007 (956)
MadCow007 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 956

Sziasztok.

 

Volna egy kérdésem a portrémarkolatokról.

Meg nem használtam ilyet és én eddig abban a hitben voltam, hogy a gép fogásán javít + több aksit lehet belepakolni és ez az összes funkciója.

De most látom, hogy kioldó gomb, meg infrás, sőt van ami vezetékkel köti össze a gépet a markolattal.

Kérdés, minek bele infra, vagy vezeték, + kioldó hol és minek?

Üdv.

Charlie

 

nxh Creative Commons License 2011.04.28 0 0 955

Köszönöm a gyors talaplót :D

LR3-ban még nem használtam kijelölő eszközt. Ilyen esetben (világos ég) eddig csak a sötétebb részeket állítottam be és egy szűrőt húztam az égre -1 vagy -2 expokorrekciót. Ez áltlában csak a vízszintes horizontnál alklamazható jól és ha nincsenek magas tárgyak amik az égre nyúlnak fel.

Előzmény: ceruza_elemér (954)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.28 0 0 954

A PS-hez és a LR-hez is kitűnő magyar nyelvű video oktató programok vannak, ezket ajánlanám a figyelmedbe.

Konkrét kérdéseidre:

1. mondjuk van egy raw képed, ahol az égbolt kitűnően exponált, azonban az előtér jelentősen alulexponált, az érzékelő dinamikai átfogásának korlátai miatt. Használhatod ugyan a Fill Light és a Recovery opciókat a dinamikai átfogás kiegyenlítésére, de ezek csak egy bizonyos határig működnek jól, azon túl a képminőség jelentős rovására mennek.

Ekkor megteheted azt, hogy az egész képre beállítod az expozíciót úgy, hogy a sötét részek jól legyenek exponálva, az ég ilyenkor persze teljesen kiégett lesz. Kijelölöd az ég területét a megfelelő eszközzel (főleg LR 3.3-ban pratikusan), majd erre a területre visszaveszed az expozíciót és egy kitűnő képet kapsz.

PS-ben ezt csak úgy tudnád hasonló szinten megoldani, ha két képet konvertálnál ugyanabból a raw-ból, két különböző expozíció beállítással, majd követnél egy ennél sokkal több lépésből álló és bonyolultabb + jóval időigényesebb eljárást.

 

2. ha raw-ban fotózunk, akkor mindegy, hogy PS hogyan viszonyul az LR-hez JPG esetében.

Előzmény: nxh (953)
nxh Creative Commons License 2011.04.28 0 0 953

Azért nem is írtam erről többet mert nem értek hozzá :)

A PS-t nem tudom használni, egy kicsit bonyolult számomra a rétegek kezelése meg ...

Nincs igazából összehasonlítási alapom a RAW konverterek közt, mert eddig csak LR-ben import és kész (jpg vagy raw). Utána se szoktam sok mindent változtatni a képen (vágás, WB, expo korrekció és zajszűrés leginkább)

Próbálgattam kreativkodni is, csak az a baj hogy nincs sok türelmem az utómunkákhoz.

 

Néhány részt a hsz-edből kiemelnék, mert nem tudom mit jelent, ezeket kifejtenéd bővebben?

 

"...területi kijelöléseken is korrigálhatsz..."

ez mit jelent?

 

"...Viszont ha valaki hajlandó raw-ban fényképezni, az utóbbi lehetőséget vessük el."

Mire gondoltál?

 

 

Előzmény: ceruza_elemér (952)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.28 0 0 952

....nem photoshop szintű, de az alap dolgokat tudja......

Ez nem egészen pontos jellemzés a LightRoomról. Az alap dolgokat ugyanis raw szinten képes kezelni, és lényegesen jobban, mint a Photoshop raw konvertere, mivel területi kijelöléseken is korrigálhatsz. Számos egyéb előnye is van, de ezeket most hagyjuk.  A mennyiben nem raw-ból, hanem jpg-ből indulunk ki, akkor persze a megállapításod már majdnem igaz. Viszont ha valaki hajlandó raw-ban fényképezni, az utóbbi lehetőséget vessük el.

 

Lightroomban dolgozom ki a képeimet, és csak alig néhány képnél hívom meg a PS-t.

Előzmény: nxh (950)
Skrachlaci Creative Commons License 2011.04.28 0 0 951

Ha van érzéked a fotózáshoz akkor ráérzel magadtól a dolgok lényegére,csak gyakorolni kell. Tippeket olvashatsz a neten,és vannak elég jó fotóskönyvek a piacon, ha van fotós ismerősöd aki meg is tudja mutatni miről van szó, az lenne az igazi.RAW-ban érdemes fotózni szerintem, ez a formátum tárolja a legtöbb inföt a képről, de nem ettől lesz jó egy kép.Sok múlik az utómunkálatokon,ehhez pedig a RAW a jó alap.

Előzmény: Törölt nick (949)
nxh Creative Commons License 2011.04.27 0 0 950

Hali!

 

Az előző kérdésedre a liveview AF kontraszt alapú ezért lassú.

Jó kép a kompozíción múlik és az elképzelésen. Ezeken kivül még a fókusz, fények.....

De ezeket elég nehéz így leírni.

Javasolni tudom (én is sok infót innen szereztem):

     - a Google-t (digitális fotó tippek v. trükkök, fotózás alapjai....)

     - Pixinfo.com, fotozz.hu és egyéb fotós oldalak, fotósok blogjai....

     - Fotók nézegetése és elemzése (fények, beállítások (exif), szabályok alkalmazása...) elemzések olvasása

 

RAW: az egy tömörített formátum.....(többet tudsz olvasni róla mint amit letudok írni most) a lényeg szerintem hogy utólag a kép feldolgozásnál a legtöbbet tudsz változtatni jelentős minőség romlás nélkül a képbe. (fehéregyensúly, expozíció korrekció...)

Akkor érdemes RAW-ba fotózni ha szeretsz utólag a képeken dolgozni és van rá időd. Én általában Jpeg fine-t használom. D5000-nek szerintem elég jó a "gyári" Jpg-je, nekem teljesen megfelel saját felhasználásra.

Nikon-nak vannak alapból szoftverjei, de rengeteg ingyenes szoftver található (gimp, picasa...) Az Adobe programok a legelterjedtebbek ha tudsz szerezni Adobe Lightroom-ot az egy egyszerűen kezelhető program, nem photoshop szintű, de az alap dolgokat tudja.


Tömören ennyit írok csak, mert a fotózásról és képfeldolgozásól elég sok könyv publikáció... jelent már meg.

Pár hsz-el korábban vannak felsorolva könyvek olvasni valók amiből elég könnyen és gyorsan el tudod sajátítani az alapokat.

 

Üdv. az amatőr fotósok és fotózni próbálok közt. :D

Előzmény: Törölt nick (949)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 949

kezdő tükörreflexes gép lenne.

 

Néhány tippet szeretnék kérni a használatról,pár fogást ha van amiket betartva jobb képeket lehet csinálni.

 

kérdeznék még itt erről a raw fotózásról

úgy tudom eze a gép is inkább raw ban csinál jobb képeket.

mégis ha később szeretnék jpg-t akkor mivel konvertáljam hogy a lehető legjobb minőséget kapjam?

 

Skrachlaci Creative Commons License 2011.04.27 0 0 948

Persze,ha van elég pénzmagod vehetsz jobbat,de ennyi pénzért ez van..:) Élőképnél ne számíts rá,hogy gyorsan mozgó rovarokat tudsz vele af-el fotózni! Nekem nem túl jó a szemem,ezért remekül tudom használni a kihajtható LCD-t manualban. Persze nem repülő,vagy gyorsan helyt változtató élőlényekhez van kitalálva.Nem is tudom melyik váz tud olyat,hogy villámgyorsan fókuszál live view-ben!?

Előzmény: Törölt nick (947)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 947

sziasztok

 

ezzel a géppel szemezgetek a kihajtható lcd miatt.

azt olvastam hogy live view módban nagyon lassú a fokuszálás.

ez a gyakorlatban nagyn zavaro?

emiatt vegyek inkább más gépet?

 

pixelking Creative Commons License 2011.04.23 0 0 946

Sziasztok!

 

Eladó vadi új Nikon D40 / D40X / D60 / D3000 / D5000-hez való portrémarkolat.

1 vagy 2 db Nikon EN-EL9a akkumulátorral működik. A zár kioldását a beépített infra vezérlő segítségével működteti.
A termékre személyes átvétel (Budapest) esetén kipróbálási garanciát vállalok.

 

Ár: 10 500 Ft

 

Továbbá eladó új utángyártott Nikon Hb-45-ös napellenző. (Nikon AF-S DX 18-55 f/3,5-5,6 (vagy VR) objektívhez)

 

Ár: 2000 Ft

flash5life@gmail.com

nxh Creative Commons License 2011.04.21 0 0 945

A lábbon van libella, de én azzal nem szoktam nagyon foglalkozni :D Csak kihúzom teljesen vagy addig amíg szükségem van rá és kb-ra teszem vízszintbe. A gömbfejjel teszem szintbe a keresőn keresztül.

Most lement az ára, én annó (3 hónapja) 10 USD-vel többet adtam érte és 10 nap alatt kaptam kézhez.

 

Előzmény: ceruza_elemér (944)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.21 0 0 944

Köszönöm, jónak tűnik, megrendeltem. Be lehet azért így is vízszintbe állítani?

Előzmény: nxh (941)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.21 0 0 943

-----------------------------------------------------------------------------

Úgy, mint 8 (egyképes) esetén, kivéve, hogy a fényképezőgép nem
csinál zajt, amíg az ujját nem vette le az exponáló gombról a
fényképezés után, és hogy a fényképezőgép nem ad hangjelzést
fókuszálás közben; így minimálisra téve a zajt csendes környezetben.

------------------------------------------------------------------------------

 

Kizárt dolog, hogy ilyet okozna, neked ad kevesebb információt,

illetve, nem tudsz olyan gyorsan egymásutánban exponálni, gondolom, csupán ennyi a hátrány.

Előzmény: TarrG (942)
TarrG Creative Commons License 2011.04.21 0 0 942

Lehet hülye a kérdés, de van ezen a gépen olyan, hogy csendes mód. Kell valami kompromisszumot kötni, ha ezt használom? Ill. ezáltal kevesebb lesz a zár az élettartalma?

 

Vagy ez a zár hang ilyen sznob dolog a tükörreflexeseknél, hogy legyen már. Max akit zavar, az kikapcsolhatja?

nxh Creative Commons License 2011.04.21 0 0 941

Én anno ezt vettem meg:

http://cgi.ebay.com/Pro-TRAVELER-Photo-Camera-Tripod-Ball-Head-Nikon-Sony-/170627872847?pt=AU_Cameras_Photographic_Accessories&hash=item27ba36b84f

 

Nekem stabilnak tűnik :D (vagyis eddig nem volt vele problémám D5000+18-105-t bírta portré állásban is)

 

Annyi, hogy nem tudtam megfordítani a középoszlopot ezért, szerintem a min. munkamagasság 200mm nem igaz. (de lehet hogy, csak én nem tudom hogy kell)

nem 3D-s fej de cserélhető.

Előzmény: ceruza_elemér (940)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.21 0 0 940

Ha van jó ajánlatotok állványra, szívesen fogadnám. Az igényem ezzel kapcsolatban: D5000+portré markolat+18-105, stabilan tarson és megbízhatóan, ne könnyen kopó alkatrészekkel, elég 130- 150cm körüli magasság, lehetőleg minnél könnyebb súlyban, lehetőleg 50 Euro nagyságrendben.   E-bay nem probléma.

nxh Creative Commons License 2011.04.19 0 0 939

A NatGeo fotóiskola Tájak és Képek - Robert Caputo az meg van nekem és Scott Kelby könyveibe is volt alkalmam bele olvasni.

http://e-book.marcedli.hu/oldalon voltak fent még jó könyvek a fotózásról. (most akartam rá nézni de nekem nem jött be az oldal)

 

Csak azért szeretnék egy oktatáson részt venni mert ott helyben magyarázatot kaphatok minden felmerűlő hibára vagy kérdésre. De az oktatás az még egy darabig nem jöhet szóba. :(

Előzmény: ceruza_elemér (938)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.19 0 0 938

Ajánlom neked: 'A National Geographic fotósai' című, kvázi tankönyvet. Igaz, néhány éve árulták, talán még valahogy hozzá tudsz jutni. Felér egy tanfolyammal, méghozzá, nem is akármilyennel.

Előzmény: nxh (937)
nxh Creative Commons License 2011.04.19 0 0 937

köszönöm, de a tanulásnak nagyon az elején vagyok.

Nagyon sokat el kell lőnöm egy témára (4-5 kép mint ha braketinget használnék) több kompozícióban és beállításban hogy otthon szelektálhassam meg elemezhessem a hibákat. :)

Folyamatosan nézegetem a képeket a fotós oldalakon és a blogokat olvasgatva próbálok tanulgatni. (jó lenne egy tanfolyam vagy ilyesmi)

Előzmény: ceruza_elemér (936)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.19 0 0 936

Végül is az a lényeg, hogy meglegyen a tudatosság a komponálásban technikailag is. Nálad ez egyérttelműen adott.

 

Előzmény: nxh (935)
nxh Creative Commons License 2011.04.19 0 0 935

35mm, f1,8, ~1/50s (ha jól emlékszem)

Ilyenre gondoltam, itt nem volt sok fény (csak a neon felülről körbe meg normál égők, de azok elégé sötétek voltak), de nagyon hangulatos képeket lehet itt csinálni :D

A fb oldalamról szedtem le ezért nincs rajta exif, de úgy emlékszem hogy, ezt S-ben csináltam.

Sajnos a fókusz egy kicsit elcsúszott a fehér golyóról :(

Előzmény: ceruza_elemér (934)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.19 0 0 934

Mondjuk igaz, hogy külső vakut is feltételeztem. Na, nem mintha nekem lenne, bár volt is (az előző vázaimhoz) , meg nemsokára megint lesz is... 

Előzmény: nxh (933)
nxh Creative Commons License 2011.04.19 0 0 933

Egyetértek, de zárt térben többször találkoztam olyannal, hogy iso1600 mellett nyitott rekesszel is 1/10-1/20s volt a záridő és ekkor nekem elég nagy arányban mozdulnak be a képek. Ezért teszem inkább S-be és 1/30-1/50s-nál már biztosan ki tudom tartani. A képeken meg utólag világosítok :D

Tudom hogy ilyenkor a kis mélyélesség lesz majd a nagyobb gond, de ez részemről kompromisszum kérdése és ilyenkor úgy komponálom a képeket hogy előny legyen :)

Próbáltam M-be is nem nyitott blendénél (+1-2 stop) de az sokszor már túlságosan alulexponáltak a képek és utómunkával is többet kellet dolgozni :(

Sajnos külső vakum nincs még mert az sok mindent megoldana, a beépített vakut meg csak derítésre használom.

Előzmény: ceruza_elemér (932)
ceruza_elemér Creative Commons License 2011.04.19 0 0 932

Nagyjából én is így vagyok vele, de hadd jegyezzem meg, az S nem túl kreatív kevés fénynél! Ezzel hagyod, hogy nyitott blende legyen, ami ritkán a legjobb megoldás.  Ha van idő egy egy kép beállítására, akkor sokkal inkább M, vagy ha sorzatban kell a képeket készítened, akkor ehhez hozzárendelnék inkább egy auto ISO-t, mondjuk 800-as határral, akár A-ban,  semmint az S-t használnám.

Mi a véleményed?

Előzmény: nxh (929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!