Sziasztok, eladtam az autómat és maradt egy golf 4 2.0 motor váltó amire nekem már nincs szükségem így ha esetleg valakit érdekel az aron.csordasaron@freemail.hu címre írjon.
Golf IV AZD az alany. Egy ideje faterom használja úgyhogy a közvetlen előzményeket nem ismerem. Az előre sebességfokozatokat nem igazán akarja bevenni, hátramenetbe aránylag könnyen be lehet tenni. Ha a motortérben kézzel mozgatom a rudazatot akkor tök könnyen jár és utána a váltókarral is meg párszor aztán megint nem megy. Jól gondolom, hogy a rudazat van szétkopva ott kellene keresgélnem cserélnivalót? Két éve ez https://alkatreszek.hu/media/termek_kep/0101/18832_1.jpg szétesett és csak 3.-ba lehetett betenni, cseréltem és jó lett, most ahogy nézegetem ez https://alkatreszek.hu/media/termek_kep/0162/v10-6211_02.jpg lötyög iszonyatosan, ez okozhatja a problémát vagy máshol keresgéljek?
Szia! Nem tudtam semmit szerezni a javításhoz, úgyhogy tegnap kivettem a műszercsoportot, ma szétszedtem, hátha esztergáltathatnék pótalkatrészt egy esetleges törött helyett. A műszaki vizsgán babráltak benne valamit. Azt találtam, hogy a számlálót meghajtó kis fogaskerék ki van csúszva a tengely végéig, és nem éri el a csiga, ami forgatja. visszatoltam, fúrógéppel megforgattam, minden megy rajta szépen. Annyi furcsaság van, hogy a fölső hatjegyű számsor utolsó számjegye mindig az alsó négyjegyű számsor piros 6-ossal fordul át egyszerre, de ez nem probléma szerintem.
Megzsírozni érdemes-e szerinted, mielőtt összerakom újból?
Fú már nem emlékszem, meg arra sem, hogy javítottam, ragasztottam, vagy csak préseltem, de nem lett tartós, mert tegnap megint elkezdett meg-megállni-kihagyni a számlálás.....kb.1,5 évet bírt. Újra szét kellesz kapni, és megcsinálni, máshogy.
Én gyújtáskapcsoló betét cserével kezdenék. Aztán a 18-as relébe néznék bele.
A 18-as relével a gyújtáskapcsoló a "kiegészítő gyújtásáramkör"-t kapcsolja. X vagy 75X jelzésű. Indítózáskor az ezen lévő nagyfogyasztókat (fényszórók,fűtőmotor,ablaktörlő stb) lekapcsolja,majd indítózás után vissza.
Egyik nap nem kapcsolt ki a "gyújtás" ahogy visszatekertem a kulcsot. Babráltam a relék között, végül megállt.
Persze levettem a biztosítéktáblát, mögötte találtam 3-4 csonttá égett vezetéket - azonban nem ez okozhatta a bajt (egy rövidebb csati hátul fent a második sorban, ráadásul valahová hátra megy).
Lecseréltem őket és amikor összeraktam kiderült, hogy állandóan ég a tompított. Ha kiveszem a 4-es (18-as feliratú) relét, akkor nem ég, de helyette világít a töltésellenőrző és az olajnyomás lámpa.
Köszönöm a választ, még inkább a képeket, így jobban el tudom képzelni, mi vár rám. Jól gondolom, hogy a sebességmérőről van egy áthajtás, és annak kéne működtetnie a számlálót?
Golf 4 axp.. pénteken volt kuplung csere (szervíz) de a kinyomó csapágyat nem cserélték.. ugye ezen a váltó váltó hátulján, a zöld kupak mögött van a kinyomó csapágy, és miután elhoztam 120 km-múlva olyan hangot ad a kuplung, mint amikor a szíj csúszik.. amint egy kicsit benyomom a pedált (egy centit) elhallgat, és folyamatosan hallható, sebességtől, fordulatszámtól, mindentől függetlenül. Ez a kinyomó csapágy hangja?
Mellékelek egy videot, pontosan ugyan ilyen hangja van. (csak ugye ebben más a kuplung felépítése)
Köszönöm a választ. Valahol régebben olvastam, hogy az ilyen munka első próbálkozásra két napba is telik a buherátornak. Szánjak rá ennyi időt szerinted? Mert akkor nyár előtt nemigen lesz meg sajnos.
Sziasztok! Itt a jó idő, szerelni van kedvem, illetve kell is. 84-es Golfomon már régóta nem megy a kilométer-számláló, csak a sebességmérő. A használat során sajnos visszább rázódott a számláló állása, mint amennyi a legutóbbi műszaki vizsgán felírásra került, így amíg előbbre nem tudom tekerni valamennyivel, nem kap műszakit, nyilván a "visszatekerés" miatt. Ehhez kérnék tisztelettel tanácsot Tőletek, a legutóbbi is teljesen bejött és javulás állott elő, amiről be is számoltam itt. Mindenkinek köszönöm a figyelmet, és azt is, ha szán egy kis időt a válaszra.
Februárban vettem nagy reményekkel egy csaknem tízéves, 1.6 CR TDI VI-os Golfot, DSG automata váltóval, 78 ezer km-rel. Külföldről (Hollandiából) behozott autó. Alapvetően munkaeszköznek kell, sokat járok vidékre, alapvetően tehát nem városi autónak vettem.
Még megvásárlás előtt elvittem egy állapotfelmérésre márkaszervizbe, ahol a látható állapot és a kiolvasott hiba- és állapotkódok alapján pár apróságon kívül (pl. eléggé gyenge az akkuja) más nem állapítottak meg.
Megvásárlása után kb. három héttel elromlott az automata váltója. Bizonyos mértékben szerencsém volt, mert az eladó (magyar magánszemély, aki kint nmegvette és behozta az autót) beleállt a dologba, keresett hozzáértő szervizt, megjavíttatta, a költséget nagyjából megfeleztük. A váltóban az elektronikus vezérlőpanel ment tönkre + két olajszelep. Mindkettőt kicserélték. Nekem kb 100 eFt--ba került.
Két hét múlva egyszercsak nem indult be, az akkuja gyakorlatilag hirtelen nullán lett. Akkucsere, start/stop akkumulátor, 60 e Ft (az olcsóbb fajtából).
Ezt követően megelőző jelleggel szerviz: olajcsere és (mivel most már tartottam tőle, h valójában nem annyi km van benne,) vezérműszíj csere. 240 eFt
Megint használtam kb három hetet, mikor EGR hiba, EGR szelep csere. (A szerelő szerint ennél a típusnál a tisztítás csak ideig-óráig segít, ezért ő a cserét javasolta). Munkadíjjal együtt 150 eFt.
Kb újabb két hét múlva ugyanazokat a tüneteket produkálta autópályán (ízzószál ikon kigyullad, teljesítmény elvesz). Újraindítás után elmúlt ugyan, de ezek után nem mertem vele még több mint 300 km-t menni, így visszafordul, szerelő, hibakód kiolvasás: 3. henger befecskendezőszelep, elektromos hiba. A szerelő szerint ha most elmúlt a hiba, használjam még az autót, injektortisztító adalékkal és leginkább prémium üzemanyaggal. A szerelő szerint egyébként az autóban több km van, mert mindezek a hibák nem indokoltak egy ilyen keveset futott gépkocsinál.
Most itt tartunk.
Összességében jóval félmilliót kellett már rákölteni, ami önmagában sem kevés. Ugyanakkor a legfőbb baj az, h nincs meg az a biztoságérzet és bizalom, ami mindenképp kell ahhoz, h az ember nap mint nap bizalommal és rossz érzés nélkül üljön be egy autóba.
Felmerült bennem, h talán most kellene túladni rajta, és venni egy egyszerű, manuális váltós, szívóbenzines használtat, amit esetleg majd 2-3 év múlva le kell cserélni újabbra, viszont nincs benne a napi stressz és bizonytalanság. És persze, h milyet lenne érdemes venni? Mindenképp kombit szeretnék, és őszintén szólva eddig nagyon megszerettem a 3-as 4-es Golfot (ezért is vettem most az újabb 6-ot), de el tudom engedni, le tudok mondani róla.
Ha valaki tudja, nagy segítség volna: golf 1 és 2 hátsó rugótag cserélhető egymás között (ill miben különböznek)?
Kilátásban van egy pár erősített rugós, plusz emelt golf 1-be való, de kocsin van 80km-re tőlem. A saját 2-eshez szeretném. Jó lenne tudni, érdemes-e próbálni.
Bár biztosan tudtam hogy az olajnyomásnak rendben KELL lennie, de... azért ez elég genya megoldás, nem?
Más fórumokon olvastam, hogy ha nem lenne mechanikus le is tiltana... :/
A lényeg: a generátor - ömnindító kábelhez csövezett hosszabbító kábelszakasz vége volt eltörve a csatinál. Nem gondoltam, hogy a generátortól az óracsoportig 4 azaz NÉGY csatlakozón kell átmennie a jelnek!!! Margit! ....
Megforrasztottam, most bódottá van
(ld. engedjük ki a macska farkát az ajtó közül c. vicc...)
Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy az autóm gázadásra lassan reagál és néha rángat, váltásnál lassan esik vissza a fordulatszám, lomha, erőtlen, magas fogyasztás kb. sztem 1 literrel többet eszik. Mitől lehet ez? Rossz lehet a benzin levegő arány? valamelyik injektor szarakszik? HIBAKÓD NINCS