Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Metal2 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 112534

Sziasztok, eladtam az autómat és maradt egy golf 4 2.0 motor váltó amire nekem már nincs szükségem így ha esetleg valakit érdekel az aron.csordasaron@freemail.hu címre írjon.

arnyekxxx Creative Commons License 2022.09.17 0 0 112533

Időközben cseréltem azt a darabot és nyert a tippem, vált mint kés vajban

Előzmény: 409 (112532)
409 Creative Commons License 2022.09.16 -1 0 112532

Ezt egyedül Te látod, neked kell eldönteni, hogy mi a hibás. Innen, on-line, ezt képtelenség.

Előzmény: arnyekxxx (112531)
arnyekxxx Creative Commons License 2022.09.15 0 0 112531

Üdv!

 

Golf IV AZD az alany.  Egy ideje faterom használja úgyhogy a közvetlen előzményeket nem ismerem. Az előre sebességfokozatokat nem igazán akarja bevenni, hátramenetbe aránylag könnyen be lehet tenni. Ha a motortérben kézzel mozgatom a rudazatot akkor tök könnyen jár és utána a váltókarral is meg párszor aztán megint nem megy. Jól gondolom, hogy  a rudazat van szétkopva ott kellene keresgélnem cserélnivalót? Két éve  ez https://alkatreszek.hu/media/termek_kep/0101/18832_1.jpg szétesett és csak 3.-ba lehetett betenni, cseréltem és jó lett, most ahogy nézegetem ez https://alkatreszek.hu/media/termek_kep/0162/v10-6211_02.jpg lötyög iszonyatosan, ez okozhatja a problémát vagy máshol keresgéljek?

409 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 112530

Etka szerint készültek EBJ és EGR váltókkal is.

Előzmény: Spk666 (112529)
Spk666 Creative Commons License 2022.07.15 0 0 112529

Sziasztok!

 

Golf4 SDI-hez váltót keresek. Ha jól szedtem össze az információkat, akkor DUS vagy DRZ kóddal ellátott a megfelelő.

 

Köszönöm!

 

jomoci Creative Commons License 2022.06.17 0 0 112528

Szia! Nem tudtam semmit szerezni a javításhoz, úgyhogy tegnap kivettem a műszercsoportot, ma szétszedtem, hátha esztergáltathatnék pótalkatrészt egy esetleges törött helyett. A műszaki vizsgán babráltak benne valamit. Azt találtam, hogy a számlálót meghajtó kis fogaskerék ki van csúszva a tengely végéig, és nem éri el a csiga, ami forgatja. visszatoltam, fúrógéppel megforgattam, minden megy rajta szépen. Annyi furcsaság van, hogy a fölső hatjegyű számsor utolsó számjegye mindig az alsó négyjegyű számsor piros 6-ossal fordul át egyszerre, de ez nem probléma szerintem.

 

Megzsírozni érdemes-e szerinted, mielőtt összerakom újból?

Előzmény: Skodri84 (112526)
KLaci922 Creative Commons License 2022.06.15 0 0 112527

Sziasztok. Segìtsèget szeretnèk kèrni.Valaki tud ajánlani Pest megyén belül olyan szerelöt aki leginkább csak Golfokkal foglalkozik és megbizható.

Elöre is köszönöm a válaszokat.

Skodri84 Creative Commons License 2022.06.06 0 0 112526

Fú már nem emlékszem, meg arra sem, hogy javítottam, ragasztottam, vagy csak préseltem, de nem lett tartós, mert tegnap megint elkezdett meg-megállni-kihagyni a számlálás.....kb.1,5 évet bírt. Újra szét kellesz kapni, és megcsinálni, máshogy.

 

Előzmény: jomoci (112523)
balabmw Creative Commons License 2022.06.01 0 0 112525

Én gyújtáskapcsoló betét cserével kezdenék. Aztán a 18-as relébe néznék bele.

A 18-as relével a gyújtáskapcsoló a "kiegészítő gyújtásáramkör"-t kapcsolja. X vagy 75X jelzésű. Indítózáskor az ezen lévő nagyfogyasztókat (fényszórók,fűtőmotor,ablaktörlő stb) lekapcsolja,majd indítózás után vissza.

Előzmény: JRevai (112524)
JRevai Creative Commons License 2022.05.31 0 0 112524

Sziasztok!


Egyik nap nem kapcsolt ki a "gyújtás" ahogy visszatekertem a kulcsot. Babráltam a relék között, végül megállt.

Persze levettem a biztosítéktáblát, mögötte találtam 3-4 csonttá égett vezetéket - azonban nem ez okozhatta a bajt (egy rövidebb csati hátul fent a második sorban, ráadásul valahová hátra megy).

Lecseréltem őket és amikor összeraktam kiderült, hogy állandóan ég a tompított. Ha kiveszem a 4-es (18-as feliratú) relét, akkor nem ég, de helyette világít a töltésellenőrző és az olajnyomás lámpa.

Valakinek ötlet, rajz stb.?

 

Golf 3 GTD '92

jomoci Creative Commons License 2022.05.18 0 0 112523

Köszönöm a választ, még inkább a képeket, így jobban el tudom képzelni, mi vár rám. Jól gondolom, hogy a sebességmérőről van egy áthajtás, és annak kéne működtetnie a számlálót?

Előzmény: Skodri84 (112522)
Skodri84 Creative Commons License 2022.05.17 0 0 112522

Kb. szerintem megvolt egy este. Meg még egy az óracsoport kiszerelés. (elsőre)

Előzmény: jomoci (112520)
dave500 Creative Commons License 2022.05.16 0 0 112521

Sziasztok! Egy gyors kérdés! 

Golf 4 axp.. pénteken volt kuplung csere (szervíz) de a kinyomó csapágyat nem cserélték.. ugye ezen a váltó váltó hátulján, a zöld kupak mögött van a kinyomó csapágy, és miután elhoztam 120 km-múlva olyan hangot ad a kuplung, mint amikor a szíj csúszik.. amint egy kicsit benyomom a pedált (egy centit) elhallgat, és folyamatosan hallható, sebességtől, fordulatszámtól, mindentől függetlenül. Ez a kinyomó csapágy hangja?

Mellékelek egy videot, pontosan ugyan ilyen hangja van. (csak ugye ebben más a kuplung felépítése)

 

https://youtu.be/64O6aZjZ524

 

itt a videó. Egyébként jövőheten viszem vissza, csak tudni akarom hogy tényleg ez e a baj. Előtte semmi hang nem volt! 

jomoci Creative Commons License 2022.05.16 0 0 112520

Köszönöm a választ. Valahol régebben olvastam, hogy az ilyen munka első próbálkozásra két napba is telik a buherátornak. Szánjak rá ennyi időt szerinted? Mert akkor nyár előtt nemigen lesz meg sajnos.

Előzmény: 409 (112519)
409 Creative Commons License 2022.05.13 0 0 112519

Szét kell szedni, és kicserélni az a müa fogaskereket ami hosszában elrepedt és forog a tengelyén. Persze másikat csak másik kmórából lehet bontani.

Amikor kiveszed belőle a hibás tengely/fogaskerék párost, elég gyorsan lehet kézzel előre tekerni.

Előzmény: jomoci (112518)
jomoci Creative Commons License 2022.05.13 0 0 112518

Sziasztok! Itt a jó idő, szerelni van kedvem, illetve kell is. 84-es Golfomon már régóta nem megy a kilométer-számláló, csak a sebességmérő. A használat során sajnos visszább rázódott a számláló állása, mint amennyi a legutóbbi műszaki vizsgán felírásra került, így amíg előbbre nem tudom tekerni valamennyivel, nem kap műszakit, nyilván a "visszatekerés" miatt. Ehhez kérnék tisztelettel  tanácsot Tőletek, a legutóbbi is teljesen bejött és javulás állott elő, amiről be is számoltam itt. Mindenkinek köszönöm a figyelmet, és azt is, ha szán egy kis időt a válaszra.

wartburg1963 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 112517

Kedves Topictársak!

 

Februárban vettem nagy reményekkel egy csaknem tízéves, 1.6 CR TDI VI-os Golfot, DSG automata váltóval, 78 ezer km-rel. Külföldről (Hollandiából) behozott autó. Alapvetően munkaeszköznek kell, sokat járok vidékre, alapvetően tehát nem városi autónak vettem.

Még megvásárlás előtt elvittem egy állapotfelmérésre márkaszervizbe, ahol a látható állapot és a kiolvasott hiba- és állapotkódok alapján pár apróságon kívül (pl. eléggé gyenge az akkuja) más nem állapítottak meg.

Megvásárlása után kb. három héttel elromlott az automata váltója. Bizonyos mértékben szerencsém volt, mert az eladó (magyar magánszemély, aki kint nmegvette és behozta az autót) beleállt a dologba, keresett hozzáértő szervizt, megjavíttatta, a költséget nagyjából megfeleztük. A váltóban az elektronikus vezérlőpanel ment tönkre + két olajszelep. Mindkettőt kicserélték. Nekem kb 100 eFt--ba került.

Két hét múlva egyszercsak nem indult be, az akkuja gyakorlatilag hirtelen nullán lett. Akkucsere, start/stop akkumulátor, 60 e Ft (az olcsóbb fajtából).

Ezt követően megelőző jelleggel szerviz: olajcsere és (mivel most már tartottam tőle, h valójában nem annyi km van benne,) vezérműszíj csere. 240 eFt

Megint használtam kb három hetet, mikor EGR hiba, EGR szelep csere. (A szerelő szerint ennél a típusnál a tisztítás csak ideig-óráig segít, ezért ő a cserét javasolta). Munkadíjjal együtt 150 eFt.

Kb újabb két hét múlva ugyanazokat a tüneteket produkálta autópályán (ízzószál ikon kigyullad, teljesítmény elvesz). Újraindítás után elmúlt ugyan, de ezek után nem mertem vele még több mint 300 km-t menni, így visszafordul, szerelő, hibakód kiolvasás: 3. henger befecskendezőszelep, elektromos hiba. A szerelő szerint ha most elmúlt a hiba, használjam még az autót, injektortisztító adalékkal és leginkább prémium üzemanyaggal. A szerelő szerint egyébként az autóban több km van, mert mindezek a hibák nem indokoltak egy ilyen keveset futott gépkocsinál.

 

Most itt tartunk.

Összességében jóval félmilliót kellett már rákölteni, ami önmagában sem kevés. Ugyanakkor a legfőbb baj az, h nincs meg az a biztoságérzet és bizalom, ami mindenképp kell ahhoz, h az ember nap mint nap bizalommal és rossz érzés nélkül üljön be egy autóba.

Felmerült bennem, h talán most kellene túladni rajta, és venni egy egyszerű, manuális váltós, szívóbenzines használtat, amit esetleg majd 2-3 év múlva le kell cserélni újabbra, viszont nincs benne a napi stressz és bizonytalanság. És persze, h milyet lenne érdemes venni? Mindenképp kombit szeretnék, és őszintén szólva eddig nagyon megszerettem a 3-as 4-es Golfot (ezért is vettem most az újabb 6-ot), de el tudom engedni, le tudok mondani róla.

Várom a véleményeket, tanácsokat, gondolatokat.

Köszönöm!

 

 

a_motor Creative Commons License 2022.05.06 0 0 112516

Fasza lett :)

Méretek stimmeltek, viszont ehhez már kellett a rugó összehúzó

Előzmény: 409 (112514)
a_motor Creative Commons License 2022.05.03 0 0 112515

Megvettem, majd megírom, hogy jártam. :)

 

 

Előzmény: 409 (112514)
409 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 112514

Passz, nem tudom.

Előzmény: a_motor (112513)
a_motor Creative Commons License 2022.05.03 0 0 112513
Előzmény: 409 (112510)
a_motor Creative Commons License 2022.05.02 0 0 112512

Megpróbálok keresni erősebb rugót. 

Esetleg más tipusokba is (Jetta mk2, golf kombi mk3 - gondolom erősebbek - v egyéb) van hasonló külméretű rugó?

(ez eredeti kérdés mk1-ben pl. valami bmw rugó volt :)  )

 

Sajnos katalógusban nincs minden méret feltüntetve

Előzmény: 409 (112510)
a_motor Creative Commons License 2022.05.01 0 0 112511

:(

Köszönöm!

Ahogy nézem a képeket, a rugó sem cserélhető, más a kialakítása...

Előzmény: 409 (112510)
409 Creative Commons License 2022.04.30 0 0 112510

Nem jó hozzá az Mk1-é.

Az Mk2 ~10cm-rel hosszabb és a rugótányér is máshol van rajta.

Előzmény: a_motor (112509)
a_motor Creative Commons License 2022.04.30 0 0 112509

Ha valaki tudja, nagy segítség volna: golf 1 és 2 hátsó rugótag cserélhető egymás között (ill miben különböznek)?

 

Kilátásban van egy pár erősített rugós, plusz emelt golf 1-be való, de kocsin van 80km-re tőlem. A saját 2-eshez szeretném. Jó lenne tudni, érdemes-e próbálni.

 

Köszönöm!!

409 Creative Commons License 2022.04.28 0 0 112508

Nem tiltja le egyiket sem. Balesetveszélyes lenne. Amúgy az a mechanikus is elektromosan indítható/állítható le, tehát ugyanúgy megtehetnék azzal is.

Előzmény: JRevai (112507)
JRevai Creative Commons License 2022.04.28 0 0 112507

Ezer köszönet, ez egy nagyon hasznos tanács volt!

 

Bár biztosan tudtam hogy az olajnyomásnak rendben KELL lennie, de... azért ez elég genya megoldás, nem?

Más fórumokon olvastam, hogy ha nem lenne mechanikus le is tiltana... :/

 

A lényeg: a generátor - ömnindító kábelhez csövezett hosszabbító kábelszakasz vége volt eltörve a csatinál. Nem gondoltam, hogy a generátortól az óracsoportig 4 azaz NÉGY csatlakozón kell átmennie a jelnek!!! Margit! ....

Megforrasztottam, most bódottá van

(ld. engedjük ki a macska farkát az ajtó közül c. vicc...)

Köszi, mégegyszer!

Előzmény: 409 (112500)
fzr8110 Creative Commons License 2022.04.27 0 0 112506

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy golf 6 antenna működését hogyan lehet ellenőrizni?

barrin Creative Commons License 2022.04.27 0 0 112505

Sziasztok!

Alany: vw golf 4 1.6 16v AZD 2001évjárat

Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy az autóm gázadásra lassan reagál és néha rángat, váltásnál lassan esik vissza a fordulatszám, lomha, erőtlen, magas fogyasztás kb. sztem 1 literrel többet eszik. Mitől lehet ez? Rossz lehet a benzin levegő arány? valamelyik injektor szarakszik? HIBAKÓD NINCS

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!