Keresés

Részletes keresés

RNZoli Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25994

Lehet. Utas rosszul lett, kórházba szállították.

Előzmény: ildisz1 (25993)
ildisz1 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25993

sziasztok

 

érdeklődnék, hogy lehet-e tudni, miért szakitotta meg útját a Brüsszelből Dubaiba tartó gép ma délután 5 körül?

köszi

Orltran_ Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25992

Amennyiben az elsődleges szempont a repülés biztonsága...

Előzmény: somi55 (25991)
somi55 Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25991

A Forradalom óta élvezem a dolog jó és rossz oldalát. Emlékszem a hangrobbanások brutális zajára,és a ruszki helikopterek dübörgésére,az Ancsa farkára felakadt ejtőernyősökre. Szeretem figyelni a gépeket,néha fotózom is őket,de este amikor egy filmet lehetetlen nyugodtan végignézni,vagy a kertben ülve a haverok hangját elnyomják,tele van a hócipőm(is) velük.

Valóban minden útvonal érint embereket,de ha megnézitek a példában szereplőt az jóval  ritkábban lakott övezet felett halad. Abban azért egyetértünk,hogy a közel mindenkinek elfogadható megoldás keresése támogatható?

malazs Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25990

Így van ez DEB esetén is. Akik a 80-as években ott éltek már, azok hálásak hogy nem a kötelékben fel és leszálló MIG-eket kell hallgatniuk. Na akkor nem reklamált senki sem.

Előzmény: BJani (25988)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.06.02 0 0 25989

Ja, mint a Római-parton, ahol beköltöztek direkt az ártérre, aztán habzó szájjal verik az asztalt, hogy védjék meg őket az árvíztől.

Előzmény: BJani (25988)
BJani Creative Commons License 2016.06.02 0 0 25988

Ez lenne az ideális elkerülő útvonal

 

Kinek lenne ideális? Valaki ezen útvonal alatt is él...

 

Nagy megterhelést okozna vajon a le és felszállás összehangolása hogy kizárható legyen a vészhelyzet kialakulása?

 

Jelentősen csökkentené a repülőtér amúgy sem túl fényes kapacitását.

 

Szerintem el kéne végre fogadni, hogy a reptér lassan 80 éve ott van ahol.

Általában egyébként nem azok panaszkodnak a zaj miatt, akik 30-40 éve is már a környéken élnek. Ők tudják, hogy a régi gépek mennyivel hangosabbak voltak. Jellemzően a panaszkodók azok, akik újonnan költöztek a repülőgépek útvonala alá, és most csodálkoznak... De persze az fel sem merül, hogy a tulaj hibázott a megvételkor, a gonosz repülőgépek és a pénzéhes légitársaságok az okai mindennek.

Előzmény: somi1955 (25987)
somi1955 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 25987

Ez lenne az ideális elkerülő útvonal:

 

 

Erre viszont az volt a válasz,hogy az átstartoló gépek miatt nem alkalmazható folyamatosan.

 

Nagy megterhelést okozna vajon a le és felszállás összehangolása hogy kizárható legyen a vészhelyzet kialakulása?

Előzmény: kaposznyak (25985)
malazs Creative Commons License 2016.05.27 0 0 25986

Viszont ha 5Kts a szélerősség de 8Kts lökések vannak vagy több, akkor nem kell csodálkozni. Még a szimpla 5Kts esetén sem. Ebbe pedig ha jól rémlik a pilótáknak és a légitársaságoknak is van beleszólásuk. DEB esetén is, ha lehetőség van elkerülik a lakott terület irányába fel és leszállást,de a fizika törvényein még egyelőre nem képesek változtatni, így aztán elsődleges a biztonság.

Előzmény: somi55 (25984)
kaposznyak Creative Commons License 2016.05.27 0 0 25985

Mi volt az elvárás?

Előzmény: somi55 (25984)
somi55 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 25984

A kérdés költői volt. A szél a megállapodásban szereplő határeset 5Kts-volt,egy kis jóindulattal 13-as is lehetett volna az irány.  Nyilván ez a toronyban sokadrangú tényező. Sok érintett várakozását küldték a porba ezzel a döntéssel.

Előzmény: malazs (25983)
malazs Creative Commons License 2016.05.26 0 0 25983

20-as mi? Km/h? vagy csomó?Nem vagyok irányító,de biztosan tudnak róla. Nem mellékesen km/h esetén is igen, ez befolyásolja a fel és leszálló irányt. Amennyiben jól láttam pont 300-330 fokról volt a szélirány, ilyen esetben 5Kts szélsebességnél, kb 11km/h már nagy eséllyel 31-es felszállóirány várható.

 

Amennyiben tévednék majd kijavítanak. Tudom hogy ettől bonyolultabb számítani, ha nem pont pályairányú a szélirány, csak nem jut eszembe a megfelelő szakkifejezés.

Előzmény: somi1955 (25982)
somi1955 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 25982

Kedves Irányítók! A 20-as szél már erős, vagy csak nem tudtok erről?

 

http://16.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/160519/jovo-csutortoktol-mar-nem-repulogepzajra-fogunk-ebredni

BudopBegla Creative Commons License 2016.04.03 0 0 25981

Az egyik kérdésedre a válasz: nagyjából itt a határ, nem sokkal feljebb. A másikra pedig valószínűleg pont azok nem tudják a választ, akiknek foglalkoznia kellene vele (menedzsment).

Előzmény: Amerigo61 (25980)
Amerigo61 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 25980

http://www.origo.hu/auto/20160330-egy-potty-tobb-szaz-emberelet-interju-bencsik-janos-legiiranyitoval.html

 

Nagyon jó cikk!

 

Laikus szemmel nézve is nyilvánvaló, hogy nem mindennapi képességek kellenek hozzá. A magas fizetés abszolút megérdemelt, nem hiszem, hogy bárki irigyelné tőlük. Aki igen, az csinálja utánuk :-)

 

Bennem egy kérdés merült fel: a légiforgalom egyre nagyobb, a cikk szerint tavaly 11%-kal nőtt. Vajon hol van az a határ, ahol már nem kezelhető a légtérben uralkodó nyüzsgés, illetve a gazdasági érdekek és a biztonság egyensúlyát hogyan lehet a jövőben fenntartani?

lborli Creative Commons License 2016.01.02 0 0 25979

Megvolt, Testvérkém. Köszönöm. Ha nem is single malt, de a megfelelő alkoholtartalom a helyén volt. -)

Előzmény: Miocsó (25978)
Miocsó Creative Commons License 2015.12.26 0 0 25978

Üdvözletem "Alapító Atya"!

 

Nem lapítasz, ez remek!

 

Boldog új évet és egy pohár single maltot kívánok

 

 

 

 

Előzmény: lborli (25977)
lborli Creative Commons License 2015.12.20 0 1 25977

Nem, nem. Csak néha ránézek a topikra, ha már egyszer...

Előzmény: schlumberger (25976)
schlumberger Creative Commons License 2015.12.20 0 0 25976

Csak nem dolgozol ilyenkor, nyugdíjasan?

 

Előzmény: lborli (25975)
lborli Creative Commons License 2015.12.20 0 0 25975

Isten éltessen, Testvérkém! (csak így szárazon) :)

Előzmény: schlumberger (25974)
schlumberger Creative Commons License 2015.12.20 0 0 25974

 Gondolok rátok - engem a szülinapom alkalmából (64) ilyen Matias bevetésével köszöntött a párom. :-)))

DAttis Creative Commons License 2015.12.11 0 0 25973

Jaaa.. hogy az HA-LPJ az Kassa felé "ment tovább" bocsi

Előzmény: DAttis (25972)
DAttis Creative Commons License 2015.12.11 0 0 25972

Nem tudom kapok-e választ de felteszem

Miért nem láttam a radaron a Wizz W62208 számú járatát Budapest felé Lutonból (HA-LPJ  teljesítette a járatot a mai nap). Odafele tartó járatot még követni is lehetett de a visszafele mintha nem is létezett volna csak a késés ténye volt megjelenítve. Tesóm jött vele haza és teljesen megtévesztett amit a Fligthradar24 mutatott, gyakorlatilag semmit nem lehetett tudni a járatról

Alfa Papa Creative Commons License 2015.10.28 0 0 25971
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.10.18 0 0 25970

A biztosíték nem feltétlenül kisautomata.

Előzmény: schlumberger (25969)
schlumberger Creative Commons License 2015.10.18 0 0 25969

Az MTI korábbi értesülését megerősítve Hardy Mihály arról számolt be, hogy délután rövidzárlat keletkezett az irányítótorony elektromos rendszereiben, emiatt a biztosíték lekapcsolt. 

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=32&t=29029&start=0&st=0&sk=t&sd=a&sid=00d9b8dd00e1acd2ae25a1060d266146

 

 

Gondolom, nem egy kisautomata oldásáról van szó, megint a semmihez nem értő újságírók...

Mi történt, lehet tudni?

GYA Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25968

Ejtőernyőst ugrat Börgöndön.

Előzmény: Herold (25967)
Herold Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25967

Ez mi célból repült így, és mik azok a szaggatott vonalak?

 

RNZoli Creative Commons License 2015.08.13 0 0 25966

Szeged történetesen egy nyilvános reptér (AIP-ben közzétéve stb.), tehát nem olyan könnyű "privatizálni" a 16-os fájnelt. 

Ráadásul az eseti légterek engedélyében benne van, hogy magába foglalja-e a környező egyéb légtereket, és pl. a veszélyes vagy ellenőrzött légtereket nem tudja kisajátítani, ezért Vecsés és Pestlőrinc sem reménykedhet.

 

Azt hogy mi szabad és mi nem....hmmm.... a 90-es (2000-es)  években az újdonsült magán-reptértulajdonosok időnként elég durva konfliktusokba kerültek a légijárművekkel - ebből lett pl.  terepjárós bekanyarodás a bejelentés nélkül toiuch-and-go-zó repülőgép elé, elég veszélyes játék az iyesmi, jó hogy nagyobb baj nem történt. Gondolom ebből eredhet az, hogy szemet hunynak a reptérüzemeltetők ismétlődő eseti légtérkérelmeik felett a hatóságnál.  Ehhez kapcsolódik hogy a ténylegesen üzemelő ejtőernyős eseti légterek mostanában szintén erősebb védelmet kapnak,  pont a rossz tapasztalatok alapján - légijármű belép, nincs terve, nem rádiózik, nem szólt telefonon előre (PNR), vagy csak éppen nem figyel arra, hogy már belerepült az ugrató zónába  - ezek nemcsak költséges késéseket okoznak az ugratásban, hanem életveszélyes kombináció a forgó légcsavar és a puhatestű ejtőernyős. 

 

Szerintem ha át akarsz repülni Gyúró felett, ma is megteheted, csak a földön előbb hívd fel a megadott számot, hogy terveznek-e tényleges üzemet, a levegőben meg rádiózz egyet a reptér frekijén, és kb. ennyi tényleges korlátozás jelent a dolog.  Én nemsokára LHSA-ra készülük, ott ráadásul nem is 5, hanem 12 km-es körben van az eseti légtér, de azért remélem ha viszek egy kis pénzt, beengednek és leszállhatok majd náluk is. 

Előzmény: ViktorMike (25965)
ViktorMike Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25965

Rágtam egy ideig a választ:

 

Tehát, ha a szegedi reptét final-én lakó idióta nem lézerezik, hanem évi 36.000 Ft-ért megveszi a "békességét" akkor minden rendben van.

 

Hát nem erről szólt a szabad légtér elve, úgy a '90-es évek közepe táján...

Előzmény: RNZoli (25964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!