Az igazság az, hogy nagyon sok dolgot nem tudsz, vagy csak egyoldalúan lettél tájékoztatva arról, hogy mi történt az újság körül korábban. Kívánom neked, hogy ne legyen egyetlen rossz tapasztalatod sem, amíg nekik dolgozol.
Javaslom, hogy ezeket a kifejezéseket most már hanyagoljuk!!
Enyhén szólva sértő az igazi parasztokra nézve, hogy pejoratív értelemben használják a foglalkozásukat. Azt hiszem, a városokban sokkal több olyan ember él, aki megérdemelne egy ilyen dehonesztáló jelzőt.
nem, csak reagáltam, igaz mélyre nyúltam, két-három lapot is vissza kellett lapoznom, hogy megtaláljam, de mivel meg lettem "szólítva", így muszáj volt válaszolnom szl
Ajánlom még figyelmedbe Del Medico a levelét az utolsó számban.
Te azt érted? Mert én nem... Mivel nem tud ő egyetérteni? Kicsit olyan, mintha valamit akart volna mondani, aztán elfelejtette volna, amikor elkezdte az élettörténetét mesélni.
Egyébként nem szoktam azokat az újságokat olvasni, ahova ő rendszeresen levelez, úgyhogy nem tudom, más levelei érthetőbbek-e.
- első és utolsó személyeskedésem, kockáztatva a kimoderálást - Kedves v86! Ha úgy érzed, hogy te vagy az orrtúró földművesek egyike, és szeretnél ebben a szerepben tetszelegni, ám legyen. Nem én aggattam rád, te vetted magadra, ha jólesik, csináld. Akár tetszik, akár nem, nem mi szerkesztők, szerzők kezdtük a szitkozódást, mocskolódást. Nekünk ugyanis nem áll érdekünkben. A fórum is elsősorban rólatok, olvasókról szól. Alaphelyzetben nem hergelnénk, bosszantanánk titeket, se időnk se energiánk nincs rá. Minden egyes esetben pusztán csak válaszolunk, de akkor és csak akkor, ha már végképp kicsaptátok a biztosítékot.
Tehát a vasútbarátságot az szabja meg, hogy elmész és lefotózol egy osztrák különvonatot. Ne keverjük már össze a vasútmániát a vasútbarátsággal. Magam részéről egyetlen egy vonatot se fotóztam le, s valószínűleg így van ezzel az újság olvasóinak többsége.
Szóval ez nem igazán szempont.
Utazni persze utazok én is. szeretek vonaton utazni, ekkor azonban mindig céllal teszem, nem csak azért, hogy vnaton üljek. Erre ugyanis se anyagi keretem, se időm, se kedvem. És még azt se jegyzem fel, hogy hány, és milyen kocsikból álló vonat haladt el mellettünk.
Ciki nem? Most akkor én ne is olvassam az újságot, mert nem vagyok igazi vasútbarát?
Magam részéről nem azért vásárolom az újságot, hogy képeket nézegessek a vonatokról, hanem azért, hogy információt és érdekességet keressek, a képek mindehhez csak kiegészítések. Azt hiszem kicsit túlérértékeled az átlag Indóház olvasó vasútmániáját. Ajánlom még figyelmedbe Del Medico a levelét az utolsó számban.
Az meg, hogyazok dobálják a sarat, akik kiamaradtak, vagy kiestek, ismét csak hülyeség. Véleménye mindenkinek van, nekem is, és ez így jó. Még akkor ha egyedül te felelsz meg a saját magad szabta vasúti kritériumoknak.
ui: arról, meg hogy a gépnél mit csinálnak az emberek, sejtelmed sincs igazából, lehet, hogy pont a vasút fejlesztési lehetőségein dolgoznak. Jah, hogy ez nem számít, mert nem készítenek fotót az osztrák különvonatról? Kapj a fejedhez.
Azért nehogy már azon mérjük le a vasút szeretetét, hogy ki mennyit utazik, mennyit fényképez meg hogyan, meg hogy milyen lelkesen látogat halálraítélt vonalakat önkéntes utasszámlálás céljából....
Nekem például nincs kedvem ahhoz, hogy valaki megszabja, mit kell ahhoz tennem, hogy vasútbarát legyek.
Véleményt alkotni (a véleményt alkotni kell, és nem formálni. Azt is lehet, de nem itt.) pedig bárki tud, nem kell ahhoz állandóan vonaton ülni, és nem kell vasutasnak se lenni.
A sárdobálás egész más téma, arról már korábban kifejtettem a véleményemet.
CsíkostáTTú, ez már szerencsére nem téma. De gondoljatok csak bele, ha egy ilyen apró, de sokakat zavaró hiba kijavítása mekkora viták után sikerült, akkor mekkora lenne az esélye egy komolyabb változásnak...
Hódmezővásárhely-Gödöllő között 6-7 alkalommal oda-vissza, de pl. Hódmezővásárhelyről felmentem vele Bp-ig és csak kiegészítő 67,5 %-os jegyet kellett vennem pl. Dunántúli utazásokhoz, vagy Szolnokig/Hatvanig és onnan Kelet-Magyarországi utazásokhoz 67,5 %-os jegy, vagy Gödöllőről sokszor jártam be vele Pestre stb.
Az utazáson kívül szerettem volna magamnak egy ilyen extrém jegyet, hát megvettem, egyszer élünk...:)))
"Ez a vonaton eltöltött idő nagyon jól hangzik, sajnálom, hogy ezt nem írtam."
Menetrend segítségével könnyen tudod pótolni. Én mindig a hivatalos menetidőt jegyzetelem csak fel, a kisebb-nagyobb késésektől, ritkábban korábbi érkezésektől el szoktam tekinteni.
"Én csak 2003.04.23. óta "jegyzetelek", de már ezen rövid idő alatt is akad a listámban - ma már - különlegesség (amely lehet, hogy csak nekem az)."
Az a lényeg, hogy Neked különleges, ha másoknak is tetszik az dob rajta még egy lapáttal, de mondom a lényeg, hogy elsősorban Neked tetszen.
Bocsánat, hogy beleszólok, így zárás után, de nem sok időm volt netezni:
A magyar helyesírás szerint az évszámokat _általában_ (szvsz, mindenki mindíg így tesz) számmal írjuk le. Dátum írásakor az évet számmal, a hónapot számmal, római számmal, vagy betűvel, a napokat számmal írjuk le. Na most akkor lehet elmélkedni, meg vitatkozni, meg munkát adni Operator kollégának, de azt kéne csinálni, amit a helyesírás szabályai diktálnak, hamár újságot írunk. De ez csak egy szerény, kivülálló vélemény, ezért is írtam ilyen kicsi betűvel. Tőlem lehet írni úgy is, hogy kettőezer-öt, vagy kétezer-öt, csak az elfogadott szokás az 2005. Hogy is mondták egykor? Ha Rómában vagy, tégy úgy, mint a rómaiak...
"Azért ne adjon már minden egyes marhaságra kedvezményt!"
Milyen marhaságról beszélsz? Mi csak olyan kedvezményekről beszéltünk, amilyeneket pl. az ÖBB, DB stb. is nyújt utasainak, ők ezeket a kedvezményeket szerintem nem marhaságból találták ki. Talán azért mert minden létező, potenciális utasra igényt tart, és valamiképpen megpróbálja odacsábítani őket. Ez a MÁV-ról nem mondható el és ahogy a körülmények állnak a közeljövőben ez nem is lesz másként. Hiába egy kifordított Magyarországon élünk.
"Sajnos a szervezetlenség azt okozza, hogy ezeket a kedvezményeket nem szüntették meg, hanem csak felfüggesztették..."
Addig se kellene nyilvánosan hírdetni (MÁV-honlap) a létezésüket, mert ez szándékos félrevezetés (A.G.).
"Az un. üzletpolitikai kedvezményeket éppen amiatt szünteti meg a máv, mert elég kevesen használták ki (bolyongójegy és társai), vagy nem arra használták, aminek a céljából az ki lett találva (munkábajárás füzetjeggyel stb.)"
És miért azokat büntetik, akik szabályszerűen használták ezeket a jegyeket?
"Itt viszont mindenki még több kedvezményt és egyebet akar, hivatkozik arra, hogy bezzeg tavaly vagy tavalyelőtt még járt, és nem érti meg, hogy akkor most miért nem jár?"
Ez szerintem teljesen természetes, de csak azokat a kedvezményeket szeretné szerintem a többség visszakapni, amelyeknek az árusítását a MÁV "csak" felfüggesztette.
"Sokat javítana a helyzeten, ha a 26 éven felüliekre is gondolna a vasúttársaság, kedvezmények kiadásán, országot vasúton beutazni kívánó potenciális ügyfeleinek. Nagyon jó lenne, ha még mindig létezne napijegy, bolyongójegy, a 7 ill. 10 napos turistabérlet stb. vagy ezek helyett valami új, a teljesáru jegynél kedvezőbb ajánlat."
Azért ne adjon már minden egyes marhaságra kedvezményt! Így túlságosan nagy és ennek megfelelően bonyolult és rosszul szabályozott a kedvezmények száma a vasúton. A vasúttársaság mint olyan nem más mint egy közlekedési vállalat, amely mint vállalkozó ha úgy veszi észre nem éri meg neki kedvezményt adni valamire, akkor nem ad, és ezt jó lenne végre mindenütt (a MÁV-on belül is) megérteni és megértetni. Az un. üzletpolitikai kedvezményeket éppen amiatt szünteti meg a máv, mert elég kevesen használták ki (bolyongójegy és társai), vagy nem arra használták, aminek a céljából az ki lett találva (munkábajárás füzetjeggyel stb.) Sajnos a szervezetlenség azt okozza, hogy ezeket a kedvezményeket nem szüntették meg, hanem csak felfüggesztették, így továbbra is benne vannak az üzletszabályzatban amiatt, hogyha esetleg mégis újra bevezetnék ne kelljen új szabályzatot írni.
Pedig szerintem ez így egy marhaság! Nem telik el olyan hét, hogy valaki meg ne kérdezné valamelyik topikon, hogy most akkor van turistabérlet (füzetjegy stb.), vagy nincs, mert ha nincs akkor miért tárgyalja mégis az üzletszabályzat? A 26 éven aluliak utazási kedvezménye szerintem is rosszul lett megoldva, ráadásul ujabb korlátozások várhatók. Jobb lett volna, ha egy az egyben megszüntetik.
A kedvezmények legnagyobb részét pedig nem a vasút, hanem az állam találja ki és kényszeríti rá az általa eltartott vasutakra, amelyek vezetői nem erősek annyira, hogy képesek lennének nemet mondani. Többször írtam már, de itt is megismétlem: a vasúti kedvezmények a mindenkori szociális politika kedvenc játékszerei! Nincs benne buktató, hiszen szinte nem kerül semmibe, a vasút meg úgysem mer visszapofázni, ráadásul marha jól lehet vele piárolni, hogy a mi kormányzásunk idejében bezzeg adtunk ennek vagy annak a rétegnek vasuti utazási kedvezményt. (Erre talán a legjobb példa 65 éven felüliek utazási kedvezménye, hiszen mindannyian emlékszünk rá, hogy csak választási fogás volt és semmi több, nem is beszélve a magyarigazolványra járó kedvezményekről.) Ráadásul ezek feltételeit állandóan változtatgatják, úgyhogy már a fene sem ismeri ki magát rajta. A magyar igazolványra járó kedvezmények és szabályaik két év alatt legalább ötször változtak. A legvadabb az országgyűlési képviselők IC vonaton utazása amely az egyetlen menetdíj amelyek az ára az utóbbi években nem emelkedett, hanem folyamatosan csökken.
Visszatérve a topiktárs felvetésére, (amely nem egyedüllálló, hanem rendszeresen megkérdez valaki ilyeneket) én saját véleményem szerint ez egy kicsit olyan mint amikor a kisújjamat nyujtom és már az egész karom kellene. Ha egy áruház kedvezményes katalógusából kinézek mondjuk egy hajasbabát a gyereknek 500ft-ért, majd az akció lejárta után azt 800forintért kapom meg akkor semmi jogom nincs reklámálni, mert az akció csak arra a hétre volt meghídetve amit az áruház meghirdetett. Itt viszont mindenki még több kedvezményt és egyebet akar, hivatkozik arra, hogy bezzeg tavaly vagy tavalyelőtt még járt, és nem érti meg, hogy akkor most miért nem jár?
1997. július 30-a óta vezetem menetidő, vonatszám(ok), kocsiosztály, menetrendi mező, km. A gépeket, kocsikat és minden amit látok és tetszik fényképen örökítek meg.
Ezek alapján:
1997.07.30. - 2005.06.21.:
Összesen: 154505 km -> 19393 km/év -> 53 km/nap.
2474 óra 41 percet töltöttem tisztán menet közben vonaton (103 nap).
1993 vonatra szállás.
El tudod akkor képzelni ehhez mennyi jegy tartozik. Mivel Hódmezővásárhelyen lakom, ezen utazások 85-90%-át Hódmezővásárhelyen, illetve Hódmezővásárhelyi Népkerten vásároltam (kéregjegyek, reformjegyek, IC-pótjegyek).
A legértékesebb még egyetemista koromból három darab Tanulók havijegye Hódmezővásárhely - Gödöllő közöttre váltva, íme az egyik:
Még a viszonylag drága német vasúton is lehet Haway-ozni. 25€ körüli összegért kaphatók olyan kártyák, amelyikkel hétköznap 9 órától, hétvégén meg egész nap lehet vonatozni egy tartományon belül a regionális vonatokon, és a városi tömegközlekedési eszközökön, sőt esetenként még a regionális buszokon is.
Hétvégén meg ott a Schönes Wochenende Ticket, ami ugyanez országosan. (Ami elsősorban, de nem kizárólagosan) vonatra érvényes. (Mármint a regionális vonatokra.)
Sógoréknál nemigazán van ilyen bérletszerű kedvezmény, csak Steyermarkban nyáron.
9€ két felnőtt + a gyerekek részére a legtöbb tömegközlekedési eszközre vagy 19€ ugyanez EC/IC-re is kiterjesztve.