Keresés

Részletes keresés

gunji jackdaw Creative Commons License 2021.09.08 -2 1 469789

/off Ha valakit megbántottam, elnézést, de lehet még nyugodtan mínuszolni, ettől még ugyanúgy állni fog kétnaponta a 30/a a legnagyobb délutáni csúcsban és menetrendszerűen mindig a 4636 (és párja) lesz törölve pótlás és utastájékoztatás nélkül. S ha már nem akarják a 40/a-n leküldeni (beférne, 18 perces lyuk van), legalább bemondhatnák időben, hogy a G43-al el lehessen jönni. Így is úgy is tömegnyomor van a vonatokon, az már nem oszt, nem szoroz, ha már ilyen féloldalas a menetrend. Abba meg már bele sem merek gondolni, hogy a Kelenföldön a hármas/négyes vágányokról 16.37-16.45 között indult két gyorsra miért írja az elvira, hogy csak félórával később indultak :(

Előzmény: gunji jackdaw (469773)
Barry Unger Creative Commons License 2021.09.08 -1 0 469788

nagyon köszi!

Előzmény: hmsoft (469784)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.08 -1 0 469787

Az Amur Jakutks vonalon van személyforgalom?

Előzmény: gpz (469786)
gpz Creative Commons License 2021.09.08 -1 0 469786

Csak a kontextus kedvéért belinkelek egy wikipédia térképet a Transzszibről, hogy mindenki képbe kerüljön.

Előzmény: hmsoft (469779)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.08 -1 0 469785

Ezt nagyon köszi, ha gép elé jutok, meg tudom nézni rendesen.

Előzmény: hmsoft (469775)
hmsoft Creative Commons License 2021.09.07 -1 0 469784

Itt végignézheted az összes ásványkincsfélét régiónkénti bontásban. Szűrtem a Zsidó Autonóm Területre és a vasércre.

 

hm

Előzmény: Barry Unger (469783)
Barry Unger Creative Commons License 2021.09.07 -1 0 469783

pontosan hol termelnek a távol-keleti orosz részeken vasércet?

Előzmény: hmsoft (469779)
hmsoft Creative Commons License 2021.09.07 -1 4 469782

1520 mm-en nem is olyan rég még eléggé tartottak a közbesorozott mozdonycsoportos, üres elegyektől, mondván, mi van, ha ívben fogja magát és kinyomódik - mármint a gépek valamilyen problémája esetén. Aztán elmúlt a félsz, elkezdték üzemszerűen használni 2x71 kocsival, sőt, az elejébe másfeles is került. A "ha valamit csinálni érdemes, akkor túlzásba vinni is érdemes" örökérvényűje mentén, a Délkeleti Vasút nekiállt kimaxolni a dolgot: két másfelest (2x100 kocsi) raktak össze a napokban. Nem volt vele gond, persze sem a járművezető rendszer, sem a személyzet nem állt neki csakazértis kipróbálni a legkisebb sugarú ellenívben, hogy mit bír az első mozdonycsoport villamosfék-üzemben, meg a hátsó menetüzemben. (Az automata, szoftverhiba miatt, rakottal csinált ilyet évekkel ezelőtt, a Gorkiji Vasúton - párezer tonna szén a pálya szélét díszítette azután egy darabig.)

hm

kombi Creative Commons License 2021.09.07 -1 2 469781

Most már valóban így szól a szöveg.

Nemrég helyesbítették. 

Előzmény: smith (469780)
smith Creative Commons License 2021.09.07 -1 1 469780

809 kilométerrel rövidül szól a cikk szövege.

 

Így keletkeznek a pletykák... :-)

Előzmény: gpz (469776)
hmsoft Creative Commons License 2021.09.07 -1 3 469779

A teljes út 8-10-(vagy több) ezer kilométer, attól függően, hogy mennyire a kínai délkeleti térségből indul (vagy éppen érkezik) a vonat. Konténeres gyorsteherek 7-8 nap alatt teljesítik a Moszkva-környéki termináloktól/ig. Jelen esetben a vasérc (meg a többi, ideterelt, bajkálontúli feladású vagy célállomású áru) jóval kevesebbet utazik, de még mindig sokkal többet, mint tenné a híd birtokában. Kína felé vagy hajós közreműködéssel, a Vlagyivosztok-környéki kikötőkön keresztül (hosszú, és csak akkor jó, ha a kínai végpont a tengerparton vagy annak közelében van), vagy a régi transszib-szakasz (Kelet-Mandzsúria) keleti végén, Usszurijszkon át (ez csak Habarovszkig nem kerülő, onnan nyugatra már igen), vagy jóval nyugatabbra, a régi transszib-szakasz nyugati végéről (Karimszkaja-Zabajkalszk-kínai határ) lehet fuvarozni. (Vagy még nyugatabbról, Kazahsztánon át.) Zabajkalszk és Usszurijszk között van párezer kilométernyi lyuk, most ezt "tömte be" a híd. Pontosabban tömi, mert az üzemszerű forgalom kb. novembertől várható. Az orosz oldalon egyébként jó kis társasjátékot játszottak az érintettek egy darabig, a ki építse, mennyiért, mikor címmel. Aztán a vasércesek szóltak, hogy most már komolyan kéne, aminek hatására komolyabban vették a fiúk.

 

hm

Előzmény: RadiX (469777)
gpz Creative Commons License 2021.09.07 -1 1 469778

Igen, ez így sokkal reálisabb!

Előzmény: RadiX (469777)
RadiX Creative Commons License 2021.09.07 -1 2 469777

Az a 809 kilométer inkább 8000 körül van, nem? És a 10 óra is inkább 100 lehet.

Előzmény: gpz (469776)
gpz Creative Commons License 2021.09.07 -2 2 469776

Az IHO-n olvasok éppen a kínai-orosz Amúr-hídról. Írják, hogy „A létesítménynek köszönhetően a Tongcsiang–Moszkva út vasúton 809 kilométerre rövidül, mely mindössze tízórás tranzitidőt jelent.

Azonnal eszembe jutott egy nem túl régen olvasott hozzászólás a dunántúli topikból: „Jelenleg egy Őrihodos - Székesfehérvár - FC tehervonat nappal 10+ óra.

hmsoft Creative Commons License 2021.09.06 -1 1 469775

nem tudom, a lasztocska is hasonló elfuserált felületet kapott-e - ahol a főmegszakítók és áramszedők állapotát csak almenüben lehet megtalálni

 

Például itt találtam egy ESz2g leírást (3 kV=, városi, mármint rövidebb távú elővárosi változat), ez 2015-ös, de az elvek szintjén kevéssé valószínű, hogy változott azóta a konfiguráció. A 4. részben találod, a 41. oldaltól. A képernyő általános elrendezését a 47. oldalon lévő ábra mutatja. Ha jól sejtem, a főáramkör itt is almenüben van: az alsó sorban lévő, programozható gombok (virtuális gombok) közül az 5-ös számú, azaz balról az ötödik, ebből léphetsz be a keresett képernyőre. Na de a virtuális gombok feletti soron belül a jobb szélen úgyis ott van az összevont figyelmeztető információ a súlyossággal (betűjel+szín), abból tudsz mindent. Ja, nem. :)

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (469766)
JCSABA Creative Commons License 2021.09.06 -1 0 469774

Köszönöm, jó lesz.

Előzmény: rm40 (469761)
gunji jackdaw Creative Commons License 2021.09.06 -3 1 469773

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/szekesfehervari-vonalon-helyreall-menetrend-12

Hát mindenesetre a zavar-kezelés megint nagyon jól sikerült a 30a-n. Tanítani kéne :(

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.09.06 -2 3 469772

Lett egy új kitérő is kicsit arrébb, ami egyelőre a semmibe vezet :)

Előzmény: f_k (469771)
f_k Creative Commons License 2021.09.06 -1 7 469771

Keleti Kőbánya felső 3 ik vágány kapcsán új E jelű Bejárati jelző kerül telepítésre:

 

koller andor Creative Commons License 2021.09.05 -3 2 469770

Naponta 4-5 szerelvény rakodási tervét készítem el a munkahelyemen , immár több évtizede. Valamit eddig rosszul csinálhattam. (mondjuk ritkán tévedek , de akkor nagyot) :-)

Előzmény: Vendégsín (469769)
Vendégsín Creative Commons License 2021.09.05 -2 1 469769

Ha neked ebből még mindig csak ez jön le, akkor nem.

Előzmény: koller andor (469768)
koller andor Creative Commons License 2021.09.05 -4 1 469768

Látom még mindig nem sikerült utánanézned a vasutak vonalosztály besorolásának.

Előzmény: Vendégsín (469767)
Vendégsín Creative Commons License 2021.09.04 -3 0 469767

"C" alatt csak 3% - al kevesebb a berakható súly.

 

"D" alatt 15%.

 

Ezek se tudnak számolni...

 

Előzmény: koller andor (469394)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.04 -1 0 469766

Értem. Mondjuk teljesen off dízel motorkocsin az általános hibajelző lámpácskához tartozik egy - igen, itt buktam 😃 - négyállású kapcsoló, amely tekergetésével kiszűrhető, hogy melyik egységen van a hiba.

 

A motoráramos-görgetőst különböző összegző, vagy szempontunkból érdekes legnagyobb/legkisebb értéket mutató elemekkel meg lehet oldani.

 

De van már olyan cucc, a dezíró ML pl., - nem tudom, a lasztocska is hasonló elfuserált felületet kapott-e - ahol a főmegszakítók és áramszedők állapotát csak almenüben lehet megtalálni.

Előzmény: hmsoft (469764)
hmsoft Creative Commons License 2021.09.04 -1 1 469765

A motorvonatok szerelmeseinek: elektricskás egyveleg Soboleff-től - van benne ACs2 is. :)

 

hm

hmsoft Creative Commons License 2021.09.04 -1 1 469764

Nem, hanem a gyártó erre egy külön felületet álmodott, ami nincs integrálva a fedélzeti rendszerbe (sem a Szinara-félébe, sem a THM-félébe). Valószínűleg arra várnak, hogy egy ötszekciós formáció ötödikjében üssön ki tűz, amivel nem tud megbirkózni az automatikus rendszer, aztán majd szólnak a gyártónak, hogy tán integrálni kéne. Mellesleg ami integrálva van, azzal is lehetnek olyan problémák, hogy pl. a vontatómotorok állapotát mutató képernyőn, legörgetés nélkül hány vontatómotor adata fér ki. Mert az elegytovábbító szakember ugyebár nem fog "csak úgy" legörgetni.

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (469763)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.04 -1 0 469763

hogy négynél több szekciónál például már nem lesz közvetlen visszajelzés a vezetőasztalon az automatikus tűzoltórendszer működéséről

 

Nem fér el a képernyőn?

 

Tudnak a gyártók nagyon bénán gazdálkodni a digitális technika végtelen adottságával is.

Elrettentő megoldások születtek már, és születnek ma is, a szoftveerergonómia teljes zárójelbe tételével, időnként a használhatóság határait is súrolva.

Persze vannak jól sikerült darabok is.

Előzmény: hmsoft (469762)
hmsoft Creative Commons License 2021.09.04 -1 0 469762

Sikeresen vette a tanúsítási eljárás akadályait a Szinara 2ESz6-hoz való buszterszekciója. Az egy, illetve két buszterszekcióval kiegészített 2ESz6-ost 3ESz6, 4ESz6 névvel illetik a vonatkozó cikkek, bár a jelek szerint ugyanúgy nem kapnak majd külön sorozatjelet a gyárilag buszterszekcióval gyártott példányok, mint a Gránit (2ESz10) esetében. Az üzemeltető meg végülis úgy legózza, ahogy akarja, legfeljebb olyanokra kell ügyelni (mint más sorozatok esetében is), hogy négynél több szekciónál például már nem lesz közvetlen visszajelzés a vezetőasztalon az automatikus tűzoltórendszer működéséről.

hm

rm40 Creative Commons License 2021.09.04 -1 1 469761
Előzmény: JCSABA (469758)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.09.04 -1 1 469760

Szia!

Ezt keresd:

MÁVSZ 2686:1980 A Magyar Államvasutak emblémája

1981.01.01-től hatályos

 

Ezen kívül van egy Arculati Kézikönyv (talán 2018-as), abban is benne van, azt hiszem.

 

Előzmény: JCSABA (469758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!