Na szóval , ha felületes az ember, akkor így jár. Most néztem meg a hengeres valamit, és kiderült, hogy nem gumi, hanem fa a henger, és valami még hiányzik róla, mert egy másik alkatrésznek van helye a kereten, és ez is foroghatott. Szerintem valami nyomdaszerűségnek a festékezője lehetett.
A kazalvágó kb 3 hete került, volt több is kidobva, de csak ezen volt meg a fa nyele. Ha mindet elhoztam volna amit eddig találtam, már jól menő kazalvágó boltom lehetne :-)))))
Az a kengyelben lévő görgő a fogantyúval mi lehetött ?" Nekem van hasonló. Valamikor a fénykép szárítóra kellett vele ráhengerelni a képeket, ill kinyomni a vizet belőlük. ( gumi henger)
Az utóbbi időben elég sovány volt a felhozatal, de ma egy hagyatékot hoztak a telepre (kiganéztak mindent az elhalt után). Az alábbiak kerültek:
egy kerékpár menthető részei (előbb találkozott a markolóval, mint velem :-))
Amibe haza szállítottam 16 kg vasat (hibátlan, csak koszos):
Valamilyen csigaszerűségek (nem tudom mihez használták):
Fűtőmotor, vagy benzinkályha nem tudom milyen járműhöz (nekem az 500-as trabimban hasonló volt):
Mérleg:
És pár apróság (2 kg palaszeg, Simson könyök, kerékpár első és hátsó lámpa, festékszóró, magyar feszültség szabályzó, és valami festékező henger, szintén nem tudom mihez):
A multkor talált Fichtel & Sachs stabilmotort sikerült beindítani.Vallaki akkora megszakítóhézagot állított be rajta,hogy a megszakító mindig nyitva volt.Nehéz volt rájönni,mert a lendkerék nem lukas és így nem látni hogy mi történik alatta.
Igen elemes és működik.Már a mérlegelésnél mutogatta a vastelepes mindenkinek,hogy lám miket lehet itt találni.A súlyba nem sokat nyomott a sachs motor meg 20 db patentív mellett. 8-))
Köszi, de már minden fajtám van (csizmaszárvarró karos, felsőrész varró karos, szőrmevarró, és egy erős ruszki általános). Amit keresek (olcsón) az egy bőröndvarró gép, vagy görbetűs varrógép (sarkos illesztésű bőrt lehet vele összevarrni).
Kibirja az.Szoktam rátenni erősítésnek ragasztószagot,fél tekercs/csomag.Átlag két hetente küldtem csomagokat mostanában,még nem jelezték hogy gyenge a csomagolás.
Ez nem úgy működik mint az a kétkarú.Ez inkább egy egyszerű állíható kulcshoz hasonlít.Az egyik pofa fix a másik mozog.Csak mig az előzőnél a fix pofa a nyélhez tartozik és a másikat egy csavar vagy orsó mozgatja.Ennél a fix pofában a nyélen lévő fogasív egy szegecsen elfordul.A fogasív a mozgó pofán lévő fogaslécbe illik.Így a fix pont az álló pofa a nyél és az állítható pofa mozog.
Én olyannal találkoztam a környezetemben, hogy amikor az alumínium házassal kocsiznak, ha röpsúlyos és a fordulat le esik vagy ha kuplungos és a kuplungot behúzzák akkor, ( ha nem szabadonfutós a kerék ) le blokkol és szétszakítja a házat.
Régön is a bronz csigakerékkel volt a gond ezökben, kiszivárgott az olaj a házból(mint a képön is látható), majd az acél csigatengely szépen elkoptatta a fogakat.
"Mintha Te kérdezted volna a múltkor, minek gyűjtögetünk ilyen "lomokat" ... (:-)))" Így van! Ezt csak megmutatni hoztam haza,nem tudom semmire használni:) De kicsi,occo,és kevés helyet foglal.
Mintha Te kérdözted volna a múltkor, minek gyűjtögetünk ilyen "lomokat" ... (:-)))
Nálam ami bekerül a portára, az itt is ragad. Eladni nem szoktam csak olyat amiből több is van, azt is mögbánom a végén ha nem jó helyre kerül. Elajándékozni szoktam olyat aminek jobb helye lehet másnál, a többit rakosgatom és néha a különlegösebb dolgokat mögmutatom érdeklődőknek.
Egy fanyelű csavarhúzó, (10 cm. hosszú) amelynek kb. 100 éves korán kívül az az érdekessége, hogy apai nagyanyám Singer varrógépének tartozéka volt. (Természetesen a varrógép is meg van, de arról majd egy későbbi időpontban írok.)
A cipész használja ezt a fogót a felsőrész kaptafára feszítése és szegelése során. Azért recés a pofája belülről, hogy a bőr ne csússzon ki belőle, a vastag részt pedig kalapácsként használja. A neve, ha jól emlékszem, buggoló kalapács.
Kosz, ezt lattam, csak azt nem tudtam, mire valo. Most mar kapiskalom: esetleg arra, hogy valami gepnel egy-egy bordashuvely tudjon hozza csatlakozni, mindketto kardannal?...
Szeretjük a régi dolgokat +menteni, mert ezök pótolhatatlanok már. A fabetétös csavarhúzót még akkor is használhatod majd, amikor a mai műanyagnyelű sz@rok már rég kilösznek dobva a kukába.
A volt cégömnél volt a selejtre példa bőven. Ferde szálú kalapácsnyél ecetfából, lapátnyél 3 görccsel és kanyarral 3 irányba, söprűnyél vastagságú hólapátnyél két ívvel.
Kasza és egyéb nyeleket nem 1-2 alkalomra kéne gyártani, hanem 15-20 évre, mint az illött régön. A bodza gereblyenyelet használom már vagy 20 éve, amíg én húzgálom addig ki fogja bírni.
Vásárhelyön tudok 1 Bognárt, onnan szoktunk közvetlen a műhelynél begyűjteni mindön féle fanyelet. Vannak betegök is olcsón pár 100 forintért, mög jók is nem aranyárért.
A bolti nyelek szépre vannak csinálva,nem tartósra. A saját célra válogatott nyél sokkal tartósabb! Főleg ha tudja az ember milyen fából kell csinálni :)
Nem gond, igényt tartok rá. Egyenlőre ne küldd még el(csak tödd külön ládába), hátha kerül még hozzá valami. Vannak hasonlóak már a gyűjtményömben, ez is odakívánkozik.
Hosszú pofája lessz,mert néha 32 es csövet is kell szorítani.Egyébként a másik erőkaros amit már használunk egy ideje,azért is jó mert már a viz kiszivattyúzása előtt tudom elszorítani a csövet.
Jó és gyors is,csak ez sem fér.Sok vízmérőakna tele van lommal,téglával,van hogy a vakond koma teletúrta.Ezért találtam ki az erővágó mintájút.Az is gyors és fölülről befér mindenhova.Most ilyet készítek ez mégjobb lessz:
Hasonlót láttam,csak ezek elég terjedelmesek.Az olyan volt,hog két kúpos cső amire felütögetett egy rögzítő gyűrűt.
Én ilyet használok ez elfér a ládában.A menetre alul van hegesztve egy 16 os gömbvas az beakad a vájatba és racsniskulcsal meghúzom és lehet melózni.Az a helyzet hogy sűrűn van járműcsere és csak azt pakoljuk amit muszáj.
Azért mert úgy tudunk szerelni,ha nemjó a főelzáró.A vágóélek helyére két 15 cm es 1" os csövet teszek.és az elszorítja úgy,hogy nem jön a víz.Vékonyabb cső elvágná.
Újabb leletek a másik telepről:magyar lendkerék csepel vagy ilyesmi,22 es fúró.Einhell kisgép motor,beindúlt! 8-)))
Nem tudom. Valaki azt mondta, hogy I. VH-s katonaláda, de nem biztos. Van benne egy kis rekesz, és szerszámosnak volt befogva az utóbbi időben. Méhtelepi szerzemény a múlt hétről.
Nem teljesen hibátlan.Javításra szorul,de a kolegáé javíthatatlan. Majd megkapja a trágyáért cserébe.Amit minden évbe ingyen kapok tőle.Csak előbb megjavítom.
Lehet az akár lopott is. Neköm is van ilyen a satupadon, már új korában is emelte a hátulját möghúzáskor. Van már jobb is, nagyobb és kisebb, de már mögszoktam.
Neköm a gyűjteményömbe köllene csak, bár üzemképeseket keresök.
Próba nélkül is mondhatom azt, alkalmatlan arra a munkára. Ismerős azt hiszöm Hoffher típusút próbált ki olyan céllal, előbb a kés nem bírta (az a kerék küllőjén volt), majd az öntvény ház tört el, pedig csak ujjnyi vastagokat rakott bele. A siklócsapágy sem alkalmas arra a dologra.
Van egy kis fogaskerék hibája, de a másik áttétel még jó. Ezt speciel használatra vettem, először kipróbálom, jó-e arra amire gondoltam. (gallyaprításra) Neked dísznek kellene?
Egyébként nagyon sok cucc nem áll meg nálam, egy csomó minden a felrakás után gazdára talál (általában beszerzési ár + postaköltségért). Én megmenteni szeretem a dolgokat, kicsit birtokolni, aztán cserélni, vagy váltani.
Hááát.... lassan kirakja az Asszonypajtás a szűrömet a kacatjaimmal együtt (bár a falikút és muskátli összejött a fejében, sőt a motor elején is spekulál, hogy lehetne muskátlisítani) :-))
Szóval: egy szecskavágó (Kühne), egy kerékpár táska egyik fele, egy nyereg, két gyakorló gránát (hiányos), egy disznóperzselő villa (szerintem), és egy lemezhajlító (satuba való).
Nekem van MTZ kompresszorom, de az nem ilyen. A hengert alul 4 csavar fogja, és a hengerfejet másik 4. És a blokkból kapja az olajat. ( MTZ tartállyal, leégett motorral) megy a MÉH-be. Sajnos.
Köszi a tájékoztatást! Van hozzá emblémám, de nem kerül rá, más a tervem vele:-) A kormánynyak mögött volt elvágva, (első villa, lámpatest, kormány) ha még megvan, holnap elhozom. Bár amit nem hoztam el azonnal, másnap már sehol se volt.
Egy-két apróság :-) a tank (Danuvia szerintem) kell a Simson projektemhez :-)), a felújított vas megy a mi ez a szerkezet topikba (én tudom), pár kerékpár cucc (hátsó lámpa, kulcs és egy Boss lámpa.
Jó hogy idetévedtél, szükség van a frissítésre... én Makói vagyok, de itt helyben sömmi lehetőség a turkálásra. Mi is át szoktunk mönni Vásárhelyre nagyritkán, de ott is mögvannak a beépítött embörök, akik fölözik a bevitt holmikat. Szegedről nincs infóm...
Én életemben egyszer láttam csónakmotort közelről,de az 200 literes hordóban volt! Át volt alakítva fogaskoszorúsra,és egy Fiat önindító gondoskodott a röffentéséről. Az is valami szocialista gyártmány volt.
Már jobban megnézve én is látom,hogy lehúzónak gyenge lenne a menete. Aközepső szár elég vékony kb 8-9 mm.Majd átrakom a miezbe ott majd megszakértik.Csak előbb lepucolom.
az a lehúzó sem lehúzó szerintem. nézem a működési elvét,ha betekered a közepét,akkor szorít az alsó két pofa. inkább valami csősatu szerű valaminek nézem.
az nem maró,a bányában a ilyennel furtunk. azaz cserélhető furóhegy. a furószál a Flottman-ban 6szögletű volt,középen lukas a süritett levegő végigment a száron ugy pucolta a likat. a böllerbe spirális volt,de az is ilyen cserélhető heggyel működött. kúpos a vége,simán fejszével ütöttük be a helyére.
egy hibátlan kempingszék, és egy szép állólámpa talp
Szétszedtem takarításra és javításra (mert az egyik láb törött volt, de meglett a törött darab is). Az egyiket már megpucoltam drótkoronggal, egész pofás lett. Szerintem a századforduló környékéről való. Gyönyörű kidolgozás, nagyon szép, varratmentes öntés (vagy jó utómunka) és az alkatrészek réz menetes szárral szerelve! Döbbenet! Ilyet ma már nem csinálnak :-((
nem ollan egyszerű..3 mágnes,1 jeladó mágnes,ami fordított,vagy mijafranc. utánanéztem,elvileg 600-as fordulatnál van az üzemi szikra.há qrvára meg kell rántani. a zsinórt már sikerült kitépnem egyszer... :-))
Az alaplappal biztosan nem lesz gond,annak teljesen mindegy merre forog.A lendkerékben a "körhagyó" esetleg problémás lehet,mert nem szimmetrikus a kiképzése.De gyárit nem hiszem hogy csak úgy lehet találni.
jó az ára,csak dilemma van...ellentétes a forgásiránya,1-2 nap kell,míg utánanézek,hogy lehet megoldani. lehet át kell fordítani a mágneseket,nem tudom még.
Akkor leápoltam, azóta pihen. Már kérték kicsi pénzért, majd csak lösz hozzá marógép is a családban. Neköm már van, de ahhoz is nagy még... Önni nem kér.
Tudom én hogy van ez, én 1x 250-s gépsatut találtam a vaskupac oldalán kandikált ki a vége.
Fölmásztam, kibányásztam, levontattam onnan kézzel mert nem volt aznap gép és elvittem a mázsáig. Közel 60 kiló lött, de már csak nem hagytam ott. (:-)))
Mi a hullámpalákat is ezzel sarkaltuk le. Már a 80-s években hozták előbb a Lengyelek, majd az Ukránok és később a Románok is a piacokra. Akkor alapoztam mög én is a műhelyem szerszámkészletét.
Én még téglát is vágtam ilyennel, nem is keveset! Az akkori minőség még ezt is bírta.
Mert a nagy blokkokból a feles gyárinak az ára valami szemérmetlenül magas volt, kb. kétszerese, mint az egész! Gondolták, úgy is meg kell venni a verebeknek, mert ezt nem lehetett kalapáccsal
felezni, széttört használhatatlanná. No, én megoldottam, vezetőléc mellett, két oldalról vágva. :-)
Nem volt egy könnyű meló, de megérte, amennyit spóroltam vele a gyerekek házához.
hááát,én nem használnám oda sem,kinyírja a motort. nekem,ha kopik a lap,veszek ujat,még éleztetni sem érdemes,3500ft a piacon a 350-es,4000ft a 400-as lap.
Akkoriban még sokba került egy ilyen lap de jobb is volt a minősége.Mostmár nem érdemes javítani de sokba is kerülne.földes szeges faanyag vágáshoz jó lessz,vagy ha valahova szívósabb lemez kell legyen mihez nyúlni.Etetni nem kell, a szegen elvan.Azt ha feldobom a pacskert legfeljebb visszakerül a telepre. 8-)))
Majd probálj rá egy versenybringa láncot.Ha jó a fogméret a fogszám nem szabványos.Egy mai verseny:52-53 fogas.Ugyhogyez egy pálxagépé, vagy egyedi gépé lehetett.
És van amikor nagyon szép vérhólyagot sikerül kialakítani az olyannal. Neköm is van néhány, de én a Würthöst szeretöm használni, annak apró ricnis a közepe.
A bicikli kerék egy Adlerből van, a nagy lánckerék külön volt. A lámpa vízmentesített búrával, gumi fogantyúval. A szerszámok: 17-19-es 2 db, 10-11-es 2 db és a 10-es csillag villás. A papagájfogó is jó, nem csúszik, ugrik át egyikből a másik állásba.
Akkor mi a gond vele.A menet az eredeti 22 es csak felfrissítettem.A felső részére hegesztek egy fél anyát,hogy ne csavarodjon ki.A lánchoz csatlakozáshoz pedig keresek csatolót,vagy átfűzöm a szemen.aztán rögzítem.Vagy visszateszem a horoghidat,és teszek rá egy fület.Nem lessz ezen lógatva legfeljebb 1 t.