Hát tudom, hogy nem kispályásak, de én és itt egy páran gondolkodunk, hogy miért lett vége az Ikarus-nak és nem csak sopánkodunk, hogy jaj így..., úgy..., amúgy..., jajaj vége az Ikarusnak, hajj!
Jó, akkor értelmetlenséget beszélek, de a te összeesküvéselméleteid se kispályásak ebből a szempontból... De ismét feltenném a jogos kérdést: miért nem lehet megérteni, h. az ikarusnak vége?
Nem tudom mennyire, de szerintem megér egy kis gondolkodást:
-Ha az Irisbus azért tette tönkre az Ikarus-t, hogy a saját buszait el tudja adni itthon is. De a legérdekesebb, hogy amióta a ,,Nagy Ikarus´´ megszünt azóta M.O.-n csak vagy Volvo Alfabus Regio,- Localo vagy 7700A-t látunk. Hiába, hogy az Ikarus épített Volvo alvázas járgányokat, de sztem ebből nem lett neki annyi bevétel, mintha egy teljesen kész, komplett autóbuszt tud eladni.
Akármennyire is imádom az Ikarus-t szerintem nincsen semmi baj a Volvo-val, én az Irisbusra vagyok hihetetlenül pipa! Szépen tönkre tett mindent!
A volvonak szerintem nem állt volna érdekébe tönkre tenni az Ikarust mert az Ikarus sok busza alá Volvo alvázat rakott! Magyarul vásárlója volt az Ikarus!
De a legnagyobb tragédia, hogy Magyarországon az Ikarus megszűnése óta csak azt a sz..-Volvót látjuk az utakon és néha valami mást. Én ezeket a Volvókat vagy vissza Svédországszágba küldeném, vagy egyenesen innen a bontóba. Ozt az alkatrészeit meg beolvasztanám. Van egy olyan érzésem, hogy az Ikarus kicsinálásában nagy szerepe volt a Volvónak, mert azóta M.O.-on rengeteg van. Főleg az alfabuszból. De az új Volvó 7700-asat úgy elrontották, hogy már hányingerem van ha egyet látok!
Hát hallod, szerintem néhány évig termeljen veszteséget, de legalább maradjon meg az EAG. Utána bízzunk a legjobbakba csak lesz valami tender-győzelem és gyárthatna tovább veszteség helyett nyereséggel. A finnek befogadták, szerették, rendelték, de ez sem segített a neves autóbuszgyárnak.
Haver! nyiss ki egy közgáz könyvet, aztán nézd meg a globalizáció részt. Aztán egy földrajz könyvet, s a nemzetközi munkamegosztási részt is, aztán ha nem érted még mindig, akkor szivesen elmagyarázom.
Ha meg csak olyan indokkal jössz, hogy mert magyar akkor sztem a Kossuth téren állitsátok fel az asztalkát az aláirós papirral.
Ikarus Fanok!! Azt hallottam hogy Széles Gábor alakarja adni az Ikarus-t a kínaiaknak és ez ellen én is Csimu barátom aláírást gyűjtést szervezünk és aki segítene kérem jelentkezzen fel is vehettek msn-re címem: ikarusbusz@freemail.hu!! Segítsetek megmenteni a gyárat! Előre is köszönöm mindenkinek!
Nem tudok sok infót, de a Népszabadságban olvastam, hogy Széles nem fog buszokat gyártani sem Magyarországon, sem Kínában. De a legrosszabb a cikk végén van: Ha nem lesz hamarosan egy 30 db-os Volán tenderes E94 vagy E95-ös megrendelés akkor nagyvalószínűséggel bezár az Ikarus legutolsó auóbuszgyára és az Ikarus végleg eltűnik a piacról. Ha ez így lesz (nem kívánom) akkor a topic-ot át is nevezhetnénk ,,MENTSÜK MEG AZ IKARUSOKAT"-ra. Ha a gyár végleg megszűnik legalább a prototípusok maradjonak meg, amik legtöbbször a világ legnagyobb újításait hozták az autóbusziparban.
Hát, még tudok egy harmadikat is, de az nekünk nem okozott tragédiát. Kicsinálták a KAROSA-t is. Hát ahogy elképzelem, milyen szép darab lenne abból az E94FG-ből!
Túl sok pézük van azoknak, így az Ikarus EAG szerintem nem bír belőle kiválni. De a nagy Ikarus-t megvette Széles Gábor és remélhetőleg újra Magyarország kedven buszai lesznek az Ikarusok. Te erről az új buszról tudsz valamit amit tavaly márciusban mutattak be? Én csak annyit, hogy a busz nem Ikarus Nova, vagy HB (Hungarian Bus talán) Nova lesz.