Nekem van öreg a javából. A 2013-as Ventus az semmi. Az X-5 ön 2007-es Pirelli Scorpion van. 6,5 mm volt a profil amikor felraktam tavaly novemberben. Mondjuk az elődöm vette és 1 idényt használta. Utána úgy döntött nem kell téli gumi az X5-re és garázsban volt amíg hozzám nem került. Egy télen 4X 5X megjárom Schladmingot amikor viszem, hozom a fiamat, mert decembertől húsvétig ott szakácskodik. Nincs gond komoly hidegben, hóban sem a 17 éves gumikkal. Ha lekopik úgy tervezem már 4 évszakosat veszek csak találjam ki, hogy 18, 19, vagy 20-as legyen! Van lehetőségem bőven.
Elolvastam. Az igazolt nálam is, hogy a régi nem öregszik látványosan, érezhetően. A Mercedes 3. autó. 4713 DOT. a Ventus prime. Kb. 25 ezret futott a 10 év alatt és tényleg hibátlan ránézésre. Idén még nem gurult. Az Astra munkás autó, 2020 DOT. az i Cept Winter gumiból 3 magyar 1 kínai! Szintén kb. 25 ezret futott a 3 és fél tél alatt de még semmi gondot nem érzek. Csendes mint újan és jól tapad, persze az 1,7 CDTI nem egy erőgyár.(59KW) Nyáron természetesen a garázsban pihen. Áprilisban leszedem, kíváncsi leszek mit mutat!
A Hankook nem jó hosszú távon? Én 10. éve használom egy 300E W124-es Mercedesen a Ventus Prime Hankook gumit. Öreg már de idénykezdetkor mindig letesztelem gyors kőrforgalomban, hogy tapad e rendesen. Eddig tökéletes. 225/45-17. Télibe is vettem Hankookot, a 3. telet viszi gondtalanul G. Astrán. 195/65-15 méretben. Csendes, jól tapad esőben, latyakban, hóban, sárban, száraz hidegben.
Akkor vegyél egy új gumit a középmezőnyből, 100 euró alatt (a gumi mérete egy ritka- azért nem tömegtermék és valamivel drágább is), csak nézd meg a profilt, hogy legyenek megfelelő vízelvezető sáncai. Meg kell nézni a gumit fizikailag, mielőtt megveszed. Amikor elkezd nyikorogni egy élesebb kanyarba, cseréld le, a kocsinak a telesítmént/tömeg aránya elég nagy.
Az újabb kocsinak van egy EDL nevű rendszere (kormányszög és az oldalgyorsulásí szenzor vezérli- valójában egy falcs diffizár), fékezi belső kerekeket kanyaba, hogy nagyobb nyomaték kerüljön a külső íven futókra, ha a kocsi fara könnyű és a gumi nem tapad, könnyen kifaról nagy tempónál.
Köszi, megnèztem. Mondjuk most máshol találtam, talán nem egy nagyon neves márkát,de hátha nem lövök mellè. Árban szállìtással együtt 30.000 körül van/db. GT Radial Sportactive 2 225/40 R18.
Nem írtad, hogy mekkora a kocsi, hány lovas, ha van 4x4-e, stb.
Erős kocsival is lehet közlekedni bármilyen gumival, ha új, de nem szabad vele kiautózni azt, amit tud és ezt mindig be kell tartani.
Nekem úgyis csak max. 2 szenont tart a nyári, így megveszem a 3 éves DOT gumikat és Demot is, a GoodyearEagle F1 Asymmetric-ból.
Fele áron. De kell egy kis kapcsolat egy nagy gumis áruházba, ahol felveszik a telefont is és szerusszal köszönnek.
Ezzel az abroncsal 290e km futásnél 5 év alatt (3 szett), még nem láttam az ESP villogni. Igaz, hogy torsenes 4x4 és az sokat segít a tapadáson. De pl. motorféke nincs egyáltalán, csak lejtmenetbe tartja egy ideig a sebességfokozatot, de ha felgyorsul , felvált.
Toyo, Falken, KUmho, Yokohama, tökéletesek. Mondanám a Hankookot is, csak nem tudom melyik modellje jön ki 6 millis profilmélységgel, amire itt panaszkodtak korábban.
Előre nem tudhatod mennyi idő alatt fog elöregedni egy adott gumiabroncs.
Tapadni azért tapad mindegyik, van aki linglongot használ, és azzal is lehet közlekedni.
Te Laufennt használtál, és gondolom azzal sem volt rémálom az autózás, vmit vmiért. :)
Én speciel prémiumra nem áldoznék, nem tudnak annyival többet ( csak hinni kell benne ), mint mondjuk egy jó középkategóriás gumi.
Én ebből a kategóriából választanék, nagy a szórás, többféle szempont alapján lehet válogatni, nekem első amit nézek ( etiketten ) a vizes úton besorolás aztán milyen hangos az adott abroncs, ezek alapján lehet szűrni a választékból.
Volt már Conti, Bridgestone ès Pirelli is használatban nálam.
A Bridgestone teljesen új tèli volt, azt hiszem LM001 Evo. Egèszen addig jó vèlemènyem volt róla, amìg egy tèli napon +10° fokos hőfok körüli szakadó esőben majdnem rácsúsztam egy lovasszekèrre. A szerencse csak az volt hogy időben fèkeztem. Azelőtt egy règi DOT-os Conti volt fent sokkal jobban tapadt, mint az új Bridgestone. A Pirelli nyári volt, nem lett volna vele baj ha a futófelület 5-6 èvesen nem repedezik be durván.
Most legutóbb Laufenn volt fent, ez kb. Ár/ èrtèkben jó volt, csodát nem vártam,de ha már váltok, szeretnèk olyan gumit ami legalább 3-4 èvet kibìr átlagtól sportosabb használat melett.
2 évvel ezelőttig én is így gondolkodtam. Aztán adtam esélyt Rotalla nyárinak 315/35-20 hátul, 285/40-20 elől X5-ön és 195/60-15 méretben G-Astrán. Nem bántam meg.
Nem ismerem. Személyes tapasztalatból nekem újként Goodyear, Yokohama, Pirelli, Nokian, Kumho van/volt. Kínai guminak az sem hiszem el, amit kérdez, európai és japó hozza, ami várható. Én vizes fékezhetőséget, fogyasztást-tapadást, zajt szoktam nézni.
Misikkel eddig sosem volt gondom, igaz azokat még abban az időben használtam mikor még ismeretlen fogalom volt a korai elöregedés.
Igaz éppen misikről váltottam Hankookra anno, akkor azok nagyon jók voltak nem prémium áron.
Ha keveset mész akkor bizony számít az idő előtti öregedés amiről itt a topikban rajtam kívül mások is tettek említést más gyártóval kapcsolatban.
Sajnos egyre több gyár csatlakozik ahhoz a csapathoz akikre jellemző a kihagyokakeverékbőlvmitlhogyidőelőtt cserélni kelljen az adott garnitúrát, és így több új abroncsot tudjanak rásózni az autósokra.
Néhány éve természetes volt, hogy az ember addig használja az adott garnitúráját amíg az el nem kopik ( nálam 4mm-ig ), és utána lecseréli.
Manapság ( nem mind ) néhány éves gumi elkezd csúszkálni főleg nedves úton, megváltozik a viselkedése mert felkeményedett, profilmélység még o.k. lenne, de a csúszkálás miatt megnő a bizonytalanság érzése, és mehet a levesbe a gumigarnitúra.