Hányféle "kinézetű" mozdony ill. vonat ! Az az "Elefánt", Gorilla, Laminátka ,Taurusok...
(Ízlésekés pofonok...- nekem még mindig az ÖBB 1144 tetszik legjobban... Mondjuk az osztrák és a cseh Railjet festése szép, de a Taurus mozdonynál szvsz akkor is szebbek a régi ÖBB villanygépek...)
Ami újdonság volt számomra : a több áramnemű Taurusok - esetenként egy "sereg" áramszedővel, illetve az egyenáramú mozdony. (Tudtam, hogy vannak ilyenek, de képen / videon - "működésben" még nem láttam...)
Garamszentbenedeket - hajóval Esztergom felé - sokszor megcsodáltam sóvárogva...
Némi kajánsággal látom, hogy kopott, piszkos mozdonyok külföldön is vannak - és nemcsak Szlovákiában, de még Ausztriában is - hogy arról már ne is szóljak, hogy tán parlagfű terem a sógoréknál is... :)))))
229-cel mentünk a leggyorsabb részen a kilométeróra szerint. A pálya nincs elkülönítve, látszik is, hogy tehervonat jön szembe, meg Desirót előzünk, de Linzig mindenütt van még legalább két másik vágány, sőt, St. Pöltennél négy másik, amin a helyi vagy lassabb forgalom zajlik.
Természetesen MINDEN feltett munkádért tisztelet és köszönet illet - de valahogy a két acélcsík (sín) között nyikorgó /cammogó /csühögő / vágtató szerkentyűk engem speciál sokkal jobban elvarázsolnak, mint a gumikerekes csodák... :)))))
A BMW Isetta ajtajára kitérhettél volna: ennek a mini (mikro) autónak az ajtaja maga homlokfal volt, és előre nyílott. A kormánykerékkel és a kormányoszloppal együtt; utóbbi kardáncsuklóval és bordástengellyel (a hosszirányú "megnyúlás" biztosítása miatt nyitáskor) csatlakozott a kormánygéphez.
Uh, nagyon súlyos. Mondjuk hasonló esetek a legjobb családban is előfordulnak. Emlékeim szerint itt is valami fordítva kötöttek be, legalábbis nagyon nem úgy működött, ahogy kellett volna:
A videón szereplő esetben a szovjet... oppárdon orosz mérnökök fordítva szerelték be a giroszkópok egyikét, így a rakéta, észlelve, hogy nem jó irányba megy, igyekezett az ellenkező irányba fordulni. :)
Róma ebből a szempontból hátrébb van, mint mi: nálunk hamarabb volt lóvasút, villamos, és ma is kb. akkora a hálózatunk, mint ott a legnagyobb kiterjedésben volt. Persze gondolom ebben a vicinálisok nincsenek benne, de ezt a számot találtam. Ezen tól benyomásaim szerint a budapesti tömköz jobb, mint a római. Hogy 1-2 villamos kimaradt a Termininél várakozva, az még belefért, de metróban is történt ilyen, pont a Colosseumnál; az a tömeg, amiben felpréselődtünk a szerelvényre, itthon még tán augusztus 20-án sincs :)
Azért ad valami sovány vigaszt, hogy nem a budapesti villamoshálózat a legkorszerűtlenebb. Olyan az egész, mintha elkezdték volna felszámolni az egészet, de félúton azt mondták, hogy na jó, a többi maradhat. Érdekes, hogy szerte a világon mindenütt a gerincvonalakat számolják fel először. Olyan, mintha valakinek a törzsét amputálnák le.