Holnap megnézem neked hogy mennyibe kerülne a neked romániába a jegy. igen van mozdonycsere biharkeresztes állomáson cserélnek a csöresz lejön és egy román dácsia viszi tovább romániába a személyvonatokat.
Biharkeresztesen kb. 5 percig voltam, az alább látható Bz gyors lefényképezése, Bz motor körbejárása után indultam haza. Na majd legközelebb, úgyis fel akarom keresni még ezt a vasútvonalat egy kis Csörgőzés erejééig.
Valaki megtudná mondani, hogy mennyibe kerül menettérti útra a jegy Püspökladány és Nagyvárad (Oradea) között az Ady Endrére és mennyibe a kishatárforgalmi személyvonatra? Köszönöm a válaszokat.
Még egy kérdés a személyvonat esetében van mozdonycsere Püspökladány - Nagyvárad viszonylatban?
Nem is szóltál hogy jössz Biharkeresztesre én ott lakom!!! Na majd legközelebb igaz nem voltam itthon:) Rádió100 józsi is közel volt hozzám a napokban de 20km-re odébb volt:(
Szerintem jó ötlet! :) A gerincre írást én sem igazán érte(tte)m, még bolhabetűkkel se nagyon lehetne ráírni minden témakörből csak a legfontosabb cikkek címét...
Ez a gerincre írás - már megbocsássatok a szóért ;-) - de szvsz egy hülyeség. Milyen szempontból lennének kiválogatva a cikkek címei? Mert ha én pl. a modellezőklubok bemutatkozását szeretném évek múlva visszakeresni, akkor joggal várhatnám el, hogy az kerüljön rá, ne pedig a RER. Vagy mindet címet ott szeretnétek látni? Ne bolondozzatok, akkor már nagyítót kellene mellékelni a magazinhoz! :-o)
Sokkal praktikusabb megoldás lenne, ha a januári számnak lenne egy külön kivehető oldala, amin táblázatszerűen témakörönként és/vagy kiadványonként csoportosítva (pl.: gépészet, modellezés stb.) szerepelne az előző év teljes tartalma, oldalszám, stb. Sok német vasúti magazin (Eisenbahn Journal, Modelleisenbahner) is ezt a módszert alkalmazza, aminél jobb megoldás szerintem nincs is.
Az elmúlt 8 napban szinte folyamatosan vonatoztam szerte-szét. Szeretnék beszámolni arról, hogy a terepen szolgáló vasutasok ismerik és olvassák az Indóházat, Zalalövő és Bajánsenye illetve Középrigóc és Vilány között utazva is erről értesültem tőlük.
Ha szabad egy kritikai megjegyzést: a legutóbbi számban (a csehesben) több volt a nyelvi szerkesztetlenség (elütés, szóismétlés), mint a korábbiakban.
az egykori déli vasút örvén szorosan csatlakozik a témához a székesfehérvár-lovasberény-bicske, mára felhagyott vonal, ez hat oldalt kap.
Az 08 havi lapban ugye lesz a viszonylag nagyobb terjedelmű "Észak balatoni" cikk.
Ehhez elég szorosan kapcsolódik a -szintén megszűntetett- Veszprém - Alsóörs vonal.
Ez a balatoniban csak említésre kerül, azonban vannak képeim Almádi és a volt Remetevölgy megálló közti szakaszról. /pl.: Nyomvonal, Kiállított 375-ös gőzös, Remetevölgyi mh. épülete, egyéb kuriózumok/
Kicsit kutakodtam itt a neten, és van aki a régi vonalon szolgált, és vannak
Ha a vonal most nem kap nagyobb teret, később mihez kapcsolva lehet megjelentetni? -mert szvsz érdemes lenne írni róla-
Ha pozitív választ kapok, az infókat összeszedem, és július 2. v 3-án még egy bejárással 07.06-ára összeállítanánk egy 2-3 oldalas írást kb. 15-20 képpel /amiből beraknátok mondjuk a felét/, s ebből lehetne egy cikk.
mestska! Nekem nem az arcom nagy. Csak a pofám. :-) Pláne, ha kinyitom. A színekkel szerintem nem variálunk a gerincen, kiírjuk rá, hogy rer például. Max. ennyi, egyrészt a hely, másrészt az ízlés okán (nem a folyón, mindegy). De ez még csak terv. Drukkolj, hátha. Üdv.: szl
Akkor ha mar biztosan megjelenik akkor a cikk elejevel mi lesz? Hiszen az meg a vakacio elotti utolso napokat idezi. Mire megjelenik mar nyar tombol reg.
lehet hogy a gerincen is lesz valami bónusz. Mondjuk a fényképem... :-)
hehe, ott legalább nem tud nagy arcod lenni ;))))
Amúgy tényleg jó lenne, ha a főbb cikek ki lennének írva rá, főszerk. úrnak már kifejtetem, hogyha mondjuk az Andokos cikket keresem 5 év múlva, akkor legyen elég ha végigfutom a gerinceket. (mivel a különböző témákhoz ha jól érzékelem különféle szinek vannak rendelve, így esetleg lehetne ezt a gerincen is ilyen szinekkel feliratozni. Persze lehet, hogy túl papagáj lenne már úgy. -----------
Kicsit a vasútbarátságról: Most jöttem haza a Keletiből, ahol nem mozdonyt fényképeztem, nem írkáltam fővizsgákat, nem simítottam végig a Taurus oldalát érzékien , egyszerűen csak kikisértem a kedvesem.
És mégis: jó volt egy picit a vonaton ülni, jó lett volna utazni, és élveztem az esti nap fényében a pályaudvar üres, nyugodt hangulatát. Azt ugyanis mindig szoktam. Mi ez, ha nem vasútbarátság? :))
-------------
A következő számból amúgy a jegyes cikket (AG gondolom), és az RER-ről (NZA?) szólót várom.
A skálán 5-ös, és ezért is jobb lenne a nagytopikban, hogy "mindenki" láthassa, és olvashassa. Ezért írom ezeket én is inkább a nagytopikba, a 100-... topik helyett, pedig oda is valóak.
Legközelebb oda fogom beírni, ilyen irányú élményeimet. Azért tetszik a leírás és a képek (1-5-ös skálán hányasra ítélnéd)? Sokat olvaslak mind úti leírásaid, mind a képek amiket készítesz utazásaid során nagyon tetszenek, útmutatásnak nagyon jók, sokat lehet belőle tanulni.
Jó napot mindenkinek. Nekem a tegnapi az biztos jó volt. Amióta Hódmezővásárhelyről kitiltották az igazi személyszállító vonatokat, azóta "kénytelen vagyok" olyan helyekre (is) menni, ahol gyerekkorom vonataival utazgathatok viszont. Tegnapi vonatozásom útvonalát osztom meg veletek, néhány saját készítésű fotóval fűszerezve. Sokat olvastam Rádió100Józsi úti leírásait, szeretnék a nyomdokaiba lépni, remélem sikerülni fog.
Hódmezővásárhelyi Népkertről indultam az 5:23-as személlyel Bzmot 206-ossal. Szentesen átszállás a 7207-es gyorssal, melyet M41 2152-es vitt (az egyik nagy szerelmem). A szokásos 4 Bhv kocsi, mely Szolnokig szokás szerint szépen feltöltődött. Képeket ezekről tegnap nem készítettem. Szolnokon átszállás a 7602-es gyorsra Debrecenig, útközben szépen kialakult a hering-effekt, melyet V43 1140-es vitt.
Debrecenben volt másfél órám fotózni, amíg vártam a Létavértesre közlekedő vonat szerelvényét. 10:55-kor indulás Létavértesre (36822), melyet MDmot 3038-as vitt (vezérlőkocsi: Btx 028). Létavértesen az MD szerelvény gyors fotózása (5 perc) után indulás vissza ugyanezzel a szerelvénnyel. Sárándon csatolás a Nagykerekiből érkező személyvonattal, majd indulás duplán Debrecenbe (36835/36715) (sajnos a dupla MD-ről most nem sikerült képeket csinálni, mert kicsit késett és nem értem volna el a csatlakozást Debrecenben).
Debrecenből a 12:51-kor induló 6003-as gyorssal mentem Püspökladányig, V43 1104-gyel. Ezen a járat természetes hering-effektussal, pontosan indult, melyre Hajdúszoboszlón egy iskolás csoport is még feltüremkedett.
Püspökladányból a 13:40-kor induló 6424-es személlyel Biharkeresztesig Bzmot 352-essel. Berettyóújfalun kb. 10 perc késést szedtünk össze a 3,5 órás késéssel szemből érkező Ady Endre nemzetközi gyorsvonat miatt, melyet M41 2130-as Csöri hozott. Biharkeresztesen gyors motorvonatfotózásra volt idő, majd indulás vissza Püspökladányba a 6425-ös személlyel (+10-zel) szintén Bzmot 352-essel.
Püspökladányban lekaptam a kiállított 376 578-as gőzmozdonyt. Majd indulás Szolnokra a 16:26-os 6023-as személlyel V43 1088-assal az élen. Szolnokon fotózás a 7208-as érkezéséig. 7208-as gyorsot V43 2309-es hozta a Nyugatiból és M41 2152-es vitte tovább Szentesig. Szentesen átszállás a 7228-as személyre 6341 027-re, végül pontos érkezés Hódmezővásárhelyi Népkertre.
Határeset, már az archiválás... na jó, nem kell megijedni megvan minden, kivételesen. A backup backupjának a backupja is le van mentve, miután bek-aptam a múltkor (azért csudijó - sic - ez a magyar nyelv az angollal keverve, mert így mindenféle vicces nyelvi leleményeket lehet csinálni; vivát hunglicizmus!). A lényeg, hogy az újság a körülményekhez és Indóház által ermlített sajnálatos eseményekhez képest jól áll, sőt, ha "jól viselkedtek", lehet hogy a gerincen is lesz valami bónusz. Mondjuk a fényképem... :-) Üdv.: szl